Hei!
Etsimme eläinrakkaaseen perheeseen Cotton de Tulearin pentua. Meitä ei kiinnosta sukupuut, itse asiassa parempi melkein olisi jos koirassa olisi vähän jotain muutakin rotua seassa.
Löytyykö ketään, jolle olisi vaikka käynyt "vahinko"???
Asumme Vantaalla luonnon keskellä ja yksi aikuinen on kotona joka päivä.
Anne
Cotton de Tulear
13
1812
Vastaukset
- ....
Jos kuitenkin kiinnostaisi sukupuut, kun tällaiset ostetaan kyselyt voivat elättää, varsinkin pienten koirien, pentutehtailua. Ei ole koirilla häävit olot, kun joka juoksusta pennutetaan, eikä niiden etuja ja oloja valvo kukaan, jollei vastuulliset ostajat.
- Anne
Hei!
Edellistä viestiä en kommentoi, ajattelin vain, että sattuuhan niitä vahinkoja paremmissakin piireissä eli aina ei voi valvoa kaikkea. Ja meille kun kelpaa koira kuin koira, niin siksi tämä viesti.
Ystäväni oli hyvin helpottunut, kun hänen sukupuu-narttunsa oli tullut vähän niinkuin vahingossa tiineeksi koirapuistossa ja pennut oli kuitenkin menneet eteenpäin ettei niitä tarvinnut lopettaa. Joten tässä perusteluja siihen miksi sukupuut ei kiinnosta meitä.
Joten jos jonkun Cottonille on tullut vahingonlaukaus, meillä on eläinrakas koti juuri tällaista tapausta varten tarjolla.
Anne - Asteri
Anne kirjoitti:
Hei!
Edellistä viestiä en kommentoi, ajattelin vain, että sattuuhan niitä vahinkoja paremmissakin piireissä eli aina ei voi valvoa kaikkea. Ja meille kun kelpaa koira kuin koira, niin siksi tämä viesti.
Ystäväni oli hyvin helpottunut, kun hänen sukupuu-narttunsa oli tullut vähän niinkuin vahingossa tiineeksi koirapuistossa ja pennut oli kuitenkin menneet eteenpäin ettei niitä tarvinnut lopettaa. Joten tässä perusteluja siihen miksi sukupuut ei kiinnosta meitä.
Joten jos jonkun Cottonille on tullut vahingonlaukaus, meillä on eläinrakas koti juuri tällaista tapausta varten tarjolla.
AnneJos kerran olet kiinnostunut cottonista, niin miksi ihmeessä et hanki puhdasrotuista cottonia?
Ei voi ymmärtää... ei... - Anne
Asteri kirjoitti:
Jos kerran olet kiinnostunut cottonista, niin miksi ihmeessä et hanki puhdasrotuista cottonia?
Ei voi ymmärtää... ei...Joo, Sinulle ymmärrystä vailla olevalle. Tietyllä älykkyysosamäärällä varustetulla ihmisellä ymmärrys on tietenkin rajallinen, sehän on selvää. JOTAIN kertoo myös se, että Sinä yleensä näet vaivaa miettiessäsi minun asioitani.
Mutta valotan vähän.... jos vaikka helpottais. Eli uskon näin, että jalostetut koirat ovat piloille jalostettuja. Meillä kun oli Skotlanninpaimenkoira, joka oli hieman liikaa jalostettu, sillä kun todettiin useita jalostuksesta aiheutuneita vikoja.
Ymmärrätkö nyt? - Pipa
Anne kirjoitti:
Joo, Sinulle ymmärrystä vailla olevalle. Tietyllä älykkyysosamäärällä varustetulla ihmisellä ymmärrys on tietenkin rajallinen, sehän on selvää. JOTAIN kertoo myös se, että Sinä yleensä näet vaivaa miettiessäsi minun asioitani.
Mutta valotan vähän.... jos vaikka helpottais. Eli uskon näin, että jalostetut koirat ovat piloille jalostettuja. Meillä kun oli Skotlanninpaimenkoira, joka oli hieman liikaa jalostettu, sillä kun todettiin useita jalostuksesta aiheutuneita vikoja.
Ymmärrätkö nyt?Ei se sekarotuisuuskaan takaa terveyttä. Itselläni on sellainen sekakoira ja sairas on monella tapaa, polvet, lonkat, allergiaa ja luonnekin on aika äkkipikainen ja kova.
- Anne
Pipa kirjoitti:
Ei se sekarotuisuuskaan takaa terveyttä. Itselläni on sellainen sekakoira ja sairas on monella tapaa, polvet, lonkat, allergiaa ja luonnekin on aika äkkipikainen ja kova.
Pipalle:
Ehkä Sinun olisi sitten pitänyt harkita rotukoiraa, mutta minä en ota. Joten se siitä. - Asteri
Anne kirjoitti:
Joo, Sinulle ymmärrystä vailla olevalle. Tietyllä älykkyysosamäärällä varustetulla ihmisellä ymmärrys on tietenkin rajallinen, sehän on selvää. JOTAIN kertoo myös se, että Sinä yleensä näet vaivaa miettiessäsi minun asioitani.
Ymmärrätkö nyt?Jos kerran jalostus pilaa koirarodut, niin älä hyvä ihminen ota koiraa, jonka vanhemmat tai isovanhemmat ovat puhdasrotuisia. Jalostushan on pilannut ne, niiden jälkeläiset eivät mitenkään voi olla terveitä :)) Ihan tottapuhuen, logiikkasi on hiukan omituinen :))
- Pipa
Anne kirjoitti:
Pipalle:
Ehkä Sinun olisi sitten pitänyt harkita rotukoiraa, mutta minä en ota. Joten se siitä.Mulla on toinen koirakin 4 vuotta vanha ja puhdasrotuinen. Ei ole ikinä tarvinnut viedä eläinlääkäriin, kuin rokotusten takia. Sekarotuisen 7 vuotta vanha(josta kerroin edellä), kanssa on käyty vaivasta jos toisesta lääkärin pakeilla, eikä loppua vaivoille näy.
- Mirella
valopää liikkeellä "halvemman" koiran toivossa. Et voi harkita ottavasi puhdasrotuista koiraa, koska ovat pilalle jalostettuja? Mitähän tällä tarkoitat? Katsos kun monesti siellä hihnan toisessa päässä sattaa olla niitä ongelmia, harvemmin koirassa itsessään mitään vikaa on. Puhdasrotuisten pentujen vanhemmat ovat usein huolella valittu, koiria käytetään erilaisissa näyttelyissä ja luonnetesteissä juuri sen takia, että pennuista tulee terveitä, rotumääritelmän mukaisia ja hyväkäytöksisiä koiria. Tätä välttämättä sekarotuiset eivät ole. Eri rotujen sekoituksista johtuen pennuilla saattaa tulla lonkka- ja nivelvikoja, silmäsaurauksia jne. , joiden hoitamiseen sinulla saattaa upota tuplasti enemmän rahaa, entä puhdasrotuiseen pentuun.
Tässä asiassa sinun on aivan turha alkaa väittelemään, että puhdasrotuiset ovat pilalle jalostettuja! Oletko kenties ajatellut, että juuri niiden sekarotuisten pentujen emä ja isä ovat puhdasrotuisia?
Itse en myisi sinulle edes puhdasrotuista koiraa. Kannattaa miettiä, mitä tulevalta pennulta haluaa. Joskus on hyvä olla ottamatta mitään eläintä, tätä toivon sinun suhteesi..
..niin ja se on Coton de Tulear.- Anne
Hoh hoijaa!
Mikäs Sinä olet minua valopääksi nimittämään? Mikä logiikan ihmelapsi tuo edellinen on? Mitä hemmettiä se teille kuuluu mitä minä teen? Jos jollekin on sattunut "vahinko" ja pentu on menossa lopetettavaksi muuten, mikä Sinä ja Sinun logiikan ihmelapsi-ystäväsi olette minua määrittämään mitenkään? Minä teen kuitenkin niinkuin halua, nyt ei teidän luomanne "järkipuhe" auta.... Suoraan sanottuna, ei kiinnosta tippaakaan tämä keskustelu teidän kanssanne, otan pennun mistä haluan, enkä vastaa näihin teidän paskaviesteihinne enää, vituttaako? - Susa
Anne kirjoitti:
Hoh hoijaa!
Mikäs Sinä olet minua valopääksi nimittämään? Mikä logiikan ihmelapsi tuo edellinen on? Mitä hemmettiä se teille kuuluu mitä minä teen? Jos jollekin on sattunut "vahinko" ja pentu on menossa lopetettavaksi muuten, mikä Sinä ja Sinun logiikan ihmelapsi-ystäväsi olette minua määrittämään mitenkään? Minä teen kuitenkin niinkuin halua, nyt ei teidän luomanne "järkipuhe" auta.... Suoraan sanottuna, ei kiinnosta tippaakaan tämä keskustelu teidän kanssanne, otan pennun mistä haluan, enkä vastaa näihin teidän paskaviesteihinne enää, vituttaako?Moi!
Minulta löytyisi muutama "vahingonlaukaus". Olen todella iloinen siitä, että jollekin kelpaa! Olenkin kauhulla miettinyt että pitääkö nämä pienet lopettaa, tämä kun sattui koirapuistossa ihan vahingossa. Tiedätkö muita!!!!!
Laitan Sinulle yhteystietoni, joten voidaan sitten jutella vielä lisää (tässä keskustelussa kun ollaan aika kireäpipoisia...)
Susa - Hennariikka
Susa kirjoitti:
Moi!
Minulta löytyisi muutama "vahingonlaukaus". Olen todella iloinen siitä, että jollekin kelpaa! Olenkin kauhulla miettinyt että pitääkö nämä pienet lopettaa, tämä kun sattui koirapuistossa ihan vahingossa. Tiedätkö muita!!!!!
Laitan Sinulle yhteystietoni, joten voidaan sitten jutella vielä lisää (tässä keskustelussa kun ollaan aika kireäpipoisia...)
SusaMoi!
Etsiskelen Cottonin pentua, sekarotuinen olisi hyvä vaihtoehto. Aika paljon vaan liikkuu juttuja näistä "tehtailijoista", joten voisin auttaa sinua tässä iloisessa vahingossa - jos pentuja vielä on? Viitsitko laittaa vaikka sähköpostia mahd. pian?
Kiitos! - ruusu
Susa kirjoitti:
Moi!
SusaJep, minäkin olisin kiinnostunut.
Ole hyvä, pistä mulle mailia pennuista ,osoite on [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1232810SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän401808Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava711776Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2851674Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --161610Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue291302Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.291209Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?971108Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411092RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041042