Millaista on olla konekuski, kuluuko aika joutusasti kaivinkoneen kopissa?
Jaksaako helposti olla sen 8h päivässä kaivamassa. Miten selkä pysyy kunnossa?
Työn hyvät ja huonot puolet?
Millaista olla konekuski?
26
7423
Vastaukset
- DX255
Selviää parhaiten kun menet reilusti konemiehen puheille.
- fssaff
8 tuntia ei riitä. pitää olla 14 tuntia
- selkä paskana
Ota vaikka vertailukohteeksi lääkäri, katsot muutaman kurkkuun ja puristelet naisten rintoja kyhmyjä etsien ,palkka 10000€ kk tai sitten istut kaivurin kopissa heiluen kivistä maata raapien palkka alle3000!
Kyllä siinä pahimmat halut katoaa tälle alalle!!! Tyhmä työtä tekee viisas pääsee vähemmällä!! - mattijohannes4
8h päivät ei riitä. palkka saisi aina olla enemmän, mutta mites se kun ei isäntäkää mitään siitä saa...jokainen tekee sitä mistä tykkää, ainakin siihen pyrkii... selkä pysyy kunnossa kun muistaa väliin liikkuakkin!
- lepposaa hommaa
Kaivinkonekuskin homma nykypäivänä on verrattavissa samaan kun että istuis hyvässä nojatuolissa ja pelais pleikkaa.
- miäs minusta tulrevi
Juu, mutta konekuskiksi päätyvät ainoastaan - 4000 äo-tyypit. Mitään ei tiedä/osaa, mutta suu on auki jatkuvasti....
- Onneksi en alalla
Joo konealoille ja raksalle päätyy tyypit jotka monesti ei pääse (sovellu) mihinkään muuhun.
Ja tää ei ole vain täällä pohjolassa, vaan ihan maailmanlaajuinen tyyli!!! - onneksi alalla
sä voit tulla koittaa hommia tonne raksalle ei varmaan ihan kaikki onnistuis tai hypätä sinne kaivurin puikkoihin se ei ainakaan onnistuis.... Kun tässä maassa on pakko olla näitä idiootteja ja kykenemättömiä rakentaan ihmisille talot ja myös muualla maailmassa. Ei ne talot itsestäänkää nouse, eikä maa liiku
- Onnekseen alalla,heh
Nimimerkille Onneksi alalla. Jaa-a... kumpihan meistä paremmin hallitsee kaivurit?
Itse olin alalla lähes 20 vuotta, ja parin ihan suomen suurimman maansiirtoliikkeen palevluksessa. Tiltit, rammerit ja kaikenmaailman laitteet tuli tutuksi. Nyt 4 vuotta konsulttina (palkka lähes 10K / kuussa). Enpä kaipaile koneen koppiin vankilaan. Heh!
Kyllä maansiirtohommiin ei tartte korkeaa ÄÖ:tä. (ÄÖ = älykkyysosamäärä, niille jotka ei tiedä eli suurin osa palstan lukijoista).
Ai niin... kyllä on tullut tutuksi tää nykyaikaisten "ammattilaisten" rakennustaidot.
HAHA! Media kertoo tarpeeksi miten talot vuotaa vettä, tiet routii, putkistot tien alla kestävät hätäiseen 20 vuotta... jaa-a ai ammattilaiset asialla. (NAURAA!)
Tuolla tien varsilla näkyy hassuja kylttejä "Lemminkäinen rakentaa, YouTube".
Kävin itsekin vilkaisee, ja aika karua oli videoiden kertoma.- ...
näyttää ala kiinnostavan kun näitä luet ja kirjoittelet
- Oppia ikä kaikki
Niinhän se on että oppi on haettava kaivinkoneen ohjaimista, vain siten voi siirtyä kymmeniätuhansia kuukaudessa hankkivaksi konsultiksi.
Ja onhan se mukava että täällä meidän vajaaälyisten maanrakennusinsinöörien palstalla istuskelee myös varakas konsultti.
Ja nuo routivat tiet ym. on juuri sinun ajaltasi kun et niitä osannut tehdä. Hyvä vaan kun läksit konsultiksi. - INS-I-NÖÖRI
Oppia ikä kaikki kirjoitti:
Niinhän se on että oppi on haettava kaivinkoneen ohjaimista, vain siten voi siirtyä kymmeniätuhansia kuukaudessa hankkivaksi konsultiksi.
Ja onhan se mukava että täällä meidän vajaaälyisten maanrakennusinsinöörien palstalla istuskelee myös varakas konsultti.
Ja nuo routivat tiet ym. on juuri sinun ajaltasi kun et niitä osannut tehdä. Hyvä vaan kun läksit konsultiksi.Viisas insinööri, tyhmä insinööri ja Hessu Hopo seisoi olympiastadionilla. Lähtölaukaus kajahti, kuka kiersi stadionin nopeiten?
Noh... ei ainakaan Hessu Hopo koska se on kuvitteellinen hahmo. Ei myöskään viisas insinööri koska sellaisia ei tunnetusti ole. Vastaukseksi jää ainoastaan tyhmä insinööri koska minkään muun kuin tyhmien insinöörien jälkiä tavalliset kadun tallaajat päivät pitkät korjailevat. ;)
Huumorin täyteistä kesää kaikille!
- Eestistä apua
60-luvulla tehtiin parhaat tiet. Nykyään kukaan osaa rakentaa mitään. Tiet routii ja halkeilee.
Kiviä ja kantoja haudataan teiden sisään jottei soraa tarvitse ajaa niin paljoa... nähty on ihan livenä!
Talonrakennuksesta ei kannata puhuakaan, paitsi sen verran että katot vuotaa, seinät homehtuu.
Juuri näiden asioiden takia suomeen täytyy tuoda ammattiMIEHIÄ puolasta ja virosta kun paikalliset "pojat" ei enään osaa.
Suu sen kuin suurena surisee, ja siihen se heh jääkin!
Säälin suomalaisia suuresti ja niitä jotka jaksaa vielä hehkuttaa suomalaisuutta ja suomalaista ammattitaitoa (oikeasti se on kadonnut), ja talvisodan henki... anna mun NAURAA!!! Mitä pelle touhua!!! HAHAHAHAHAAHA- åkeri
Kaivinkoneenkuljettajat kuvittelevat olevansa tärkeitä!!! HEHEHE
Poloisilla suuret kuvitelmat itsestänsä.... koneidenkuljettajayt ja sen sellaset korvattavissa milloin vaan. Siksi nää alemman luokan työt kuten raksaduunit ja tehdastyöt valuvat ulkomaille tai ulkomaisille.... HAHAHA
Suomalaiset ex-kuljettajat saattaa kattoo kotoaan akkunasta kuola suupielissä kun toiset ajelee nälkäpalkalla koneita kaduilla... HEH (EHkä tuo on tulevaisuus?)
- NeitiKaivinkonekuski
"Kyllä maansiirtohommiin ei tartte korkeaa ÄÖ:tä. (ÄÖ = älykkyysosamäärä, niille jotka ei tiedä eli suurin osa palstan lukijoista)."
ÄÖ= ÄlykkyysöÖsamäärä
ÄO= ÄlykkyysOsamäärä
!!- pruuut
Siksipä sinäkin olet täällä lukemassa, tervetuloa joukkoon!!!
- ISOPERSE_ARSKA
Perse levii ja selkä hajoo...
- m23
en suosittele rengiksi ainakkaan.tupakkaa menee ja selkä prakaa,kädet likasena ym ym.käykää koulut niin ei tarvi käsiä liata ja raha tulee helpommin...
- SavoMiäs99
Onhan sinne maanrakennuspuolellekki omat koulut (esim. konekuskeille)
- paksuaki
Ihan siistiä sisätyötä. Hytistä ei tarvitse nousta muuta kun kotiin lähtiessä. Huollot hoitaa huoltofirma. Koneen hytissä on jääkaappi ja kahvinkeitin. Kuselle on pakko nousta, mutta telan päältä voi lorotella. Huono puoli tässä on, että tuo oma paino tahtoo nousta, kohta on 200 kiloa mittarissa
- Jamppu35
Monessa firmassa kaivinkonetyö on todellisuudessa koneenajotaitoisen lapiomiehen työtä. Ylityö prosentteja ei maksa kukaan sekä saat työnantajaksi/kavereiksi värikkään kirjon kaikenlaista juoppoa ja ketkua.
- Konekuski
Tääl pakutellaan jostain ÄO ihmiset jotka ei ikinä ole konees istunu. Tulkaa paikalle näyttää mihin teist on arvelisin ettei mihinkään muuhun kun pleikan ja tietokoneen ääreen. Joku sano puoles tunnis oppivan homman tervetuloa vitun idiootit
- Koneitanähnyt
Ootko sinäkin näitä kuskeja jotka on mm lemminkäisen pelastanut konkurssilta oivalluksillasi työmaalla?
- Kylläpäjoo
Nykyään ei kaivinkoneenkuljettaja välttämättä ole vain pelkkä kuljettaja. Paljon on vastuuta siirretty työmaan organisoimisesta, aikataulujen suunnittelustakin ja muutenkin sujuvuudesta nimenomaan pelkästään kuljettajalle.
Metsäojilla tietenkin voi olla hieman ei niin stressaavaa se työnkuva mutta kun rakennuksille ja muutenkin infrapuolelle menet ja katsot sitä touhua, on turha odottaa että pelkällä vipujen heiluttelulla selviää.
Nykyrakentaminen on menny päin vittu noiden aikataulujen kanssa että liian paljon täytyy tapahtua liian vähässä ajassa. Joten riippuen, minkälaista kaivutyötä haluat tehdä , varaudu että kaljakin saattaa maistua viimestään viikonloppuna kun on tullu painateltua viikko paineen alla. Ja kyllä, 8h päivät saat unohtaa....jopa siellä ojilla. - Jamppu35
Kyllähän itsekkin maanrakennus puolella pyörähtäneenä täytyy sanoa että ne korkean äön tyypit työskentelee jossain muualla... kahvitauoilla kuuli usein kuinka lähes 60v konekuskit kiistelivät kuin pikkupojat mm kumpi mättää maata päivässä enemmän...
- ÄÖniinjanäin
Eli tullaan siihen lopputulokseen ,että tyhmä työtä tekee
viisas pääsee vähemmällä!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1028104- 1075677
- 2815047
- 494973
- 763757
- 562980
- 642687
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222518Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292452- 432421