trans- marssi

¤5_0

18

394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rrr4cis

      Onkohan samaa Suomessakin.. Teoriassa transväki hyväksytään osaksi lgbt- liikettä ja pridemarssia. Mutta käytäntö on toinen... eli sabotoidaan osallistumista.

    • Ai Suomessa sabotoidaan? Ei kai? Tänä vuonna Helsinki Pridessa järjestäjä toivoi sukupuolen moninaisuuden olevan vielä aiempaa näkyvämmin esillä kulkueessa. Tapahtuman koordinaattori teki aloitteen isosta tiq-blokista ja marssi itse kulkueen kärjessä transsymboli paidassaan.

      • Yksi sana: "Mummolaakso".
        Laura Tulehmo on monessa suhteessa hieno ihminen, mutta sinun on pakko tunnustaa, ettei hän edusta koko hlb-väkeä.


      • colaptes kirjoitti:

        Yksi sana: "Mummolaakso".
        Laura Tulehmo on monessa suhteessa hieno ihminen, mutta sinun on pakko tunnustaa, ettei hän edusta koko hlb-väkeä.

        Se viime kesän Mummolaakson syrjintä-case oli tosi kurja. :( Onneksi keskustelemalla päästiin yhteisymmärrykseen ja transnaiset pääsevät jatkossa mukaan Mummolaakson toimintaan ja jäseniksi.


      • liaina kirjoitti:

        Se viime kesän Mummolaakson syrjintä-case oli tosi kurja. :( Onneksi keskustelemalla päästiin yhteisymmärrykseen ja transnaiset pääsevät jatkossa mukaan Mummolaakson toimintaan ja jäseniksi.

        Joo, mutta Mummolaakso oli vain sellainen tapaus, missä lesbojen transfobia tuli pintaan. Pinnan alla sitä on ollut ennenkin. Nyt tällä hetkellä on tälläkin palstalla yksi lesbon kirjoitus, jossa transsukupuolisia naisia kutsutaan miehiksi ja toivotaan, ettei transnaiset pyytäisi cislesboja treffeille eikä tulisi Naisten bileisiin.

        Ei se mitään, minulle kävi niin, että eräs lesbo ihastui minuun, mutta hänen ihastuksensa loppui heti kun hän kuuli huhun siitä, että olen transsukupuolinen. Tämä lesbo toimii aktiivisesti syrjintää vastaan ja samalla itse syrjii! Huhu minun transsukupuolisuudestani johtuu varmasti siitä, että olen aktiivisesti toiminut myös transihmisten syrjintää vastaan. Kas kun ei minua pidetä romanina, olen toiminut myös romanien syrjintää vastaan!


      • *_*
        colaptes kirjoitti:

        Joo, mutta Mummolaakso oli vain sellainen tapaus, missä lesbojen transfobia tuli pintaan. Pinnan alla sitä on ollut ennenkin. Nyt tällä hetkellä on tälläkin palstalla yksi lesbon kirjoitus, jossa transsukupuolisia naisia kutsutaan miehiksi ja toivotaan, ettei transnaiset pyytäisi cislesboja treffeille eikä tulisi Naisten bileisiin.

        Ei se mitään, minulle kävi niin, että eräs lesbo ihastui minuun, mutta hänen ihastuksensa loppui heti kun hän kuuli huhun siitä, että olen transsukupuolinen. Tämä lesbo toimii aktiivisesti syrjintää vastaan ja samalla itse syrjii! Huhu minun transsukupuolisuudestani johtuu varmasti siitä, että olen aktiivisesti toiminut myös transihmisten syrjintää vastaan. Kas kun ei minua pidetä romanina, olen toiminut myös romanien syrjintää vastaan!

        Niin no, kuka on niin hullu, että yrittäisi edes iskeä suomalaista cis lesboa? Tähtään Suomen rajojen ulkopuolelle muualle eurooppaan, se kai lienee kaikkein fiksuinta.


    • AlienIndie

      No idiootithan vain tollasiin osallistuu muutenkaan.

      • Voi voi

        Onko alienilla nyt paha mieli kun muut uskaltautui kotoolta pois pitämään hauskaa.


      • AlienIndie
        Voi voi kirjoitti:

        Onko alienilla nyt paha mieli kun muut uskaltautui kotoolta pois pitämään hauskaa.

        Joo onpas tosi "hauskaa" kävellä kadulla mekastaen naamiaisasussa joku kyltti kädessä.


      • AlienIndie
        Voi voi kirjoitti:

        Onko alienilla nyt paha mieli kun muut uskaltautui kotoolta pois pitämään hauskaa.

        Kuka vitun idiootti muutenkaan sanoo "kotoolta"?


      • kkjhhkjb
        AlienIndie kirjoitti:

        Joo onpas tosi "hauskaa" kävellä kadulla mekastaen naamiaisasussa joku kyltti kädessä.

        Joka kerran kun olen osallistunut Pridekulkueeseen, olen pukeutunut tavanomaisiin arkivaatteisiini. Ei ole tarvinnut naamioitua mitenkään. Samoin sinäkin olisit voinut osallistua. Eikä kyltin kantaminen ja mekastaminen ole pakollista jos ei halua.


      • haha...
        AlienIndie kirjoitti:

        Kuka vitun idiootti muutenkaan sanoo "kotoolta"?

        Etkö parempaa keksiny.


      • AlienIndie
        kkjhhkjb kirjoitti:

        Joka kerran kun olen osallistunut Pridekulkueeseen, olen pukeutunut tavanomaisiin arkivaatteisiini. Ei ole tarvinnut naamioitua mitenkään. Samoin sinäkin olisit voinut osallistua. Eikä kyltin kantaminen ja mekastaminen ole pakollista jos ei halua.

        Mutta ei-suvaitsevaisten osallistujien mielistely on. Jos Prideillä kuulutat sen faktan että transihmisistä suurin osa on pikkusieluisia ja ahdasmielisiä ihmisperseitä sinua aletaan viskoa kaikella käteen osuvalla ja haukkua petturiksi.

        Sitä mä vaan kovasti ihmettelen minkä takia osallistujille ei haluta tehdä minkäänlaista taustatarkastusta vaikka kuitenkin "äärioikeistoksi" leimattujen järjestöjen pääsy osallistumaan estetään, vaikka he ovat nimenomaan tähdentäneet ettei asenteilla maahanmuuttoa kohtaan ja asenteilla seksuaali/sukupuolivähemmistöjä kohtaan ole mitään tekemistä keskenään eikä tulisi olla kenenkään järjellisen silmissä. Ja näinhän se on. Sen sijaan henkilö joka käyttäytyy henkilökohtaisissa ihmissuhteissaan epäkunnioittavasti ja tahallisen loukkaavasti muita ihmisiä kohtaan voidaan määritellä henkilöksi, jota varmuudella ei kiinnosta kuin oma perse eikä tällaisella tulisi olla mitään asiaa avoinmielisyyttä ja suvaitsevaisuutta painottaviin tapahtumiin egoaan kiillottamaan.


      • totuudentorvi2
        AlienIndie kirjoitti:

        Joo onpas tosi "hauskaa" kävellä kadulla mekastaen naamiaisasussa joku kyltti kädessä.

        Allua ei kiinnosta kuin oma napa.


      • AlienIndie
        totuudentorvi2 kirjoitti:

        Allua ei kiinnosta kuin oma napa.

        Kiinnostaa.

        Oikeat ihmiset kylläkään eivät.


      • AlienIndie kirjoitti:

        Mutta ei-suvaitsevaisten osallistujien mielistely on. Jos Prideillä kuulutat sen faktan että transihmisistä suurin osa on pikkusieluisia ja ahdasmielisiä ihmisperseitä sinua aletaan viskoa kaikella käteen osuvalla ja haukkua petturiksi.

        Sitä mä vaan kovasti ihmettelen minkä takia osallistujille ei haluta tehdä minkäänlaista taustatarkastusta vaikka kuitenkin "äärioikeistoksi" leimattujen järjestöjen pääsy osallistumaan estetään, vaikka he ovat nimenomaan tähdentäneet ettei asenteilla maahanmuuttoa kohtaan ja asenteilla seksuaali/sukupuolivähemmistöjä kohtaan ole mitään tekemistä keskenään eikä tulisi olla kenenkään järjellisen silmissä. Ja näinhän se on. Sen sijaan henkilö joka käyttäytyy henkilökohtaisissa ihmissuhteissaan epäkunnioittavasti ja tahallisen loukkaavasti muita ihmisiä kohtaan voidaan määritellä henkilöksi, jota varmuudella ei kiinnosta kuin oma perse eikä tällaisella tulisi olla mitään asiaa avoinmielisyyttä ja suvaitsevaisuutta painottaviin tapahtumiin egoaan kiillottamaan.

        ""äärioikeistoksi" leimattujen järjestöjen pääsy osallistumaan estetään, vaikka he ovat nimenomaan tähdentäneet ettei asenteilla maahanmuuttoa kohtaan ja asenteilla seksuaali/sukupuolivähemmistöjä kohtaan ole mitään tekemistä keskenään "

        Ilman muuta on. Ei kaikki Prideen osallistuvat ole syntyperältään suomalaisia.

        "Jos Prideillä kuulutat sen faktan että transihmisistä suurin osa on pikkusieluisia ja ahdasmielisiä ihmisperseitä"

        Ei, ainoastaan sinä olet pikkusieluinen ja ahdasmielinen ihmisperse.


      • AlienIndie
        colaptes kirjoitti:

        ""äärioikeistoksi" leimattujen järjestöjen pääsy osallistumaan estetään, vaikka he ovat nimenomaan tähdentäneet ettei asenteilla maahanmuuttoa kohtaan ja asenteilla seksuaali/sukupuolivähemmistöjä kohtaan ole mitään tekemistä keskenään "

        Ilman muuta on. Ei kaikki Prideen osallistuvat ole syntyperältään suomalaisia.

        "Jos Prideillä kuulutat sen faktan että transihmisistä suurin osa on pikkusieluisia ja ahdasmielisiä ihmisperseitä"

        Ei, ainoastaan sinä olet pikkusieluinen ja ahdasmielinen ihmisperse.

        "
        Ilman muuta on. Ei kaikki Prideen osallistuvat ole syntyperältään suomalaisia. "

        Elikkä jokaisen sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen asioista kiinnostuneen tulee kannattaa vapaata maahanmuuttoa, jottei suomessa jo asuvilla ulkomaalaistaustaisilla sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöillä tule paha mieli? Loistava kehäpäätelmä.

        "Ei, ainoastaan sinä olet pikkusieluinen ja ahdasmielinen ihmisperse."

        Sanoo henkilö joka pitää jotain Seranon kirjoittamaa kirjaa jossa tuomitaan muut kuin absoluuttisesti mieheksi tai naiseksi identifioituvat raamattunaan.


    • Ilmeisesti lopputulemana sukupuolen moninaisuus oli tuon blokin kautta enemmän esillä kuin koskaan Helsinki Priden kulkueessa. Väkeä oli siinä kymmeniä ja sukupuoli-identiteetin kirjavuus oli vahvasti esillä.

      Asiaa on nyt hyvä kehitellä vuoden verran, nokitetaan määrässä ja laadussa sitten!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe