Eli tässä nyt ollaan peukku vähintäänkin perseessä, koska:
Kävin itse vankeusrangaistusta suorittamassa avolaitoksessa v.2011 ja siellä oli pieni 10 hengen naistenosasto, jossa tutustuin tähän naiseeni.
Istuin 3kk ja pääsin pois, emäntä kävi lomilla n.kolmen viikon välein päivän kerrallaan.
Kerran sitten ehdotti, että siirtää postinsa tänne, koska niin on kuulemma helpompaa(?). Suostuin.
Teki muutto ilmoituksen netissä ja parin päivän päästä ilmeistyi vuokrakämppäni oveen hänen sukunimensä myös.
Nyt sitten ollaan eron partaalla ja kävin isännöitsijältä kysymässä, että miten saan hänen postinsa siirrettyä. Selvisi, että muuttoilmoituksen tehdessään hänen kirjansa siirtyi osoitteeseeni. Ja ainoa, joka voi kirjat siirtää, on emäntä.
Voiko tämä olla totta?
Mihinkään en ole nimeäni pistänyt kun emäntä postinsa siirsi.
Eikö minulla ole mitään oikeutta/sanavaltaa tässä asiassa?
Isännöitsijä sanoi, että näitä on tullut eteen muutama tapaus, eikä he voi muuta kuin olla avaamatta ovea hänelle.(hänellä ei siis avainta kämppään.)
Soitin vankilanjohtajalle ja hänen lomansa tänne eivät onnistu enään, mutta miten hitossa saan hänen kirjat pois täältä? Oikeuden kauttako?
Hän siis on istunut linnassa murhasta vuodesta 2002.
Exästä eroon?
6
207
Vastaukset
- Heponen Katti
Ellei sopuun päästä... käräjäoikeus päättää. Pakko tehdä kanne...
Kenen nimissä on vuokrasopimus? Vuokralainen eli sinä saa ottaa avopuolison tai aviopuolison luokseen asumaan ilman vuokranantajan lupaa. Te olette olleet enemmän tai vähemmän pariskunta, ja kaikki on mennyt etiketin mukaan.
Riippumatta siitä kumpi puolisoista on vuokrasopimuksen tehnyt, voi avio- tai avoerossa tuomioistuin pyydettäessä määrätä, kumman kanssa vuokrasopimusta jatketaan. Tällöin tuomioistuin vapauttaa toisen osapuolen huoneenvuokrasuhteesta johtuvista vastuista ja määrää hänet häädön uhalla muuttamaan pois huoneistosta. Jos vuokrasopimus on sinun nimissäsi, toinen osapuoli saanee (melko) varmasti fudut ja sinä jäät.
Jos teillä on ollut alivuokralaissuhde - tuskin-, alivuokralaisen irtisanomisaika on 14 vuorokautta ja vuokranantajalle (eli sinulle) se on yksi kuukausi, jos vuokrasuhde on kestänyt alle vuoden. Jos vuokrasuhde on kestänyt yli vuoden, on irtisanomisaika vuokranantajalle (eli sinulle) kolme kuukautta.- Hyllyrinne-Reponen
>>> Istuin 3kk ja pääsin pois, emäntä kävi lomilla n.kolmen viikon välein päivän kerrallaan. >>>
Tässä kuvataan, että olette olleet avoparin kaltainen pari. Tämä voidaan tulkita myös siten, että "koti", jossa emäntäsi vankilan ulkopuolella asuu, on teidän yhteinen osoitteenne (kotinne).
Anna "emännällesi" kirjallinen ilmoitus, jossa vaadit häntä muuttamaan pois yhteisestä osoitteesta, koska vuokrasopimus on sinun nimissäsi (= näennäisen suullisen alivuokralaissopimuksen irtisanominen).
Ellei ystäväsi suostu muuttamaan ja vaihtamaan osoitettaan, sinun on pakko tehdä asiasta kanne käräjäoikeuteen. Voit yrittää siellä myös vedota valeoikeustoimeen, jossa emäntäsi ei ole tosiasiallista oikeustilaa pyrkinytkään saattamaan voimaan, vaan asiaan on ollut muita syitä.
- sedure3
Homma on niin, että tein vuokrapaperit 5v sitten ja siitä asti olen tässä asunut. Hän teki muuttoilmoituksen, joka hänen mukaan piti siirtää vain postit.
Itse en ole allekirjoittanut missään kohtaa mitään papereita, että hän asuisi täällä.
Myöskään yksityinen vuokranantajani ei ole mitään papereita meidän tekemämme vuokrasopimuksen jälkeen allekirjoittanut.- sedure3
Lupaahan hän ei kysynyt vain siirsi, eikö minulla pitäisi olla tuossa asiassa jotain sanavaltaa?
- Viltti Ketju
sedure3 kirjoitti:
Lupaahan hän ei kysynyt vain siirsi, eikö minulla pitäisi olla tuossa asiassa jotain sanavaltaa?
>>> Kerran sitten ehdotti, että siirtää postinsa tänne, koska niin on kuulemma helpompaa(?). Suostuin. >>>
Sinun luvallasi, jota nyt kadut?
- Älä ala riidellä
Etkö voi vaan pyytää häntä siirtämään kirjansa pois asunnostasi? Voi suostua jos asiallisesti pyydät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1677457
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264228- 503838
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1513235- 512986
- 492599
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262376Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2732059Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt552015- 291916