Kommentteja nimestä Uutamo

uutamon äiti?

Mieheni haluaa ehdottomasti nimetä esikoisemme Uutamoksi. Itse olen tavallisimpien nimien kannalla, mutta mies ei hellitä. Perustelut tälle nimelle olivat lyhyet ja ytimekkäät: hänen rakas isosetänsä oli nimeltään Unto, jonka hän oli sitten lapsena vääntänyt Uutamoon.

Rakastan sitä, kun vanhemmat nimeävät lapsensa jonkun rakkaan sukulaisen mukaan. Unto nimestä jopa hieman pidän, mutta Uutamo on liian erikoinen. Tarkistin jopa väestörekisteristä, ettei Suomessa ole yhtä ainoaa Uutamoa.

Onko nimi teidän mielestänne aivan hirveä? Olen tällä hetkellä vk34 5 eli aika käy kohta vähiin. Mieheni inhoaa minun ehdottamia nimiä, kuten Roope ja Valtteri. En tiedä, mitä pitäisi tehdä.

14

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seppo Taalasmaa

Roope ja Valtteri on eunukkinimiä. Uutamo sopii sonnille. Karju-Kalervo olisi miehekäs nimi!

• HÄPEÄISIT!

Roope ja Valtteri eivät todellakaan ole mitään e*n*k*inimiä!!!!!! Miulla on kaks poikaa, joista toinen on Valtteri, viistoist, ja toinen on Roope, kuustoist. Oikeast häpeesit sanois! Mikä oma nimes o hää? Seppo? No on siin pilattu nimel poik!

Uutamo o miust kyl vähää, mitesse sanois... omituine? Tai siis en mie halluu tahaltee haukkuu tai mittää mut on se ny vähä !

MUT ROOPE JA VALTTERI O NIMIAATELII! SIIN SEPPO JA UUTAMO KALPENEE KU KALKKUNA!

• jennica1

Oi Uutamo on ihana nimi! Tulee mieleen kuutamo ja romantiikka :) Uutamo Edvin Aleksanteri olisi ihana nimi.

• ISMO LAITELA

Vain h*nttari haluaa tulla yhdistetyksi romantiikkaan !!1

• Jokiseutu

Uutamo.....? Entä Untamo, joka löytyy almanakastakin.

Untoa kutsutaan puhekielessä usein Unskiksi, joka löytyy mm. harvinaisista etunimistä.

Muita:

Ukko
      Uoti
      Urho
      Tuomo
      Joopi
      Hanno
      Herkko

• Astrid Strid

Uutamo.... itse olet!!!

• kyllä sopii

Kaunis tarina nimellä ainakin on ja muutenkin hyvä pojalle. Laittaisin ihan etunimeksi.

• inkao

Uutamo ei todellakaan ole mikään nimi!!!

• naksi

Uutamo on oikeastaan aika ihana, ja tarina sen taustalla on kaunis... Olisiko Untamo vaihtoehto, löytyy kalenterista? Tai sitten Uutamo toiseksi nimeksi ja etunimeksi joku kompromissi jostain sinun ehdottamastasi, esim. Valter, Walter, Valtti....

• Laura Kiviranta

Miksi antaa lapselle elinkautinen syyttään?? Kastamalla Uutamoksi....toivottavasti pappi on täysipäinen ja kieltäytyy kastamasta tuolla "nimellä" !!!

• Iida

itse pidän kanssa enemmän Untosta... Ja täytyyhän nimen olla sellainen jota molemmat vanhemmat haluavat käyttää (: Uutamo on liian erikoinen ainakin omaan suuhun... Entä jos sen Uutamon jättäis toiseksi nimeksi????

• henrik uutamon äiti

UPDATE: Mies heltyi, ja lapsi kastettiin Henrik Uutamoksi :)

• Aivan (K)uutamolla

Oliko aivan pakko rangaista lasta Uutamo "nimellä" ????

• paulavanukas
        Aivan (K)uutamolla kirjoitti:

Oliko aivan pakko rangaista lasta Uutamo "nimellä" ????

En ole itse aloittaja, mutta kommentoinpa muuten: toinen nimi on hyvin usein vanhanaikainen tai suvusta peritty. Itsellä on kaksi veljeä, joiden toiset nimet ovat Yrjö ja Kalervo. Kauniita ne eivät ole, mutta harvoin he ovat joutuneet toisia nimiään missään esittelemään (:

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      4598
    2. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      358
      3879
    3. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      36
      3476
    4. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      19
      3128
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      12
      2563
    6. 280
      2380
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      322
      1807
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      100
      1802
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      47
      1493
    10. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      8
      1183
    Aihe