millä kannattaisi maalata uudisrakennus, Pika-teholla?
Fintex Petrooliöljymaalilla vai?
6
1464
Vastaukset
- juu
on hyvä vaihtoehto, uusinnassa 20- vuoden päästä ei tarvitse raapia vanhaa pois.
Tänä syksynä et ehkä enää kerkiä maalaamaan sillä joten laudoissa pitäisi olla pohjamaali talveksi.- Raaputtamaan joutunut
Ai. Minä olen pitänyt Tehoa alkydimaalina (kaupallisesti niitä mielellään tosin kutsutaan öljymaaleiksi), jonka uusintamaalaus nimenomaan on aina ongelmallinen ja vaatii raaputusta.
Maalitehdas itsekin sanoo ohjeissaan uusintamaalauksesta: "Poista irtoava maali kaapimella ..." Siinäpä sitä työtä onkin.
Kysyjän mainitsema Pikateho on toinen ongelmamaali uusintamaalauksen tullessa eteen. Siitä minulla on karvaita raaputuskokemuksia.
Huolettomia ovat vain OIKEA öljymaali tai keittomaali. - juu
Raaputtamaan joutunut kirjoitti:
Ai. Minä olen pitänyt Tehoa alkydimaalina (kaupallisesti niitä mielellään tosin kutsutaan öljymaaleiksi), jonka uusintamaalaus nimenomaan on aina ongelmallinen ja vaatii raaputusta.
Maalitehdas itsekin sanoo ohjeissaan uusintamaalauksesta: "Poista irtoava maali kaapimella ..." Siinäpä sitä työtä onkin.
Kysyjän mainitsema Pikateho on toinen ongelmamaali uusintamaalauksen tullessa eteen. Siitä minulla on karvaita raaputuskokemuksia.
Huolettomia ovat vain OIKEA öljymaali tai keittomaali.kompromissi, toimii kuin öljymaali mutta ei pilaannu seinällä ja saa lähikaupasta.
Uusinnassa irtonainen vain poistetaan, muuten vedetään uusi kerros päälle. - Raaputtamaan joutunut
juu kirjoitti:
kompromissi, toimii kuin öljymaali mutta ei pilaannu seinällä ja saa lähikaupasta.
Uusinnassa irtonainen vain poistetaan, muuten vedetään uusi kerros päälle.Alkydimaali irtoaa levyinä toisin kuin öljymaali. Eli alkydi on lujemmin kiinni itsessään kuin puussa. Kyllä siinä raaputtamaan joutuu. Paikoin kovassa kuin tauti, paikoin kokonaan irti, paikoin osittain irti. Juuri se osittain irti on pahin. Jos kalvo on irti seinästä, mutta kuitenkin peittää yhtenäisesti, ei jokaista kohtaa huomaa ennen kuin raaputtaa. Jos vain vetää uutta päälle, se osittain irtonainen kohta voi irrota pian ja taas on uusiminen edessä.
Ei pilaannu seinällä, mutta voi pilata puun alla, jos kosteus ei pääse poistumaan riittävän nopeasti.
- jep
maalasimme petrooliöljymaalilla edellisen, vanhan talon noin 12 v sitten ja uudemman talon noin 2 v sitten ja molemmat näyttävät hyvältä sekä toimivat rakenteeltaan hyvin. Jälkimmäisessä projektissa merkki oli fintex, eikä ole ollut pintahomeongelmia t. vast.
- Restauroija
Hyviä kokemuksia petrooliöljymaalista. Ei tarvitse vetää mitään pohjusteita ja on kerralla peittävää eli yksi kerros riittää. Ei huomattavaa haalistumista iän myötä. Uusintamaalauksen yhteydessä riittä kevyt kaavinta(usein pelkkä harjaus).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613131Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433077- 422427
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa952112- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271780- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä841387- 391290
- 811122