Töissä kahvitunnilla tulee keskusteltua autojen paremmuudesta ja aika moni tuntuu arvostavan autoa statusarvon mukaan eli MB, Audi, BMW, Volvo ja Saab ovat autoja. Myös Alfan nimeen vannotaan.
Itselläni on se käsitys, että Toyota (varsinkin jos Lexus lasketaan Toyotaksi) on kaikissa hintaluokissa maailman paras auto. Käsitykseni perustuu eurooppalaisiin vikatilastoihin (TÜV taisi olla yksi) ja omaan luuloon.
Mitä sanon työkavereille? Millä saan heidät uskomaan, että Toyota Avensis on parempi kuin Audi A4 tai MB C-sarja?
Entä millä saan heidät uskomaan, että Toyota Corolla on parempi kuin Peugeot 307?
Onko Toyota maailman paras auto?
57
6856
Vastaukset
- Pekka
Kaikki autot ovat kompromisseja, joten yhtä parasta autoa/automerkkiä ei ole edes olemassa. Jos joku sanoo jotain autoa parhaaksi, niin olisi mielenkiitoinen tietää millaisilla mittareilla moiseen tulokseen on päästy.
Siitä ei tosin pääse yli eikä ympäri, että Tojota on pärjännyt todella hyvin erilaisissa luotettavuus/tyytyväisyys tilastoissa eri maissa. Näin mm. Saksassa, jossa varmasti sielläkin koetetaan suosia kotimaista.- Juha
Kaikissa maissa vedetään kotiinpäin. Siinä Saksa ei ole mikään poikkeus.
Toyotaa ei missään testissä ole ymmärtääkseni sanottu maailman parhaaksi autoksi. Vai musitaako joku?
Edellinen BMW:n 5-sarja sai ilmestyessään useissa lehdissä maininnan maailman parhaasta autosta. Eivätkä seitsemän vuoden aikana tehdyt kyselyt eri maissa ole paljoa muuttaneet tuota näkökantaa. Voittanut mm. Saksassa kuutena vuonna seitsemästä luokkansa parhaan auton tittelin. Suomessa tyytyväisimpien omistajien tittelin, USA:ssa ja Englannissa (ja monessa muussa paikassa) vuosikausia ollut luokkansa parhaaksi arvostettu auto.
Autot ovat kompromisseja, kokonaisuus ratkaisee.
Siksi sanoisin että ei ole BMW e39:n voittanutta ollut sinä aikana kun sitä valmistettiin (1996-2003). - Pekka
Juha kirjoitti:
Kaikissa maissa vedetään kotiinpäin. Siinä Saksa ei ole mikään poikkeus.
Toyotaa ei missään testissä ole ymmärtääkseni sanottu maailman parhaaksi autoksi. Vai musitaako joku?
Edellinen BMW:n 5-sarja sai ilmestyessään useissa lehdissä maininnan maailman parhaasta autosta. Eivätkä seitsemän vuoden aikana tehdyt kyselyt eri maissa ole paljoa muuttaneet tuota näkökantaa. Voittanut mm. Saksassa kuutena vuonna seitsemästä luokkansa parhaan auton tittelin. Suomessa tyytyväisimpien omistajien tittelin, USA:ssa ja Englannissa (ja monessa muussa paikassa) vuosikausia ollut luokkansa parhaaksi arvostettu auto.
Autot ovat kompromisseja, kokonaisuus ratkaisee.
Siksi sanoisin että ei ole BMW e39:n voittanutta ollut sinä aikana kun sitä valmistettiin (1996-2003).BMW ei voi olla maailman paras auto, sillä se on takavetoinen. Ainakaan suomen olosuhteissa takavetoinen ei voi olla maailman paras auto, ei ainakaan minun mielestäni.
- Juha
Pekka kirjoitti:
BMW ei voi olla maailman paras auto, sillä se on takavetoinen. Ainakaan suomen olosuhteissa takavetoinen ei voi olla maailman paras auto, ei ainakaan minun mielestäni.
Kehottaisin kuitenkin koittamaan kyseistä autoa, niin kesällä kuin talvella.
Yllättäen tuli heti Saabin jälkeen toiseksi Ruotsalaisen Aftonbladetin talviautotestissä.
Ajelin takavetoisilla 1974-79, sen jälkeen etuvetoisilla vuoteen 1994 ja tämän jälkeen on alla ollut taas takavetoinen. Kummallakaan ei ole nykyisin talvisinkaan ongelmia.
Ja kuten sanottu, Suomessakin tyytyväisimmät käyttäjät viisi vuotta peräkkäin. Se ei enään ole sattumaa. - Anonyymi
Pekka kirjoitti:
BMW ei voi olla maailman paras auto, sillä se on takavetoinen. Ainakaan suomen olosuhteissa takavetoinen ei voi olla maailman paras auto, ei ainakaan minun mielestäni.
Olen siinä käsityksessä että BMW on aika usein nelivetoinen?
Joku kummallinen Xdrive? https://www.youtube.com/watch?v=5wYZe6lZ9ec&t=5s
- toyota
ajamaan kyseisillä autoilla niin saataisiin se oma mielipide esille muuten se on vain ajan haaskausta ja paskan puhumista.
- fakta
....on ihmeellistä asiaa. Työkavereitasi et saa uskomaan. Onneksi.
Etkä usko Sinäkään sen jälkeen Corollan paremmuuteen kun olet käynyt koeajamassa Peugeot 307:n. On muuten kamalan iso ero.
Arvaas kumpi on todellisuudessa parempi??
Oikean vastauksen saat työkavereiltasi.
Sinua on onnistanut, olet nimittäin päässyt sellaiseen työpaikkaan jossa on näköjään noin asiallisen hyvät työkaverit. Nauti olostasi.
Hyvää syksyä Sinulle. Paremmaksi syksy muuttuu vielä sen jälkeen kun työkaverisi vievät Sinut ajelulle - ranskattarella.- aiki
jos mä saisin valita corollan ja 307 välillä,niin varmasti ottaisin corollan, koska mä en jaksa kävellä/työnnellä auton takia, ranskikset on omasta kokemuksesta aika epäluotettavia oon ainakin 10 kertaa joutunut kävellee peugeotin takia juoksee huolloissa koko ajan.
- Anonyymi
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😁😁😁😁😁😛😛😂😂😂😂😂😂😂😂
- Veratilija
Ei ne Toyotat mitenkään erityisen hyviä autoja ole, vaikka ovatkin ehkä maailman luotettavimpia autoja.
Ei tylsä kirveskään mitenkään erityisen hyvä kirves ole, vaikka varsi olisi kuinka lujasti kiinni terässä.- Toyotaykkönenjälleen
Ja myöskin maailman eniten myyty. Ja nykyiset mallit erittäin hyvillä ajo-ominaisuuksilla. Ja edistyksellistä tekniikkaa.
- Peugeot-mies
...Elikkä työpaikkasi 307-omistajat ovat oikeassa.
Corolla on mitäänsanomaton auto
Corolla on harmaahiirulainen (kaikki ostavat sitä vielä harmaana = naurattaa)- Toni
Onko harmaudessa jotain pahaa kun puhutaan perheautoista? Minua naurattaa kun vastaan tulee joku kauneudella mainostettu, ylipullea, keltainen 307, joka on koko ajan täynnä pikkuvikoja (kokemuksia kaverin kautta) eikä kulje mihinkään. Corolla-luokan auto saa näyttääkin harmaalta. Corolla on silti luokkansa toiseksi tehokkain ja suorituskykyisin Civicin jälkeen ja 1.6 menee 0-100 alle 10 sek. Siihen ei pösöt yms. pysty.
- carin
Toni kirjoitti:
Onko harmaudessa jotain pahaa kun puhutaan perheautoista? Minua naurattaa kun vastaan tulee joku kauneudella mainostettu, ylipullea, keltainen 307, joka on koko ajan täynnä pikkuvikoja (kokemuksia kaverin kautta) eikä kulje mihinkään. Corolla-luokan auto saa näyttääkin harmaalta. Corolla on silti luokkansa toiseksi tehokkain ja suorituskykyisin Civicin jälkeen ja 1.6 menee 0-100 alle 10 sek. Siihen ei pösöt yms. pysty.
eiköhän nuo ranskikset ole mm-ralleissa näyttäneet mistä pesee...., mitä noita siviiliin tekemään, ja onhan se pösö huomattavasti parempi alustalleen / ajettavuudelleen, joka muuta väittää ei ole ajanut pösöllä, ero on niin suuri pösön hyväksi, tosin aivan uudempia malleja en ole kokeillut, että joko tojota alkaa pysymään kohtuudella tiellä....
- tuollainen
Toni kirjoitti:
Onko harmaudessa jotain pahaa kun puhutaan perheautoista? Minua naurattaa kun vastaan tulee joku kauneudella mainostettu, ylipullea, keltainen 307, joka on koko ajan täynnä pikkuvikoja (kokemuksia kaverin kautta) eikä kulje mihinkään. Corolla-luokan auto saa näyttääkin harmaalta. Corolla on silti luokkansa toiseksi tehokkain ja suorituskykyisin Civicin jälkeen ja 1.6 menee 0-100 alle 10 sek. Siihen ei pösöt yms. pysty.
Haluaisin nähdä ne perheautoilijat, jotka saavat 1.6 Corollan kiihtymään 0-100 alle 10s. Temppu ei nimittäin onnistu ihan joka kaverilta. Mitä hyötyä siitä muutenkaan on, ei liikennevaloja ole 100 km/h nopeusrajoitusalueilla. Ehkä teillä landella, ei ainakaan meillä stadissa.
- TW03
Tulipa ajeltua pari viikkoa työajoja 5-ovisella 307-pösöllä. Auto oli 4 kk vanha 1,6-litrainen ja harmaa. Ainoa mitä jäin kaipaamaan siitä omaan farmari-Corollaan verrattuna oli reilu pääntila edessä. Esim. portaallisen selkänojan säädön takia ajoasento ei ollut erityisen hyvä. Auto nitisi ja natisi, eikä ovien peltinen kumahdus suljettaessa vaikuttanut erityisen laadukkaalta.
Corollaan verrattuna vaihdekepin liikkeet olivat pikät ja veltot. Moottori vastasi kaasuun melkoisella viiveellä ja suorituskyky tuntui muutenkin vaisulta.
Pösön ohjaus on tehostettu mielestäni liian kevyeksi. Esim. jos kesken kaarteen on tiessä heittoa, napakan ja sinällään hyvän alustan vuoksi koko kori heilahtaa ja samalla kuski heilauttaa helposti myös rattia ja haluttu ajolinja menetetään.
Pösön vakiokaiuttimet olivat sitten piste iin päälle, tosin ne olivat hyvin linjassa auton muun laatuvaikutelman kanssa.
No, jos pitää kromattuja mittarinkehyksiä tärkeänä, niin sitten tietysti 307 on hyvä valinta. - laskunmaksaja
carin kirjoitti:
eiköhän nuo ranskikset ole mm-ralleissa näyttäneet mistä pesee...., mitä noita siviiliin tekemään, ja onhan se pösö huomattavasti parempi alustalleen / ajettavuudelleen, joka muuta väittää ei ole ajanut pösöllä, ero on niin suuri pösön hyväksi, tosin aivan uudempia malleja en ole kokeillut, että joko tojota alkaa pysymään kohtuudella tiellä....
totta puhut. katso katsastus tilastoja. rellu ja pösö johtaa tilastoja eniten hylättyjen listalla vuodesta toiseen. helvetisti sähkövikoja. akselistoissa aina välyksiä. ei minkäänlaista ajotuntumaa tiehen. psa- konsernin autoilla mennään hyvin ensimmäiset kaksi vuotta, ja sen jälkeen elämä on yhtä helvettiä. sinusta tulee ns. vakioasiakas korjaamoille ja saat maksaa ja maksaa....
- Toyotaykkönenjälleen
carin kirjoitti:
eiköhän nuo ranskikset ole mm-ralleissa näyttäneet mistä pesee...., mitä noita siviiliin tekemään, ja onhan se pösö huomattavasti parempi alustalleen / ajettavuudelleen, joka muuta väittää ei ole ajanut pösöllä, ero on niin suuri pösön hyväksi, tosin aivan uudempia malleja en ole kokeillut, että joko tojota alkaa pysymään kohtuudella tiellä....
Jos luet vaikka noita uusien Toyotien testejä,( kehuvat ajo-ominaisuuksia),jos et viitsi koeajaa.Olihan vanhat Toyotat aivan hirvetä ajaa. Ja Yaris tulee näyttämään sitikoille kaapin paikan jo ensikaudella WRC:ssä!
- on on
parashan sen täytyy olla, kun sitä kokoajan tälläkin palstalla kehutaan. Lisäksi Yaris Verso on ehdottomasti maailman kaunein sarjavalmisteinen koirankoppi.
- hanes
kyllä japsit noin yleensä ottaen ovat ensimmäiset kolme -neljä vuotta suht luotettavia vanhemmiten alkaa ongelmat. Mazda porskuttaa vielä vähän kauemmin.Olen ammattiautoilija ajan 120.000 per.vuosi. Toyota on ainoana jättänyt tielle. Isot eurooppalaiset kestää noin kokonaisvaltaisesti paremmin vaik kyllä niiskin pikkuvikoja on.
- aiki
taas yks pullonkerääjä lisää tällä palstalla.
- Taxari
aiki kirjoitti:
taas yks pullonkerääjä lisää tällä palstalla.
meillä on kaksi diesel farkkua ajossa toinen on volle V70 -02 ja toinen ave -03, molempiin tulee vuodessa kilometrejä n. 95tkm. Kyllä kummassakin on seisontapäiviä tullut korjaamokäyntien takia, vaikka ave onkin vuotta nuorempi niin kansipahvi on vaihdettu kertaalleen sekä vaihdelaatikko, kummatkin kylläkin takuuna normaalit huoltokäynnit. Volleen taas vaihdettiin turbo takuuna, muuta ei siihen ole tarvinnut tehdä lukuunottamatta normaali huoltoja. Näitten perusteella kyllä olen sitä mieltä että ave on ollut vikaherkempi vaikka onkin nuorempi, sanotaan vaikka näin että sen viat ovat olleet suurempia ja vakavampia ts. tiellejättäviä. No, molemmilla vielä porskutetaan menemään komeasti, ovathan vasta "sisäänajettuja".;)
PS. Pullonkerääjiä tarvitaan aina pitämään paikat siisteinä.
Hyvää syksyn jatkoa "aikille" ja muille! - Anonyymi
aiki kirjoitti:
taas yks pullonkerääjä lisää tällä palstalla.
Pentti se vaan oli, pelkkä puolukanpoimija.
- iso-masa
no en tiijä mutta onko tunturi vai solifer se maailman paras mopo. ei oikein viitsi näin tylsään provokaatioon vakavasti paneutua.
- väittelijä
Sain yllättävän asiallisia vastauksia. Pitänee perustella Toyotan paremmuutta luotettavuudella. Avensis verrattuna Volvo V70:een on tällä palstalla ihan hyvä vertailu, mutta tavalliselle auton ostajalle nämä eivät taida olla suuren hintaeron takia vaihtoehtoja.
Ehkä se on ihan hyvä, että maailmassa myydään muitakin autoja kuin Toyotaa. Rehellisyyden nimissä on myönnettävä myös se, että joillekin auton kestävyys ei ole niin tärkeää kuin ajo-ominaisuudet. Näin esim. sellaisilla työsuhdeautoilijoilla, jotka ajavat suht. vähän kilometrejä. Tällöin Pösö 307 varmaan onkin parempi valinta kuin Corolla.
Itse ajelin tuossa eräänä viikonloppuna 1000 km pätkän uudella Citroen Xsaralla 1,6 l koneella ja farmarina. Ei japanilaisessa autossa ole sellaista matkustusmukavuutta. En kuitenkaan ostaisi Citroenia, koska sen toimintavarmuus ei mielestäni ole riittävällä tasolla. - YarisIlmanvikoja
Tunza Tomosin koneella paras. Itsellä oli Solifer. Nyt Yaris ,se paras.
- jep
ei kyllä ole ,kunhan mennään muutama vuosi eteenpäin niin laatu heikkenee,autotehtaat tekevät voittoa laadun kustannuksella kunhan ovat saaneet tyhmmmät autoilijat riipuvaiseksi autostaan.
uudet mallit tulevat ja uudet viat...- YarisIlmanvikoja
Mutta Toyotalla laatu senkun paranee,jos enää mahdollista. Onhan se maailman eniten myyty automerkki! Ei kai nyt kukaan huonoa ostaisi.Tai onhan niitä muutamia merkkejä vielä markkinoilla. Varmaan Toyotaan vaihtavat,kun järkiinsä tulevat,kuten allekirjoittanut. 45v. "ritsoilla" ajelin,viimein Toyota laatuun vaihdoin!
- mikki
Ajapa autot vierekkäin, niin voit todeta asian ihan oma-aloitteisesti. Ja jos otetaan skabat 1,6:n kesken, niin Corolla on varma voittaja!
- Kake
Hyvin yksinkertaisesti:
Toyota on hyvä auto( puhun kokemuksesta monesta eri merkistä), mutta maailman parasta autoa ei ole olemassakaan. - toi ota
mulla on toyota corolla, ja hyvin kulkee.
- köfffffff
onko tojota hyvä jos perse palaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. idiooti lippis tojo tero.haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.hirttikö kaasu kuoliko ihmisiä. kyseli tojo tero.haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
- iljetys..
Tämä nimimerkki on jopa suoli24 palstalla harvinaisen _______ jääköön sanomatta kun julkinen foorumi. Kaikki sen kyllä tajuaa.
- niinonnnnnkkiin
iljetys.. kirjoitti:
Tämä nimimerkki on jopa suoli24 palstalla harvinaisen _______ jääköön sanomatta kun julkinen foorumi. Kaikki sen kyllä tajuaa.
Ehkäpä näiden trollien tarkoitus onkin karkottaa täältä loputkin niistä, jotka hakevat täältä jotain oikeaakin asiaa.
Mitään järkeähän ei tuollaisissa lapsellisissa löysäpieru purkauksissa ole, eikä Suomessa ole toista foorumia, jossa tuollaiset kirjoitukset menisivät läpi.
(No sitä vartenhan tämä suoli24 onkin Ruotsiin rekisteröity, että täällä voi kirjoittaa melkein mitä tahansa.
Ilmeisesti sama ***** on trollannut palstan täyteen v. 2002 aloitettuja, jo kuolleita ketjuja, ja n.s. luotsit siitäkin viis veisaavat, "mukavuuslippumaahan" rekisteröity suomi24 laiva ajelee sumussa ja tätä menoa muuttuu (ja joutaa muuttuakin) Lentäväksi hollantilaiseksi... - Anonyymi
iljetys.. kirjoitti:
Tämä nimimerkki on jopa suoli24 palstalla harvinaisen _______ jääköön sanomatta kun julkinen foorumi. Kaikki sen kyllä tajuaa.
Ja jos joku ei tajua niin Mustosen Penttihän se oli, Jyväskylästä.
- farzin
toyota paras auto.itsella 15 vuotta toyota ei ole riki ei mene korjama-minä vain laita benza ja vahita öliyö.minun meilepitde toyota para auto
- Onteilläjutut
307 ei ole tuttu mutta 308 on luotettavaja mukava, hyvä ajaa, laadukkaan tuntuinen ja kulutus ei hybrideille jää. Eikä ruostu.
Toyota taas, no. Dieselit on mainittu vikaherkiksi ja Toyota ylipäätään ruosteherkäksi, huoltoja vähän useammin. Ei omakohtaista kokemusta eikä kiinnosta, ajakaa jos tykkäätte.
Jos joku duunissa keksisi tulla meuhkaamaan kumpaakaan edellämainituista maailman parhaaksi tai toitsua paremmaksi kuin omani niin nyökkäilisin kohteliaasti ja ajattelisin että Jumala mikä palikka. Onneksi meidän työpaikalla ei kukaan keuhkoa tojotasta.- Patu-49
Mun duunipaikalla kaverit ja asiakkaat aina totesivat ,että viaton merkki tuolla ajat lopun elämääsi! Itse en Toyotaa "mainostonanut",mutta tiesin että oikeassa ovat!
- KokeileÄläOleta
Älä valehtele työkavereille. Vikatilasto on ainoastaan yksi väline jonkinlaiseen laadunterkkailuun, ja katsastuksesta, josta sitä tietoa yleensä kerätään, pääsee läpi vaikka läpimädälla Ford Escortilla, niin kauan kun jarrut toimii, päästöt on kohdallaan ja mätä ei ole iskenyt väärään paikkaan.
Kuitenkin, laatu käsitteenä on laajempi, kuin pelkästään vikatilasto. Jos menet Corollan puikosta vaikka Audin A6 mallin ratin taakse, niin sinun pitäisi ymmärtää mitä tarkoitan. Teeppä joskus testi, jos mahdollista. Ota uusi Corolla, ja aja sillä pätkä, mene sitten Audi centeriin ja ota sieltä uusi A6 koeajoon. Saat ihan itse havainnoida mikä on erilaista.- Löytynyt.täältä
Lapsi taas karannut hiekkalaatikolta !
- Anonyymi
Juuri näin, tai tulepas vaikka Lexus ES:llä Audi A6 koeajamaan ja totea ero. Tosin kukaan ei tule koska tietää ettei Audi kestä takuuaikaansa pidempään.
- Kauheapainajainen
Olis kauheata jos työpaikalla olis joku tojouskovainen joka jankkaisi tojon paremmuutta päivät pitkät. Kulkisi perässä ja selittäisi miksi Toyota on maailman paras. Jos joku puhuis mitä vaan autoista, vaikka f1:stä, niin yks alkais messuamaan Camry n markkinasosuuspotentisalista Suomessa. Jehovista ja vanhoillislestadiolaisuus on selvitty (molemmat nadtoja tyyppejä) mutta pelkaanpä että tojojankutus olis pahimmillaan liikaa.
- Toyotaykkönenjälleen
Turhaa jorinaa. Toyotan omistajien ei tarvitse todistella parhaimmuudesta,ne tietää sen! Ei tarvii muille todistella . Trollit täällä yrittää muuta väittää kateissaan.Ottaahan se "pattiin" Toyotan suosio! Varsinkin jos on "väärään" merkkiin sortunut.
- tyhmyysTiivistyyRyhmässä
Aloittajan fiktiiviseen aloitukseen on helppo sanoa, että kuinka auto joka on kaikissa testeissä ja vertailuissa poikkeuksetta hännän huippu, voi olla paras auto?
Kun tähän lisätään Toyotan nykyinen suuntaus, eli yletön säästäminen ja siitä aiheutuvat ongelmat, kuten ruoste, vaaralliset viat joita paikkaillaan mittavilla takaisinkutsuilla jne...- YarisIlmanvikoja
Vaan miksiköhän se on maailman eniten myyty automerkki. Mulla Yaris 4,5 vuotta 65tkm. ilman ainuttakaan vikaa! Meni 45 vuotta,ennekuin tunnustan :Toyota vaan on paras!
- Anonyymi
Älä Pentti nolaa enää itseäsi enempää. Vaikka eipä mt-potilasta toisaalta osaa edes sääliä.
- Jälkipolvea
Toyota on maailman paras auto – joillekuille! Ei kaikille.
Mummeli ajoi autoa 88-vuotiaaksi saakka, viimeksi hänellä oli toistakymmentä vuotta Carina MK II (olisikohan vuosimalli ollut 1988?). Siinä kohtasivat auto ja tarvitsija toisensa saumattomasti! Ominaisuudet riittivät täysin niihin ajeluihin eikä auto osannut oikutella vaan toimitti tehtävänsä nöyrän eleettömästi vuodesta toiseen.
En minä ihmettele lainkaan, että tältäkin palstalta löytyy niitä, joiden vaatimukset täyttyvät niin hyvin että Toyota on heille maailman paras auto.
Ajoin tuolla mummelin Toyotalla joskus minäkin. Onneksi ei tarvinnut ajella pitkiä matkoja eikä vaativammissa olosuhteissa. - Toyota_Corolla
Toyota on maailman paras auto monessa asiassa. Ainakin toimivuudessa vieläpä sangen ylivoimainen. Moottoritkin on kestäviä. Minkään muun automerkin moottorilla ei tänä päivänä ajeta miljoonaa kilometriä. Viattomuudestaankin kuuluisa. Ominaisuudet ovat paljon keskitason yläpuolella. Tietysti joillakin merkeillä jokin ominaisuus on parempi kuin Toyotassa, mutta ei kuitenkaan yhdessäkään kaikki. Laadultaan toyotat ovat bremiumien parhaimmistoa, vaikka hinta sitä ei edellyttäisi.
- tosi.luotettava
VW:ssa on TSI-moottorien luotettavin jakopää, kestää ikuisesti jos ketjua,rattaita ja kiristimiä viitsii huolta (vaihtaa) kaikissa huolloissa kolmenkymmenentuhannen kilometrien välein muun koneremontin yhteydessä. Silloin kone tulee "parempaan kuntoon".
- Se_on_miehen_puhetta
"Laadultaan toyotat ovat bremiumien parhaimmistoa..."
Sinäpä sen sanoit!- Ulkopuolelle_jäänyt
Kyllä. Nämä tojotosikot tekevät kaikkensa, kehittävät kehittävät oman sisäpiirin sanavarastonsakin, jotta me tavan taapertajat emme tuntisi kutsumusta samaistua heihin ja liittyä joukkoon.
Jonkinlainen salaseura? - Nimimerkkisi_
Ulkopuolelle_jäänyt kirjoitti:
Kyllä. Nämä tojotosikot tekevät kaikkensa, kehittävät kehittävät oman sisäpiirin sanavarastonsakin, jotta me tavan taapertajat emme tuntisi kutsumusta samaistua heihin ja liittyä joukkoon.
Jonkinlainen salaseura?ainakin osuu kohdalleen tai voisihan se olla myös "Vajaaksi jäänyt". Parhaiten sinua palstan trollipoikaa kuvaisi kuitenkin todellisuutta kuvastava "Skitsofreenikko". Silloin nimimerkkisi ja kirjoituksesi vastaisivat täydellisesti toisiaan.
- Hönölletöitä
Kahvitunti from Hell...yks päättää koko ajan Toyotan ihmeellisyydestä. Jos kysyt kaverilta että mites sen ämkolmosen viritys tai edistyykö DS:n entisöinti niin yks tulee heti jonottamaan Tojotan uusista ominaisuuksista.
Pistä hönö yhteystiedot niin vinkkaan meidän HR:lle että ottaa sut meidän töihin niin pidät kaverien kahvitajt lyhyinä ja juttelun minimissään. - Anonyymi
Mutta eihän Toyota ole auto, se on kulkine.
- AnonyymiUUSI
Tuli istahdettua työkaverin 22 mallisessa Rav4 autossa. Olipa aika masentava kokemus. Miten voi interiööri olla kuin ysäriltä! Kolhoa, vanhanaikaista, halpuutettua muovia, huonot lyhyet penkit ja oven äänikin peltinen. Ulkoakin tosiruma auto. Ja kuulemma maksoi liki viisikymppiä uutena.
- AnonyymiUUSI
En kans ymmärrä miksi RAV 4 kehutaan. Esimerkiksi Mazda CX-60 kaikessa parempi auto.
Mazda on hieno tuote ja RAV 0n kammottava muoviämpäriläjä.
https://www.youtube.com/watch?v=LOrXoTA30UM&t=201s - AnonyymiUUSI
Minäki olen työkaverillesi kateellinen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1323767- 851875
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151721Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541392Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1231264VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu931241Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi331183- 691114
- 681004
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k102975