Voiko/kannattaako näin toimia:
1. Keskeytän yliopistossa opiskelun työmarkkinatuen saamiseksi ja jotta voin hakea toiseen oppilaitokseen opiskelemaan.
2. Opiskelen 1-2 vuodessa perustutkinnon jollekin järkevälle alalle, josta tulee pääasiallinen toimeentulon lähde.
3. Jatkan yliopistossa maisterin tutkinnon loppuun sen jälkeen, kun olen valmistunut ammattiopistosta ja olen kenties jo töissä.
Onko tälle periaatteessa mitään estettä? Olen aloittanut yliopistossa ennen vuoden 2005 tutkintorakenneuudistusta, eli opinto-oikeuteni ei ole rajattu siihen seitsemään vuoteen.
Onko kokemuksia siitä, että keskeyttää yliopiston, menee töihin, ja hakee vuosia myöhemmin toiseen yliopistoon ja saa vanhat yliopisto-opinnot siirrettyä sinne?
Mulla on vaan aina sellanen paniikki, että jos keskeytän, niin se on sitten lopullista ja kaikki se maisterin tutkintoon käytetty aika menee harakoille. Epäreilua, jos tämä systeemi on rakennettu niin joustamattomaksi.
Mitä opintojen keskeyttäminen tarkoittaa?
justtiinajoo
1
201
Vastaukset
- hmmpss
Totanoin... Ootko 100% varma että kun haet uudelleen kouluun, niin kanssa pääset sisään? Jos keskeytät ni kyl sie ainaki saat jotai dokumenttia siitä mitkä kaikki kurssit oot suorittanu siihen mennessä ja jos amis/amk systeemeis pystyy hyväksilukea vanhoja ni kai yliopistossakin? En mee vannomaa, ei oo yliopistopuolesta mitää kokemusta. Mut mieti tarkkaan mihin aikas kulutat. Itse päädyin oppisopimukseen kun halus tienata ja elää kunnolla siinä samalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818