Aloittavatko jotkut antamaan kaksi kertaa ruokaa pennuille ennen 6kk? Syytä asiaan jos antaa?
2 ruokintakertaa jo ennen 6kk?!
12
5300
Vastaukset
- ei kannata
Meillä täyttää vuoden koira ja syö kolme kertaa, eläinlääkärin suosituksesta. Kahdella kerralla ei jaksa koko annosta, nälkä tulee nopeammin = oksentaa. Jos taas syö koko annoksen = oksentaa. Pentu tarvitsee todellakin kolme kertaa päivässä ruokaa, turha vähennellä, kun isommillekin voi jakaa päivän annoksen useampaakin annokseen. 6 kk:n ikäinen on vielä kasvuiässä, vaikka osa näyttääkin jo "aikuiselta", se on silti pentu, parivuotiaaksi asti tapahtuu sitten sisäistä kehitystä kohti aikuisuutta, eli silmät kehittyy edelleen, aivot kehittyy jne.
- lyhyesti neuvon
Vuotiaaks asti suositellaan 3 ruokaa päivässä.
- ei kannata
lyhyesti neuvon kirjoitti:
Vuotiaaks asti suositellaan 3 ruokaa päivässä.
Kääpiöille suositellaan kahta kertaa puolen vuoden jälkeen. Jotenkin järjetön, pieni koira = pieni massu = vähän mahtuu ruokaa.
- hjbjnjijol
Tuokin on ihan höpönhöpöä. Tuo ruokinta asia riippuu ihan koirasta. Ei ole edes rotukohtainen kysymys vaan ihan siitä oman koiran persoonasta ja tottumuksesta ja tavoista miten syö. meidän seropi labbis/saku sai reilu puolivuotiaaksi 3 ateriaa...sitten se alko ite vähentämään syömistä niin ettei syönyt kaikkea kerralla vaan kävi aina ottamassa vähän ja myöhemmin taas vähän jne...no, ajattelin sit kokeilla siirtymistä 2x päivä ruokintaan. sama homma jatkui. Nyt tyttö on vajaa 9kk ja laitan sille koko päivän annoksen aamulla kuppiin ja se oikeesti syö sitä pitkin päivää sen minkä haluaa. Käytännössä sillä on siis kokoajan ruokaa ja vettä. Kun koira pääsee lenkille 4x päivässä kuitenkin niin joskus se kakkaa aamulla ja illalla, joskus saattaa kakata joka lenkilläkin, mutta harvoin. Yleensä kakkaa aina aamu lenkillä ja iltalenkillä. muulloin vain pissailee. Meinaan vaan että jos joku nyt miettii justiin sitä että eihän sitä sitten tiedä milloin sen pitää päästä kakalle. Koira osaa kyllä päättää senkin et koska se kakkaa, mun ei tarvii sitä tietääkkään :)
Eli kokeilemalla selviää mikä sopii omalle koirallesi. Tietty jos koira on ahmatti ja vetää laakista sen mitä kippoon laittaa, niin silloin varmaan se 3x on paras vaihtoehto ettei tuu tota oksentelemista...se riippuu koirastasi. Kun annan märkäruokaa niin sen annan vaan kerta annoksena, koska se ei säily pitkään kipossa huoneen lämmössä...ja sen se yleensä syökin kerralla. - hjbjnjijol
hjbjnjijol kirjoitti:
Tuokin on ihan höpönhöpöä. Tuo ruokinta asia riippuu ihan koirasta. Ei ole edes rotukohtainen kysymys vaan ihan siitä oman koiran persoonasta ja tottumuksesta ja tavoista miten syö. meidän seropi labbis/saku sai reilu puolivuotiaaksi 3 ateriaa...sitten se alko ite vähentämään syömistä niin ettei syönyt kaikkea kerralla vaan kävi aina ottamassa vähän ja myöhemmin taas vähän jne...no, ajattelin sit kokeilla siirtymistä 2x päivä ruokintaan. sama homma jatkui. Nyt tyttö on vajaa 9kk ja laitan sille koko päivän annoksen aamulla kuppiin ja se oikeesti syö sitä pitkin päivää sen minkä haluaa. Käytännössä sillä on siis kokoajan ruokaa ja vettä. Kun koira pääsee lenkille 4x päivässä kuitenkin niin joskus se kakkaa aamulla ja illalla, joskus saattaa kakata joka lenkilläkin, mutta harvoin. Yleensä kakkaa aina aamu lenkillä ja iltalenkillä. muulloin vain pissailee. Meinaan vaan että jos joku nyt miettii justiin sitä että eihän sitä sitten tiedä milloin sen pitää päästä kakalle. Koira osaa kyllä päättää senkin et koska se kakkaa, mun ei tarvii sitä tietääkkään :)
Eli kokeilemalla selviää mikä sopii omalle koirallesi. Tietty jos koira on ahmatti ja vetää laakista sen mitä kippoon laittaa, niin silloin varmaan se 3x on paras vaihtoehto ettei tuu tota oksentelemista...se riippuu koirastasi. Kun annan märkäruokaa niin sen annan vaan kerta annoksena, koska se ei säily pitkään kipossa huoneen lämmössä...ja sen se yleensä syökin kerralla.niin, ja tietysti annan luita paljon yms. tytöllä on aina jotain kaluttavaa. Viihtyy hyvin ja kasvaa hyvin. Turkki kiiltää eikä ole liian lihava eikä laiha. Kyllä se koira ite tietää miten se syö.
- meillä...
Meillä sakemannit siirtyneet n. nelikuisina kahteen ateriaan/pv. Lisäksi olen antanut päivällä "välipalan" esim. viilin, porkkanan, kananmunan, raakaluun yms.
- jopa!
Kokonaisen kananmunan?? Valkuainen ei imeydy. Kannattaa antaa pelkästään keltuaisen kananmunasta. Lukenut ja kuullut oon
- tämmöisiä
jopa! kirjoitti:
Kokonaisen kananmunan?? Valkuainen ei imeydy. Kannattaa antaa pelkästään keltuaisen kananmunasta. Lukenut ja kuullut oon
"Kananmunat sisältävät mm. runsaasti B-vitamiineja ja niitä olisikin hyvä antaa noin kaksi kertaa viikossa. Kananmuna annetaan kokonaisena, myös kuoret mukana. Kuoret ovat mitä parhain luonnollisen kalsiumin lähde"
- joobax
Yleensä pentu alkaa syömään huonosti tai vähemmän jonakin ruokintakerralla. Silloin on oikea aika vähentää annoksia. En ole katsonut niinkään pennun ikää ruokkiessani, vaan nimenomaan pentukohtaisesti sen omaan tahtiin.
- pentuelämää
Kyllä anna.. siis 2 kertaa päivässä. pentu ny 3,5kk. Yksinkertainen syy, että pentu itse jätti 3 ruuan (päivä) syömättä. Söi vain aamuin illoin. pari viikkoa katsoin ja nyt siis ruokinta aamuin illoin.
Ei pentua voi pakottaa syömään 2-4 kertaa päivässä jollei se syö.
Maalaisjärkeä kehiin.- pentuelämää
Tarkoitin 3-4 kertaa päivässä..
- meillä....
Ja tosiaan, kun ruokinta kertoja vähennetää, lisätään ruuan määrää/ateria. ja muistakaa antaa muutakin kuin kuivamuonaa, teet koirastasi terveemmän näin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2411579- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika36842