ei imetystä?

rv9

Itse en haluaisi imettää, mutta jos se pakollista on niin kai sitä sitten koitan, ihmisten edessä, en edes mieheni tai ystävien nähden aio imettää, eikö se sitten olisihelpompi antaa vaan korviketta? Ei tarvitsisi aina jonnekkin vessaan tai makuuhuoneeseen juosta ruoka-aikaan? Onko täällä ihmisiä joilla kokemusta pelkästä pulloruokinnasta? Entä eikö sitä maitoa voisi ottaa rintapumpulla pulloon valmiiksi niin ei tarvitsisi imettää?

11

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä ny vielä päätä

      Meitä on niin moneen junaan. Minä taas en mielellään halunnut/ uskaltanut ruokkia vauvaa pullosta julkisella paikalla tai vaikkapa sukulaisten luona. Yritin onnistua imetyksessä, mutta osittaisimetyksellä mentiin heti alusta. Ja koin koko jaan olevani huono ja epäonnistunut äiti :( Ja suorastaan hävetti liikkua pullovauvan kanssa.

      Mutta kokeile ihmeessä, ihan ilman mitään ennakkoasenteita, imettää ja jos ei se suju, niin siirry hyvällä omalla tunnolla pulloon. Imetys on itse asiassa, silloin kun se sujuu, kaikista nopein, vaivattomin ja paras tapa ruokkia vauva. Sekin voi tietysti onnistua, että pumppaat pulloon omaa maitoa. Mutta pumppaus oli ainakin mulla kamalan työlästä ja heruin tosi huonosti pumpulle. Täysimetykseen saakka harva pelkällä pumpulla pääsee.. Ja miksi pumpata jos siihen ei ole hyvää syytä? Meillä ei 2,6kg pikkukirppu (kuitenkin täysiaikainen vauva) jaksanut itse imeä niin oli pakko alkaa sähläämään pumpun kans. Vauvan hyvä imuote on paras "pumppu" :)

    • Voihan piuksut

      Voi herra jumala, miksi sitten pitää lapsia tehdä. Jollei sille pysty edes rintasyöttämään oman miehen nähden. Kumpaa sinä sitten pelkäät enemmän, sitä
      että miehesi näkee sinun pullonneet rintasi äidinmaidosta, vai se että vauva alkaa
      syöda sinun tissiä. Tälläiset asiat ovat jumankauta niin kauheata edes täällä lukea,
      että kuinka kehtaa tälläistä edes kysellä tai kirjoitella tänne. Jos kerran haluaa
      tehdä lapsia, niin silloin täytyy pystyä niitä myös rintasyöttämään ihan normaalisti.

    • rv9

      Voihan piuksut: mielestäni kysyin kokemuksia, en mielipiteitä, mutta kiitos kuitenkin vastauksesta :)

      Älä ny vielä päätä: kiitos vastauksestasi!:) uskoisin kyllä että koitan imetystä, mutta jos nyt jo tuntuu siltä että se ei ole minun juttuni, niin tuskin mielipide muuttuu:/ mutta ehkä sitä kuitenkin koitan ja jos ei onnistu/ tunnu hyvältä niin siirryn sanojesi mukaan pulloruokintaan hyvällä omallatunnolla:) onhan tässä vielä aikaa miettiä..:)

    • ihmettelen vaan

      Miksi et halua imettää? Ja miksi et halua imettää miehesi nähden?

    • rv9

      Ei se ole oma juttu, tunnen muutamia jotka eivät ole imettäneet ja hyvin menee heilläkin:) enkä halua että mieheni katselee rintojani jotka saattavat täyttyä raskausarvista, itseäkään tuskin näky miellyttää niin häntä luultavasti vielä vähemmän:D toivottavasti niitä nyt ei kuitenkaan tule ihan joka paikkaan, enkä muutenkaan ole sellainen ihminen että kroppaani tahdon esitellä:) edes miehelleni, ainakaan raskauden jälkeen..

    • kauppa-lopo _

      Jotenkin tuntuu että aloittaja taitaa olla tosi nuori.. mistä voi tietää mikä on oma juttu, jos raskauskin on ilmeisen aikaisessa vaiheessa? Mitä jos se vauva ei olekaan "sun juttusi", ethän voi tietää? :b

      • Saanjya

        Tässä vielä yksi mielipide, vaikka sitä ei kysyttykään;
        Miksi kaikki pitää tehdä niinkuin muut tekee ja "niinkuin aina on tehty"? Ilman imetystäkin on ihan yhtä hyvä äiti. Ei se lapsi kärsi siitä, pääasia että saa ravintonsa minkä tarvitsee.
        Hitto kun pitää yleistää. Olen varma että jos olisi olemassa/tehtäisi tutkimus aiheesta; osa inettäisi ja osa ei, sitten verrattaisi lapsia toisiinsa ja samoja ihmisiä aikuisina, niin ei varmasti löydy eroa ihmisten "normaaliudessa" tai onnellusuudessa ja tasapainoisiudessa.
        Mihin perustatte väitteen että olisi "pakko" imettää??


      • ihjssk
        Saanjya kirjoitti:

        Tässä vielä yksi mielipide, vaikka sitä ei kysyttykään;
        Miksi kaikki pitää tehdä niinkuin muut tekee ja "niinkuin aina on tehty"? Ilman imetystäkin on ihan yhtä hyvä äiti. Ei se lapsi kärsi siitä, pääasia että saa ravintonsa minkä tarvitsee.
        Hitto kun pitää yleistää. Olen varma että jos olisi olemassa/tehtäisi tutkimus aiheesta; osa inettäisi ja osa ei, sitten verrattaisi lapsia toisiinsa ja samoja ihmisiä aikuisina, niin ei varmasti löydy eroa ihmisten "normaaliudessa" tai onnellusuudessa ja tasapainoisiudessa.
        Mihin perustatte väitteen että olisi "pakko" imettää??

        Itse asiassa mainitsemasi kaltaisia tutkimuksia on olemassa ja niissä on todettu, että imetetyt usein mm. menestyvät paremmin elämässään. Pakko ei ole imettää, mutta ei ole myöskään mitään järkeä päättää etukäteen, että niinkin luonnollinen asia kuin imetys "ei ole mun juttu". Ensin pitää kokeilla, sitten voi sanoa.

        Ja ap:lle tiedoksi, ei niitä arpia välttämättä tule. Itselläni rinnat suurenivat yhteensä kolme kuppikokoa, eikä yhtään arpea tullut. Ja oma mieheni kyllä katseli rintojani erittäin mielellään...

        Rinnat ovat muuten naisella olemassakin ihan vauvan ruokkimista varten, joten siltä pohjalta kannattaa miettiä, miksi se imettäminen tuntuu vastenmieliseltä. Olisko siihen ihan joku syy, ettei se tunnu luontevalta?


    • rv9

      Saanjyalta erittäin hyvä kysymys, tähän itsekkin haluaisin kuulla järkeviä vastauksia!:) kyllä tässä ikää jo on, mutta alle 30 eli pidän kyllä itseäni nuorena mutten mikään teiniäiti ole:)

      • Voihan piuksut

        miksi yleensäkin olet miehen kanssa yhdessä tai ollut edes yhdynnässä miehen
        kanssa, jos kerran rintojen näyttäminen hänelle on näin vastenmielistä. miksi
        olet sitten kasvattanut lapsen, jollet kerran pysty syntymän jälkeen hänelle rintaa
        yleensäkään syöttämään. jollet pysty kasvattamaan omia lapsia, niin miksi sitten
        olet niitä synnyttämässä. sinun kannattaa mennä peilin eteen, ja kysyä siltä
        peilin kuvalta, että miksi olen tälläinen, mikä on siinä esteenä, että en uskalla
        omalle miehelleni rintojani edes näyttää. olisiko sinun elämäsi yhtään parempi,
        jos olisit syntynyt mieheksi.


    • rv9

      Ei siihen ainakaan vielä mitään syytä ole, mutta kuten aiemmin kirjoitin niin aion kyllä imetystä koittaa ja sitten päättää onko se oma juttu, tällä hetkellä vaan tuntuu ettei ole oma juttu:) mutta se voi vielä muuttua, tuo on tietysti hyvä kuulla ettei niitä arpia välttämättä tule, toivottavasti itselleni ei myöskään tule, itsellä olisi huomattavasti helpompi olla jos niitä ei tulisi, itsetunto muutenkaan mikään paras ole, kiitos entisten miesten, vaikka kylläkin olen ihan normaalipainoinen ja normaalin näköinen nainen, ehkä se itsetunto tässä taka alalla kummittelee, ettei enää huonommaksi mene.. entä miten imetyksen jälkeen teillä, onko rintanne alkanut roikkumaan tai pieneneekö ne imetyksen jälkeen? Itsellä kuitenkin aika kiinteät rinnat, muttei suuret eikä myöskään pienimmästä päästä.. kiitos vastauksistanne:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      276
      6336
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      139
      4891
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2162
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1563
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1502
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1215
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      181
      1128
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      939
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      47
      867
    10. 46
      823
    Aihe