Kommentteja nimestä Uutamo

uutamon äiti?

Mieheni haluaa ehdottomasti nimetä esikoisemme Uutamoksi. Itse olen tavallisimpien nimien kannalla, mutta mies ei hellitä. Perustelut tälle nimelle olivat lyhyet ja ytimekkäät: hänen rakas isosetänsä oli nimeltään Unto, jonka hän oli sitten lapsena vääntänyt Uutamoon.

Rakastan sitä, kun vanhemmat nimeävät lapsensa jonkun rakkaan sukulaisen mukaan. Unto nimestä jopa hieman pidän, mutta Uutamo on liian erikoinen. Tarkistin jopa väestörekisteristä, ettei Suomessa ole yhtä ainoaa Uutamoa.

Onko nimi teidän mielestänne aivan hirveä? Olen tällä hetkellä vk34 5 eli aika käy kohta vähiin. Mieheni inhoaa minun ehdottamia nimiä, kuten Roope ja Valtteri. En tiedä, mitä pitäisi tehdä.

14

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seppo Taalasmaa

      Roope ja Valtteri on eunukkinimiä. Uutamo sopii sonnille. Karju-Kalervo olisi miehekäs nimi!

      • HÄPEÄISIT!

        Roope ja Valtteri eivät todellakaan ole mitään e*n*k*inimiä!!!!!! Miulla on kaks poikaa, joista toinen on Valtteri, viistoist, ja toinen on Roope, kuustoist. Oikeast häpeesit sanois! Mikä oma nimes o hää? Seppo? No on siin pilattu nimel poik!

        Uutamo o miust kyl vähää, mitesse sanois... omituine? Tai siis en mie halluu tahaltee haukkuu tai mittää mut on se ny vähä !

        MUT ROOPE JA VALTTERI O NIMIAATELII! SIIN SEPPO JA UUTAMO KALPENEE KU KALKKUNA!


    • jennica1

      Oi Uutamo on ihana nimi! Tulee mieleen kuutamo ja romantiikka :) Uutamo Edvin Aleksanteri olisi ihana nimi.

      • ISMO LAITELA

        Vain h*nttari haluaa tulla yhdistetyksi romantiikkaan !!1


    • Jokiseutu

      Uutamo.....? Entä Untamo, joka löytyy almanakastakin.

      Untoa kutsutaan puhekielessä usein Unskiksi, joka löytyy mm. harvinaisista etunimistä.

      Muita:

      Ukko
      Uoti
      Urho
      Tuomo
      Joopi
      Hanno
      Herkko

    • Astrid Strid

      Uutamo.... itse olet!!!

    • kyllä sopii

      Kaunis tarina nimellä ainakin on ja muutenkin hyvä pojalle. Laittaisin ihan etunimeksi.

      • inkao

        Uutamo ei todellakaan ole mikään nimi!!!


    • naksi

      Uutamo on oikeastaan aika ihana, ja tarina sen taustalla on kaunis... Olisiko Untamo vaihtoehto, löytyy kalenterista? Tai sitten Uutamo toiseksi nimeksi ja etunimeksi joku kompromissi jostain sinun ehdottamastasi, esim. Valter, Walter, Valtti....

    • Laura Kiviranta

      Miksi antaa lapselle elinkautinen syyttään?? Kastamalla Uutamoksi....toivottavasti pappi on täysipäinen ja kieltäytyy kastamasta tuolla "nimellä" !!!

      • Iida

        itse pidän kanssa enemmän Untosta... Ja täytyyhän nimen olla sellainen jota molemmat vanhemmat haluavat käyttää (: Uutamo on liian erikoinen ainakin omaan suuhun... Entä jos sen Uutamon jättäis toiseksi nimeksi????


    • henrik uutamon äiti

      UPDATE: Mies heltyi, ja lapsi kastettiin Henrik Uutamoksi :)

      • Aivan (K)uutamolla

        Oliko aivan pakko rangaista lasta Uutamo "nimellä" ????


      • paulavanukas
        Aivan (K)uutamolla kirjoitti:

        Oliko aivan pakko rangaista lasta Uutamo "nimellä" ????

        En ole itse aloittaja, mutta kommentoinpa muuten: toinen nimi on hyvin usein vanhanaikainen tai suvusta peritty. Itsellä on kaksi veljeä, joiden toiset nimet ovat Yrjö ja Kalervo. Kauniita ne eivät ole, mutta harvoin he ovat joutuneet toisia nimiään missään esittelemään (:


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3013
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2354
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2092
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1933
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1787
    6. 161
      1231
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe