Kottikärry sähkömoottorilla

3+7

Tietääkö kukaan, myydäänkö missään kottikärryjä tai vastaavaa tavaran kuljettamiseen soveltuvaa kärriä missä olisi sähkökäyttöinen apumoottori? Kärryssä tulisi olla isohkot pyörät, poluilla yms maastossa kulkemiseen, eli kaksipyöräisessä mallissa akseliväli ei saisi olla kovin suuri

17

10438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moijahei
    • P*skan myivät

      Glanspowerilta ei kannata ostaa mitään.
      Takuut ei pelaa ja varaosien saanti lähes mahdotonta.
      Suomen kesä on liian lyhyt tuollaiseen pelleilyyn.

    • Uusi tuttavuus

      Samaa mieltä kaikista ns. kiinanihmeiden myyjistä. Varaosien saanti on useimmiten mahdotonta tai ainakin kestää, kun ne tulevat siinä seuraavassa merikontissa, joka on vasta matkalla...

      Nuo sähkökotsut vaikuttavat oikein mielenkiintoisilta. Mahtaisko noita valmistaa kukaan länsimainen valmistaja, jolla olisi myös jälkihoito järjestettynä ko. tuotteelle.

      Mielelläni maksaisin vaikka puolet enemmän yhdestä laatupelistä kuin ostaisin toisen romun varaosiksi...

      • Ei ole vaikeaa

        Varaosia löytyy ebaysta näihin kiinanihmeisiin kiitettävästi.

        Itse ostanyt kiinanmönkijään sieltä kaikki sähköt 50 euroon, hajonneet katteet naurettavan halvalla ja muut kuluvat osat.


    • tee ihan ite

      Osta tavalliset kärryt, niihin 12v akkupora ketjuvedolla kiinni, isompi 12v akku ja kaasukahva kädensijaan vaijerilla. Osat saa fillarin romusta. Kantsii ostaa pikkasen parempi pora, ehkä 100€ luokassa. Tai sitten 2kpl halpoja. Isompi ratas pyörän akselille ja pieni poraan. Voi kokeilla poran omallakin akulla voi olla että sekin riittää.

      • perusinssssi

        Akkuporan moottoriteho on luokkaa muutama kymmenen wattia. Oikeilla välityksillä sillä saa toki isonkin voiman aikaiseksi, mutta vähän sietämättömän hitaasti! Ei taida kesäloma riittää jos ajaa tontin päästä päähän?!

        Jos vertaat tuohon polttomoottorivehkeeseen, sen teho 3,5 hp on vähän alle 3000 wattia!


      • Muutama hattivatti?
        perusinssssi kirjoitti:

        Akkuporan moottoriteho on luokkaa muutama kymmenen wattia. Oikeilla välityksillä sillä saa toki isonkin voiman aikaiseksi, mutta vähän sietämättömän hitaasti! Ei taida kesäloma riittää jos ajaa tontin päästä päähän?!

        Jos vertaat tuohon polttomoottorivehkeeseen, sen teho 3,5 hp on vähän alle 3000 wattia!

        Mittausten mukaan kun porakoneesta pojalle tehnyt ensimmäisen "microauton" oli lopputos se että 12V bosch:n 100 euron pora ottaa 60A virtoja täydellä rasituksella eli liipasin pohjassa ja moottori ei pyöri. Akuston jännite kylläkin laskee 10V jolloin tehoksi saadaan 600W.


      • ääliö oot
        perusinssssi kirjoitti:

        Akkuporan moottoriteho on luokkaa muutama kymmenen wattia. Oikeilla välityksillä sillä saa toki isonkin voiman aikaiseksi, mutta vähän sietämättömän hitaasti! Ei taida kesäloma riittää jos ajaa tontin päästä päähän?!

        Jos vertaat tuohon polttomoottorivehkeeseen, sen teho 3,5 hp on vähän alle 3000 wattia!

        Hei "perusinssi" sun teorian mukaan ei sitten sähköfillarit tai sähkömopot liikkuisi mihinkään, puhumattakaan akkusähkösahoista, päivitä itses nykyaikaan, hemmetin putuaivo.


    • puuhastelija1

      Vanha ketju, mutta nostetaan ylös, jos jo alkaisi olla kokemuksia näistä moottorikotsuista. Itsellä olisi käyttöä tällaisille polttopuusavotassa. Eli pitäisi pystyä liikkumaan metsämaastossa ja myös mäennousukykyä pitäisi löytyä.

    • sähkööööö
    • pali33

      osta puutarha jyrsin ja siihen henkilöauton pyörät ,peräkärri.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hyvä kärry, MUTTA VAIN KUIVIIN SISÄTILOIHIN! Omaani meni kosteutta moottoriin eli pyörään ja lakkasi toimimasta. Takuu ei korvannut ja myyjä pyysi katsomaan manuaalista käyttöolosuhteet. Ja siellähän se selvästi lukee, ei ulkokäyttöön. Lisäksi kaikki liittimet ja katkaisijat ovat todella luokattomia ja tarkoitettu vain sisätiloissa käytettäviksi. Seuraava akkukäyttöinen kottikärryni oli Makita, Laatupeli, kestää säätä, eikä mitään ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kärry, MUTTA VAIN KUIVIIN SISÄTILOIHIN! Omaani meni kosteutta moottoriin eli pyörään ja lakkasi toimimasta. Takuu ei korvannut ja myyjä pyysi katsomaan manuaalista käyttöolosuhteet. Ja siellähän se selvästi lukee, ei ulkokäyttöön. Lisäksi kaikki liittimet ja katkaisijat ovat todella luokattomia ja tarkoitettu vain sisätiloissa käytettäviksi. Seuraava akkukäyttöinen kottikärryni oli Makita, Laatupeli, kestää säätä, eikä mitään ongelmia.

        Itsellä kyllä tuo Zipper toiminut moitteetta ulkotiloissa ja olen säilyttänyt sitä ihan telttakatoksessa. En tosin ole ojista ajanut, että moottori kastuisi. Koneessa mahtavasti voimaa, 150 kg kuormat menee ylämäkeenkin kevyesti ja kärryssä pienet apupyörätkin niin ei tarvitse aisoista kannatella jos kovaa maastoa.


    • Anonyymi

      Vanhaa keskustelua, mutta mikä mahtaa olla Zipperin maximi lataus? Nyt tuntuu että lataa hetken ja samoin yoimii vaan hetken... näytölle tulee varaukseksi 42.6 onkohan se ok vai ihan liian vähän?

    • Anonyymi

      Se on ihan sopivasti tämän aloituksen nostoon ja samana palstan aktivoimiseksi...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      915
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      80
      698
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      649
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      571
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      543
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      492
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      463
    Aihe