Hei, mistä onnistuisin löytämään asunnon ulkomailla? olen ulkomailla enkä ole löytänyt mistään asuntoa, ihmettelen miten asunnon löytäminen juuri nyt voi olla niin vaikeaa johtuuko uusista maahanmuuttajista vai turistilaumoista. Jouduin muuttamaan ulkomaille tappouhkausten takia enkä voi enää palata Suomeen koska en saa siellä asua rauhassa ja tilanteelle ei voitu tehdä juuri mitään. Olen kokeillut asunnon hakua etelän maiden lisäksi mm. Ruotsista, mutta minun täytyisi täyttää netissä hakemus ja odottaa asunnon saamista puoli vuotta ja uudelleen pistää hakemus jos asunnosta ei sittenkään vielä kuulu. Mutta kenellä on tuommoiseen odotteluun varaa? Toiset sen sijaan sanovat että pitää etsiä asuntoa lehdistä ja olen kysellyt asuntoa netissä myös yksityisiltä mutta ne olivat jo menneet eikä vastauksia kuulu. Yleensä pistän noin 20 hakemusta päivässä ja muutaman päivän tai viikon päästä yhdestä tai kahdesta vastataan että on jo mennyt tai sitten on jokin ihme sääntö. Olen parikymppinen nainen ja puhun montaa eri kieltä, en omista lemmikkejä enkä tupakoi. Englannin systeemiin liittyen tarvitsisin takaajan jota minulla ei ole ja koska ei ole takaajaa joutuisin vuokraamaan asunnon heti vuodeksi ja maksamaan vuoden vuokrat etukäteen, johon en myöskään oikein voi suostua. Olen kysynyt neuvoja suurlähetystöiltä mutta en ole saanut tarpeeksi apua niistä ja joudun asumaan hotellissa. Puhun neljää eri kieltä mutta siitäkään ei ole ollut paljon apua asunnon saamisessa.
Mistä löydän asunnon ulkomailla?
asunnotontahtomatta
0
84
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1832314
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1722050Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I442003- 1281680
Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia681655Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1961539Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771261Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni811153Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P321144- 711103