Tämä 2.0l on joku suorasuihkutus tai vastaava, löytyykö moisesta moottorista kokemuksia?
Vaatiiko jotain ylimääräistä huoltoa kuin "normaali" ruiskutuksella olevat, ja miten toiminta varmuus?
Sitten -04-06 vuoden mallit, ruostuvatko helposti ja mistä yleensä ensimmäisenä.
Pölyttyykö farmarissa takalasi kuinka helposti(hiekkaa, lunta).
Tekniikassa jotain huomauttamista, entä automaattivaihteisto, moniko vaihteinen ja sen luotettavuus.
Ja vielä, mitä mahtaa olla maanvara cm, kun näyttävät hemmetin matalilta, jopa liiankin!
II koppainen 2.0l bensa avensis
33
14155
Vastaukset
- 2.4 STW
Suorakuiskut kestää siinä kuin taviksetkin.
Farkun perä kuraantuu siinä missä muissakin farkuissa. Pyyhin on tarpeen
toimia.
Ruostumisesta en osaa sanoa kun minulla kiesi oli vain 5 vuotta. Paljolti on kiinni missä ajettu. Ainakan kiveniskemistä ei ruoste tuntunut liikkeelle lähtevän. Lisäksi Aven maalit on aika kovaa verrattuna vaikkapa Corollaan tai Yarikseen. Parkkipaikka ihottumaa ei juuri tule päin vastoni kuin nohin pienempiin Tojoihin.
Automaatti on pomminvarma kunhan askin öljyt on vaihdettu ajallaan eikä tavisautotalli plärääjä ole päässty pistämään näppejään automaatin öljyyn.
Varmista että huollot tehty Tojoliikeessä ja että laatikon öljyt varmasti vaihdettu.
2.4L koneisissa oli tyyppivikana tapapään joustintukien puslat. Eivät kestäneet ensialkuun kuin 20-50tkm. Pienempi koneisissa on erilianen takatuenta.- en ummarra
Mitäs väliä sillä on likaantuuko takalasi? Onhan niissä kuitenkin peilit!
- Anonyymi
en ummarra kirjoitti:
Mitäs väliä sillä on likaantuuko takalasi? Onhan niissä kuitenkin peilit!
Eikä sitä takalasin sulkaa kannata edes käyttää, naarmuttaa vaan lasin
- röpöttäjä
No joo, oletetaan että 2l kestävä moottori.
Kulutuksen luulisi olevan pienempi kun normaali ruiskutuksella olevissa mutta käytännössä ei eroa taida olla?
Miten sitten manuaali vaihteison kestävyys. Paljon noilla on kyllä ajettu että tuskin sen huonmpi kuin muutkaan mutta pitääkö paikkansa että laakerivikoja on noissa II- koppaisissa ollut.....
Ainakin 1.6VVT-i moottoreilla olevissa(siis joitain en väitä että kaikissa).
Mutta onko 2.0l bensa värkissä sitten erilainen vaihteisto?
Löytyy näistä nyt jotain tyyppivian tapaista tai ainakin jotain mitä olisi hyvä katsoa kun autoa menee ostamaan, kertokaa kiitos.- P.Alikka
Itse II-kopan Avesta ei itsellä ole omistusperäistä kokemusta, mutta tuosta 2,0 "D4" bensakoneesta on kokemusta I-kopan Avessa vajaan 90 tkm matkalta. Auto oli käytössä siis kilometrivälin 114 - 200 tkm ja ihan mukava moottori. Vuoden ajan seurasin kulutusta tankkauksista ja keskikulutus oli 7,7 l/100 km, mutta II-kopassa luvattu kulutus on jo muutaman desin isompi.
Moottoriin liittyviä vikoja ei ollut kuin moottorinvikavalo;) joka syttyili aika tiuhaan. Vikakoodi oli aina sama, viittasi pakokaasujärjestelmään. Kaksi happianturia uusittiin oman omistusajan aikana (alemmat) ja kaksi oli jo aiempi omistaja uusinut (ylemmät). Silti tuo vikavalo saattoi loppuaikana syttyä, mutta eipä tuo ajoon vaikuttanut, saati päästöihin jotka katsastuksessa mitattiin...
Ja ei kait II-kopan Avessa mitään sähköisesti aukeavaa/sulkeutuvaa takaluukkua ole! Ei tässä III-kopassakaan taida missään mallissa olla... Se luukun avauspainike saattaa olla sähköinen, mutta kyllä luukun joutuu ihan käsin nostamaan auki ja painamaan kiinni.
- röpöttäjä
Niin vielä, onko kaksoismassa vauhtipyörät vain dieseleissä vai löytyykö niitä bensa avensiksesta?
D-4D kirjaiminko kyseinen viritelmä Toyotalla mainitaan....
Sitten farmarimallien sähköisesti aukeavasta takaluukusta, voiko aukaista ja laittaa kiinni normaalisti nostamalla/laskemalla?
Olettaen että jossain vaiheessa tuommoset turhat sähkö jutut menee epäkuntoon!
Entäs lasinpyyhkimien autom. toiminta, onnistuuko sen ohittaminen ettei pyyhkimet heilu muutoin kuin viiksestä käyttämällä?
Tästä vanhemmasta II koppaisesta ei teknisiä tietoja löytynyt joten muistaako joku paljonko näissä on maanvaraa. - röpöttäjä
Mukava kun takalasistakin jotain näkee, taustapeilistä.
Tuo lasin likaantuminen ja suurempi takaylitys vähän arveluttaa farmarissa.
Ja talvella lämpenee hitaammin kun enemmän lämmitettävää alaa!
Kun ei ole oikein perehtynyt erilaisten autojen ominaisuuksiin, mahdollisiin tyyppivikoihin/ominaisuuksiin ym. niin on kyseltävä.
En nettikirjoitusten perusteella autoa osta!
Mutta kyseisen laisesta avesta vois lisää juttuua lukea.
Täällä korvessa kun on vastaavanlaiset autot aika kortilla, tai sitten on diesel.
Mutta jahka kehtaa niin pitää käydä yksi yksilö ajamassa. - Ave 2.0 vvt-i (D4)
Manuaalivaihteisella T25 avensiksella huolettomia kilometrejä takana 80 000 (ostin vajaa 100 000 ajettuna). Öljyä ei syö lainkaan ja ainuttakaan vikavaloa ei ole palanut mittaristossa. Autoon on tarvinnut vaihtaa ainoastaan jarrupalat normaalien huoltojen lisäksi. Kulutus samaa luokkaa kuin saman ikäisellä corollalla, mutta maantiellä tuollainen avensis vie vähemmän bensaa kuin corolla. Suosittelen!
- röpöttäjä
Siis alle 8l/100km/h keskikulutukseen näillä 2.0l bensakoneilla ei taida käytännössä päästä?
No löytyykö vielä kokemuksia tai arvosteltavaa, ja vieläpä asiallista, niin kuin tähänkin asti.
Kiitos.- 2.4 STW
Kannattaa ostaa siihen viimasuoja nokalle. Ainakin 2.4L malli lämpesi kuin dieselit. Asiaa tutkittiin pajalla kahteenkin kertaaa. Mitään vikaa ei löytynyt.
Kulutus oli kuitenkin 9L tuntumassa joten periaatteessa lämpöä olisi pitänyt löytyä. Kone vaan ei lämmennyt. - Ave 2.0 vvt-i (D4)
2.4 STW kirjoitti:
Kannattaa ostaa siihen viimasuoja nokalle. Ainakin 2.4L malli lämpesi kuin dieselit. Asiaa tutkittiin pajalla kahteenkin kertaaa. Mitään vikaa ei löytynyt.
Kulutus oli kuitenkin 9L tuntumassa joten periaatteessa lämpöä olisi pitänyt löytyä. Kone vaan ei lämmennyt.Ainakaan tuo 2.0 ei tarvitse nokalle viimasuojaa, sen verran ripeää on tuon auton lämpeäminen...
- Anonyymi
Itsellä on 2.0 avensis automaatti 2007 malli, kulutus matka-ajossa 6 litraa sataselle. Ajelen alle satasen nopeutta ruiseri päällä. On ollut useampia tojoja kaikki on toiminut, ei mitään ongelmia suosittelen.
- Anonyymi
Helposti. Minulla on n. 200tkm ajettu 2005 2.0 Avensis, jonka kulutus on n 7.3 - 7.4, jolla ajan työmatkaa n. 50 km/pv kauppareissut. Kylmällä moottorilla tuommoiset parin-kolmen kilometrin hypyt kyllä polttaa pensaa kokolailla paljon. Pitkällä reissulla valtateitä pitkin, n. 80-120 km/h, kulutus on n. 6,0-6,2 (ajotietokoneen mukaan),
tämä yleensä 4 hengen kuormalla, matkatavaroineen. Vikoja autossa ei ole ollut. Normaalit määräaikaishuollot vain.
- Ave 2.0 vvt-i (D4)
Maantiekulutus n. 6 - 6,5 (pääsee jopa alle 6 litran), sekalainen kulutus 7,8, kaupunkikulutus talvella ollut enimmillään 9 litraa.
- Anonyymi
Itellä avensis ajettu 430tkm vuosimalli 2005 farkku 1.8 bensa kulutus siinä 8.6l pintaa🤔
- Anonyymi
Ajotietokone näyttää sitte n.1L. ainaki alakanttiin. 2.4 vie tankkaamalla mittaamalla siistillä matkaajolla 7-7,5 L./ 100km. Se on aika tarkka siihen minkä tojo lupaa 7,3L/100km. Ajotietokoneen mukaan pääsee jopa alle kuuden välillä. Kylmällä pätkä kyläajolla kulutus sitte lähentelee 15L. Helposti.
- aVEnsis3
Pitkän aikaväli keskikulutus(n. vuosi) 7.8 litraa. Kaupungissa menee helposti 9 litraa sadalla. Mukava, vääntävä moottori ajella josta ruutiakin löytyy tarvittaessa. Ostin 250000 ajettuna, nyt ajettu 335000. Katalysaattori piti vaihtaa 270000 kohdalla, käytetty 100000 ajettu kustansi 400e. Siinä kalleimmat rempat. HYVÄ auto.
- Nahis
Mitä ihmeen nahkajakkaroita näissä kahdessa II koppaisessa bensa avessa on!?
Onko tehdastilauksesta pystynyt valitsemaan istumaverhoilun...
http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/5796922
kuskinpenkki kangasta
http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/5765387
takaistuimen istuinosa nahaa - Poju
Kokemuksia isäukon '06 1.8 VVT-i Liftbackista:
- Takalasi ei kuraannu sitten lainkaan, koska pieni porras on jätetty lasin ja perän pystypinnan väliin. Takapyyhin on aika turha. Isosta luukusta saa hyvin tavaraa sisään, joskin tila on melko matala.
- Etuspoileri tulee niin alas, että kannattaa varoa ajamasta keulaa rotvallin reunan päälle. Perän pystyy työntämään turvallisemmin ruutuun alustamuoveja hajottamatta.
- Ruostumisesta en tiedä, mutta Autobild Suomi kertoo tällaista: "Alkavaa alustan takaosien ruostumista sen sijaan ilmenee jo 5 vuotta vanhassa Toyota Avensiksessa, 6-vuotiaissa Nissan Primera Wagoneissa ja Suzuki Swiftissä, 8-vuotiaassa Ford Mondeo farmarissa, 9-vuotiaissa Renault Clioissa ja Nissan Almerassa sekä 11-vuotiaissa Opel Astroissa." Julkaistu 17.8.2011 http://www.autobild.fi/artikkeli/uutiset/katso_tasta_onko_oma_autosi_ruostepommi- Poju
Aloittaja kysyi myöhemmin vielä sadetunnistimesta. Se on käytössä vain pyyhinviiksen tihkuasennossa ja sen herkkyyttä voi säätää. Tunnistimen sijaan kuski voi laittaa päälle jatkuvan pyyhinnän (kaksi nopeutta), ottaa kokonaan pois, ja vastasuuntaan napauttamalla saa kertapyyhinnän.
- hyvin menee
Maavara normaali eli riittää hyvin. Auton rakenne hyvin tukeva. Ohjaus hyvä ja jousitus sopivan tanakka. Tilaa hyvin. Penkit ave-malliston parhaat. Takanakin hyvä ryhti ja istuinosan tuki jaloille erinomainen, paljon parempi kuin kolmos-koppaisessa. Huntti mennyt murheitta eli perushuoloilla. Muutama polttimo uusittu ja ilmastoinnin litkuja lisätty. Muuta ei tarvinnut tehdä. Bensaa palaa motarilla 6.7-7.2, kaupungissa n. 9. Sekalainen kulutus vaihdellut 7.2-8.2:n välillä. Renkaat kannattaa valita huolella. Nyt nokialaiset. Niiden kulutus ok, mutta melu verrattain suuri. Misukan Pilotit olivat hiljaisemmat ja mukavammat.
- röpöttäjä
No joo, viestiketju näköjään vielä pyörii :-)
Pirssi vielä hankkimatta ja avensis vaan kiinnostaa vielä etuvetoisista.
Ja sen huomion tein että ovat keulasta matalan näköisiä, pieni miinus mutta ei maata kaatava!
On vaan noiden isompien liikkeiden pyynnit mahdottoman kovia, kun muuten tuommoisia ei täällä suunnalla paljoa ole myynnissä, alle 200tkm sais olla ajettu kevyesti, etsintä jatkuu, mutta rauhassa.
Noin 200-250 tkm ajettuina ovat usein vaihdossa, samoin volvot samoilla kilometreillä, sitten renut vastaavasti paljon vähemmän ajettuja samassa ikäluokssa.
Oli vaan pikainen havainto kun nettiautoa tullut seurailtua.- toimii aina
Kyllä kaksilitraiset ovat erittäin kysyttyjä ja aika kalliita. Mutta jos haluat kokoluokkansa ylivoimaisesti kestävimmän, tilavan, tukevan ja turvallisen auton niin eipä paljon vaihtoehtoja ole. Meillä oli toisena autona samanikäinen c-mersu. Nurne meni hyvin, mutta jo kolme vuotiana vikoja alkoi kertyä. Sen vikahistoria oli kymmenkertainen Aveen verrattuna eli usieta remonteja vuodessa. Kallista oli mersuilu. Onneksi loppui ja tuli järki päähän. Nyt ajelen Avella enkä muuhun vaihda. Se toimii aina.
- Röpöttäjä
Paitsi että nyt on harkinnassa bensamoottoreista koko skaala 1.6-2.0l .
Mutta tässä syksy aikaa etsiä niin odottelen että lähistolle ilmaantuu mieluisa avensis niin käyn ainakin ajamassa, kun nyt ei oikein kerkeä.
1.6l näkyy olevan kokoisekseen ajovalo.net:in mukaan aika pirteä.- Poju
Jos olet kokeillut kakkoskopan Avensista 2,0-litraisella koneella, niin huomautan ohjauksesta pienemmissä bensakoneissa. Niissä on ihan erilainen ohjaus, sellainen heikkotuntoinen ja turhan herkäksi tehostettu, jota saa paimentaa maantiellä vähän väliä, kokemusta valitettavasti on. Se on kai täysin sähköinen ja isoissa koneissa sähköhydraulinen, jota jotkut taasen ihan kehuvatkin, itse en ole sellaista kokeillut.
Se pikkukoneiden ohjaus toimii kyllä kaupungissa, jos niihin oloihin haluaa ison perheauton. Jos pitkiä taipaleita taittaa jatkuvasti, voi alkaa harmittaa. - Anonyymi
Suurin ero 2.0 ja 1.6 välillä on ohjaustehostin. Jos ohjaustuntumasta puhutaan 2.0 hydraulinen tehostin on yliveto, jämäkkä ja tunnokas. 2005 2.0 Avensis kait ottaa n. 200kmt, Itse olen olen ajanut bilikalla n. 190. Eikä kun parani vaan.
- --**
Käy ihmeessä koeajamassa ennen kuin tuumailet 1.6 kokoista. Kyllä se yhtä ihmistä vie mukavasti, mutta heitä koko perhe kyytiin ja tavarat konttiin, niin loppuu puhti.
1.8 menee jo kohtuu vaivattomasti eikä kulutus nouse juuri nimeksikään. Itse asiassa maantiellä pääsee 1.8 koneella pienemmällä kulutuksella suuremman väännön ansiosta.
Päästötkin ovat pienemmät 1.8:ssa joten vero on myös karvan verran pienempi.
1.6 (172g/km)
1.8 (171g/km) - Oli sellainen 3v
- 4-portainen automaatti
- kojelaudan natinat ja räpinät
- kova rengasmelu
- mahdoton ohjaus kitkarenkailla
- tuulilasin halkeilut kiveniskemistä
Muuten kelpo peli- Tyytyväinen
Nyt ollut 8 vuotta 2004 1.8 avensis. Tilava perheauto, joka kestää eikä ruostu. Eihän auto mikään kaunis ole eikä erityisen hyvä ajaakkaan. Sol varusteet hyvät ja ennekaikkea halpoja ja varmoja kilometriä. Nyt uutta autoa katsastamassa, mutta ei taida Avensiksenkaan laatu olla enää tämän II korisen tasolla.
2 litrainen mukavampi väännön takia, mutta kuluttaa selvästi enemmän kuin 1.8. Tuota pienemmällä koneella en Avensiksen kokoista autoa ostaisi. Eurooppaan ei juurikaan 1.6 koneella myyty suomea lukuunottamatta. Kiitos autoverotuksen.
- avensis2,0
ostin avensis 2007 2.0 bensa automaatti kuluttaa tosi paljon bensaa n 12-13l 100km aika jännää että auto kuluttaa näin paljon 100km en tiiä pitäiskö sytytys tulppa vaihtaa ja miten se vaikuttaa ???? tankaisin 30litraa ensaa sillä ajaa 250 kilsaa aika vähän kyllä
- Kiva_lukea
"ostin avensis 2007 2.0 bensa automaatti kuluttaa tosi paljon bensaa n 12-13l 100km aika jännää että auto kuluttaa näin paljon 100km en tiiä pitäiskö sytytys tulppa vaihtaa ja miten se vaikuttaa ???? tankaisin 30litraa ensaa sillä ajaa 250 kilsaa aika vähän kyllä"
Kylläkannattaa vaih taa 2.4bensatul ppa kun silläantaa kipinääja bensaakin menee aika palionkun ajaaeikä ole parkissako koajan??????? - 2024
Kiva_lukea kirjoitti:
"ostin avensis 2007 2.0 bensa automaatti kuluttaa tosi paljon bensaa n 12-13l 100km aika jännää että auto kuluttaa näin paljon 100km en tiiä pitäiskö sytytys tulppa vaihtaa ja miten se vaikuttaa ???? tankaisin 30litraa ensaa sillä ajaa 250 kilsaa aika vähän kyllä"
Kylläkannattaa vaih taa 2.4bensatul ppa kun silläantaa kipinääja bensaakin menee aika palionkun ajaaeikä ole parkissako koajan???????Miksi kaivoit tämän vanhan ketjun tähän esille? Kun et kuitenkaan anna mitään muuta kuin kettuilua toisen postauksesta.
Eiköhän jätetä äidinkielen opetus niille joilla on siihen pätevyydet ja kekitytään täällä vain näihin autoasioihin D.
- mitästässä
Miten menee 05 2l avella
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34285921 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12551Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692318- 1791945
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161522Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91361- 1121327
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181781305RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601300Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421207