Ruudutonta ja räävitöntä!

Neliöt tunteva

Olen kuullut ehdottomasti luotettavasta lähteestä, että Steiner-koulut eivät käytä ruutuja vihoissaan. Mihin tällainen järjen ja järjestyksenvastaisuus perustuu?

Valmiiksi piirretyt, symmetriset ruudut ovat kaiken oppimisen ja oivaltamisen A ja O. Valmiiseen kaavaan ja kuvioon on helppo tarttua ja ne helpottavat matemaattista hahmottamista ja rationaalista ajattelua. Itse en pystyisi edes piirtämään ruuduttomalle paperille, sillä koen sen hyvin epämiehekkäänä ja rappiollisena toimintana.
Vihkojen ruudut torjuvat myös nykynuorison parissa esiintyviä keskittymishäiriöitä, päihteiden väärinkäyttöä ja vastuutonta, paheksuttavaa irtoseksiä, sekä rasismia, koska ne antavat nuorelle ihmiselle käsityksen kaikkien ruutujen, kuten ihmistenkin ehdottomasta ja objektiivisesti mitattavasta tasa-arvosta. Nelikulmaisuus on myös hyvin ihmisläheinen ja helposti tunnistettava muoto. Neljä kulmaa ovat myös kaikki toistensa olemassaolosta riippuvaisia, kuten ovat ihmisetkin.

Jonkun opetushallituksessa täytyisi ottaa asia esille, sillä ruuduttoman opetuksen seuraukset ovat tuhoisia.

4

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • strangea on

Outoa, kun kaikki muu on ns. saksalaisessa järjestyksessä. Outoa.

• täysin mitätön

Enkä ymmärrä asian pointtia. Mielestäni ihminen voi kehittyä sekä ruudullista että ruudutonta paperia hyväksikäyttäen. Esim. luovuus voi piillä kummassa tahansa. Jotenkin mitätön pikkuseikka jolla ilmeisesti briljeerataan?

• revolutionary paper

Päiväkodeissakin on vaarallista, kun niissä vain harvoin käytetään ruudullista paperia. Siin myös muissa, kuin steinerpäiväkodeissa. Hui.

• Aatu H

Steiner koulu .. hmm onkohan Felix Steiner keksinyt tämän koulun.

Tietääkö kukaan, koulutetaanko Steiner koulussa SS-panssariarmeijakuntien komentajia?

T: Aatu H

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1680
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1286
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      65
      1226
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      998
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      906
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      903
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      808
    Aihe