Vagifem

voihan vagifem

Kävin gynellä ja hän määräsi minulle Vagifem puikkoja 2 kertaa vikossa. Ensin hän kysyi onko mitään oireita, kirvelyä tms.. Vaikka vastasin kieltävästi , hän kirjoitti mulle reseptin, koska olen vaihdevuosi-ikäinen.Kävin siellä muun asian takia , eikä mulle suoritettu edes tutkimusta.Olipa outoa. Menen puolen vuoden päästä uudelleen ja en uskalla edes sanoa etten ole käyttänyt noita puikkoja koska en tunne niitä tarvitsevani.Miksiköhän noita määrätään vaikka e ole oireitakaan. olen 52 v.

30

9617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuksen ääni

      Siks kun on hyvä olla resepti valmiina jos ja kun oireet tulevat..On se vaan tuskallista odotella lääkärille pääsyä jos alakerta on vereslihalla..Lääkärille on hyvä puhua totta eikä muunneltua totuutta..eihän niitä lääkkeitä tarvitse apteekista ostaa jos ei tunne tarvitsevansa. Yksi puikko vaikka kerran viikossa auttaa virtsavaivoihin ja auttaa siihen ettei limakalvot edes pääse ohentumaan.. koska ohentunut ja kutistunut römpsä ei palaa entiselleen

      • Anonyymi

        Paras luontaistuote vaihdevuosiin - https://nplink.net/t9gmnzae
        Helpotti alkavia vaihdevuosi oireita,mm. kuumia aaltoja yöllä ja hikoilua päivisin. Vaikutti myös mielialaan myönteisesti. Lieneekö tuotteen ansiota että olen pysynyt terveenä koko talven vaikka lähipiirissä ollut flunssaa. Olen erittäin tyytyväinen! Suosittelen!


      • Anonyymi

        Kyllä se tapaa olla se kaksi kertaa viikossa se tavallisin annos . Ja aina hyvä tehdä kuten on määrätty eikä ruveta muuttelemaan annostuksia .


    • voihan vagifem

      Siksipä juuri kun olen (ainakin vielä) oireeton, ihmettelin tuota reseptiä. Ymmärsin hänen puheestaan että niitä on alettava heti käyttää. Ehkä ymmärsin väärin. Pidänpä reseptin tallessa. Ja eipähän tuo "römpsä" tuosta enää varmaan uudistu. On tainnut kasvaa jo umpeen kätön puutteesta:) Kiitos vastauksesta.

      • voihan vaifem

        Siis käytön puutteesta.


      • samaseo
        voihan vaifem kirjoitti:

        Siis käytön puutteesta.

        Kyllähän se kätönen on ihan terveellinen vaihtoehto siihen puutteeseen;))


      • Anonyymi

        Ala käyttämään vaan niin pysyy limakalvot kunnossa eikä pääse kuivumaan . Lääkkeessä eiole sivuvaikutuksia ja vaikuttaa ainoastaan paikallisesti. Siis ei muualle kehoa


    • Nainen 48

      Minä sain tuota lääkettä yli vuosi sitten ja vieläkin on jäljellä.
      Käytän tuota tarvittaessa 2/viikko.

      Syy siihen miksi sain tuon lääkkeen oli alapään limakalvot ärsyyntyneet. Pieni annos estrogeenia toi apua.

      Vieläkin tarvittaessa käytän aina silloin kun alkaa kutisemaan ja alapääni voi hyvin.

    • VVmamma -66

      Vagifemin Kela-korvaus on muuten poistunut tämän vuoden alkupuolella. Ei ole tärkeä lääke Kelan mielestä... Eipä meistä "vaihdevuosiakoista" ja meidän "römpsistä" juuri kukaan olekaan kiinnostunut - oma mies ehkä, jos hänkään?

      • Anonyymi

        Ainahan naisia sorretaan jopa tässäkin asiassa, eikö ne tiedä että ihmiset kärsii kuivista limakalvoista ja sen perusteella voivat saada vaikeita tulehduksia ja joutua sairaalaan niin se tulee kyllä,kalliimmaksi se kun että saisit ja olisi varaa käyttää vagifem tabletteja .


    • Käytä vain

      Kyllä varmaaan voi alkaa käyttää Vagifemia, vaikkei itse mitään oireita huomaakaan. se ammattilainen, gyne nimittäin näkee sen toosan paljon paremmin ja eri perspektiivistä, joten hän näkee ne mahdolliset atrofiatkin paremmin. Aina ne ei edes oirehdi mitenkään. Enpä tajunnut itsekään alkaa käyttää ennenkuin eka birtsatieinfektio ilman bakteeria iski - tai siis oireet oli muttei mitään bakteeria. Siltäkin olisin siis säästynyt, kun olisin tajunnut juojautua ennakkoon käyttämällä vagifemia.
      Joo, kuten edellinen toteaa, ei KELA:a kiinnosta pätkääkään ikääntyvät ihmiset vaan slti pitää töissä jaksaa pakertaa ohi tämänhetkisen eläkeiänkin, sillä eihän me varmaan ikinä saavuteta edes eläkeikää, kun sitä jatkuvasti nostetaan. Siihen kai KELA pyrkiikin, että eläkemenot kutistuu kun ei enää kukaan jää eläkkeelle vaan kuolee sorvin ääreen.

    • voihan vagifem

      Minäpä haen ne puikot valmiiksi ja käytän kunhan tunnen tarvetta.Onneksi ei vielä ole raastinrauta tunnetta:)

      • Anonyymi

        Ala vaan käyttämään heti niin ei tuke sitä tarvetta esiin. Se on kamalaa kun kaikki paikat on kuivana ei saa otettua edes solukoetta naisesta kun menee liian kuivaksi sillä se tekee kipeämpää kun synnytys kun gyne yrittää ottaa kohdusta solunäytteen ja se ei kerta kaikkiaan onnistu . Siksi kehoitan että teet kuten lääkäri sanoo sillä sitä on otettava koko ajan eikä silloin kun tarvitsee kuten yksi täällä sanoi että ottaa . Kun tekee kuten lääkäri on määrännyt niinvoit välttyä kaiken maailman kirvelemisiltä ja jotkut saavat vuotojakin kun limakalvot repee


    • Käytä vain

      voi hyvä ihminen, älä nyt oikeesti odota edes sitä raastinrautatunnetta. Silloin on jo aika huono tilanne. Ei minullakaan ollut mitään tunnetta siitä, että olisi ollut kuiva tai muuten arka. Atrofiakin sanana oli aivan outo, kun sen gynellä lopulta kuulin. Ainut oire oli tosiaan tuo virtsatieoire. Kaikki toimi kuten ennenkin. Limakalvojen surkastuminen tuolla sisemmällä voi olla salakavalaa, kun eihän siellä syvemällä pintatuntoaisti ole niin herkkkää kuin ulkopuolella.

    • Wäsyttää

      Olen vuoden ajan käyttänyt niitä. Pari puikkoa viikossa. Pieni estrogeenimäärä alapäähän auttaa virtsaamisvaivoihin - kuulema. Samoin puikot auttavat kuiviin limakalvoihin.

    • voihan vagifem

      Siis mitä virtsatieoireita teillä on ollut? Mulla ei ole kyllä mitään oireita. Pissaa kyllä tulee vaikka pato rakentaa, mutta juon niin paljon kahvia että olen laittanut sen kahvin piikkiin.

      • vm...57

        Olen reilut nelisen vuotta käyttänyt Vagifemia, tuntunut olevan ok. Nyt vaan kun tuo kela-korvaus loppui tuote tuntuu kovasti hintavalta, eli onko jollain kokemuksia siitä jos vaihtaisi sen Ovestin-puikkoihin, ovat reseptivapaita ja hinta ois edullisempi.. onko vaikutus samaa luokkaa ym. toki mikä auttaa toista ei välttämättä tepsi toiselle, mutta noin yleensä ottaen, onko joku vaihtanut?


      • Aikuinen nainen
        vm...57 kirjoitti:

        Olen reilut nelisen vuotta käyttänyt Vagifemia, tuntunut olevan ok. Nyt vaan kun tuo kela-korvaus loppui tuote tuntuu kovasti hintavalta, eli onko jollain kokemuksia siitä jos vaihtaisi sen Ovestin-puikkoihin, ovat reseptivapaita ja hinta ois edullisempi.. onko vaikutus samaa luokkaa ym. toki mikä auttaa toista ei välttämättä tepsi toiselle, mutta noin yleensä ottaen, onko joku vaihtanut?

        Minä ostin tänään Vagisan -voidetta. Mainostettiin telkussa ja päätin kokeilla, vaikkei minulla vielä varsinaisesti kuivuuden oireita olekaan. Olen kyllä vaihtari-iässä, pientä kirvelyä joskus tuntunut. Tään voiteen on luvattu voitelevan myös yhdyntää. Katotaan...


      • Anonyymi
        vm...57 kirjoitti:

        Olen reilut nelisen vuotta käyttänyt Vagifemia, tuntunut olevan ok. Nyt vaan kun tuo kela-korvaus loppui tuote tuntuu kovasti hintavalta, eli onko jollain kokemuksia siitä jos vaihtaisi sen Ovestin-puikkoihin, ovat reseptivapaita ja hinta ois edullisempi.. onko vaikutus samaa luokkaa ym. toki mikä auttaa toista ei välttämättä tepsi toiselle, mutta noin yleensä ottaen, onko joku vaihtanut?

        Eiköhän se ovestefikin ole samoihin asioihin valmistettu mutta lääkärit kirjoittavat vagifemmaa se on parasta . Hinta on todella suuri ja tiedän että moni lopettaa sen vuoksi käytön, mutta ainahan naisia on tälläisissä asioissa sorrettu yhteiskunnan taholta . Mutta se kostautuu sitten kipuna ja tulehduksina kun limakalvot kuivuu joten silloin ottaa aikaa päästä tasapainoon lääkityksen kanssa
        Ykeensä lääkitys akåloitetaan siten että ensimmäisellä kahdella viikolla otetaan joka ilta yksi puikko ja sen jälkee kaksi kertaa viikossa .silloin voi alapää hyvin


    • vm 56

      Käytin ensin ovestinia, mutta ei ollut minulle sopiva lääke. Reagoin siihen jotenkin ja kutina vaan lisääntyi. Voihan sitä varmaan kokeilla, mutta jos vastaavanlaisia oireita (siis kutinan ja kirvelyn lisääntyminen) ilmenee, niin vaihda nopeasti takaisn vagifemiin. Se on ollut hyvä lääke.

    • piipi12

      ..vanha ketju, mutta vastaanpa kuitenkin. Ikuisuuskysymyshän tää on. Kokeilkaapa Repadina-nimistä tuotetta raastinrautoihinne", on nimittäin hyvää ja oikeesti hoitavaa. Öljyinen puikko on vaan turhan suuri, sottaa sulaessaan. Puolikkaalla pärjää hienosti , ellei ole isompia ongelmia, vaan normi hoito limakalvoille.

      • Raasti

        Miten usein Repadinia tulee käyttää? Ohjeessa ei ole mainittu, ei kai sentään joka päivä?


      • Kaino68

        Repadina voi auttaa oireileviin emättimen limakalvoihin, mutta virtsateihin sillä ei estrogeenittomana tuotteena ole vaikutusta.
        Itse liputan Pausanolin puolesta.


    • piipi12

      Raasti kysyi kuinka usein repadinaa tulee käyttää. Jos et muita puikkoja ja pillereitä käytä, niin joka toinen pvä mun mielestä. Puikko on turhan suuri ja sotkee sulaessaan, siksi olen pienentänyt puikon 2-3 osaan. Se on sopiva annos öljyämään paikat. Kandee lukea repadina esittely, siellä kerrotaan kaikki hyödyt. Käy myös hormonivalmisteiden tueksi.

    • Neitinapsa22222

      Minäkin sain jo monta vuotta sitten Vagifem 25mg emätinpuikkoja. En kyllä tiedä miksi, koska todellakaan mitään kuivutta eikä kirvelyä ole. Siksipä en ole käyttänyt. Nyt kuitenkin ilmeni hiukan pissavaivaa, niin muistin nuo puikot ja laitoin yhden. Ja muistin miksi en ole niitä käyttänyt, päänsärky ja oksettava olo koko seuraavan päivän, hieman lievempänä vielä seuraavankin päivän.

      • Anonyymi

        Vagifemiin tullut kelakorvaus loppuvuodesta 2020. Nyt maksaa alle 10.00 euroa 24 kpl pakkaus, ennen n. 30 e.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vagifemiin tullut kelakorvaus loppuvuodesta 2020. Nyt maksaa alle 10.00 euroa 24 kpl pakkaus, ennen n. 30 e.

        Nyt ei sitten kannattane hakea Vagifemejä Virosta. Maksoivat siellä alle 15 € ja alle puolet suomalaisesta hinnasta. Ylipäätänsä Virossa ovat lääkkeet huomattavasti edullisempia kuin Suomessa. Niitä saa Suomen sähköisellä reseptillä, jos lääkkeellä on presiis sama kauppanimi kuin reseptissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vagifemiin tullut kelakorvaus loppuvuodesta 2020. Nyt maksaa alle 10.00 euroa 24 kpl pakkaus, ennen n. 30 e.

        Vagifemiin korvauksen saa vain reseptillä ja alennus tulee jos omavastuuta on kertynyt 50e. Vuoden alusta se nollaantuu. Muutenkin sen hinta on laskenut jos sinulla on resepti siihen. Eka kertaa maksoin vain 13e paikkeilla (24kpl pak). Jos minulla olisi kertynyt 50e omavastuuta, hinta olisi ollut alle 10e


    • Anonyymi

      Reseptin saat vahvistamaan limakalvoja lääke on ainoastaan paikallinen siis ei vaikuta muualle kehoon . Joten eikö hän selittänyt sitä sinulle.
      Todella hyvä apu kuivuneisiin vaihdevuosi limakalvoihin .

    • Anonyymi

      Mutta gynegologilla käytävä et saa kelakorvausta ja maksaa sekin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe