Seosruuvin säätö ??

KKK

Miten säädän PV:n seosruuvia ??

Sitä piti säätää joku aika sitten. No, säädettiin, ja sen jälkeen on ollut ongelmana, että suurilla kierroksilla ei vedä, ainakaan moottori kylmänä. Kyllä se sitten lämpimänä vetää. (Ajettu n. 1km.)

No, säädin seosruuvia vielä aukipäin, eli laihemmalle. Se kait meni ensi säädöllä liian rikkaalle, eli ruuvi on liian kiinni.

Säädin siis ruuvia aukipäin, ja se parani vähän, vetää paremmin. Uskaltaisko vielä säätää aukipäin, vai meneekö liian laihalle ? (leikkaantuuko kiinni?)

Mikä on PV:n seosruuvin "vakio" säätö ?
1,5 kierrosta aukipäin, vai ?

16

36808

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AAA

      1,5 kierrosta auki on aina tuo perussäätö, mutta jos suutin ei ole oikean kokoinen muihin komponentteihin nähden tai jos neulan korkeus ei ole kunnossa, ei tuolla ruuvillakaan saa asiaa kuntoon.
      Korvakuulolta voi hyvin arvioida seoksen oikeellisuuden. Liian laihalla moottori alkaa täydellä kaasullaryntäyttämällä jo käymään niin heleästi, että alkaa "sirkuttaan", niin silloin käännetään vähän takaisinpäin.

      • KKK

        Selitäppäs tarkemmin.

        Mulla se röpöttää täydellä kaasulla. Onko siis liian laiha vai rikas ?

        Itse epäilen rikasta seosta.

        Olen kääntänyt seosruuvia aukipäin, parani, ei röpötä niin paljon. Vielä kylmänä röpöttää vähän, mutta ei sitten n. 1 km ajon jälkeen.

        en oikein uskalla enää laimentaa, kun pelottaa, että leikkaa kiinni....

        Mikä on laihan seoksen merkki?


      • thunder
        KKK kirjoitti:

        Selitäppäs tarkemmin.

        Mulla se röpöttää täydellä kaasulla. Onko siis liian laiha vai rikas ?

        Itse epäilen rikasta seosta.

        Olen kääntänyt seosruuvia aukipäin, parani, ei röpötä niin paljon. Vielä kylmänä röpöttää vähän, mutta ei sitten n. 1 km ajon jälkeen.

        en oikein uskalla enää laimentaa, kun pelottaa, että leikkaa kiinni....

        Mikä on laihan seoksen merkki?

        Seos on nyt aika sopiva. Sen pitääkin kylmänä vähän röpöttää. Kun on laiha seos, niin kaasuun vastaavuus heikkee ja kaasu pohjassa ajaessa mopo rupeaa nykimään tai hyytymään. Kuuluu booooooooo ääni. Myös kone kuumenee nopeasti.


      • KKK
        thunder kirjoitti:

        Seos on nyt aika sopiva. Sen pitääkin kylmänä vähän röpöttää. Kun on laiha seos, niin kaasuun vastaavuus heikkee ja kaasu pohjassa ajaessa mopo rupeaa nykimään tai hyytymään. Kuuluu booooooooo ääni. Myös kone kuumenee nopeasti.

        Onko normaalia, että ei voi nelosella ajaa kone "viileänä/kylmänä" yli 35-40km/h nopeudella, tai rupeaa röpöttää ??

        Siis kun esim. kakkosella pitäis vaihtaa isommalle, niin röpötys alkaa juuri vaidon aikaan ?

        Entäs savu ? Takana tulevalla voi olla sinisestä savupilvestä johtuvia näköongelmia, ainakin huomattavat savuvahingot...


    • Miikka Soikko

      Ai ensiksi seos ruuvi ihan tappiin asti ja sitten se 1 ja puoli kirreosta ulos?

      • asd312

        on3


    • Apikkamiäs

      Siis meinaako se että seosruuvi kiinni niin väännänkö sen oikeelle vai vasemmalle

      • Jutustelija1

        Jos se on kiinni se kääntyy vain toiseen suuntaan, eli käännä sitä aukipäin se 1,5 kierrosta (Nyrkkisääntö).


    • mikke12

      Ilmaruuvi säätää seosta 1/4 osakaasuun asti, eli sillä säädetään tyhjäkäyntiseos. Tyhjäkäyntisuuttimen koko luonnollosesti vaikuttaa asiaan. Luistin neulan korkeuden säätö sekä neulaputken tyyppi vaikuttaa 3/4 kaasuun asti. Täyskaasulla vaikuttaa vain pääsuuttimen koko. Ennen kaasuttimen säätämistä ilmansuodatin kuntoon sekä tarkasta ettei ole imuvuotoja. Ilmaruuvi melkein kiinni myötäpäivään ja sitten mopo käyntiin. Anna moottorin lämmetä käyttölämpötilaansa, muista rikastin pois päältä ennen kaasuttimen säätämistä. Käännä ilmaruuvia vastapäivään kunnes kierrokset nousevat moottorissa. Kun kierrokset ei enää nouse vaikka käännät ruuvia, palaa hiukan takaisinpäin. säädä tämän jälkeen moottorin kierrokset tyhjäkäyntiruuvin avulla. Tyhjäkäyntiruuvi on se jolla nostetaan ja lasketaan luistia. Jos moottori röpöttää täyskaasulla, pääsuutin on liian iso. Booaa, pääsuutin on liian pieni.

      • tooooukki

        ömm... ei taida mikellä olla tietoa. ilmaruuvi vaikuttaa ylipäätänsä kaikkeen. eli sillä säädetään sit loppu. ei vain 1/4 kaasuun... taukki


      • Vemme

        Lueppas toukki netistä mitä se pilot air screw ja pilot jet oikein tekee ennen kuin kutsut muita taukeiksi.


      • nääin

        Ilmaruuvi vaikuttaa kyllä vähän kaikkiin kaasun asentoihin mutta eniten siihen 1/4 osakaasuun.


      • Anonyymi
        tooooukki kirjoitti:

        ömm... ei taida mikellä olla tietoa. ilmaruuvi vaikuttaa ylipäätänsä kaikkeen. eli sillä säädetään sit loppu. ei vain 1/4 kaasuun... taukki

        Paska puhetta mikke sano just niinku asiaon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paska puhetta mikke sano just niinku asiaon

        missä sijaitsee ilmaruuvi


      • Anonyymi
        nääin kirjoitti:

        Ilmaruuvi vaikuttaa kyllä vähän kaikkiin kaasun asentoihin mutta eniten siihen 1/4 osakaasuun.

        Kyllä se ilma tulee kaasarin kurkusta läpän ohjaamana niillä muilla kaasun asennoilla.


    • Anonyymi

      Mites kun vaihoin yamaha dt 50 moposta 78 suuttimen jolla röpötti=68 suuttimeen joka silti röpöttää. Ilmaruuvi on laitettu 1,5 kierrosta aukipäin epäilen kyllä, että seokset liian isot. Mitkä seokset olisivat oikeat?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1642
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      884
    4. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      791
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      766
    7. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      718
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      710
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      673
    Aihe