Huh hellettä !

laarissa vain vettä.

Tämän kesä helteet on sitten ohi,nyt sitten sataa laariin sanoivat maanviljelijät ennen.

11

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näinkö on, eikö ees elokuussa ?

    • syksy saa.

      Toki on elokuussa viikonverran "poutaa"

    • muisteloit

      Vanha sanonta ,on muutn jotenkin näin . Valtiomies Johannes Virolaisen sanomana ."Kaikki mitä sataa ennen juhannusta sataa laariin" usen on näin käynnä.

      • kallis suomenmaa

        Eikös nykyisin niitä avustuksia jaella sieltä eu kapineteistä sama sataa tai paistaa aina veronmaksajat maksaa


      • kallis suomenmaa kirjoitti:

        Eikös nykyisin niitä avustuksia jaella sieltä eu kapineteistä sama sataa tai paistaa aina veronmaksajat maksaa

        Juu, maanviljelijät marssi manskullakin vastustaen tukiaisia, mutta toverit halus sinne.
        Kattokoon toverit Suomensyöjät peiliin.


    • Eu:ta tili

      Johannes oli Legenda jo eläessään,nyt satoi tosi vähän ennen Juhannusta .
      Mutta eihän sillä ole viljelijälle merkitystä mikä on sato koska rahantulo on varmaa kun siemenet on maassa.
      Pinta-ala ratkaisee tilin suuruuden olen kuullut.

      • kallis suomenmaa

        Mitä se artokin siellä kitisee, ilman meidän antamia tukiaisia eivät maajussit ajelisi tuollaisilla traktoreilla ja muka viljelisi, ilman tukiaisia olisivat samaa köyhäsakkia kuin muutkin pieni tuloiset ja viljaa ja maitoo ja lihaa saadas halvemmalla


      • Ihalainen,
        kallis suomenmaa kirjoitti:

        Mitä se artokin siellä kitisee, ilman meidän antamia tukiaisia eivät maajussit ajelisi tuollaisilla traktoreilla ja muka viljelisi, ilman tukiaisia olisivat samaa köyhäsakkia kuin muutkin pieni tuloiset ja viljaa ja maitoo ja lihaa saadas halvemmalla

        Näin on näppäimet,saavutettuja etuja ei voi poistaa.


      • Ihalainen, kirjoitti:

        Näin on näppäimet,saavutettuja etuja ei voi poistaa.

        kallis suomenmaa, minäpä kerron, ostappa maatila jos se on niin heleppoo ja rahasampo. Myytäviä löyttyy .


    • hyvvee ruokkaa

      Juu ,eipä kun tiloja osteleen ja viljeleen. Sitten vuan tukiaisten perrään jo vot.

      Muuten mietin että ei telakka työt eteneis jos ei valtio syytäis tukiaisii ,muttei nuo vilijelijät näy huutelevan eikä kajehtivan. Ovat muuten kovvaa sakkia ei kajehi kettään ,ei ies rahasampoja. ne näkkyy valikoituvan kovimmast yrittäjä piäst. ,ei sinne skeripoijaat eikä tyttösöiset soppeutuis.

      Mutta kyllähän se on niin että jos ruuan hinta ois se mikä pittäis ilman tuota eu tukkee ,taitas käyvä niin ettei meistä duunareista monikkaan söis tuota hyvvee kotimaista ruokkaa. Kiitos viljelijät
      ,Jaksakee elekkää välittäkö joutilaitten suun soitosta.

    • kokeile kotona

      Huom ! voit myös vuokrata ja saat samat edut-vuokra

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe