Osaavatko kissat kiusata ja kostaa?

Kissavihaaja

Minulla on ongelma - isäni kissat! Hänellä on kaksi maailman ärsyttävintä otusta lemmikkinä ja olen aivan varma, että nämä inhoavat minua aivan yhtä paljon, kuin minä niitä.

Kissat tietävät, että en pidä niistä ja häädän ne aina pois huoneestani sekä yläkerrasta, jossa asun. Kissat myös tietävät, että yläkertaan tuleminen on kielletty, mutta ne tulevat sinne silti. Öisin ne viettävät aikaa yläkerrassa, kun nukun ja kun aamulla herään, kuulen, miten ne juoksevat alakertaan pakoon minua. Kun tulen koulusta kotiin, ne katsovat minua yläkerran ikkunasta, mutta ovat juosseet alakertaan, kun pääsen sisälle. Ne selkeästi kiusaavat minua tahallaan. Jos ne eivät tietäisi, että ylös ei saa mennä, miksi ne osaisivat poistua sieltä, kun näkevät minut?

Olen todella kylmä ja toisinaan inhottava kissoja kohtaan. Moitin niitä tuhmuuksista ja huudan niille, kun ne tahallaan ärsyttävät minua. Molemmat ovat jo aikuisia kissoja, mutta joka ikinen yö, ne leikkivät niin rajusti, että asunnon matot ovat rullalla. Joka ikinen aamu kierrän asunnon läpi ja suoristan mattoja ja nostelen pudonneita esineitä. Luulen, että kissat kostavat minulle sen, että huudan niille. Onko se mahdollista? Osaako kissa kostaa? Riittääkö sen aivot siihen?

Isäni kissat tekevät minut hulluksi. Uskon niiden ajattelevan, kuin ilkeät ihmiset. Ne pissaavat lattialle tahallaan, koska inhoan niitä. Kun teen läksyjä tai luen kokeisiin, ne tömistelevät ja riehuvat vain häiritäkseni minua. Rankaisen niitä viemällä ne arestiin kellariin tai kuistille (kissat ovat sisäkissoja). Joskus tuntuu siltä, että voisin satuttaa niitä jos vain saisin juuri sillä sekunnilla kiinni. Heittäisin päin seinää tai laittaisin nurkkaan ja heittelisin niitä vaikka leluilla.
Kissat varmasti toivoisivat minun jo muuttavan pois kotoa, jotta saisivat kuninkuuden koko asunnossa.

Haluan suhtautua kissoihin toisella tavalla, koska en pääse niistä eroon. En voi muuttaa vielä omaan asuntoon. Minun pitää elää niiden kanssa sovussa, mutta auttaisi paljon, jos tietäisin, että niillä ei ole aivoja juonitella ja kostaa. Auttakaa.

17

828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakastan kissoja
      • Kissavihaaja

        Eli ne kykenevät älylliseen kiusaamiseen ja kostoon? Tarvitsen oikeasti apua.D: Minä en aijo olla isäni kissojen "palvelija", mutta haluaisin suhtautua niihin vähemmän vihamielisesti. Siksi halusin tietää, voivatko ne kieroilla, kiusata ja kostaa.

        Aina, kun isäni lähtee pois ja jättää kissat minun hoidettavaksi, kostan niille niiden ilkeyden jättämällä ne ilman ruokaa ja sulkemalla ne yhteen huoneeseen tai viemällä pimeään kellariin. Jos ne kaatavat vesikuppinsa, kostan niin, etten anna niille enää vettä ja siivoan potankin vasta viimeisenä päivänä ennen, kuin isäni saapuu kotiin. Rangaistushuoneeseen en vie haisevaa pottaa, mutta huudan niille ja jahtaan niitä vihaisena, jos ovat lattialle jotain päästäneet. Tällöin kissat moukuvat pelkoaan ja läähättävät juostuaan nurkasta nurkkaan. Lopulta eivät enää jaksa edes pitää sitä oksettavaa syvää sähinää. Onko se sinusta hauskaa?!?!

        Kun pyydän apua, niin kannattaisiko auttaa, eikä suoraan sanoen vit tuil la? Toi sun linkittämä juttu vaan kasvattaa mun kiukkua kissoja kohtaan... onneksi ovat juuri nyt hiljaa ja kunnolla. Lukkojen takana.

        Jos olisit vain vastannut alkuperäiseen kysymykseeni, asiat olisivat paremmin. Isäni kissat kiittävät sinua tuskastaan.

        Ja muuten... en inhoa ainostaan kissoja, vaan kaikki eläimet saavat vihani äärimmilleen. Ennen piikkiä koiramme esim. eli jatkuvassa pelossa, koska koulun jälkeen vanhempani olivat töissä ja eläimet minun armoilla. Kun isäni tai äitini ei ollut kotona, koira sai olla vain yhdessä paikassa ilman, että raivosin sille ja kostin mm. imuroimalla sen turkkia. (Koira pelkäsi kuollakseen imuria).


      • 12+16
        Kissavihaaja kirjoitti:

        Eli ne kykenevät älylliseen kiusaamiseen ja kostoon? Tarvitsen oikeasti apua.D: Minä en aijo olla isäni kissojen "palvelija", mutta haluaisin suhtautua niihin vähemmän vihamielisesti. Siksi halusin tietää, voivatko ne kieroilla, kiusata ja kostaa.

        Aina, kun isäni lähtee pois ja jättää kissat minun hoidettavaksi, kostan niille niiden ilkeyden jättämällä ne ilman ruokaa ja sulkemalla ne yhteen huoneeseen tai viemällä pimeään kellariin. Jos ne kaatavat vesikuppinsa, kostan niin, etten anna niille enää vettä ja siivoan potankin vasta viimeisenä päivänä ennen, kuin isäni saapuu kotiin. Rangaistushuoneeseen en vie haisevaa pottaa, mutta huudan niille ja jahtaan niitä vihaisena, jos ovat lattialle jotain päästäneet. Tällöin kissat moukuvat pelkoaan ja läähättävät juostuaan nurkasta nurkkaan. Lopulta eivät enää jaksa edes pitää sitä oksettavaa syvää sähinää. Onko se sinusta hauskaa?!?!

        Kun pyydän apua, niin kannattaisiko auttaa, eikä suoraan sanoen vit tuil la? Toi sun linkittämä juttu vaan kasvattaa mun kiukkua kissoja kohtaan... onneksi ovat juuri nyt hiljaa ja kunnolla. Lukkojen takana.

        Jos olisit vain vastannut alkuperäiseen kysymykseeni, asiat olisivat paremmin. Isäni kissat kiittävät sinua tuskastaan.

        Ja muuten... en inhoa ainostaan kissoja, vaan kaikki eläimet saavat vihani äärimmilleen. Ennen piikkiä koiramme esim. eli jatkuvassa pelossa, koska koulun jälkeen vanhempani olivat töissä ja eläimet minun armoilla. Kun isäni tai äitini ei ollut kotona, koira sai olla vain yhdessä paikassa ilman, että raivosin sille ja kostin mm. imuroimalla sen turkkia. (Koira pelkäsi kuollakseen imuria).

        Kerro vanhemmillesi nämä yllä mainitut asiat tai näytä heille tämä keskusteluketju. Ehkä et sitten enää joudu kissoja vahtimaan.


      • Anonyymi
        Kissavihaaja kirjoitti:

        Eli ne kykenevät älylliseen kiusaamiseen ja kostoon? Tarvitsen oikeasti apua.D: Minä en aijo olla isäni kissojen "palvelija", mutta haluaisin suhtautua niihin vähemmän vihamielisesti. Siksi halusin tietää, voivatko ne kieroilla, kiusata ja kostaa.

        Aina, kun isäni lähtee pois ja jättää kissat minun hoidettavaksi, kostan niille niiden ilkeyden jättämällä ne ilman ruokaa ja sulkemalla ne yhteen huoneeseen tai viemällä pimeään kellariin. Jos ne kaatavat vesikuppinsa, kostan niin, etten anna niille enää vettä ja siivoan potankin vasta viimeisenä päivänä ennen, kuin isäni saapuu kotiin. Rangaistushuoneeseen en vie haisevaa pottaa, mutta huudan niille ja jahtaan niitä vihaisena, jos ovat lattialle jotain päästäneet. Tällöin kissat moukuvat pelkoaan ja läähättävät juostuaan nurkasta nurkkaan. Lopulta eivät enää jaksa edes pitää sitä oksettavaa syvää sähinää. Onko se sinusta hauskaa?!?!

        Kun pyydän apua, niin kannattaisiko auttaa, eikä suoraan sanoen vit tuil la? Toi sun linkittämä juttu vaan kasvattaa mun kiukkua kissoja kohtaan... onneksi ovat juuri nyt hiljaa ja kunnolla. Lukkojen takana.

        Jos olisit vain vastannut alkuperäiseen kysymykseeni, asiat olisivat paremmin. Isäni kissat kiittävät sinua tuskastaan.

        Ja muuten... en inhoa ainostaan kissoja, vaan kaikki eläimet saavat vihani äärimmilleen. Ennen piikkiä koiramme esim. eli jatkuvassa pelossa, koska koulun jälkeen vanhempani olivat töissä ja eläimet minun armoilla. Kun isäni tai äitini ei ollut kotona, koira sai olla vain yhdessä paikassa ilman, että raivosin sille ja kostin mm. imuroimalla sen turkkia. (Koira pelkäsi kuollakseen imuria).

        Olet sairas ihminen ja todella toivon että saat apua ongelmiisi. Eikä ne eläimet ole ongelmasi, vaan mielenterveytesi. Hae apua!!


    • Raivostunut

      Toivottavasti tämä oli trolli, mutta jos ei ollut, sinua ei todellakaan pitäisi jättää yksin viattomien luontokappaleiden kanssa! OLET IHMISHIRVIÖ! Noinko tulet kohtelemaan tulevia lapsiasikin?? ÄLÄ TEE LAPSIA. Teet kaiken juuri aivan väärin, joten kissat stressaavat läsnäoloasi, "rangaistuksiasi" (joita ne eivät ymmärrä) ja pissaavat minne sattuu. Se, että ne sentään ruttaavat mattoja yöllä eli leikkivät vielä normaalisti, osoittaa ettet ole onnistunut täysin tekemään niistä häiriintyneitä! Mutta sillä tiellä olet. Toivon tosiaan että kissat "kostavat" sinulle ja raapaisevat sinua niin että saat tulehtuvia haavoja! Niinkuin saatkin jos pidät hiekkalaatikon likaisena ja ne saavat tassuihinsa bakteereja. Et tosiaankaan tajua, miten herkkiä luontokappaleet ovat - itse tunnut olevan sadistinen hirviö!

    • ,,,,,,,,,,

      Aloitus oli selvä trolli. Liian hyvällä äidinkielellä kirjoitettua tekstiä koululaisen kirjoittamaksi.

    • miukujae

      todellakin ihmishirviö tämä aloittaja - oli sitten trolli tai ei koska jos tuollaista tulee edes mieleen niin jotain on pielessä!

    • steelneck

      trolli tai ei mutta kyllä pitää olla ihmisen aivan täyspäiväinen idiootti ku ei tuon parempaa tekemistä itselleen keksi :D

      ei kyllä olisi yhtään ihme sekään että alottaja olisi tosissaan.
      nykyajan ihmisistä kun liian usea ei nää omaa nenäänsä pidemmälle,
      eikä aivokapasiteetti riitä ongelmien ratkaisemiseen saatika sitten rakentavaan keskusteluun :D

      miks mä ees kirjotan tänne? :D

    • Sannnnnnni

      Kissa ei kosta eikä vihaa: nämä ovat ihan ihmisten etuoikeuksia. Kissa sensijaan pelkää ihmistä joka ei kohtele sitä kunnollisesti -suurin osa häiriökäytöksestä johtuu siitä.Kissa ei ymmärrä "rangaistusta" eikä sitä voi rankaisemalla kouluttaa, sitä pitää motivoida käyttäytymään toivotulla tavalla. Jos nyt et ole trolli (toivon todella että olet ja että nämä kissaparat ovat ihan fiktiivisiä) niin olen kyllä havainnut että kusipäisillä ihmisillä on yleensä kusipäiset eläimet, tai kuten koirien suhteen sanotaan, ongelma on hihnan toisessa päässä.

      Ei ole normaalia menettää hermojaan siitä että matot ovat vähän rullalla (on toki kiva että koti on siisti ja kaunis mutta matto rullalla? Todella? Maailmassa on ihmisiä joilla on ihan oikeita ongelmia) -hae apua neuroottisuuteen, ja anna kissoille jotain kivaa rakentaaksesi rauhaa -useimmat pitävät kanasta.

    • kissanainen***

      Olen huomannut että kissat inhoavat kiellettyjä paikkoja ja lukittuja ovia. Meillä kissa ei voi sietää sitä että makuuhuoneeni ovi on kiinni yöllä, jos pystyisi, se tulisi oven läpi.
      Sinun ei pitäisi olla samassa asunnossa kissojen eikä eläinten kanssa, ihmisellä on yleensä empatiaa ja järkeä niin etteivät rääkkää eläimiä.
      Vika on kokonaan sinussa, ei kissoissa, hermostutat ne, silloin kissa käyttäytyy odottamattomasti. Ei ne kosta, aiheutat itse käytöstä jonka kuvittelet kostoksi.

    • Saattaa olla

      Mun kissa joka on ollut kadoksissa yli vuoden :( Pulla

    • miu mau

      Niin kissahan ei tosiaan ymmärrä "rangaistusta" niinkuin jo sanottiin, eli sillä ei ole sellaista ajatusta päässä että sillä olisi jonkinlaisia velvollisuuksia, ts. tekee niinkuin tahtoo. Kissaahan ei missään nimessä koko kannata ottaa jos ei tiedä että tulet olemaan niiden palvelija.

      En tiedä siitä kostamisesta mutta kyllä ne protestoida osaavat. Mistä se johtus? Haluaavat varmaan ulos. Se kun on itsenäisyyttä ja vapautta arvostava eläin ja tahtoisi aina ulos hiirten, myyrien ja pikkulintujen perään.

    • uuttoo

      Totuus on valitettavasti se, että aloittajan kaltaisilla mielenviasta kärsivillä ihmisillä on lemmikkieläimiä. Ihmettelen suuresti, mitä tyydytystä sellaiset ihmiset saavat eläimen kaltoinkohtelusta. Kaipa se on on sama asia kuin jos väkivaltainen mies hakkaa vaimoaan ja saa siitä vielä jotain kummallista vallantunnetta ja tyydytystä heikolle itsetunnolleen. Tosissaan sitä heikkoitsetuntoiset kohtelevat toisia alentuvasti. Olipa kyse sitten ihmisestä tai eläimestä . Lisäksi eläinsuojelulaki ja rikoslaki ovat niin hepposet, että sellainen kohtelu ei usein johda kuin korkeintaan sakkoihin.

      Kissavihaajien ja eläinvihaajien kannattaisi tutustua kirjaston eläinkirjavalikoimaan. Sellainen ei ole muutenkaan pahitteeksi kenellekään eläimen omistajalle. Jos ei tiedä edes ihan perusasioita eläimen (tässä tapauksessa kissan) käytöksestä, niin ei voi olettaakaan, että kissa olisi joku ihmisen halujen mukaan toimiva robotti. Usein eläin vaistoaa heti, jos ihminen on sisimmässään julma sitä kohtaan tai haluaa sille pahaa. Silloin ei voi olettaakkaan, että eläin (varsinkaan kissa!) kohtelisi henkilöä kuin jotain prinsessaa tai prinssiä. Monet eläinten "ongelmat", kuten kissojen pissaaminen ns. väärään paikkaan, johtuvat puhtaasti omistajan välinpitämättömyydestä ottaa selvää asioista. Muutama hyvä kissakirja kissan käytöksestä ja kissanomistajalle suunnattu opas olisi monelle kissanomistajalle tarpeellinen. Turhan usein eläimille ollaan kiukkuisia, vaikka eläin vain viestii esim. sairaudestaan (koska ei voi puhua!) tekemällä jätöksiä väärään paikkaan tai käyttäytymällä normaalista poikkeavasti. Typeryyttä on ottaa eläin tietämättä mitään koko lajista! Sitten on erikseen kaikenmaailman kissavihaajat. Pitää olla päässä kolo, jos sanoo vihaavansa jotain eläintä. Eläinviha kertoo aika paljon ihmisen kylmyydestä myös muita lähemmäisiään kohtaan. En voi kuin halveksia ihmisiä, jotka vihaavat eläimiä ja kohtelevat niitä kuin tavaroita. Sellaisilla ei ole empatiakykyä muuhunkaan elämässä.

      • koiraxino

        mutta minullakin oli antipatoita aitini koiria kohtaan mutta en ollut niille tuhma milloinkaan..mutta joskus unohdin koulun jalkeen ulos tms.,muttta tama oli enemman vastuu juttu kun aiti meilta kysymatta otti koiransa,,eli kun aiti oli sii toissa han odotti etta me hoitaisimme hanen koiransa..


    • kissavihaaja

      Ihan pieni avunpyyntö; miten sitten voin kiltisti kouluttaa kissat olemaan tulematta yläkertaan, jonne he kyllä tietävät, että he eivät saa tulla, mutta tulevat silti. Aivan vi tun sama, mitä ne tekevät alakerrassa ja tuhoavatko koko vi tun talon, koska ei ole minun oksettava ja haiseva lääväni, mutta yläkerta on MINUN ja sinne eivät rumilukset tule haistattelemaan!!! Vaikka heitän paholaiset alas portaita, tulevat silti uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja uudelleen yläkertaan runkkaamaan itseänsä sohvalle ja juoksemaan toisiaan pakoon. Ja ne on muuten ällöttävän värisiäkin, maailman rumimpia kissoja. Toisen silmät ovat oksettavan kulmikkaat ja toinen on kitukasvuinen pas ka.

      Ja kaikki, jotka ovat sitä mieltä, että minulla ei pitäisi olla kissoja, niin tiedoksi vaan, että ne ovat isäni, enkä siksi pääse niistä eroon. JA kaikki pas ki aiset, jotka kysyvät seuraavaksi, että miksen muuta pois kotoa vastaan, että en vielä pysty, koska olen niin nuori ja köyhä, mutta maksan isälleni kyllä vuokraa siitä, että saan yläkerrassa asua. Eikö muka vuokralaisella ole oikeutta päättää haluaako saata nan kätyreitä omaan tilaansa vai ei?

      Miten siis kiltisti ja "kissarakkaasti" ehdollistan kissat pelkäämään minua niin paljon, että eivät ikimaailmassa enää tule yläkertaan karvastamaan ja kiusaamaan minua?

    • 2ne1

      Kissavihaaja/Kissat ei sua pelkää jos aiot jotain kiltisti tehdä.Ja kuule.Ne kissat on viisaita otuksia mutta ei ne sua tahallaan kiusaa.Toi niille huutaminen on hyödytöntä.Ei ne ymmärrä.Kehottaisin sua ekanakin lopettaa niille huutamisen ja niiden viskomisen jne.pari tapaa miten saat ne pysyy poissa ois aita,ovi tai sit ainakun ne tulee voit suihkauttaa suihkupullola niitä naamaan.Pelkällä vedellä huom.Mäkin käytin sitä konstii kun mun kissal oli tapana purra mua niin nyt se on se lopettanu.Mut mieluumin aita tai ovi tai jokin mikä estää niitä pääsemästä sine,

    • uh ah oi

      Tulee mieleeni oletko itse aikuinen kun moisesta vouhotat.
      Kissat on viisaita elukoita, sinua fiksumpia. Riittääkö sinun aivot tajuamaan että se on niiden koti samalla lailla kuin sinun.
      Eivät taatusti osaa katsoa että "nyt se lukee läksyjä...aletaan hillumaan..." Niillä' vain sattuu olemaan leikkifiilis jota ne toteuttavat. Et sinäkään niiltä kai kysy koska saat tehdä mitäkin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe