Jokainen,joka uskoo Jeesukseen pelastuu. Tärkeä kysymys!

Yritän ymmärtää

Jokainen, joka uskoo Jeesukseen pelastuu.

Millaista pelastavan uskon tule olla? Riittääkö se, että uskoo Jeesuksen olleen, eläneen ja että koko Raamattu on totta?

Mielessäni on erilaisia kehoituksia, joita en oikein yhtäkään tähän keksi, mutta olen niitä Raamattua lukiessa miettinyt, että noin täytyy toimia, jotta pelastuu, ymmärrätkö mitä tarkoitan?

En osaa oikein sanoa, mitä ajan takaa. En ole lahjakas ilmaisemaan itseäni. On nyt ponnistuksen takana tuottaa se kysymys, jota haluan kysyä. Hengen hedelmän tekoja,että vaatiiko se uskominen tekojakin, kuten tottelemisen ja Jumalan tahdon noudattamisen. Sitä kun olen miettinyt, että uskovia varmaan ne 5 tyhmää ja 5 viisasta ovat, en siitäkään ole varma. Jos tajuaisi mitä seöljy tarkoittaa niin voisi tajuta onko ne kaikki 10 uskovia vai onko ne 5 tyhmää jumalattomia ja 5 viisasta uskovia.

Jos Raamatulla osaat vastata niin arvostaisin sitä eniten. En tässä halua tuomita ketään. Asia kiinnostaa mua, koska pelastuminen Kadotuksesta on tärkeääkin tärkeämpi asia. Uskon kokonaan Raamattuun, mutta en ole pystynyt kaikkia käskemisiä pitämään mielessätai ainjakin ne unohtuu välillä ja huomaa syntiä tekevänsä. Ilkeä olen ollut toisinaan viakka tiedän, että lempeä pitäisi olla. Olen nauranut ilkeyksille kun ne on esitetty huumoriksi naamioituina. Jälkeenpäin havahtuu vasta, että Jeesus ei olisi sille nauranut tai mistä sitä tietää. Koitan Jeesuksen esimerkin mukaan elää, mutta en muista niitä joka tilanteessa. Koitan olla puhumatta paljoa, koska silloin on vähemmän mahdollisuutta saastua. Puhumisen tarvetta saan purettua kun ääneen luen Raamattua.

29

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yritän ymmärtää

Haloo?

Voiko tekemättä jättäminen olla syynä pelastumattomuuteen vaikka olisi uskosa. Voiko väärä tekeminen olla syynä pelastumattomuuteen uskossa?

Vai menettääkö silloin leiviskänsä ja saa kuulla nuhtelun snat: " Sinä kelvoton palvelija." ja menettää taivaspallkion suuruudessa. En tiedä mikä se palkka taivaassa voisi olla jonkamenettää. Kenties luksus asunto arvostetulla alueella joen rannalla, esimerkiksi? Tai ei voi kokea hyvää oloa yhtä voimmakkaana kuin enemmän leivisköjä keränneet ja saaneet?

• hämmennyksissä

Luksusasunto?

• Oletko jo uudestisyntynyt ja täyttynyt Pyhällä Hengellä?

• Sinun tulee aivan ensimmäiseksi tulla uskoon raamatun opettamalla tavalla ts. uudestisyntyä ylhäältä. Tämä onnistuu siten että rukoillen tunnustat Jumalalle syntisyytesi ja pyydät Jeesusta tulemaan elämääsi syntiesi sovittajaksi ja elämäsi Herraksi ja etsiytyen jo uskoontulleiden tykö jotka voivat opettaa Sinua raamatunmukaisesti eteenpäin: parannuksentekoon, kasteelle, täyttymään Pyhällä Hengellä jne. Katso sivut www.jeesus-on-herra.com ja etsiydy vastaavan raamatunopetuksen omaavien uskovien yhteyteen tai ota yhteyttä s-postitse ja/tai tule kokoukseen Turkuun! Itse olen tuota kautta tullut kirkkaasti raamatulliseen elävään uskoon, kokenut jopa Jumalan tekemän ihmeparanemisenkin aikoinaan! Tervetuloa ja siunausta!

• tt11

"Jokainen, joka uskoo Jeesukseen pelastuu."

Näin se on !

Mutta usko ilman tekoja on kuollut, mikä tarkoittaa että sitä pelastavaa uskoa ei ole ollenkaan.

Ajatelkaas avioliittoa, jossa mies suorastaan palvoo vaimoaan. Vaimon kuva on kunniapaikalla kukkien peittämänä, mutta vaimosta elävänä persoonana mies ei välitä yhtään. Ei mitenkään huomioi vaimoaan, vaan palvoo vain vaimonsa muistoa ja kuvaa ja vaimon esineitä. Kunnioittaa kyllä vaimon sanomisia, mutta tulkitsee ne miten tahtoo ja osan jättää täysin huomiotta, Mikä avioliiton irvikuva !

Tällainen "usko" ei ole mistään kotoisin.

• Jumala yksin päättää pelastusasioista. Uskomalla Jeesukseen pelastumme, se on juuri niin. Kun sanon Jeesukselle: uskon, auta minun epäuskoani, niin se riittää.

Inhimillinen ja syntinen olemuksemme vain panee heti kapuloita rattaisiin. Alamme mittailemaan ja määrittelemään, varsinkin toisten uskoa on niin helppo arvioida ;)
      Armo on sitä, joka kumartuu alas syntiimme.

Tuikku-pappi

• Tahdotko sinä Tuikku saada henk. koht. pelastusvarmuuden ja tulla vapaaksi synnin orjuudesta? Jeesus Kristus on kuollut Sinunkin syntiesi tähden, onpa vielä herätettykin ja Hän elää tänä päivänä! Pyydä Häntä ääneen, kaikesta sydämestäsi rukoillen tulemaan omakohtaiseksi pelastajaksesi ja elämäsi herraksi! Hän tahtoo antaa Pyhän Hengen Sinullekin ja johdattaa kaikkeen totuuteen! Jonka Poika tekee vapaaksi se tulee todellisesti vapaaksi!

• niin..
        Disciple7 kirjoitti:

Tahdotko sinä Tuikku saada henk. koht. pelastusvarmuuden ja tulla vapaaksi synnin orjuudesta? Jeesus Kristus on kuollut Sinunkin syntiesi tähden, onpa vielä herätettykin ja Hän elää tänä päivänä! Pyydä Häntä ääneen, kaikesta sydämestäsi rukoillen tulemaan omakohtaiseksi pelastajaksesi ja elämäsi herraksi! Hän tahtoo antaa Pyhän Hengen Sinullekin ja johdattaa kaikkeen totuuteen! Jonka Poika tekee vapaaksi se tulee todellisesti vapaaksi!

...kaikkeen totuuteen... Joh.17:17: Pyhitä heidät totuudessa; Sinun sanasi on totuus. Uuden testamentin kirjeethän on kirjoitettu alusta asti aina tähän päivään saakka ja tästä eteenpäin nimenomaan uskoon tulleille ihmisille jotka ovat kastetut upotuskasteella ja täyttyneet Pyhällä Hengellä. Näilläkin keskustelupalstoilla on paljon nähty jatkuvaa kinastelua esim. kasteasiasta uskoon tulleiden ja uskonnollisten ihmisten välillä. Niin se vaan on että kirjoitukset aukeavat ihmiselle vasta Pyhän Hengen vaikutuksesta. 1Kor.2:14-15. Jumala tahtoo kuitenkin että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden, olkootpa kuinka uskonnollisia tahansa olleetkin, jos vain nöyrtyvät ja ottavat Jumalan sanan vastaan niinkuin se on kirjoitettu.

• Kristinuskon kirja

Tuikku-pappi

Mukava kun olet taas täällä tuikuttelemassa. Olet valmis tuomitsemaan nykyään elävistä ihmisistä 6 miljardia kirkon hel-vet-tiin. puhumattakaan aikaisemmista eläneistä noin sadasta miljardista. Missä on sinun ymmärtämykseni Jeesuksen ilmoittamasta Jumalan tahdosta. että me kaikki ihmiset olemme samanarvoisia Jumalan edessä

Lähimmäisen rakkauden noudattaminen elämässämme antaa meille Jumalan hyväksymisen. Siinä meidän osuutemme.

Ps. Ihmisen syntisyys oppi on kirkolta, EI Jeesukselta.

• Kristinuskon kirja kirjoitti:

Tuikku-pappi

Mukava kun olet taas täällä tuikuttelemassa. Olet valmis tuomitsemaan nykyään elävistä ihmisistä 6 miljardia kirkon hel-vet-tiin. puhumattakaan aikaisemmista eläneistä noin sadasta miljardista. Missä on sinun ymmärtämykseni Jeesuksen ilmoittamasta Jumalan tahdosta. että me kaikki ihmiset olemme samanarvoisia Jumalan edessä

Lähimmäisen rakkauden noudattaminen elämässämme antaa meille Jumalan hyväksymisen. Siinä meidän osuutemme.

Annatko minulle alennusta siitä kirjastasi?

• Mirka .. ,,,

Älä viitsi valehdella Tuikku. Et ikinä pysty todistamaan väitteitäsi toteen.

• esther
        Disciple7 kirjoitti:

Tahdotko sinä Tuikku saada henk. koht. pelastusvarmuuden ja tulla vapaaksi synnin orjuudesta? Jeesus Kristus on kuollut Sinunkin syntiesi tähden, onpa vielä herätettykin ja Hän elää tänä päivänä! Pyydä Häntä ääneen, kaikesta sydämestäsi rukoillen tulemaan omakohtaiseksi pelastajaksesi ja elämäsi herraksi! Hän tahtoo antaa Pyhän Hengen Sinullekin ja johdattaa kaikkeen totuuteen! Jonka Poika tekee vapaaksi se tulee todellisesti vapaaksi!

Lopeta jo.
        Papit on uskossa.

• Sä Tuikku puhut ihan höpöjä. Yksi lause välissä ja sä oot jo kumonnut oman väitteesi. Mikäli Jumala yksin päättää pelastusasioista, niin et sinä voi määritellä mikä riittää uskoon....Joko sä tiedät tai sä et tiedä.

• esther kirjoitti:

Lopeta jo.
        Papit on uskossa.

Mistä sinä sen tiedät?

• Jeesus on Herra !

" Kun sanon Jeesukselle: uskon, auta minun epäuskoani, niin se riittää."

Riittää se silloin, kun tulet Jeesuksen luo. Mutta , jos sanot noin vielä vuosienkin jälkeen, niin jotain on pielessä.Missä on uskovan kasvu ?

Ensimmäinen Johanneksen kirje 4 luku
        13 Me pysymme hänessä ja hän pysyy meissä; tämän me tiedämme siitä, että hän on antanut meille Henkeään.

Mutta ap:lle.
        " Jos tajuaisi mitä seöljy tarkoittaa niin voisi tajuta onko ne kaikki 10 uskovia vai "

öljy kuvaa Pyhää Henkeä ! Eli 5 eli Pyhän Hengen täyteistä elämää ja
        5 nimikristityn elämää.
        " vaatiiko se uskominen tekojakin, kuten tottelemisen ja Jumalan tahdon noudattamisen. "
        Yksi "teko" jos sen niin haluaa sanoa on: Jeesuksen vastaanottaminen omaan sydämeensä. Ja siitä seuraava uskossa vaeltaminen, mutta EI OMASSA VOIMASSA, vaan Pyhän Hengen voimassa, minkä Jeesus omalleen antaa, kun tulet hänen luokseeen.

"Voiko väärä tekeminen olla syynä pelastumattomuuteen uskossa?"

Jos olet jo uskossa, olet PELASTUNUT !

Synti eroittaa meidät Jumalasta, jos teemme /elämme TIETOISESSA SYNNISSSÄ !
        Jumala katsoo sydämeen, haluatko olla hänen lapsensa, vai etkö.

Kirje roomalaisille 8
        16. Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia

• Jeesus on Herra !
        Kristinuskon kirja kirjoitti:

Tuikku-pappi

" Ps. Ihmisen syntisyys oppi on kirkolta, EI Jeesukselta. "

Älä nyt horise joutavia ! Kyllä se on Raamatunkin oppi !

Kirje roomalaisille 3 luku
        Kaikki ovat samassa asemassa, 23 sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta 24 mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, ...
        Ensimmäinen Johanneksen kirje 3
        Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. 5. ... Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti.

" Lähimmäisen rakkauden noudattaminen elämässämme antaa meille Jumalan hyväksymisen. Siinä meidän osuutemme."

Miten sinä sitä lähimmäisen rakkautta noudatat, jos et edes ole sisällä Raamatun opissa ?

Ensimmäinen Johanneksen kirje 4 luku
        Jumala on rakkaus. Se, joka pysyy rakkaudessa, pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
        17 Jumalan rakkaus on saavuttanut meissä täyttymyksensä, kun me tuomion päivänä astumme rohkeasti esiin.

Sellainen kuin Jeesus on, sellaisia olemme mekin tässä maailmassa.

• selvä raja

"Varsinkin toisten uskoa on niin helppo arvioida."

Se on todella helppoa - kuka hyväksyy synnin,kuka ei hyväksy.

• Mirka .,,,...

Kuka uskoo satuihin ja kuka ei ..... HEH HEH HEH ....

• A ja O
        Mirka .,,,... kirjoitti:

Kuka uskoo satuihin ja kuka ei ..... HEH HEH HEH ....

No, Mirka ainaskin uskoo satuihin. Me uudestisyntyneet uskomme Totuuteen!

• A ja O kirjoitti:

Hei.

Pelastuskysymys on monelle tärkeä asia, jota kannattaakin miettiä. Kristillisen uskon mukaan tämä maanpäällinen elämä on matka iankaikkisuuteen, joka on oleva meille parempi paikka :) Kuka sinne pääsee on onneksi vain Jumalan päätettävissä. Jeesukseen Kristukseen uskominen on tie taivaaseen. Jeesus itse sanoi olevansa tie, totuus ja elämä. Pelastuskysymystä miettivät jo Jeesuksen ajan ihmiset, kuten saamme Raamatustamme lukea. Vanginvartija Filippissä kysyi: "Herra! Mitä minun on tehtävä, että pelastuisin? Hän sai vastaukseksi: "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut" (Apt 16:30-31).

Kesäiloa toivottaa,
        Pirkko-pappi

• 7+13
        A ja O kirjoitti:

"Me uudestisyntyneet uskomme Totuuteen!"

Kuvailisitko hieman tarkemmin mitä itse asiassa tarkoitat edellä mainitulla uskosi kohteella, jota sanot 'Totuudeksi'?

• Jeesus on Herra !
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Hei.

Pelastuskysymys on monelle tärkeä asia, jota kannattaakin miettiä. Kristillisen uskon mukaan tämä maanpäällinen elämä on matka iankaikkisuuteen, joka on oleva meille parempi paikka :) Kuka sinne pääsee on onneksi vain Jumalan päätettävissä. Jeesukseen Kristukseen uskominen on tie taivaaseen. Jeesus itse sanoi olevansa tie, totuus ja elämä. Pelastuskysymystä miettivät jo Jeesuksen ajan ihmiset, kuten saamme Raamatustamme lukea. Vanginvartija Filippissä kysyi: "Herra! Mitä minun on tehtävä, että pelastuisin? Hän sai vastaukseksi: "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut" (Apt 16:30-31).

Kesäiloa toivottaa,
        Pirkko-pappi

" Kuka sinne pääsee on onneksi vain Jumalan päätettävissä. Jeesukseen Kristukseen uskominen on tie taivaaseen."

Onhan se, mutta RAAMATUSSA on ihan selvät ohjeet KUKA SINNE PÄÄSEE !

" Jeesus itse sanoi olevansa tie, totuus ja elämä. "

AAMEN Ja on sitä edelleenkin, ota HÄNET VASTAAN ! Älä jätä sitä vain kuolleeksi kirjaimeksi.
        Kuuntelin eilen kansanlähetyksen kesäjuhlapuheita radiosta ja sydämeni iloitsi niin ihanasti he julistivat Jumalan sanaa ! Ollappa enemmän heitä kirkoissa.

• lässyttäjälle

Tunge se siirappinen kesäilo perseeseesi, sinä aivopesijävalhettelija, uskonnonuhrien tuottaja

• Mirka..,,,..........

Minä ainakin haluan kesäilon elämääni.

• Amon-Ra on jumala
        Mirka..,,,.......... kirjoitti:

Minä ainakin haluan kesäilon elämääni.

Auringon palvojilla on ollut aihetta juhlaan. Amon-Ra on tuonut kesäiloa monelle, vaikka kaikki eivät häneen uskokaan. Olkaamme kuitenkin kiitollisia hänen antamalleen lämmölle, jota ilman elämä maapallolla olisi mahdotonta.

• pintakiiltoa.

Jokainen joka sanoo uskovansa Jeesukseen,mutta teoillaan ei kunnioita Jumalan tahtoa,ei pelastu.

• Lue Joh

Raamatussa on yksi kohta jossa sanotaan että jos tottelee niin pelastuu. Johanneksen evankeliumissa jossain alkuvaiheilla.

Joten jos uskoo niin silloin kai totteleekin,mitä uskoa sellainen on jos ei tottele uskon kohdettan?

• ihmisen pohdintaa

"If ye love me, obey my commandments"

Lisäksi sanoisin tähän, jos olet kiinnostunut tietämään eri käännöksistä. Jeesuksen nimi suoremmin hepreasta englanninkielelle käännettynä on:

YAHSHUA, joka tarkoittaa YAHWEH saves / Salvation of Yahweh

Yahweh on Luojan nimi, jonka hän ilmoittaa mm. 2. Moos 3:13-15
      13 Mooses sanoi Jumalalle: Kun minä menen israelilaisten luo ja sanon heille, että heidän isiensä Jumala on lähettänyt minut heidän luokseen, he kysyvät minulta: "Mikä on hänen nimensä?" "Mitä minä heille silloin sanon?"
      14 Jumala sanoi Moosekselle: "Minä olen se joka olen". Hän sanoin vielä: Näin sinun tulee sanoa israelilaisille: "Minä olen" on lähettänyt minut teidän luoksenne.
      15. Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Yahweh", Herra, teidän isienne Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, on lähettänyt minut teidän luoksenne. Se on oleva minun nimeni ikuisesti, ja sillä nimellä minua kutsuttakoon sukupolvesta toiseen.

Suomenkielisessä Raamatussa Yahweh on sanottu Jahve, mutta suorempi käännös on Yahweh. Hepreankielessä ei ilmeisesti tunneta kirjainta J.

En sano että on väärin käyttää tiettyä nimeä. Mutta tämä vain tiedoksesi, että Yahweh / YHWH on Luojan nimi ja Yahshua (suomenkiel. Jeesus) Hänen Poikansa, Messias, Vapahtaja (Salvation of Yahweh).

Kun aloin rukoilla näillä nimillä, on sen jälkeen tullut puhdistunut olo, elämäntavat ovat muuttuneet ja myös Totuuden Sanoma on auennut aivan eri tavalla. Mutta en siis sano että olisi väärin käyttää eri nimiä. EN ole tietäjä tai profeetta, vain ihminen joka kaipaa käyttää näitä alkuperäisimpiä nimiä.

Lisäksi, maailmassa on Saatana/Perkele eksyttämässä ihmisiä. Itse en katso enää TV:tä, käytän aika vähän Internetiä (emailia ja etsin tietoa ja jonkin verran käyn täällä keskustelemassa). Monissa ohjelmissa on ymmärtääkseni erittäin pakanallinen sisältö, monissa elokuvissa ja musiikissa myös. Ja mikäli katsoo/kuuntelee ym näitä, silloin tulee palvelleeksi perkelettä, näin olen käsittänyt ja näin on varoitettu mm. ihmisten kokemuksissa joissa he ovat olleet jo kuolleita ja nähneet helvetin ja Taivaan.

Kuvaus Saatanasta/Paholaisesta (Raamatun lopusta): "VT:ssa taivaallinen syyttäjä, joka saa koetella ihmisen uskollisuutta Herraa kohtaan. UT:ssa Saatana on voima, joka vastustaa Jumalan pelastustekoja, estää evankeliumin julistamista ja houkuttelee ihmisiä luopumaan Jumalasta.

Itselle 10 käskyä ovat avautuneet eri tavalla kun on lukenut Vanhaa Testamenttia. Siellä on ohjeita muutenkin elämään, kuten on myös UT:ssa. Mm. Sapatin vietto, eli Pyhän Lepopäivän vietto. 7. päivä on Lauantai, ei Sunnuntai. Yleisesti Kristinuskossa sunnuntaita vietetään lepopäivänä, koska siinä juhlitaan Yahshuan ylösnousua. Mutta ihmiset ovat itse tehneet tämän muutoksen. Oikea lepopäivä on pe illasta la iltaan, Lauantai, 7. päivä. Su on 1 päivä.

s.339 "Sapatti: viikon seitsemäs päivä, lepopäivä, perjantai-illasta lauantai-iltaan...vuorokausi alkoin aina illasta"

2. Moos 20:10-11
      "10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäres, orjasi eikä orjattaresi, ei juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi. 11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.

• ihmisen pohdintaa

Hepreankielellä Luojan nimi on יהוה (Yod Heh Vav Heh), ja tästä englanniksi "lausuttuna" Yahweh, ja Hänen Poikansa, Vapahtaja, Yahshua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      65
      5638
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4337
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2926
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      171
      2254
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1946
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      132
      1819
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1392
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1164
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1136
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      1008
    Aihe