Ärsyttää kun mutsi aina alkaa selittää kuinka..

novituttaajuu

hän on kuullut kun mun kaverit ryyppää ja polttaa,alko eilen ja taas tänään selittämään 'oon vähän kuullu sitä ja tätä..no tietkös juoko ja polttaako Maija ja Malla (nimet muutettu) ' Ja yleensä sanon,että 'kaikkihan tuolla ryyppää' Mutta jos kyselee tietyistä henkilöistä on melkein pakko sanoa että 'en tiedä' ja eihän tuo sitä usko,koska alkais tenttaamaan juonko mä ja kuka idiootti on ainut selväpäinen isossa kaveriporukassa? Eli itsekkin juon ja en tosiaan haluu jäädä kiinni tai mitään..miten voin sanoa,että mua ei kiinnosta kun se selittää muiden juomisesta?..
Niin olen siis 13v tyttö..

17

437

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järki hoi älä jätä

Kasva aikuiseksi ja juo sitten. Täysi-ikäisenä sinulla on valta päättää juomisistasi ja kaikesta muustakin elämässäsi. Yksinkertaista.

• novituttaajuu

Ei oo niin yksinkertaista. .Kerran kun alotin juomisen niin ei siitä niin helposti pääse eroon ja ystävistä en luovu..En vaan tajua miks ei voi vaan antaa asian olla? -.-

• neuon vähä

Vitun tyhmä kun alotit minkää vitun alko holin kittaamisen kun eihän se paska oo etes mitään vitun hyvää!!!!!!!!!

• tytär19vuottahomo

Omasi on päätös mut mä sanon et sä oot heikoilla hangilla niiku joku BB asukas joskus muinoin sano..

Minä ku olin 13 ni mekkai pelattii futista ja säbää ulkona eikä mitää ryypätty. Nykyää 6 vuoden jälkee on sit tavat muuttunu, (vasta vuosi sitten, kun tulin täysi-ikäiseksi), mutta edelleen pelaillaan ulkona vaikka aikusia ollaanki. :D

Miksi sä kuvittelet että alkoholijuomat on kielletty alaikäisiltä? Ehkä niistä on jotain haittaa?

Mä tiedän millanen sun tulevaisuudesta todennäköisesti tulee:
      Peruskoulusta huonot arvosanat -> et pääse haluamaasi kouluun, ja jos pääset, sinulla kestää valmistua sieltä. Lisäksi olet yleinen näky paikallisessa yökerhossa ja olet lihonut vähintään 20 kiloa.

• novituttaajuu

Tai sitten en..En ryyppää joka viikonloppu tai edes jokatoinen,mutta pointti oli se,että miksi mun porukoita kiinnostaa muiden ryyppääminen? :D Koulu menee ihan kohtalaisesti niinkun on aina mennyt,ei ole juominen siihen mitenkään vaikuttanut ja nämä 'ryybbääjä' kaverit ei edes ole samassa koulussa\samalla paikkakunnalla joten ei voi yhdistää mun spurguilua koulunkäyntiin. Eikä kyllä aatellut nämä yökerhot kiinnostaa mutta miten vaan (::

• jeahhh

Niitä kiinnostaa että juoks sun kaverit koska jos ne juo nii melkein luonnollisesti säkin juot.. ne on vaan huolestuneita..

• 5+5

Siihen tosiaan on syy miks ne alkoholijuomat on kielletty alle 18-vuotiailta ja sehän on mm. se et ne vaikuttaa aivojen ja hermoston kehitykseen jo pienissä määrissä. Vanhempas on vaan huolissaan susta ja siks niitä kiinnostaa millasessa porukassa liikut, seura kun varsinki tossa iässä tuppaa tekeen kaltaisekseen. Ite oon alkoholia käyttäny ja en kyl nää sitä viehätyst, kaveriporukassa oon se joka ei juo/ottaa yhden eikä se oo kenellekkään ollu mikään ongelma koskaan, jos se sun kavereilles olis ongelma nii hanki parempii kavereita :::-------))))

• novituttaajuu

No ei ole kavereille ongelma jos joku ei juo. Kuka idiootti tyrkyttäis omia viinojaa ja röökejää muille? Ei kukaan :D Ja mua ei paskaakaa kiinnosta muiden juomiset kun tiedän ite mitä teen. Oon yrittäny sanoa että 'mua ei kiinnosta muiden juomiset joten voitko jo antaa olla' mutsi tietää,että lähes kaikki kaverit polttaa ja juo,eikä oo ennenkään ollut ongelma koska on siinä uskossa etten itse tee mitään tollasta 'paskaa' Mutta juu,en oo ite nyt juonu kun kesäkuun alussa ja pärjään ihan hyvin muutamalla,joten ei juominen oo mulle mikään pakkomielle\ongelma,mutta on kiva saada välillä ajatukset muualle,nuppisekasin ja voi tavallaan säätää mitä huvittaa kun ei kukaan siitä kuitenkaa enää jälkeepäin puhu,koska juomisenpiikkii. Kaikki on vaa silloin helpompaa? O.o

• Olettetejotkuttyhmiä...

Hyi helvetti! Miks teidän lapsien pitää olla niin "aikuisia"? Meikkiä, tupakkaa, alkoholia, seksiä! Eivätkä nuo kaikki luettelemani asiat olisi hyväksi kellekkään. Voin sanoa, että olet erittäin tyhmä, kun pilaat elimesi.

• Aika outo äiti sulla kun välittää ryyppääkö sun kaveris. Omaa äitiä ei kiinnosta ryyppääkö kaverit vaan sitä kiinnostaa ryyppäänkö mä.

• 17! tiedän tarkalleen mi

Ite ku olin 13 aloin ryyppää koska sen aikaiset kaverit tai jos niit voi kavereiks kutsuu sano kerran et haluuks maistaa ni sillonhan sanoin et : pakkohan mun sit maistaa on ja niinhän sit sii kävi et aloin sit leikkii niitten juomien kaa vaikka olin niinku aivan liian pieni semmoseen ja siis niinku isi häipy ku olin 11 ihan totaalisesti kuvioista omien syittensä takia enkä jaksa nyt ruveta jaarittelee niistä mutta tällä hetkellä asun mammani luona joka on 68v koska äidillä ei nyt vaa oo kaikki ihan okei et sillee mut niinku jos olet 13 ja juot lopeta se vielä kun voit!!!!!!

• novituttaajuu

En edelleenkään juo usein. Viimeks oon juonu kesäkuun alussa ja siis,ei siinä mitään, En koe että ois mitenkää hienoa tms. Ei mua kukaan oo houkutellut maistamaan tms. Ihan omasta tahosta. Mutta juu siinähän 'pilaan elämäni' Edelleen pointti oli,miten saan äidin lopettamaan kavereistani utelun,ei mun asioista utelun!

• juuuhjoojaaah

No jos sun kaveris ny leikisti käyttäis huumeita.. mut siis ei käytä ja sun mutsis luulee että käyttää nii luonnollisesti se alkaa huolestuu ja pelkään että saat jotai vaikutteita niistä sun kavereista tai käyttäisit jotain.. ja aiva vitu sama juoksä harvoin.. !!

• En leiki! :>

Leso huomiohuo*ra.... Jeaaah mä juon ja rällästän! Oon tällänen v*itun jonne pska! :D:D Oikeesti nauran tommosille pikku prinsessoille, jokka esittää vanhempaa ja luulee ittestään liikoja. Tajuatko kuinka nolo ja hävettävä olet, että varmaan jokaisella vastaan tulijalla tippuu silmät päästä. Korjaa käyttäytymisesi ''aikuisena'' olemisena, niin sinusta voisi jo ajatella edes jotain... :)

• nurmijurmi

Ompas täällä paljon saarnaajoita jotka aivan varmasti itse kokeilivat alkoholia kun olivat nuoria ja nyt sitten ovat pyhää pyhempiä täällä! Jokainen nuori kokeilee joskus ja se nyt on ihan normaalia. Suomessa vaan se juominen on vähän epänormaalia mutta kotoaanhan senkin oppii. Sinulle ap kirjottaja neuvoksi että et voi lopettaa äitiäs kyselemästä näistä asioista koska se on hänen duuniaan. Sinuna vain vastaisin ja opettelisin puhumaan asioista hänen kanssaan niin ehkä oppisi luottamaan sinuun ja toivottavasti olet luotettava ja sulla järkeä päässä tässä asiassa. Muista vaan et kännissä tehdään usein semmosia juttuja mitä ei muuten tekis ja semmoisia joita katuu koko loppu ikänsä eli kaikkea todellakin kohtuudella. Sun iässä pitäs ottaa vain maistamalla.

• lolwut

Vittu sun maksa on ihan paskana aikuisena. Mitä vitun järkee juoda alkoholia ennen kun sun maksa osaa käsitellä sitä. Ei ne ikärajat oo turhaan asetettu. Kuolet nuorena, mutta omapahan on päätöksesi. Mut eiks se niin mee, että mielummin tapan itteni kun oon nössö ;)

• Tyttö 13-vee

Mä en tajuu miks ala-ikästen pitää juua. Vaikka joiskin harvoin ja "osais pitää rajan" . Kun on ala-ikänen niin ei vaan saa juua alkoholia, siitä ei voi kukaan tulla väittämään toisin koska se on ihan suomen laki. Ymmärrän kyllä jos joku jo melkeen täys-ikänen maistaa välillä. Ja niin siitä "rajan hallitsemisesta", niin sillon EI KYLLÄ osaa pitää rajaa jos juo ala-ikäsenä (ei taaskaan koske niitä melkeen täysi-ikäisiä) minun mielestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7160
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2547
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      104
      1992
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1538
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1079
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      959
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      863
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      729
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      718
    Aihe