Canon eos 600d vai Nikon D5100?

canonornikon

Heipsun, olen tosi kauan miettinyt haluavani Canon eos 600d-järjestelmäkameran, mutta nyt olen nähnyt uuden tuttavuuden, Nikon D5100 -kameran.

Elikä nyt minulla on pieni pulma, kumpi olisi parempi (teknisesti yms.) ja haluaisin kaikkien mahdollisien plussat ja miinukset kyseisistä kameroista.

Canon EOS 600D 18-55mm IS II (444 euroa) vai
NIKON D5100 18-55VR Kit (399 euroa) ?

Haluan kuvata videoita, sekä ottaa hyvälaatuisia kuvia. Saako molempiih yhtä hyvin objektiiveja? Onko Canon eos 600d:ssä automaattitarkennusta? Nikonissa ainakin olis...

6

464

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heikkoa tasoa

Ihan sama kumman valitset, ovat liukuhihnatuotettua muovikamaa. Katselepa samassa hintaluokassa olevia muita merkkejä, voit saada uskomattoman paljon enemmän vastinetta rahoillesi.

• Tuossa on plussia ja miinuksia, http://snapsort.com/compare/Canon-600d-vs-Nikon-D5100
      D5100:sta on jo olemassa uudempi malli, D5200, joka on parempi (ja myös hintavampi)
      Jos et ymmärrä mitä mikäkin kohta tarkoittaa, opiskele vaikka wikipediasta, mutta näin nopealla silmäyksellä kaikki tärkeä on D5100:ssa parempaa kuin 600D:ssä

Tuolla voit vertailla vaikka muitakin merkkejä ja malleja keskenään ja voit tehdä päätöksen itse, eikä tarvitse turvautua suoli24:n trolleihin :)

• NiCaKoNon
      • Minulla on Nikon D5100 kakkosrunkona enkä ole keksinyt isompia valituksen syitä. Se on toiminut varsin odotusteni mukaan. Nyt sen hintakin on tullut perin alas, itse maksoin siitä aikoinaan noin 500€ kun nyt sitä saanee kittizoomilla noin 400€ hintaan.

• mullakin on

Nikon d5100!

• jhgjhwe

Vanhoja rittanoita (poistuvia malleja) molemmat ja siksi halpoja.

Molempiin saa yhtä hyviä objektiiveja, kun osaa valita. Yksi asia on parempi toisessa ja toinen toisessa.
      Ominaisuus vertailu: http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=canon_eos600d&products=nikon_d5100

Kun systeemiä hankkii, niin ei kannata tuijottaa joihinkin tiettyihin, etenkään halpoihin runkoihin, vaan siihen mitä systeemi kaikkiaan sisältää ja mikä siinä miellyttää.
      Se tulevaisuus nääs.
      Runko, varsinkin tuollaiset aloittelijamallit menee hyvin äkkiä vaihtoon, mutta hyvät objektiivit ja lisälaitteet säilyttää arvonsa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      43
      2130
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      171
      1903
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1332
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1150
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      952
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      899
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      849
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      43
      836
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      31
      772
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      54
      691
    Aihe