Olen vakavissani vaihtamassa nykyisen autoni Corollaan. Koska ylimäärästä rahaa ei ole tonnettain, niin kysyisin niiltä kenellä on kokemusta varuste-eroista Corollan Linea Terra ja Linea Sol:n välillä. Sol:ssa on mm. sumarit, aut.him. taustapeili, radion säätimet ratissa ja autom.ilmastointi. Onko nyt niin, että ehdottomasti kannattaa valita auto Sol varusteilla? Lähinnä kiinnostaa ilmastoinnin erot, sillä muut lisävarusteet eivät ole niin välttämättömiä minulle ja maksaa reilua tonnia enemmän...
Corolla Terra vai Sol
9
11164
Vastaukset
- Toyo
Kyllä minä ottaisin Sol-varusteilla jos olisin kyseisessä valinta tilanteessa.
- Elvis Leija
Itse vaihdoin juuri Corolla Sollin Avensis Terraan. Manuaali-ilmastointi on ihan riittävä, muut hilppeet turhaa kikkailua. Takalasit saisivat olla sähköllä, muuten Terra ihan ok.
Corollan sumuvaloja taisin käyttää kerran vajaan 2 vuoden aikana...- rew
Hintaero on kuitenkin näiden kahden välillä aika pieni ja rahalla saa suht. paljon tavaraa joten itse valitsin aikoinaan Solin. Onhan siinä muutakin kuin sumuvalot...Esim. verhoilumateriaali on paremman oloista ja kojelauta/mittaristo on tyylikkäämpi Sol-mallissa. Ei sen puoleen, jos Terra riittää, niin säästöä on se pienikin säästö. Autojen perustekniikka kuitenkin on sama.
- ...
rew kirjoitti:
Hintaero on kuitenkin näiden kahden välillä aika pieni ja rahalla saa suht. paljon tavaraa joten itse valitsin aikoinaan Solin. Onhan siinä muutakin kuin sumuvalot...Esim. verhoilumateriaali on paremman oloista ja kojelauta/mittaristo on tyylikkäämpi Sol-mallissa. Ei sen puoleen, jos Terra riittää, niin säästöä on se pienikin säästö. Autojen perustekniikka kuitenkin on sama.
Itse kyllä sijoittaisin (itselläni Sol) Sol varusteluun juuri pienien yksityiskohtien takia. Edellisessä mallissa ainakin verhoilu, kromiosat, nahkaratti, kromattu jäähdyttimen säleikkö, sumuvalot ja muut pienet asiat luovat mukavaa tunnelmaa ja kun se auto kuitenkin maksaa törkeästi niin miksi kiusata itseään perusvarustelulla :) Automaatti-ilmastointi toiminee kesällä hyvin, mutta talvella käsikäyttöinen voi olla jopa parempi. Itselläni on vielä manuaali-ilmastointi, koska Corollassa ilmastointi tuli vakioksi vasta autoveromuutoksen aikoihin.
Faceliftiä en osaa kyllä kommentoida juurikaan kun en tiedä miten verhoilut sun muut ovat muuttuneet. Kuvissa ainakin paneloinnit edelleen näyttävät Terrassa aika synkiltä. Sen sijaan nyt Terrassakin on Optitron mittaristo joka on huomattavasti fiksumman oloinen kuin vanha perinteinen Terran mittaristo.
- AE111
Itselläni on Corolla -03 1.6A farmari Terra. Alun perin piti ottaa Sol, mutta automaatin kanssa sitä olisi pitänyt odottaa melkein puoli vuotta ja halusin ilmastoinnin kesäksi ja auton sai melkein heti. Nythän automaatin saa vain Sollin kanssa. Terralla olen hyvin pärjännyt; en oikeastaan kaipaa mitään, mitä Sollissa on, etusumuvaloja en tarvitse ja minulle riittää, että autossa yleensä on ilmastointi. Sollin verhoilumateriaali on toki hienomman oloista (plyyshi), mutta Terran kangas taitaa olla kestävämpää ja ainakin se on helpompihoitoista. Sisällä ja ulkona olevista kromikoristeista en pahemmin välitä.
Kai se on vain niin, että jos tunnet tarvitsevasi Sollin varusteita ja rahat riittää niin osta pois. Jos et, niin ota Terra. - Pertsa
Käytännössä ei ole kuin ulkonäöllinen ero.
Itselläni on SOL ja ostaisin edelleen tällä varustetasolla.
Manuaali-ilmastoinnilla pärjää ihan hyvin. Radion säätimet ratissa on ihan ok, mutta volumen säädän silti aina radion nupista. Sumarit ovat huonot.
Keskikyynärnoja, hopeat paneelit sisällä, hienommat mittarit, penkkien materiaalit ja auton ulkonäkö(kromia ja sumarit) vaikutti minulla ostopäätökseen. Jos ei näistä niin välitä niin TERRA on oikea vaihtoehto. - vastanneille!
Tuli hyviä ja asiallisia vastauksia. Ja ennen kaikkea auton omistajilta, eikä arvuuttelijoilta : ) Niin, hintaero varusteilla taitaa olla noin 1100 egee ja saahan sillä suhteessa paljon lisää varusteita. Hankala valinta siinä mielessä, ettei 1.4:ta saa Sol varusteilla. Näin mm. 3-ovisen hintaero 1.4 Terra -> 1.6 Sol nousee melko suureksi... Saahan siinä tehokkaamman koneen ja suorituskyvyn, mutta 1.4:lla pärjäisi hyvinkin yksin ajellessa.
Muuten Corrolla erityisesti Sol varustelulla on vakuuttava. Mm. Civic 1.6 LS ja Golf 1.6 Trendline (jotka ovat myös valintalistalla) eivät pärjää alkuunkaan varustelussa tai sen laajuudessa. Mm. autom.ilmastointi maksaa volkkariin maltaita ja Civic pitäisi ottaa 5-ovisena(ES varustelu). Golf on kyllä laadukas sisältä ja sen Confortline varustelu on vähintään yhtä kattava Sol:n kanssa, mutta se ilmastoinnin puute(1160 ja 860€)! Jos Golf:n saisi Fsi koneella ilmastointi suunnilleen samaan hintaan kuin 1.6 Corolla Terran, olisi se hyvä vaihtoehto. Lopultaan valinta riippuu välirahasta eikä varustelusta. Jokainen tuon kokoluokan auto on riittävästi varusteltu ja jos toisessa liikkeessä saa selvästi paremman hyvityksen, niin silloin valintatilanne vaikeutuu. Mutta taitaa 3 vuoden takuu ja hyvät kokemukset japseista kääntää nokan Toyota liikkeeseen : ) (Ajan nyt VW:llä, joten niistäkin on kokemusta)- JII
Ostin uuden Corolla Verson Terrana siksi, että se on 2300 euroa halvempi kuin sol!
Autom.ilmastointi on turha ja mitä tekee sähkölaseilla takaikkunoissa..?
Otin lisäksi kuitenkin cruisen ja sumarit, jotka itseasiassa sain vielä kaupanpäälle..:) - Antti
JII kirjoitti:
Ostin uuden Corolla Verson Terrana siksi, että se on 2300 euroa halvempi kuin sol!
Autom.ilmastointi on turha ja mitä tekee sähkölaseilla takaikkunoissa..?
Otin lisäksi kuitenkin cruisen ja sumarit, jotka itseasiassa sain vielä kaupanpäälle..:)Itse otin marraskuun puolivälissä tulevaan versoon nimenomaan solin vaikka kalliiksi tulikin. Terrrasta puuttuva kyynärnoja on aika hyvä varuste.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462761Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15974Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm78889- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829