Kaupungin työntekijöiden savuttomuus

savutta

Huvittuneena seurasin viime torstaina kun valtiosillan kupeessa kaupungin puistotoimen työläiset olivat "piilossa" tupakalla puskien keskellä, hirmuinen pälätys kuului ja savu nousi kuin isommastakin nuotiosta. Antakaa nyt ihmisten kessutella ettei tarvi aikamiesten sen takia piiloon yrittää mennä. Jos saavat työn ohessa polttaa niin ei kuluisi aikaa "piilopaikkojen" etsimiseen...kyllä on suomi kieltojen paratiisi, huh....

256

4693

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hahhhaaaaaaaaaaaaaaa

Porin kaupunki mainostaa netissä ja ties missä, et on savuton paikka, mutta juttu on täysi VITSI. Pikkupomot ovat antaneet työntekijöilleen hiljaisen luvan, et saa polttaa pusikossa tai nurkan takana.
      Ja siitähän tietää, et oot saapunut kaupungin työpaikalle, ku nurkista ja pusikoista nouse savu.

hahhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

• saatananpalvontaa

Pori on muutenkin omituinen paikka

www.anneliauer.com

,

• tehyläinen !

Kaupunginsairaalan alueella on paljon käryviä nurkkia. Mistähän johtuu ?

• jep

• Naura ko nää ja mää

Kai nyt sairaaloissa saa esimerkiksi potilaat tai kokeissa kävijät, potilaiden omaiset polttaa.

Samoin toki kaiketi osa henkilökuntakin polttaa. Nuo nyt ovat enemmänkin muodollisia "kieltoja", joita tälläkin keskustelupalstalla joku kyylä jaksaa aika ajoin naukua . . .

Vai huvittuneena oikein seurata . . .

• suht hölmöä

Kerrotko mikä funktio ja mitä hyötyä on muodollisesta kiellosta jota ei tarvitse noudattaa?

"Minä nyt olen sinua kieltänyt, tätä kieltoa ei tarvitse noudattaa, mutta onpahan kielletty." Sen vastaparihan on annettu lupaus jota ei noudateta, joka on aivan yhtä hyödyllinen asia.

Oliko tarkoitus että tuolla saadaan jotain hyvää oloa ja moraalisäteilyä ja voidaan kertoilla satuja esimerkiksi siitä että nyt on meidän työpaikka/kaupunki savuton, vaikka kaikki tietävätkin että paskaahan tässä puhutaan?

Täytyy sanoa että itsekin pidän tuota lähinnä naurettavana pelleilynä ja jonkinasteisena idiotismina. Kun se todellisuus ei vastaa toiveita, niin sitten peitetään silmät ja korvat ja aletaan kertoilemaan satuja.

• wwwwwwwww3

VOI HYVÄNEN AIKA.
      EIKÖ OLE MUUTA AJANKULUA KUIN TOISTEN KYTTÄÄMINEN.
      JOS ALKASIT VAIKKA HARRASTAAN JOTAIN.

SINUN TÄYTYY OLLA ELÄKELÄINEN ,JOLLA ON JOTAIN KAUNNAA
      KAUPUNGILLE.

• ?????

Mikä tuossa nyt niin kovasti kolahti että piti huutamaan ruveta?

• Moraaliämmä
        ????? kirjoitti:

Mikä tuossa nyt niin kovasti kolahti että piti huutamaan ruveta?

Kuiskaten, jos kuulet:

• poltan jos huvittaa

Mielummin hiukan tupakalta haiseva tehokas työntekijä kuin kärttyinen aikaansaamaton jolta tupakointi kielletty työaikana.
      Ja jos joku nyt alkaa märistä kuinka paljon aikaa menee tupakalla hyppäämiseen niin nähty on että ei-polttavilla menee kahvitaukoihinsa paljon enemmän aikaa.

• Visanenpossu

Minä poltan edelleen tupakkaa lastauslaiturilla tk:ssa. Tule aukoon päätäsi sinne, äläkä täällä ämmä marise. Röhröh olen pikkupomojen kultapossu. Vinguttavat visaa mun vitussani. Oini oink

• sitroen.

Minä pääsin jo 10 v sitten pois työelämästä vanhuuseläkkeelle. Pitkän työurani aikana en koskaan nähnyt missään sitä tupakalle haisevaa tehokasta työntekijää. Tupakalle haisevia luusereita kyllä näkyi sitäkin enemmän. Muut saivat tehdä näitten haisuleitten työt silloin kun työ alkoi niitä stressaamaan. Silti saivat ainakin samaa palkkaa kuin muutkin, vaikka työpanos jäi reilusti pienemmäksi.
        Suuri osa näistä haisevista on jo nurmen alla, muutama aivoverenvuodon saaneena pyörätuolissa tai rollaattorilla joskus jaksaa vähän liikkuakin. Minulla ei vielä mitään suurempaa.

• sdfsdfds
        sitroen. kirjoitti:

Minä pääsin jo 10 v sitten pois työelämästä vanhuuseläkkeelle. Pitkän työurani aikana en koskaan nähnyt missään sitä tupakalle haisevaa tehokasta työntekijää. Tupakalle haisevia luusereita kyllä näkyi sitäkin enemmän. Muut saivat tehdä näitten haisuleitten työt silloin kun työ alkoi niitä stressaamaan. Silti saivat ainakin samaa palkkaa kuin muutkin, vaikka työpanos jäi reilusti pienemmäksi.
        Suuri osa näistä haisevista on jo nurmen alla, muutama aivoverenvuodon saaneena pyörätuolissa tai rollaattorilla joskus jaksaa vähän liikkuakin. Minulla ei vielä mitään suurempaa.

hahahah :D Satutko olemaan se Iltasanomien ja Iltalehden keskustelupalstojen nimimerkki "Ukki". Sen verran suoraa tykitystä nuo viestit ovat :DDDDD

Mutta kieltämättä hieno mainospuhe tupakoinnin puolesta :D

• sitikalla ei pääse?
        sitroen. kirjoitti:

Niin, no sä olit vaan työpaikassa missä oli niin paljon luusereita ja tehottomia ihmisiä, jotka stressaa koko ajan.
        Mä en tommosta ole nähnyt, niissä töissä missä mä olen ollut, on ollut pääosin ihan ok työntekijöitä, tekeviä niin tupakoitsijat kun tupakoimattomatkin ja luusereita todella harvassa. Eikä kukaan toinen ole toisten töitä tehnyt. Mutta sehän vähän riippuu tietty minne pääsee töihin, ja minne jää töihin, vaikka tosin koska olen pätkätyöläinen olen todella montakin paikkaa nähnyt enkä kyllä tommosta. No, mutta ei kaikki pääse hyviin paikkoihin ja kai se on silloin tehtävä sitä mitä saa ja niiden kanssa ketä siellä sattuu olemaan.

Harmi että sä jouduit jäämään tommoseen paikkaan, mutta onneksi olet nyt eläkkeellä.

• Psyko Paatti

Tupakan käryttäminen on osoitus luonteen heikkoudesta ja on työnantajalle viesti siitä,että kysessä on lammas-tason,helposti johdateltavissa olevasta henkilöstä kyse.

Näitä voidaan sitten käyttää pääasiassa hanttihommissa.

Sitten älykkäämpi aines voidaan hyödyntää parempiin hommin

• Kolmas vaihtoehto

on tupakoiva kovapäinen työtön joka ei uskonut hyvää tarkoittavia pelisääntöjä. Teitä ei pitäisi hoitaa lainkaan sillä aina on kysymyksessä itseaiheutettu sairaus. Olivatpa ongelmat sitten keuhkoissa, suonissa tai pumpussa.

• marror
        Psyko Paatti kirjoitti:

Tupakan käryttäminen on osoitus luonteen heikkoudesta ja on työnantajalle viesti siitä,että kysessä on lammas-tason,helposti johdateltavissa olevasta henkilöstä kyse.

Näitä voidaan sitten käyttää pääasiassa hanttihommissa.

Sitten älykkäämpi aines voidaan hyödyntää parempiin hommin

On olemassa, minä esimerkiksi, akateemisen koulutuksen saaneita, jotka tupakoivat. En ole koskaan joutunut hanttihommiin.

• Psyko Paatti
        marror kirjoitti:

On olemassa, minä esimerkiksi, akateemisen koulutuksen saaneita, jotka tupakoivat. En ole koskaan joutunut hanttihommiin.

Mutta silti et kuulu älykkäämpään ainekseen.Ei koulutus tee älykkääksi.

• tehyläinen .

Kuulemma kuvia löytyy namukirjasta tosta rikkureiden lastauslauturista.
      Pian isopomo kutsuu lopputilille...

hahhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaa

imekää viimeisiä pennosia

• tehyläinen.

Kaupunginsairaalan edustalla lukee kyltti "savuton alue". Kyltin alle pitää laittaa lisäkilpi, että nurkissa , pusikoissa ja lastaussilloilla tupakointi sallittu pikkupomon luvalla.

• B- vai P-rak?siinäpulma

No lässyn lää nyt tätä vinkumista. Niin lukee keskussairaalan pihallakin ja asiakaskunta on aivan eri luokkaa mitä Terveyskeskuksessa.
        Keskussairaalassa vedetään ihan siinä K-rakenuuksen edessä (pääovien vieressä) tupakkaa klo 16 jälkeen, kun takakäytävän työpaikkapoliisit on lähtenyt kotiin. Posket klommolla savutetaan ihan kaikkien toimesta, yhtä syntisiä kaikki, niin hoitajat, ambulanssikuskit, kiinteistöhuollon jätkät kuin talon "tupakkavalvoja" vartijatkin. Uskomattoman tekopyhää toimintaa! Jonkun varmaan kannattas tarkistella välillä sitä "A8" kerrosta. Tyhmät jos kuvittelevat, että sinne ei kukaan näe.

• Tosi on
        B- vai P-rak?siinäpulma kirjoitti:

No lässyn lää nyt tätä vinkumista. Niin lukee keskussairaalan pihallakin ja asiakaskunta on aivan eri luokkaa mitä Terveyskeskuksessa.
        Keskussairaalassa vedetään ihan siinä K-rakenuuksen edessä (pääovien vieressä) tupakkaa klo 16 jälkeen, kun takakäytävän työpaikkapoliisit on lähtenyt kotiin. Posket klommolla savutetaan ihan kaikkien toimesta, yhtä syntisiä kaikki, niin hoitajat, ambulanssikuskit, kiinteistöhuollon jätkät kuin talon "tupakkavalvoja" vartijatkin. Uskomattoman tekopyhää toimintaa! Jonkun varmaan kannattas tarkistella välillä sitä "A8" kerrosta. Tyhmät jos kuvittelevat, että sinne ei kukaan näe.

Näinhän se menee, idiootit päättää ja lipojat kannattaa, yhteiskunta senkun vajoamista jatkaa.

• Kaupungintyöläinen

Miettikää nyt oikeasti: Kuka lopettaa tupakoinnin sen takia että on töissä puistotoimella ja sieltä tulee käsky että nyt ollaan sitten savuttomia. Mitä ihmettä tälläkin rajoituksella taas saadaan aikaan? Työt seisoo kun työntekijät etsivät sopivaa tupakkapaikkaa.
      Seuraavaksi lakiehdotus:
      Maanantaisin puistotoimen työntekijät eivät saa nostaa vasenta kättään yli 45 asteen kulmaan.
      Tiistaisin työläiset eivät saa hengittää kuuluvasti.
      Keskiviikkona on kielletty vessapaperin ylenmääräinen tuhlaaminen, joka tauolle jokainen saa kaksi palaa lotusta.
      Torstaina voikukkien tallominen kielletty sakon uhalla.
      Perjantaina voi ottaa vähän rennommin, kuitenkaan ei saa syödä niin että pulut häiriintyvät.

• tehyläinen.

Mua ainaskin harmittaa kaup.työntekijänä niin PERKELEESTI, kun nämä rikkurit seisovat nurkkatupakalla päivän aikana noin tunnin verran. Se tekkee viikossa noin 5 tuntia ja kuukaudessa noin 20 tuntia, eli yli kaksi työpäivää about.
      ja perkules mulla ei ole kaksi työpäivää ylimääräistä lommaa kuukauden aikana.

Eikö tosiaan kaupunki työnantajana pysty korjaamaan tätä epäkohtaa.
      Lopputili vaan röökaajille tai tupakoimattomille lyhyempi työaika ja sama palkka.

• sivustaseurannut

eräässä toisessa laitoksessa (ei kaupunki) tupakoimattomat istuu ja seisoo (ja juoruu) kahvilla yhteensä n 1,5-2 tuntia/pv.
        tupakoivat käyvät ulkona kahvimukinsa kanssa, vetävät savut max 5 min/kert, päivässä n 4-5 krt, yhteensä n 25 min.

• t4tgb
        sivustaseurannut kirjoitti:

eräässä toisessa laitoksessa (ei kaupunki) tupakoimattomat istuu ja seisoo (ja juoruu) kahvilla yhteensä n 1,5-2 tuntia/pv.
        tupakoivat käyvät ulkona kahvimukinsa kanssa, vetävät savut max 5 min/kert, päivässä n 4-5 krt, yhteensä n 25 min.

Tota samaa urbaanilegendaa tupakoitsijat yrittää syöttää. Oikeesti tupakoitsijat on kahvilla saman ajan kuin muutkin ja sen lisäksi käy kymmenen kertaa päivässä kessulla.

• edell..
        t4tgb kirjoitti:

Tota samaa urbaanilegendaa tupakoitsijat yrittää syöttää. Oikeesti tupakoitsijat on kahvilla saman ajan kuin muutkin ja sen lisäksi käy kymmenen kertaa päivässä kessulla.

en ole kenenkään nähnyt seisovan kahvimukin kanssa ulkona kerrallaan puolta tuntia. kaikenlisäksi kahvitunti on n 15 min mitä ei moni tupakoimaton noudata, tupakanpolttoon ei mene niin kauaa saatikka sitä puolta tuntia ja harva pystyy vetämään kahta peräkkäin.

• UFo<<<<<<<<<<<<<<<<
        t4tgb kirjoitti:

vois sentään

• eikö vaan

Kaltaisesi henkilö kuuluu ryhmään lipojat, saunan taa vaan.

• Passiivisen uhri

Asiallinen puheenvuoro. :)

Itse ottaisin tupakointiasiaan ns. "aikansa kutakin" -näkökulman. Tupakointihan taitaa olla sinänsä fiksun originellikansan intiaanien tyhmä "keksintö". Onhan se vähän paradoksaalista minusta, että miltei sukupuuttoon intiaanipopulaation teurastanut ja heitä suuresti halveksinut jenkkiväki omi sitten inkkareiden pyhiin menoihin ja päällikkötapaamisiin yms. liittyneen tupakan omaksi nautintoaineekseen ja huvikseen.

Noh, eihän tupakin haitoista ensimmäisinä vuosisatoinaan tiedetty tuon taivaallista, mutta viimeiset runsaat puoli vuosisataa sen haitallisuus on ollut yleisessä tiedossa ja jo kymmeniä vuosia tuo päihde/ huume on tiedetty erittäin haitalliseksi, riippuvuutta aiheuttavaksi ja ns. passiivisen tupakoinninkin kautta todella haitalliseksi. Hollywoodin sankareiden myötävaikutuksellahan tupakka aikoinaan nostettiin arvoon arvaamattomaan.

Sittemmin tupakan takia keuhkosyöpään sairastuneet ovat voittaneet tupakkateollisuutta vastaan nostamiaan oikeudenkäyntejä ja oikeutetusti - no, hieman paradoksaalisestikin - voittaneet miljoonakorvauksia.

Ja vasta nyt lääkintöhallitukset ym. terveysviranomaiset ovat hiljalleen rohkaistumassa nostamaan viralliseksi totuudeksi sen kiistattoman tosiasian, että tupakka on koukuttava, huumausaineen kaltainen, terveydelle erittäin haitallinen nautintoaine. Ja joissakin maissa tupakkariippuvuus määritellään jo sairaudeksi. Näin olisi pitänyt olla jo kauan sitten. Mutta tosiaankin aikansa kutakin.

• sivustaseurannut2
        sivustaseurannut kirjoitti:

jep ja sitten siihen päälle vielä se pakollinen kahvitus ja juoruminen jolloin aikaa kuluu se 1,5-2 tuntia päivässä se 25min eli 2,2tuntii pahimmillaan. jep jep sivusta seurattuna todettu. tupakoiva työntekijä = tehoton työntekijä.

• tehyläinen.

Saavatko kaup.sairaalan hoitsut olla humalasa työpaikalla, vaikka se on kielletty ?
      Ainaskin saavat tupakoida työpaikalla, vaikka sekin on kielletty.

Ovatko juopotteluun antaneet luvan pikkupomot ? Puskassa ja nurkan takana saa naukkailla ?

• nikonikotiini

Homma saadaan loppumaan vain sillä että rangaistukset rikkeistä kovenee.Potkua perseelle jos ei savuttelu varoituksista huolimatta TYÖAIKANA lopu.Ei kukaan muukaan saa tyhjästä palkkaa.
      Ja aivan turha vinkua käyttäkää nikotiinilaastareita,nikotiinipurkkaa tai vaikka nikotiinisuppoa jos siltä tuntuu mutta röökinveto loppuu.

• Ihan syystä vingun

Et taida olla tupakkamiehiä/naisia? Tai töissä missään?

• Hurtta.fiif.attaruH

Onko oikein, että työajalla sinulle maksetaan siitä, että kirjoittelet suomi24 palstalle? 9.7.2013 klo 15:45 on käsittääkseni vielä työaikaa mikäli päivätöissä olet.

Onko oikein, että maksetaan näille facebookissa istuville lättäpilluille paskahuussi-päivityksistä?

• urpokuvotus
        Hurtta.fiif.attaruH kirjoitti:

Onko oikein, että työajalla sinulle maksetaan siitä, että kirjoittelet suomi24 palstalle? 9.7.2013 klo 15:45 on käsittääkseni vielä työaikaa mikäli päivätöissä olet.

Onko oikein, että maksetaan näille facebookissa istuville lättäpilluille paskahuussi-päivityksistä?

Idiootti. KATSO on olemassa 3vuoro työtä, yötyätä, iltatyötä ja osa-aikaista työtä. Ei kaikki ole paatuneita 8-16.00 saman päivä rytmin aamusta iltaan toistajia.....joten tukehdu nyt vain siihen hampurilaisees ja jäädy sen ruudun taakse.
        Jos on noin ahdistaa, ota lääkkeesi.

• paikallenne
        Hurtta.fiif.attaruH kirjoitti:

Aivan karmeaa tuo sinun kirjoitettu kielenkäyttösi. Jos kirjoitat jotain älä käytä tuollaista tekstiä. Hermot menny tai sanavarasto KÖYHÄ.

Te jotka olette töissä polttakaa niin paljon kun tykkäätte. Työtön.

• Huikamala, kun tukeh
        paikallenne kirjoitti:

Aivan karmeaa tuo sinun kirjoitettu kielenkäyttösi. Jos kirjoitat jotain älä käytä tuollaista tekstiä. Hermot menny tai sanavarasto KÖYHÄ.

Te jotka olette töissä polttakaa niin paljon kun tykkäätte. Työtön.

Hän on luultavasti itse se cocacolaa (anteeksi light colaa) lipittävä megahampurilaiseen puoliksitukehtuva 180 kiloinen ryhävalas.

Tosin kukaan täysi-ikäinen ei kirjoita "jäädy". Eli tässä saattaa olla meillä nk. "trollari". Taannoin joku "ownaili" ja "trollaili" ja luuli olleensa nokkela

• ovi6

seuraavaksi kai sitten on nuo lihan syöjät,kahvin juojat.tapetilla!?

• Tärkeysjärjestykseen
        ovi6 kirjoitti:

seuraavaksi kai sitten on nuo lihan syöjät,kahvin juojat.tapetilla!?

EHDOTTOMASTI!

Mutta ensin mennään tuolla kyltti tanassa pitkin keskustaa puolustaen homojen ja eläimien oikeuksia!

Tempauksen nimi on KettuPrideHuman

• sairas mieli sinulla
        Huikamala, kun tukeh kirjoitti:

Hän on luultavasti itse se cocacolaa (anteeksi light colaa) lipittävä megahampurilaiseen puoliksitukehtuva 180 kiloinen ryhävalas.

Tosin kukaan täysi-ikäinen ei kirjoita "jäädy". Eli tässä saattaa olla meillä nk. "trollari". Taannoin joku "ownaili" ja "trollaili" ja luuli olleensa nokkela

Siis nimimerkki "paikallanne" kommentoi 5 miinuksen saaneelle Hurtta.fiifille tosta törkeestä kielenkäytöstä. eli varmaankin juuri sinulle....
        Kellä on noin sairas ajatuksen juoksu, kuin sinulla....ei terveillä ihmisillä.

• nam

sähkötupakka on kekesitty.................Ei sävua, pelkkää vesihöyryä

• ei savua ilman t

Tupakoitsijat osaavat pitkän työpäivän tauottaa järkevästi. Kun ei polteta tehdään tehokkaasti töitä. Savuttomat jatkuvasti puhua pulputtavat keskenään...töistä ei tule mitään. Mistä lie kelmit oppineet tuollaisen tavan,

• TEHOKKUUS pah

ihan kun suomessa tauot ois muutenkaan tarpeeksi pitkiä. Muissa maissa on 2h siesta keskellä parhainta päivää, meillä painetaan kuin ropootit ja työntekijät ei ole ne jotka keräävät työnsä hedelmät.

• Sivusta..

Saman ilmiön huomannut..
        Ei tupakoitsijoilla on kyllä aikaa lässytttää niitä näitä vaikka työt seisoo.

• tumpannut19
        Sivusta.. kirjoitti:

Saman ilmiön huomannut..
        Ei tupakoitsijoilla on kyllä aikaa lässytttää niitä näitä vaikka työt seisoo.

Ahaa sähköptupakkavastainen liitto,
        Ette tiedä mikä sähkötupakka ees on?

• SÄHKÖTUPAKKA

Kuule, oon sun aivan samaa mieltä, eihän se ketään häiritse, olen itse tuprutellut jo 36 vuotta, mutta tänään tuli sellainen paketti kotiin, mitä pidin humpuukiina, nimittäin sähkötupakka. Voin muuten ilokseni todeta niin tupruttelijoillekkin, kuin savuttomillekkin, että onpas hyvä keksintö, maistuu raikkaalle, ja mun tupakassa on nikotiinia vain 18mg, ja jos hyvin käy, niin tämän keksinnön myötä on mahdollisuus päästä kokonaan eroon.

• entinen tupakoija

Kyllä tupakasta pääsee eroon ilman mitään nicorettejä, ja sähkötupakoitakin.
        Itse olen ollut tupakoimatta nyt 6kuukautta ,poltin yli askin päivässä ennen.
        Mutta tietenkin on hyvä että voi käyttää myös vierotusoireisiin nicorettea ja sähkötupakkaa, pääasia että pääsee tupakasta irti omasta tahdostaan ja terveydellisistä syistä.
        Minua hävettää kuinka tyhmä olen ollut tupakoivana ihmisenä, itse kärsin nyt kun muut polttavat parveekkeella ja tupakanhaju ja savut tulevat asuntooni.

• pouiytrh

Mitävarten pitää yleensä polttaa?
      Onko siihen mitään järkisyytä, siinähän menee terveyskin ja kiusataan tupakoimattomia.
      Kaikilla ei olisi edes varaa tupakoida, mutta silti kaikki raha pannaan tupakkaan.
      Ruoka tai muu tarpeellinen jätetään pois kassalla, kun huomataan, että rahat ei riitäkään, mutta tupakka pitää saada.
      Eikö olisi parempi kokonaan kieltää tupakan myynti?

• 8+9

Mitä varten pitää syödä roskaruokaa, kun voi syödä kaurapuuroa?
        Onko moralisointiin mitään järkisyytä kun samalla itse harrastetaan savuttomia paheita ja kiusataan savullisia kaikin mahdollisin keinoin.
        Ei ole varaa monella, ja vielä vaan kallistetaan hintaa ettei varmasti kukaan saa päiväksi piristettä ostettua. Namit, herkut, kahvit, roskaruoka ym vaan samaan tahtiin hintaa nostamaan ne lihottaa ihmisiä tehden heistä rumia, aiheuttaa diabetestä ja mitä kaikkea muuta.
        Jos tupakoitsijalta kielletään oikeus nautintoon, silloin kielletään kyllä kaikki muutkin paheet ihan tasa-arvon nimissä. Tarvitseeko kaiken olla terveellistä tehokasta ja hermoja ihmisiltä kiristää kun on paskamaa muutenkin?

• ONKS ????

Työaikana voi kirjoitella suoli24 palstaan myös kaupungin työtekijät. SE EI OLE KIELLETTY. TUPAKOINTI TYÖAIKANA ON KIELLETTY.

Onks nyt niin, et nää imijät EI EDES OSAA LUKEA.

• ATTRUH

Mene kirjoittamaan facebookkiin päivitys;)

Mene;)

MENE JO!

• kielloilla ei kuriin

Olen sitä mieltä, että liian kovat kiellot ei ole ikinä toiminut muuta kuin yllyttämään tekemään juuri sitä mitä kielletään. Se on hyvä, ettei sisätiloissa saa enää polttaa , mutta ulkona pitäisi saada ihan rauhassa sauhutella niin kauan kun tupakkatuotantoa on olemassa maailmassa. Itse poltan ja käytän alkoholia harvoin, en kannata niiden ylenpalttista mainostusta, mutta esim. alkoholin oston rajoittaminen johonkin tiettyyn kellon aikaan on NAURETTAVAA.
      Saattaa olla juuri niin, että myöhäis-illalliselle on tulossa väkeä ja minulta jäi ruoka viinit tai aperitiivit ostamatta tai vaikka saunaoluet, mutta huomaan, että kello on yli 20.00 tai 21.00...enkä saa enää mistään edes ruoka juomaa ostettua.
      Sen nyt vielä ymmärtää, että alko sulkee ovensa aikasin, mutta muu touhu vain kannustaa ihmisiä hamstraamaan koteihinsa juomavarastoja, koska ei voi kipaista 21.00 jälkeen enää ostamassa pullollista siideriä saunan päätteeksi.
      Inhoon kaikkea kontrolloimista. Mainontaa on ihan nuorten takia hyvä rajoittaa, koska nuoret on juuri niitä, mainonnan helpoimpia uhreja, mutta en usko, että ne jotka juo raitistuu vain aika-rajoitusten vuoksi tai lopettaa polttamisen kieltojen vuoksi. Kannabis ei ole laillista, mutta ei se silti tarkoita, ettei ihmiset sitä polttaisi ja ostaisi.....

• ihan naurettavia tollaiset tupakkalait

• tupakat takaisin ei tartte työaikana marssia 1km korpeen aikaa palaa n. 1h

• tre tere

Suomen tupakkalaki kuitenkin aika löysä verrattuna moneen muuhun maahan. Ympäri maailman on kiristetty tupakkalakeja ja tehty/tehdään kovalla kädellä rajoituksia tupanpolttoon liittyen. Norja on yksi hyvä esim.

• että näin
        tre tere kirjoitti:

Suomen tupakkalaki kuitenkin aika löysä verrattuna moneen muuhun maahan. Ympäri maailman on kiristetty tupakkalakeja ja tehty/tehdään kovalla kädellä rajoituksia tupanpolttoon liittyen. Norja on yksi hyvä esim.

Suomessahan on maailman tiukin tapakkalaki. (Let's see how many Finns unfriend me after this post )

• Tosi on
        tre tere kirjoitti:

Sellaisen jolla on löysät housuissa ei pitäisi kirjoitella paskaa hyvä tre tere.

• ??????????

Mistähän johtuu, et ainaskin meitin työpaikalla nää rikkurit ovat myös tatuoitu.
      Ihos jos jonkinlaisia persläpä-kuvia.

• Ruttari

Rikkuri = Persaukinen perhettään ajatteleva suomalainen mies.

• Savuton suomi

Tosi hyvä. Kumpa kaikki lopettaisivat savuttamisen. On inhoittavaa kuinka tupakoitsijat terrorisoivat ympärillään olevia pahalla, tunkkaisella hajullaan, joka leviää useiden metrejen päähän jopa ulkona, saati sitten sisällä jossa sen ikävä haju tarttuu vaatteisiin ja kaikkiin tekstiileihin.

• Hajuton Suomi

Mua häirittee enemmän ne 200kg paskalta ja hieltä haisevat ihmiset, kun tupakoivat.

• Tosi on

Kuulehan sinä savuton suomi! Meneppähän itseesi ja tarkasteleppa kuinka monella eri tavalla sinä terrorisoit kanssaeläjiäsi. Tapoja löytyy varmasti kymmeniä, mikäli ei löydy on vika aivotoiminnassasi ja havaintokykysi suppeudessa, - anteeksi vaan.

• oikein rupusakille

Potkikaa polttavat reppanat pihalle.

• MoroSul!

Hyvästi Raimo. Ei tartte huomenna tulla töihin!

• myrkkykääreet

Jos joutuisit siivoamaan viiden aikaan aamulla tupakantumppeja kadulta, niin varmasti jo sinäkin toivoisit, että suomi olisi täysin savuton maa.

Niitä tupakantumppeja nimittäin riittää siellä kaupungin keskustan kaduilla etenkin, eikä näky ole kaunis. Tupakan tumpit ovat ympäristö ongelma. Harvat laittavat tumppejaan roskikseen.

TUpakan poltto myrkyttää myös kehoa. Jos luet listan siitä, mitä kaikkea yksi kaupan valmis tupakka (ei luomu) sisältää, niin alkaa jo ällöttää. Myös roskia kulkeutuu tupakan röpöjen joukkoon.

• Tosi on

myrkkykääreet on asiat sotkeva lipoja. Polttaminen ja roskaaminen ovat kaksi eri asiaa. Ensin poistetaan tuhkakupit ja roskakorit. sitten siistijät rupeavat narisemaan yhdessä virkamiesten kanssa roskaamisesta. Huomaatko edes kuinka tallot omia varpaitasi?

• myrkkykääreet
        Tosi on kirjoitti:

myrkkykääreet on asiat sotkeva lipoja. Polttaminen ja roskaaminen ovat kaksi eri asiaa. Ensin poistetaan tuhkakupit ja roskakorit. sitten siistijät rupeavat narisemaan yhdessä virkamiesten kanssa roskaamisesta. Huomaatko edes kuinka tallot omia varpaitasi?

Niitä roskakoreja kyllä on jokaisella tienlaidalla, jossa tupakantumppeja on ympäriinsä. Ei ehkä ihan joka metrin välein, mutta lähettyvillä kuitenkin. Esim. bussipysäkkien kyljessä on ainakin täälläpäin jokaisessa yksi roskis, mutta ihmiset nakkaavat silti ajattelemattaan tumppinsa maahan.

Jos on pakko polttaa, niin miksei sitten kantaisi mukanaan vaikkapa minikokoista roskista, kuten vaikkapa kannellista pientä pilttipurkkia, johon tumppaisi omat ongelmajätteensä?

Kyllä pahin määrä roskaa keskustan kaduille tulee tupakantumpeista ja toisena pikaruokalan paketit, mukit ja kääreet (kuten esim. MacDonaldsin). Sitten on tölkit, joista onneksi jotkut vielä viitsivät kaduilta kerätä suuren osan ja josta jopa keksittiin alkaa marista veroja maksettavaksi. Hah! Verottajan pitäisi saada kyntensä kiinni joka asiaan! Mutta tämä on jo toinen juttu...

Tupakasta ja alkoholista saadaan kyllä hyvät verorahat... mutta ei se kansaamme paranna.

• nosmokingi

Itse lopetin tupakan v 2000 . Se on sanottava ,että tupakoitsijat ovat tänään lainsuojattomia. Niin kuin ei maailmassa olisi pahempiakin asioita..!!

• tytskyläinen

Niinku mitä?

• KatajaUrpi

Ei ole. Suomessa ei ole muita ongelmia kuin tupakoitsijat.
        Toisena on Kreikan auttaminen taloudellisesta ahdingosta!

Kolmannelle ja sitä seuraavalle sijalle jää:
        Raiskaajien tuomiot
        Lapsen raiskaajien tuomiot
        Henkirikostuomiot
        Sosiaalihuollon toiminta
        Lasten suojelu
        Vanhustenhuolto
        Verovarat

• Tosi on
        KatajaUrpi kirjoitti:

Ei ole. Suomessa ei ole muita ongelmia kuin tupakoitsijat.
        Toisena on Kreikan auttaminen taloudellisesta ahdingosta!

Kolmannelle ja sitä seuraavalle sijalle jää:
        Raiskaajien tuomiot
        Lapsen raiskaajien tuomiot
        Henkirikostuomiot
        Sosiaalihuollon toiminta
        Lasten suojelu
        Vanhustenhuolto
        Verovarat

KatajaUrpia ainakin hieman harmittaa, kun huomata saa, miten alkeellisia aivoja kansalaiset kanssansa kantaa.

• -/-/./

Siellä missä maassa on paljon tumppeja, on myös räkää. Kaikki tupakoitsijat ovat keukotautisia ja krohivät ja räkivät alvariinsa.

Hahhaaaaaaaaaaaaaaa

• HAHAHAHAAHAAHAH!!!!

Olet siis teini. Vain teinit räkivät

• /-/-/-
        HAHAHAHAAHAAHAH!!!! kirjoitti:

Olet siis teini. Vain teinit räkivät

En ole teini, vaan on silmät päässä.

• N50+++

Olen polttanut 40v enkä koskaan räkinyt ja yskinyt. Liekö sitten vain miesten tapa?

• nortti persiiiiseeen

Savonlinnassa kupungitalolla suositun tupakkapaikan päällä on teksti 'Tupakoiminen kielletty'. Usein siinä on kessuttelemassa myös se henkilö joka on valittu tupakoimisen vastaisen toiminnan vetäjäksi. Saakohan siitä lisää palkkaa?
      Tupakointi loppuu kun tupakantuonti kielletään kokonaan. Tosin tässä perkeleen EU:ssa kaikki pitää olla sallittua.

• P vai B?

Ihan kuin satakunnan keskussairaalalla

Sudet lampaan vaatteissa.

Tupakoivien kyttääjinä on sellaisia jotka itse tupakoivat Ambulanssien takana keskellä päivystystä ja kuvittelevat ettei kukaan näe!

Välillä vedetään hupparia tai takkia työvaatteiden päälle ja kuvitellaan, ettei kukaan huomaa.

Voi voi, kun tietäisivät.

• Savuton työpaikka

Meillä ei ole tupakoitsijaongelmaa.
        Kukaan joka haisee tupakalle ei pääse töihin.
        Minäolen se työhönottaja. Henkilökuntaa on 10.

• mies mies
        Savuton työpaikka kirjoitti:

Palkasta pois tupakalla käytetty aika

• Tosi on

Savuton työpaikka ei ole työhön ottaja, vaan aivoton rasisti, joka pitäisi välittömästi viedä saunan taa.

• Savullinen duuni

Syrjintää. Varmaan myöskin karsitte pois homot, tummaihoiset, aasialaiset ja invalidit vai? Meille pääsee kyllä edelleenkin töihin vaikka kessu haisisikin. Tupakkatauot on yhdistetty kahvitaukoihin, eikä yhtään valitusta ole kuulunut.
        Huumeissa tai kännissä ei töihin ole asiaa, mutta tupakoinnin olen katsonut olevan jokaisen oma asia, eikä se vaikuta kenenkään työntekoon.
        Minä olen myös työhönottaja. Henkilökuntaa 16. Huomenna 17 kun eräs TUPAKOIVA ammattilainen liittyy remmiin.

• Vaihtoon vaan

Jos työpäivää ei jaksa tehdä ilman tupakkaa niin on jossain jotain vikaa.

Iljettävintä on asiakaspalvelutyössä, että henkilö haisee tupakalle, tunkkaiselle ja lialle.

Jos on työpaikka savuton niin silloin ei polteta. Luulen, että työhön saa sellaisisakin henkilöitä, jotka ovat savuttomia.

Tupakoitsijat ovat myös jatkuvilla sairauslomilla, yskivät, köhivät ja voivat huonosti.

• sauhuttelija

Ymmärrän kyllä että on inhottavaa että asiakaspalvelija haisee pahalle savuttoman nenään, mutta tuo yleistäminen on ihan tyhmää ! Puhut ihan kuin jokaikinen tupakoitsija olisi saikulla ja köhisi ympäriinsä jatkuvasti. No, tule ja seuraa mun elämää, todistan sut vääräks ;)

• !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Miksi kaupunki ei valvo omia sääntöjään ? Ilmoitetaan, että ollaan savuton työpaikka ja kuitenkin työntekijät imevät pusikoissa ja nurkkien takana minkä jaksavat.
      Niin ja vielä kaiken kukkuraksi pomot katsovat pois, jos pusikosta savu nousee.

NAURETTAVAA

• Mitäsinäluulet?

Luuletko ihan oikeasti, että siihen riittää rahaa jos ei ole rahaa rakentaa uutta???

• Ei tupakkaa, kiitos!

Ihmettelen suuresti täällä toisia ihmisiä haukkuvia henkilöitä? Mistä te voitte tietää, millainen ihminen tämä toinen on? Ja hei, tuo kielenkäyttö on todella köyhää! Menkää itseenne ja katsokaa peiliin, jos osaatte mikäli on PAKKO toisia HAUKKUA! Menkää koirapuistoon muitten hakkujien sekaan.

• Vares2222

Tämä on Pori

• Tupakka on perseestä. Kyllä sitä ihmisten ilmoilla luulisikin hävettävän polttaa..

Joo, poltin joskus kauan sitten.

• Kova_Antti

Poltit ja löysäksi jäit vai?

• KädetönSpede

Vitsihän se...

Sen nyt vielä ymmärtää että ajetaan savuttelijat ulos käryämään, mutta siihen se ymmärrys sitten loppuukin.

Miksei sitten saman tien aleta vaatimaan ehdotonta absolustimia niin oltaisiin tyytyväisiä kaikki ja voitaisiin taputella itseämme olkapäille hyristen tyytyväisyyttä siitä kuinka valtavasti lähimmäisistä välitämme.

• Morjesta päivää taas

Alkoholismi ei ole väärin. Se on sairaus. Tupakointi on vain riippuvuus.

Tosin Riippuvuus ja sairaus on aika helvetin häilyvä tässä tapauksessa, kun verrataan alkoholia ja tupakointia

• Sairaus....
        Morjesta päivää taas kirjoitti:

Tosin Riippuvuus ja sairaus on aika helvetin häilyvä tässä tapauksessa, kun verrataan alkoholia ja tupakointia

Syöpä, leukemia, flunssa jne ovat sairauksia, alkoholismi on itseaiheutettu riippuvaisuus niinkuin on tupakointikin.
        kukaan ei pakota sitä viinaa kurkusta alas tai syöpäkäärylettä huuleen, ne kummatkin ovat omia valintoja.

Ymmärrän niitä jotka valittavat jatkuvista röökitauoista kun olen muutaman sellaisen korsteenin kanssa työskennellyt, kyllähän se nyppii kun kun röökillä käydään ennen ja jälkeen taukojen ruokatunnin ollessa noin tunnin luokkaa kun itse painat täysillä töitä työpisteessä.
        Toisaalta näillä kavereilla ei muutenkaan ollut kovia työhaluja mikä sitten kostautui yt-neuvotteluissa.

• tauollasaapolttaa
        Sairaus.... kirjoitti:

Syöpä, leukemia, flunssa jne ovat sairauksia, alkoholismi on itseaiheutettu riippuvaisuus niinkuin on tupakointikin.
        kukaan ei pakota sitä viinaa kurkusta alas tai syöpäkäärylettä huuleen, ne kummatkin ovat omia valintoja.

Ymmärrän niitä jotka valittavat jatkuvista röökitauoista kun olen muutaman sellaisen korsteenin kanssa työskennellyt, kyllähän se nyppii kun kun röökillä käydään ennen ja jälkeen taukojen ruokatunnin ollessa noin tunnin luokkaa kun itse painat täysillä töitä työpisteessä.
        Toisaalta näillä kavereilla ei muutenkaan ollut kovia työhaluja mikä sitten kostautui yt-neuvotteluissa.

"Röökillä käydään ennen ja jälkeen taukojen ruokatunnin ollessa noin tunnin luokkaa kun itse painat täysillä töitä työpisteessä."

Sinullekin kuuluu lakisääteiset tauot; kaksi kahvi'tuntia' ruokatauko. vain hullu painaa töitä ruokatunnilla, tai per***nnuolija.

• Sairaus....
        tauollasaapolttaa kirjoitti:

"Röökillä käydään ennen ja jälkeen taukojen ruokatunnin ollessa noin tunnin luokkaa kun itse painat täysillä töitä työpisteessä."

Sinullekin kuuluu lakisääteiset tauot; kaksi kahvi'tuntia' ruokatauko. vain hullu painaa töitä ruokatunnilla, tai per***nnuolija.

Ruokatauko röökitaukojen kanssa noin tunti ja muut tauot puolituntia, sen lisäksi siina välissä se vartin röökitauko taukojen välissä.
        Elikkä meni sellainen toista tuntia taukojen lisäksi tuprutteluun, kyllä sinäkin ymmärrät että jos tästä saa saman palkan kuin täydestä työpäivästä ei kaikki ole kohdallaan.
        Jos tahtoo ymmärtää lukemansa väärin niin se on oma ongelma.

• Häilyväistä juu
        Morjesta päivää taas kirjoitti:

Totta, häilyväinen on toisinaan sairauden ja riippuvuuden raja. Edelläkävijämaissahan tupakkariippuvuus (nikotiiniriippuvuus) määritelläänkin jo aivan oikeaoppisesti sairaudeksi.

• Pitäisiköhän seuraavalla kerralla tyhjentää se 6kg:n jauhesammutin sen päälle joka ensiksi alkaa tupakalle työmaalla minun lähelläni. Eiköhän se tupakointikielto työmailla ole juuri niiden suojelemiseksi jotka eivät ehdointahdoin tahdo terveyttään pilata. Ja kai siinä on vähän ajateltu myös työnantajaa, ette te tupakoitsijat kuitenkaan vähennä tupakan kanssa tuhraamiseen käytettyä aikaa tuntilapuistanne, vaan haluatte palkan siltäkin ajalta. En minäkään kuse tai paskanna teidän eväisiinne, joten leikkikää sitä maaailmanmiestä/naista omalla ajallanne. Jotenkin säälittävää kun on opeteltu tuollainen tapa joskus kersana ja aikuisena ei ole mitään mahdollisuutta päästä siitä eroon.

• Sammutintajauheella

Suosittelen jauhesammutinta jos on rahapussi ja elämä kuralla.

Tässä suomen maassa se tempaus nimitetään pahoinpitelyksi ja jos vähänkään tunnet jauhesammuttimen sisällön koostumusta sinua voidaan syyttää tapon yrityksestä tai vahingonteosta.

Vielä jos joku vammautuu, saat kaupanpäälle syytteen vamman tuottamuksesta pahoinpitelyn lisäksi ja se sinun jauhesumutus käy kalliiksi.

Se on kyllä kumma, että passiivinen tupakointi on osoitettu haitalliseksi muille, mutta siitä ei ole oikeuden ennakkotapausta jos joku nostaa syytteen pahoinpitelystä siinä tapauksessa, että on joutunut passiivisen tupakoinnin kohteeksi.

• nousmoukingtimppa

Miehen puhetta, pekko68original. :)
        Ja vertauksesi ovat hyviä, asiallisia. :)) Itsekin olen kärsinyt passiivisesta tupakoinnista usealla työpaikalla ja nykyäänkin saan migreenin parveketupakoijien paskasauhujen ja ennen kaikkea hajujen tunkiessa joka vitun rakosesta kämppääni. :-(

• Herranjumala

Aikuiset ihmiset

• RouvanTurmio

Tiineävät kalat

• just joo

Minuuttiakaan ei mene työaikaa, kun käyn ainoastaan kahvi ja ruokatauon aikana röökillä!

• MoroTeille?!

Minuuttiakaan? Kyllähän siihen nyt sen kahvi ja ruokatauon verran menee?

• Hoitaja itsekkin

Ihan kuin satakunnan keskussairaalalla

Sudet lampaan vaatteissa.

Tupakoivien kyttääjinä on sellaisia jotka itse tupakoivat Ambulanssien takana keskellä päivystystä ja kuvittelevat ettei kukaan näe!

Välillä vedetään hupparia tai takkia työvaatteiden päälle ja kuvitellaan, ettei kukaan huomaa.

Voi voi, kun tietäisivät.

Niinpä ja voi voi kun tietäsivät nämä takapihan katoksessa tupakoivat hoitajat POTILAIDEN aamutakeissa ja tupakka suussa että heidät kyllä tunnistaa (valkoiset housut pilkottaa helmoista). Eikä siihen tarvita kuin nopea vilkaisu ikkunasta ohi kävellessä ;)

• HoitulitHottikset

Saman olen laittanut merkille. Se on yllättävää miten paljon nämä tupakoitsijat näkevät vaivaa tuosta piiloutumisesta.

• sitroen.
        HoitulitHottikset kirjoitti:

Saman olen laittanut merkille. Se on yllättävää miten paljon nämä tupakoitsijat näkevät vaivaa tuosta piiloutumisesta.

Haju kyllä paljastaa tupakoineen. Löyhkä leviää metrien päähän.

• savulla tai ilman

Menisit itse töihin ettei tarvitse kyylätä siellä toisten tupakointia.

• Ilmaaperseessä?

Tupakoivat ihmiset ne vasta kyylääjiä on. Istutaan tai seistään paikallaan ja kytätään toisten elämää sen 5 minuuttia joka ikinen niksan väli.

• JUOON

JOO JA ÄHLÄMIT KONTTAA TYÖ AIKANA . SE PITÄÄ LAILLA KIELTÄÄ. ÄHLÄMIT EI VOI TYÖAIKANA TEHDÄ POTILAILLE LEIPÄÄ KUN EI VOI MAKKARAAN /LIHAAN KOSKEA. LUSMUILUA KAIKENLAISTA .

• JunioriPizza

Tarkoitatko sairaalan metrokebabsponsorointia?

• Eläkeläinen

Aikanaan työssä parhaat infot ja yhteistyökumppanit sai tupakkahuoneesta. Oikeasti meillä oli tietoja, taitoja ja yhteishenkeä ja asiat sujui. Työpaikan ilmapiiri on oikeasti tärkeä asia.

• Vai-ilmapiiri-se-on

Työpaikan ilmapiiri on nykypäivänä just niin perseestä mitä se on täällä palstallakin. Armotonta paskaa. Sielä mistään muusta kun siitä 100% luonnontuotteesta puhuta.

• Annetaan vahdata!

Annetaan nyt herranjestas ihmisten kyylätä tupkoitsijoita. Kyllä tässä maailmassa on paljon tyhmempääkin tiirattavaa!

• Anarkistiaatu

Suomesta on tullut helvetin holhousyhteiskunta viimeisen vuosikymmenen aikana. Taisi olla Hyysääjä Hyssälä joka sai kaiken tämän holhouksen aikaan. Aikuisia ihmisiä aletaan opettamaan ja ohjaamaan.

Ja mitä tekee Suomalaiset... nöyrtyy jokaiseen idioottimaiseen lakiin/ määräykseen. Muualla maailmassa noustaan barrikaadeille jos julkisen liikenteen lipun hintoja nostetaan...

Milloin alkaa anarkia... olen valmis.

• Tapauskohtaistaanark

Suomi on hyvinvointivaltio. Tämä tarkoittaa sitä, että on hyysättävä jotta ihmiset voi hyvin.

Ne jotka eivät voi hyvin ovat ongelmia jotka halutaan hiljentää. Tämä tapahtuu yleensä lääkkeillä ja hyvillä suljetuilla osastoilla.

• Militantti Antti

Puhukaa mitä puhutte, mutta koko ajan ollaan menossa kohti savutonta yhteiskuntaa! Ja-olen ehdottomasti sitä mieltä, että jos tupakoitsija saa vaikkapa keuhkosyövän, niin se pitää jattää hoitamatta ja antaa tällaisten ihmisten kuolla pois ilman hoitoa. Eli siihenkin suuntaan ollaan menossa, että sivullisten ja syyttömien ei tarvitse maksaa näiden sauhuttelijoiden hoitoa. Raaka peli tässäkin! Ja tupakanpoltto tulee ehdottomasti kriminalisoida. Tarkoitan sitä, että, määrättäisiin tupakoitsijoille samanlainen maksu kuiin autonsa väärin pysäköijille. Saataisiin yhteiskunnalle lisää rahaa. Kannatan ehdottomasti kovempia otteita ja onhan se jo toteutunutkin. Tietysti tupakoitsijoita harmittaa. Eivät itseälyä kuinka heikkoja ihmisiä ovat, kun antavat tupakan hallita elämäänsä! Sitten muka HUVITTUNEINA seuraavat joidenkin pössyttelyä pusikossa! Kyllä siinä hymyt hyytyy, kun keuhkosyöpä jyllää ja henki lakkaa kulkemasta ! No- minä olen vaan vahingoniloinen!

• Tietoajataitoajoo

Niin. Tämä on hyvinvointivaltio.

Täällä saat juoda, tupakoida ja syödä oman terveytesi ja sinua hoidetaan meidän kaikkien työssäkäyvien (ilman tupakkataukoja) verovaroista.

Tiedätkö muuten mitä yhden keuhkosypä tai sydäntautisen ylipainoisen ihmisen hoitaminen tässä yhteiskunnassa maksaa?

• Anarkistiaatu

Tuohan se kuulostaa järkevältä...?
        Eli jos ylipainoiset saavat sydärin niin annetaan niiden kuolla kun ovat ahneuksissaan tunkeneet niitä munkkipossuja suuhunsa. Tai katkaiset urheillessa jalkasi niin ei hoideta sitä kun se on "itseaiheutettu", mitäs lähdit hiihtämään!!

Vedät kännit ja kaadut päissäsi asfaltille niin sitten jätetään tikit laittamatta kun on itseaiheutettu juopottelemalla....

Miksi muuten tupakointi on niin helvetin paha-asia, verrattuna esim. viinan juontiin. Kumpaankohan kuolee enemmän ihmisiä vuodessa. Kumpihan aiheuttaa enemmän perheväkivaltaa ja väkivaltaa yleensä. Pieni veikkaus että viinapäissään tapetaan Suomessa melko monta ihmistä.

Miksei tuota viinan juontia kielletä jos kerran tupakoinnista halutaan eroon "terveyssyistä".....

• sitroen.
        Anarkistiaatu kirjoitti:

Tuohan se kuulostaa järkevältä...?
        Eli jos ylipainoiset saavat sydärin niin annetaan niiden kuolla kun ovat ahneuksissaan tunkeneet niitä munkkipossuja suuhunsa. Tai katkaiset urheillessa jalkasi niin ei hoideta sitä kun se on "itseaiheutettu", mitäs lähdit hiihtämään!!

Vedät kännit ja kaadut päissäsi asfaltille niin sitten jätetään tikit laittamatta kun on itseaiheutettu juopottelemalla....

Miksi muuten tupakointi on niin helvetin paha-asia, verrattuna esim. viinan juontiin. Kumpaankohan kuolee enemmän ihmisiä vuodessa. Kumpihan aiheuttaa enemmän perheväkivaltaa ja väkivaltaa yleensä. Pieni veikkaus että viinapäissään tapetaan Suomessa melko monta ihmistä.

Miksei tuota viinan juontia kielletä jos kerran tupakoinnista halutaan eroon "terveyssyistä".....

Tupakka tappaa Suomessa tilastojen mukaan noin 8000 ihmistä vuodessa, viina vajaat 1000 ja liikenne noin 300.
        Mikä noista on lähes aina pakollista ja mikä ei koskaan? Eli mistä aloitettaisiin tervehdyttäminen, että saataisiin paras tulos?

Pienestä tuttavapiiristäni on kuluneen vuoden aikana haudattu kaksi tupakoivaa. Toinen, 8 v minua nuorempi, sai keuhkoahtauman ja oli loppuajat hengityskoneessa minunkin verorahoillani. Kun taju meni, niin töpseli irti koneesta... Toinen sai keuhkosyövän ja lähtö tuli 3 viikon kuluttua. Juoppoja tuttujani ei ole kuollut vuosiin yhtään.

• Pasi Fisti

Asiaa tekstaat, Antti Militantti. :D

• Anarkistiaatu
        sitroen. kirjoitti:

Tupakka tappaa Suomessa tilastojen mukaan noin 8000 ihmistä vuodessa, viina vajaat 1000 ja liikenne noin 300.
        Mikä noista on lähes aina pakollista ja mikä ei koskaan? Eli mistä aloitettaisiin tervehdyttäminen, että saataisiin paras tulos?

Pienestä tuttavapiiristäni on kuluneen vuoden aikana haudattu kaksi tupakoivaa. Toinen, 8 v minua nuorempi, sai keuhkoahtauman ja oli loppuajat hengityskoneessa minunkin verorahoillani. Kun taju meni, niin töpseli irti koneesta... Toinen sai keuhkosyövän ja lähtö tuli 3 viikon kuluttua. Juoppoja tuttujani ei ole kuollut vuosiin yhtään.

Äkkiseltään googletettuani tupakka tappaa 5000 ja viina 2000 henkeä vuodessa. Eli olet oikeassa tupakka tappaa suoranaisesti enemmän.

Harvemmin olen lukenut iltalehden otsikoista että tupakoinnin takia on hakattu vaimoa ja ajettu koko perhe pakkaseen nikotiinintuskissa.

Hieman useammin saa lukea otsikoista että vaimo hakattu kännipäissään, talopoltettu viinanpirun kanssa, ajettu auto katonkautta ympäri ja alkoholilla epäillään olevan osuutta asiaan. Tappelut kaupungilla, puukotukset ym. väkivallanteot 99 %:sti tehty päissään.

Jos saisin päättää niin mieluummin kieltäisin viinan kokonaan kuin tupakan, ja ihan sillä perusteilla että tupakoinnin seurauksena kuolee vähemmän "ulkopuolisia".

Jos aletaan lain voimalla karsimaan "itse aiheutettuja" paheita pois ihmisiltä niin sittenhän tietenkin kielletään tupakka, alkoholi, sokeri, rasva, vaaleat leivät, perunat, riisi, puunpoltto takassa... kielletään samalla huviajelut autoilla. Maailmasta tulisi paljon turvallisempi paikka.
        Onhan se mukavaa kun joku toinen kertoo että mitä saat tehdä ja mitä et. Ei tarvitse enää itse ajatella kun muut kertoo sen. Holhoaminen on mukavaa.

• Anarkistiaatu
        Anarkistiaatu kirjoitti:

Äkkiseltään googletettuani tupakka tappaa 5000 ja viina 2000 henkeä vuodessa. Eli olet oikeassa tupakka tappaa suoranaisesti enemmän.

Harvemmin olen lukenut iltalehden otsikoista että tupakoinnin takia on hakattu vaimoa ja ajettu koko perhe pakkaseen nikotiinintuskissa.

Hieman useammin saa lukea otsikoista että vaimo hakattu kännipäissään, talopoltettu viinanpirun kanssa, ajettu auto katonkautta ympäri ja alkoholilla epäillään olevan osuutta asiaan. Tappelut kaupungilla, puukotukset ym. väkivallanteot 99 %:sti tehty päissään.

Jos saisin päättää niin mieluummin kieltäisin viinan kokonaan kuin tupakan, ja ihan sillä perusteilla että tupakoinnin seurauksena kuolee vähemmän "ulkopuolisia".

Jos aletaan lain voimalla karsimaan "itse aiheutettuja" paheita pois ihmisiltä niin sittenhän tietenkin kielletään tupakka, alkoholi, sokeri, rasva, vaaleat leivät, perunat, riisi, puunpoltto takassa... kielletään samalla huviajelut autoilla. Maailmasta tulisi paljon turvallisempi paikka.
        Onhan se mukavaa kun joku toinen kertoo että mitä saat tehdä ja mitä et. Ei tarvitse enää itse ajatella kun muut kertoo sen. Holhoaminen on mukavaa.

Ei tuossakaan jutussa puhuttu että mies olisi tupakantuskissaan hakannut naisystävänsä ja tupakkaa sytyttäessään ajanut samalla reissulla autonsa ojaan. Viinapiru se vaan oli iskenyt...

http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/2013/07/1779576/suuttunut-mies-jatti-marjastuskaverinsa-metsaan-ranualla

• "savuton"

Itse olin ns. savuttomassa työpaikassa. Savuttomuus tosin koski vain uusia työntekijöitä, ei vuosia talossa olleita jotka saivat luvan kanssa polttaa.
      Kysyessäni asiasta sain vastaukseksi että " sitten kun nuo vanhat työntekijät lähtevät talosta, paikasta tulee savuton"....

• Joopa Joo

Lakkaa ny lässyttämästä.

• kyltin alla

No, minä kerran kävelin sellaisen työpaikan ohi, jossa oli kyltti savuttomasta työpaikasta. Tai olinkohan peräti menossa sinne, kirjasto nimittäin oli. No, siinä rappusten lähellä kyltin läheisyydessä olivat tupakalla ja ihmeissäni vilkaisin, että miten ne tuolla tavalla. Kai mun ilme oli niin ihmettelevä, että purskahtivat nauramaan.

Ei ne oo savuttomia, ja toimivat sääntöjään vastaan jotkut. Ainakin henkilökunnasta osa. Jos ei voi olla polttamatta kyltin alla, niin poistaisivat koko kyltin.

• hölmölä2

Huvittavinta on poltella tupakkia nikotiinin takia. Miksi poltat tupakkia nikotiinin takia? Osta sähkötupakki ja kaada siihen nikotiinia. Helvetin turhaan maksat tupakista, kun voit maksaa vain nikotiinista.

• nikoniko1

Tupakki maksaa suurimman osan tuotteen hinnasta mikä on epäolennaista nikotiin saamisessa. Nykyinen tekniikkaa mahdollistaa nikotiin ilman tupakkia. Kaiken lisäksi vedät keuhkoihin tervaa.

• 12+19

Jep. Vaikka on tupakointi työaikana kielletty, niin se on sallittua kahvi- ja ruokatauolla. Eli ihan se sama aikamäärä mitä on ei-tupakoivillekkin taukoajoiksi. Ongelma vain tulee niillä työpaikoilla, missä ei ole oikeutta poistua työpaikalta työaikana. Otetaan nyt esimerkkinä vaikka monet hoitoalan paikat. Tämä siis johtaa siihen, että rikotaan joko poistumiskieltoa tai sitten tupakointikieltoa työpaikalla. Tai toimitaan kuten jo edellä mainittu, tupakoidaan kun on se valvova elin poistunut työpaikalta. Esimiehet kyllä tietävät varsin hyvin nämä asiat, mutta katsovat toiseen suuntaan. Jos nyt täysin verekseltään jää kiinni, niin sitten on pakko asiasta antaa huomautus. Näin jopa eräs esimies ihan suoraan itse kertoi toimivansa.

Tämä taas johtaa siihen, että työyhteisössä on aina joku joka lähtee asiasta valittamaan. Useimmiten vielä juuri se henkilö, joka itse istuu perse tiiviisti penkissä jopa kolmanneksen varsinaisesta työajastaan "tauoilla". Kumma juttu miten se yleensä juuri meneekin niin, että he jotka asioista eniten kitisee koskien esim. työaikaa, ovat juuri heitä jotka itse laistavat duuneista kuin koirat veräjistä milloin milläkin tekosyyllä?

Siinä missä tupakoiva ottaa sen kahvimukinsa mukaan ja käy tupakalla, aikaa menee yhteensä 10min jonka tauko virallisesti kestää ja palaa takaisin töihin, niin nämä ei-tupakoivat istuvat kahvilla juoruilemassa keskenään sen 20min? Puhumattakaan ruokatauosta, jolloin tupakoiva huitasee ruuan naamansa, käy tupakalla aikaa menee 20min., ja palaa duuniin. Ei tupakoivat istuvat perseellään taukotiloissa "ruokailemassa" 40min, ja hälytysten tullessa joko a) passitetaan opiskelija yksin hoitamaan potilas b) annetaan hälyyttää koska ollaan "tauolla". Ja tämä pätee varsinkin hoitoalalla.

Ja kaiken kukkuraksi vielä sellaisilla osastoilla, joista valitetaan suureen ääneen ettei ehdi edes pissalla käydä työaikana. No ei varmaan niin ehdi, kun pitäisi ne määrätyt työtkin hoitaa sen 8h vuoron aikana, josta istut tauolla melkein 1.5h jauhamassa paskaa asiakkaiden kustannuksella. Ja joo, tämä ei tarkoita sitä, etteikö ihan tosissaan ole sellaisiakin paikkoja missä hädin tuskin ehtii syödä vuoronsa aikana. Silloin kuitenkin se tupakkakin on viimeisenä mielessä, koska ei yksinkertaisesti ehdi edes ajattelemaan mitään muuta kuin työtä.

Ja mistä tiedän? Omasta kokemuksesta useammasta eri hoitopaikasta, myös siinä opiskelijan roolissa joka on saanut painaa sitä ilmaista orjatyövoimaa jotta hoitajat ehtivät istumaan tauollansa rauhassa. Eräässä tapauksessa homma meni jo siihen, että sen älyttömän kyttäyksen näiden työkavereiden osalta jotka siellä taukotiloissa perseellään istuivat päivät pitkät, niin tupakoivat kiskoivat sen kessunsa sellaisten asiakkaiden luona jotka itse polttivat sisällä omassa asunnossaan.

Minä ymmärrän aivan ja täysin sen perusajatuksen siitä, että tupakointia rajoitetaan työpaikoilla juurikin vedoten menetettyyn työaikaan. Sehän on selvä. Mutta se, että mitä kukin tekee omalla taukoajallaan, huomioiden sen itse taukoajan myös olevan sallitun rajoissa, niin menee kyllä jo yli ymmärryksen. Ja kyllä pakko myös todeta se, että omien kokemusten perusteella ne tupakoivat ovat olleet niitä työtehokkaampia ja muutenkin rennompia tapauksia mitä vastaavasti ei-tupakoivat. Kyllä perhana saisi puuttua tiukemmin myös näihin työaikarikkureihin jotka viettää työaikansa netissä tai taukotiloissa huvikseen istuen.

Ainiin, ja itse olen muuten savuton. Ja kyllä sapettaa heidän puolesta, jotka nyt sen yhden tai kahden tupakan verran tahtoisi taukoa pitää työaikana laillisella kahvitauolla huomioiden se, ettei siitä koidu haittaa esim. savu- tai hajuhaittoina savuttomille. Älytöntä aikuisten ihmisten holhousta.

• polttaaaa

Täyttä totta !

• tupakkia

Tupakointi pitää kieltää, koska tupakka on haitallista toisin kuin nikotiini.

• peräpeili

Tilalle voitaisiin säätä armokuolema ( anteeksiantamista ).

• vesihöyryä

sähkötupakki

• HienoNarina

HienoTarina

• Vainoa tämäkin

Tämä on yksi kielto jonka rikkojat saadaa silmätikuiksi ja sopivan paikan kohdalla tulee loparit.

• PetteriKuusi

"Tämä on yksi kielto jonka rikkojat saadaa silmätikuiksi ja sopivan paikan kohdalla tulee loparit. "

Sitähän se nykyajan "työyhteisö" ja "työilmapiiri" on. Kaikki kyttäävät toisiaan ja kun se yksi mokaa on muut kilpaa juoksemassa esimiehen luokse reetuamaan ja hinkkaamassa kikkeliä esimiehen suuhun.

Vielä jos saadaan tällä kyttäämisellä joku saamaan kenkää ollaan välittömästi kukkulan kuninkaita ja esimiehen pikkuhuoria.

SITÄ SE ON. Mikään ei ole niin kuin ennen.

• Voi sitä 90 lukua

Niin tosiaan vielä täsmennykseksi niille hitaimmille:

Ennen siis tosiaan työpaikalla puhallettiin yhteen hiileen. Istuttiin esimiehet pois työpaikalta ruikuttamasta. Noustiin kaikkia näitä saatanan yksimielisiä työntekijöitä sitovia ja määräileviä sääntöjä vastaan. Ennen neuvoteltiin työntekijöiden kesken yhdessä ja toimittiin sen mukaan.

Nyt vaan istutaan toisia pihalle esimiesten polvella muna kovana tai pillu märkänä.

• tehyläinen.

Olen nähnyt muutamia kuvia hoitajista, jotka ovat polttamassa tyäaikana. Kuvat on otettu kaup.sairaalassa. Tämä kuvaaja, joka on yksi tuttu, on laittanut naamakirjaan näitä kuvia ja kaverit voi niitä katsella.
      Ei kestä kauaakaan, kun Pori antaa ekat loparit rikkurille.

JA HYVÄ NIIN.

• akkayhteisö

Joo.. mutta heti kun tulle isokyrpäinen hoidettavaksi niin akat ovat kilvan runkkaamassa.

• MuumilaaksoTäällä?

"yks tuttu" = Sinä
        "Kuvaaja" = Sinä
        "laittanut naamakirjaan" = Sinä ja työajalla
        "kaverit voi niitä katsella" = Sinä

"Ei kestä kauaakaan," = Juu ei

"Pori antaa ekat loparit rikkurille."

- Joo sitä saa sitten odotella, että PORI antaa loparit "rikkurille".

On vissiin tuon rikkurin käsite vähän kadonnut

• sivubisnes
        akkayhteisö kirjoitti:

Joo.. mutta heti kun tulle isokyrpäinen hoidettavaksi niin akat ovat kilvan runkkaamassa.

Sitä sanotaan lypsämi"seksi". Akat nettoavat verottomasti tuhansia euroja.

• minuelinsinuonelma?
        akkayhteisö kirjoitti:

Mita sina sano minu elin? Mina tulla soome hoito minu oma koti mina toita taalla ja mina saada hoito huva hoito sina huua mina tule sina mene!

• asiakkaita
        sivubisnes kirjoitti:

Sitä sanotaan lypsämi"seksi". Akat nettoavat verottomasti tuhansia euroja.

Laittakaa helvetti valvontakamerat rakennuksen tiloihin. Joku turvallisuus firma hoita valvonnan. Hierontapalvelut on sairaaloissa yleinen ilmiö.

• runkkarit
        asiakkaita kirjoitti:

Laittakaa helvetti valvontakamerat rakennuksen tiloihin. Joku turvallisuus firma hoita valvonnan. Hierontapalvelut on sairaaloissa yleinen ilmiö.

Vanhainkodeissa hieronta on sääntö kuin poikkeus. Kilpailu on kovaa ja lisäpalvelut tuovat asiakkaita.

• MarttiJaTero
        runkkarit kirjoitti:

Vanhainkodeissa hieronta on sääntö kuin poikkeus. Kilpailu on kovaa ja lisäpalvelut tuovat asiakkaita.

Ai saatana tätä ihmismielen sairautta.

• tehyläinen.

Seinäjoella on jo ensimmäisiä lopputilejä annettu tupakoinnista. Pori seuraa pian perässä. Tämäsuuntaisia huhuja olen kuullut.

• Tupakoiville samaa

Irakissa on ammuttu kalashnikovilla naista päähän keskellä kauppatoria, kun se otti omenan myyntikojusta ja "unohti" maksaa.

Pori seuraa pian perässä. Tämän suuntaisia huhuja olen kuullut.

• mama11

Tupakointi tulisi kieltää kaikilla julkisilla paikoilla.

• Ei stressaa

Taitaa olla kaupunki/kylä kohtasta tämäkin asia. Ite maalailen ulkona ja röökiä voi ja saa vetää samalla miten paljon huvittaa. Kahvitauvot on yleensä säädetty sinne 15 minsaan mutta eipä tule kovinkaan usein pidettyä sitäkään taukoa. Hörppäys vettä, rööki huuleen ja homma jatkuu.

• -Maija-

Kyllä mua naurattaa aina työpaikalla, kun ensin kuhistaan ja mennään niin hiljaa jonnekin nurkan taakse tai pusikkoon imemään käärylettä ja sitten tullaan terva haisten takaisin työn ääreen ja luullaan, että kukaan ei tiedä.

On se niin hauskaa.

• tehyläinen.

Toivottavasti joku Porin kaupungin päättäjä lukee näitä viestejä ja tekee jotain asian eteen.
      Kaikki nauraa tälle asialle, että kaupunki olisi savuton työpaikka.

• tuholainen.

Toivottavasti joku Porin kaupungin aivokirurgi lukee näitä viestejä ja tekee jotain asian eteen.

• kapa18

onneks kaik kyttää noit tupakinpolttajii... ni me muut saadaan olla töis kännis....

• Snoden

Enpä tiedä Porista mutta monessa työpaikassa on palkattu kalliilla EHS organisaatioon koulutettua väkeä vaalimaan työympäristön turvallisuutta ja terveyden säilymistä ja muita hyviä asioita,
      mutta tupakkaa saa poltella niissä silti, siis jossain kyseisen turhamaisuuden ja itsekkyyden tarpeeseen osoitetulla paikalla josta usein epämiellyttävä haju leijailee vaikka yrittäisit vältellä tuota ympäristöä mutta monesti tupakkapolttopaikat ovat ovien suulla ja niistä on usein pakko kulkea pakkohaistelemassa huonoa ilmaa.

Työympäristön 2000- luvulle pääsemiseksi ihan ehdoton asia olisi täysin savuton työpaikka ilman mitään holhoamista tai pakkoa onhan nyt ihmisten sivistys ja muu terveystietoisuus oman itsensäkin takia on noussut sille tasolle että nämä näkökulmat voi jättää johonkin kuusikymmentä luvun "vapaaseen maailmaan ja kasvatukseen".
      '
      Lisäksi kilpailuedun ja muun tuotannollisenkin kehityksen takia tupakointi on aika menneisyyttä, punalippujen aikaa tai amerikkalaistumisen matkimista.

• MikävitunEHS

Voi helvetti sun EHS organisaatiota ja korkeasti koulutettuja tupakaa kitkeviä työryhmiä.

Mene ja valita eduskuntaan sinun koulutettujesi EHS joukkojesi laiminlyönnistä.

Voi hyvää päivää!

"käykäämme taistoon hyvät veljet ja siskot.."

• MITÄ SEURAAVAKSI?

Isä poltti aikoineen punaista norttia sisällä -kossupullokin löytyi tuolinjalan kupeelta eikä kukan sanonut yhtikäs mitään, silloin oli miehet rautaa laivat oli puuta hiio hoi. Tänä päivänä maailma on läpeensä täynnä kaikenmaailman valittajia -suvaitsemattomuus kukoistaa joka paikassa hiio hoi, hiio hoi!

• Totuuksien_Laukoja_1

Ei nämä tupakkilait nosta kuin jehovantodistajien ja helluntalaisten hurraahuudot. muut hiljaa hyväksyvät,. muta AUTA ARMIAS jos kosket Suomalaisen LELLILAPSEEN, alkoholiin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sitä' ylistetään, sitä PALVOTAAN.. jos EI JUO, katsotaan kuin seitsemänpäistä sinistä joutsenta.. ja kysymykset on tätä luokkaa.."MITÄ WATTUA??"..junat muuttui savuttomiksi, mutta JUKOLISTE kun teet niistä viinattomia!! sillon Suomalainen huutaa kuin pistetty sika!!

• Mä87

Naurettavaa! Itellä ainaki tupakointi työaikana lisäänty tämän kiellon myötä. Sitä piti aina salaa piilossa käydä tupakalla sillon ku siihen oli mahollisuus, ku eihän sitä tienny pääseekö sitä sit enään sen päivän aikana tupakalle ollenkaan :) Hyvin olisi riittänyt se, että tupakointi sallitaan ja saa ihan vapaasti käydä kahvi ja ruokatauolla tupakoimassa, eli siis sen 2 kertaa päivässä.

• Viiraako?Joo!

Minäkin yhtenä kyrpänä juoksen työaikana tupakalla, kun ulos kiinnitettiin kyltti tupakoinnin kieltämisestä. Vain siksi, että siinä oli tupakan kuva, vaikka sen päällä oli punainen pallo jonka lävitse meni poikki viiva, mutta se tupakka. Minun työhuoneeni ikkunan alla. Se niin himottaa, minä niin nuolen sitä kylttiä ja imen sen vartta. Se on niin ihana. aah. Menen ja flatkutan sen juurella ylistäen ja ihannoiden sen jylhää paksua vartta. Se on kuin esimieheni penis. Se minkä terska menee pakaroideni välissä ylös ja alas ja välillä tökkää ruskeaa silmääni. Ahh. Se heittää niin kovaksi. Siis tupakointi... se on jotain niin sensuellia ja ja......

• äö100

Nää kiellot on täysin toimimattomia lakeja ja tätä nykyajan hyysäämistä. Paljon tärkeämpiäkin asioita olisi minkä hoitamiseen voisi päättäjät keskittyä...:/

• Tupakoimatonsuomi202

Ei ole. Tupakointi on kaikille pahaksi.

Yksi ihminen kuolee joka kerta, kun tupakoitsija sytyttää tupakan. Sen ympärillä olevat sairastuvat. Heidän sisällään olevat pienet ihmiset vahingoittuvat ja synty CP vammaisia lapsia. Tupakoivat syövät verovarojamme kaiken maailman hoidoillaan ja kuolevat pitkäaikaisen hoitojakson päätteeksi sairaalaan ja syövät verovaroja omalla surkeudellaan.

Tupakoivat henkilöt ovat kaiken pahan alku ja juuri.

Kun me kitkemme suomesta tupakan ja suomi on savuton kataisen lupaamaan vuoteen 2020 mennessä me olemme saavuttaneet täydellisen yhteiskunnan.

Tupakoimaton suomi takaa rikoksien 0 tilastot. Raiskauksien 0 tilastot. Työttömyyden 0 tilastot, valtiontalous nousee siten, että me lainaamme rahaa ruotsille, kun ruotsin varat loppuvat. Meistä tulee kuningasvaltio ja meillä voi kaikki hyvin.

Tupakointi loppuu, meiltä loppuu syrjäytyneet nuoret. Kaikki rakastavat toisiaan ja ratsastavat päivittäin auringonlaskuun käsikädessä omien elämän kumppaneiden kanssa.

Tupakoimaton suomi. There is the future!

• Savuton sijainen

Entisessä työpaikassani hoitoalalla sijaisena työskennessäni oli vakituisella hoitajalla tapana pitääomia taukoja tuprutellen useampia tunteja per työvuoro! Sijaisena sain tehdä työt vakipaikan toivossa. Liian kiltti olin, mutta tämä hoitaja oli kerrasaan karmea työpaikkakiusaaja, jole ei kukaan mahtanut mitään. Vieläkin puistattaa. Onneksi työpaikka jäi saamatta.

• 14+18
        Tupakoimatonsuomi202 kirjoitti:

Ei ole. Tupakointi on kaikille pahaksi.

Yksi ihminen kuolee joka kerta, kun tupakoitsija sytyttää tupakan. Sen ympärillä olevat sairastuvat. Heidän sisällään olevat pienet ihmiset vahingoittuvat ja synty CP vammaisia lapsia. Tupakoivat syövät verovarojamme kaiken maailman hoidoillaan ja kuolevat pitkäaikaisen hoitojakson päätteeksi sairaalaan ja syövät verovaroja omalla surkeudellaan.

Tupakoivat henkilöt ovat kaiken pahan alku ja juuri.

Kun me kitkemme suomesta tupakan ja suomi on savuton kataisen lupaamaan vuoteen 2020 mennessä me olemme saavuttaneet täydellisen yhteiskunnan.

Tupakoimaton suomi takaa rikoksien 0 tilastot. Raiskauksien 0 tilastot. Työttömyyden 0 tilastot, valtiontalous nousee siten, että me lainaamme rahaa ruotsille, kun ruotsin varat loppuvat. Meistä tulee kuningasvaltio ja meillä voi kaikki hyvin.

Tupakointi loppuu, meiltä loppuu syrjäytyneet nuoret. Kaikki rakastavat toisiaan ja ratsastavat päivittäin auringonlaskuun käsikädessä omien elämän kumppaneiden kanssa.

Tupakoimaton suomi. There is the future!

Toivottavasti tää on vitsi tai sit kannattaa käydä tarkistuttamassa lääkitys :)

• totuus1

Koko laki on iso VITSI kuka sitä noudattaa ne jotka polttaa ne polttaa eikä siinä lait määrää.Eipä nämäkään jotka eivät polta muuta kun valittaa ja turhaan niuhottaa kumminkin tullaan toisten perässä tupakki koppeihin ym missä tupakoivat käyvät tupakilla.Näkeehän sen jo ravintoloissa väki käy syömäs ja poistuu mitä järkeä on jäärä viettöön iltaa jos ei ole tupakointi paikkaasen vuoksi ravintolat kärsivät asiakas pulasta moni kokoontuu kavereineen vuodoitellen koteihin missä mvoi vapaasti polttaa näin se vaan on Tupakoivat tupakoikoot ja ne jotka ei polta olkoon polttamatta siinä mitään lakia tarvita

• iamthelaw22222

Jos me kaikki ajattelisimme laista siten, että se on mutta sitä ei tarvitse noudattaa, ei täällä kävelisi enää yhtään ihmistä. Tai kävelisi, se yksi mutta sekin tampio tappaisi itsensä kusemalla voimalinjaan jossa kieltomerkki.

• turhaa savua

Suomessa eletään vielä kuten kehitysmaissa.
      Sivistysmaissa tupakointi on huomattavasti vähentynyt sillä fiksut tajuavat sen järjettömyyden mutta täällä röökit ja humalat normaalia menoa.

Lopettakaa tuo inhottava haiseva homma.

• Kyllä näitä juttuja

kirjoitellessa ja lukiessa on mennyt tehokasta työtuntia hukkaa ja myös hyvää vapaa aikaa.Eikö teillä raukoilla ole muuta tekemistä,kun kytätä ihmisten tekemisiä.
      EI KAUPUNGIN TYÖNTEKIJÄ ENKÄ ELÄKELÄINEN KAUPUNGILTA.

• Kuinka moni

Porilainen noudattaa roskaamis lakia,ainakin kaupungilla liikuessa henkilöiltä tippuu roskia enemmän kun jäteauton kuormasta.Roskaaminen on rangaistava teko

• Röbät veks

Röökinpoltto loppuu pian, kun EU:ssa tulee laajemmat tupakan myyntikiellot. Alkakaa valmistautua siihen vieroituksen muodossa. Röökinhimon voi sammuttaa esim. lähtemällä juoksulenkille.

• NIM.MERK.tupakka

Tulipa pitkä keskustelu sanasta TUPAKKA.

• MINÄ! MINÄ! MINÄ!

hääähähähähääääää. no toivottavasti kaikki suomen kessutteliat saa potkut ja viellä joutuu mustalle listalle niin sittenpähän nikotiininatsit pääsevät näyttämään todellisen työtehokkuutensa. nimittäin silloin punnittaisiin se todellinen tehokkuus kun te nikotiininatsit joutaisittekin juoksemaan ja näyttämään osaamisenne mitan. taitais joka jampan ja minnan puseroon tippa lorahtaa kun työnantaja joka soittelee vanhoille työntekijöille et joutasitko takas ees hetkeks ku tuo tuula alkaa jo piiputtaa niin vastaus ois et en täältä tupakilta kerkiä. mutta mitäpä näitä teille turisemaan. suvaitsemattomalle "minä.minä" ääliölle on turha yrittää järkeä jauhaa. varmaan vingutte liikenteessä suojatiellä käveleville mummoille ja papoille et pistä vaari reinoa toisen eteen, täältä tulee tuhattaituri vauhtihirmu suvaitsematon perusjuntti jolla kiire viedä morttivertti sählyiltaa viettää kun on niin kiire ja pirpanakaan ei enää sinne haluu. sit pitää viellä ehtiä kotiin kun isäntä vankuu ruokaa ja sit pitäs viellä iltalenkille sen kanssa ehtiä ja edustaa kun ollaan niin terveitä ja urheilullisia työteliäitä Suomen kansalaisia.

• taas tupakkatauko

Jos olisin työnantaja, en 100-varmasti palkkaisi ensimmäistäkään nikotinistia tai tupakan ketjupolttajaa!

• sähkön kulutkusesta

vaihda "sähkötupakaan niii ei oo valittamista savusta, niisd tuleee pelkkää vesihöyryä..................

• malporomän

Tupakointi saisi jatkua mutta tupakka askin hinta pitäisi nostaa sille tasolle että siitä saatavat voitot kattavat tupakoitsijoiden hoitamisesta aiheutuvat kulut. Sellainen 60-80€ aski laittaisi jo miettimään kannattaako polttaa.Samalla tupakan tuonti kiellettäisiin ulkomailta kokonaan. Jos joku haluaa kuolla nuorenpana tupakasta aiheutuviin sairauksiin niin kuolkoot,säästetäänpä ainakin eläkkeissä.

• Millai ehtii?

Miten ihmeessä joillain on aikaa seurata toisten tupakoimista?

• 4yyhh

Sen huomaa siitä kun työpari häippääsee ja hommat jää tekemättä. Ei tarvi erityisesti seurata.

• Jukoliste juu

Jukoliste, tässä on itua. Minkäs sen parempi olla tupakoitsiana kelan päivärahoilla tupakoidessa ja kaljaa litkiessä. :) Kun kelan rahat loppuu niin käydään sossusta hakee lisää ja kaikki tämä tupakoimattomien verorahoilla, kun ei pääse tupakoitsiana töihin. :)

Eiköhän jokainen työtä tehnyt tupakoitsijakin oo niitä verorahoja kerryttäny elämänsä aikana valtiolle, niin turha siin on itkeä et mun verorahoilla tupakoitsien terveyskuluja maksellaan. ;)

• 1000000

Minä en ottais töihin tupakan ketju poltajaa!!!

• työnantaja

Sitä ei muuten saa kysyä haastattelussa. Kuten ei myöskään seksuaalista suuntautumista, uskontoa, ruokailutottumuksia ...

Muuten paras työntekijäni polttaa. Ja ihan sama, koska tienaa yritykselle hyvin

• esimies1

enkä minä työilmapiirin rikkojaa jolla on aikaa vahdata toisten tekemisiä ja kitistä niistä.näillä on usein jotain peiteltävää omasta takaa joten kytätään toisten työpanosta niin saadaan omat kuprut peittymään.onhan näitä kyttääjiä aina ollut (anteeksi vaan naisvaltaisilla aloilla)mutta eiköhän se työtulos ole työyhteisön kannalta kaikkein tärkein.

• Ikkunast näkkee

Eikös tämän ketjun tärkein/alkuperäinen pääpointti ole kuitenkin se, että joku on todella katkera kun Porin kaupungin työntekijät polttavat tupakkaa työaikana.

Siitä ollaan kovasti huolissaan :-)

• piutpau

Täysin samaa mieltä.

• Isofaija

Niin, tupakka tappaa seurauksineen 5000 joka vuosi Suomessa. Vähän yli kymmenessä vuodessa Poria ei ole, eikä kessuttelijoita,
      Vain täysin idiootit puolustavat kessuttelijoita. Kessuttelu on lapsellista, turhaa ja täysin epäsopivaa työpaikoilla, lisäksi valtava terveys ja aikariski.
      Vanhoissa leffoissa kessutellaan, mutta kyllä tuntuu lapselliselta "miehisyyden" näyttämiseltä..

• Jygge88

Onko moottoripyöräily, juominen tai grillaus miehekästä?

Outo kysymys.

• dLFKKVc

Puistotyöntekijät jos polttelee niin siitä vaan. Se on kuitenkin epäreilua niitä kohtaan, jotka eivät polta eli SAA ylimääräisiä taukoja. Henkilökohtaisesti oli äärettömän etovaa herätä nukutuksesta sairaanhoitajan hönkiessä tupakalta lemuavana päin kasvoja. Esim. päiväkodin henkilökunta ja perhepäivähoitajat eivät saa polttaa työaikana -> huono malli lapsille. Samalla lailla työntekijöiden tupakointi tuo huonoa ilmettä yritykselle ja onhan työnantajalla oikeus vaatia palkkaa vastaan työntekoa. Meinaan tupakoitsijat eivät tupakoi vain tes-tauoilla...

• roolimalli

Oikeasti pahempi malli lapselle on kouluttamaton (ei akateeminen) ja lihava henkilö. Siinä on kaikki ainekset surkeaan elämään-

• ei_kellastunut

entäs ne sitten työpaikalla jotka eivät polta eivätkä halua haistaa kemikaalikääryleen paskan lemulta? niin missäs heidän oikeutensa sitten työpaikalla on raittiiseen ilmaan ja puhtaaseen työtilaan? jos haluaa kessutella niin piha on sitä varten. sitä voi ehdottaa työnantajalle että rakentaa pihalle paikan jossa voi sen kahvitaukonsa aikana polttaa.
      vain täysi idiootti piilottelee ja käyttää työaikaansa piilojen etsintää, tosin tekisi mieli sanoa että vain luuseri polttaa ylipäätään mutta tästä nousee kauhee poru kun palttavat luuserit alkaa kitisten meuhkaamaan ja keksimään selityksiä sille miksi polttaa ja miksi savuttomat taas on mitä on.
      itse valitsen savuttomuuden koska en halua kellastua ja haista yököttävältä. mutta se on minun valintani. jos sinun on polttaa niin saat luvan myös sitte polttaa ulkona pihalla. kanna siis valitasi seuraukset ja lakkaa kitisemästä, vai jäikö kouluaikojen " vain kovis polttaa" asenne päälle? lapsellista =)

se on totta että suomessa on paljon turhia kieltoja mutta tämä ei niihin kuulu.
      Olisi tuo syöpäkääry edes "aitoa" tupakkaa 99% mutta kun ei niin ei. teollisuuden jämäkemikaaleja sinne on laitettu sekaan. hyi helvetti.

• Muualle polttamaan

Tupakointi on aivan typerää. Jos joku polttaa sitä tupakkaa niin menköön vaan piiloon polttamaan sitä sillein ettei ei-tupakoitsioiden tarvitse altistua sille pahan hajuiselle ja myrkylliselle savulle.
      Ja tupakoitsijat ovat oikeasti luusereita :)

• läskeille kuria

Itsensä läskiksi ahmiminen on yhtä typerää, voitko mennä piiloon vetämään ne rasvat ja sokerit, kiitos! Läskit ovat todellisia luusereita :))))))

• 455677

Aikoinaan olin 15 vuotta polttamatta, ja sai lain mukaan polttaa sisälläkin.Mutta sittemmin tuli tupakka opit ja lopulta käsky pihalle. Päätoimittaja poltti laista välittämättä huoneessaan, ja teki ajoittain todella pitkää päivää.

Tupakointi sujui aikoinaan työpöydän ääressä,joten nykykäytänönmukaista menetettyä työaikaa ei henkisen työntekijälle tullut ja monet tuloksia vaativan henki se työntekijät saattoivat polttaa ketjussa.
      Journalismi ei ole Suomessa ainakaan parempaan päin mennyt tupakka lain ansiosta.
      Lehdissä oli ihan luettavia asiallisia artikkeleita,jotka eivät olleet nykytapaan parikymppisten toimitajattarien itsetehodtusta täynnä

• Pummitoimittajat

Suurin osa toimittajista on narsistisia luusereita, jotka kirjoittavat keskaripalkkioilla.

• ewrtw2t
    • tupakoitsijoille

Miksi työnantajan pitää maksaa tupakoinnistanne, tai voihan tehdä niinkin, että tupakoitsijat saavat pienemmän palkan. Jos kerran eivät tee koko ajan työtä.

Tupakoinnista työn ohella, kuvitelkaa, että joku pieraisee sellaisen tuhnun, joka haisee koko huoneessa ja viereisissä huoneissa seuraavat 10 minuttia. Kotiin tuultuaan pierun haju on vieläkin aistittavissa vaatteista. Ja sitten tuollaisia tuhnuja työpaikalla päästellään useita kertoja tunnissa, olisiko tuo mielyttävä paikka työskennellä?

Polttakaa, nuuskikaa, juokaa, syökää ja vetäkää suoneen mitä ikinä haluatte, mutta muiden ei todellakaan tarvitse sietää sitä työpaikalla.

• läskeille kuria

Miksi työnantajan täytyy maksaa sairastelusta, joka aiheutuu aikuistyypin diabeteksesta, sydän- ja verisuonisairauksista ja muusta läskin aiheuttamastas vammaisuudesta?

• juon minä viinaa

Juon minä kotona viinaakin mutta en tule työpaikalleni sitä juomaan.

siis

jos poltan kotona miksi polttasin työpaikallani?

Luuserit polttaa työpaikalla. Sen verran jokasella pitää itsehillintää olla että odottaa työpaikalta poistumista ennekuin alkaa polttamaan. jos ei itsehillintää löydy se kertoo siitä että tupakointikin on joskus aloitettu kavereiden painostuksesta, ei omasta tahdosta kun sitä ei kerran ole.

• Siitä "keskustelu"

mihin "älykkyys" osamäärä rittää,näinse vain on.

• läskeille kuria

Koko savuttomuusvaatimuksien esittäminen on erittäin hämmentävää. Miksi työpaikkaruokalassa saa vetää mäkkärin tai hesen ruokia, miksi siellä saa syödä suklaapatukoita, miksi sinne saa kantaa pullaa? Nämä aiheuttavat erittäin vakavan terveysuhan, kun suomalaiset ahmivat itsensä sokerilla ja rasvalla läskeiksi.

En ole tupakoinut enää vuosikausiin, mutta tuo toisten elämään vain joidenkin haitallisten elintapojen osalta käy hermoon.

• pelle4

Läskin pystyy sentään laihduttamaan pois mutta sitä tervaa ei pysty keuhkoista saamaan kovin helpolla

• kieltolakimaa

Joo samaa mieltä. Ei tupakointi varmaan järkevin tapa ole, mutta vaan yksi huonoista.

Mielestäni pahempaa on se, että 20-kymppiset mässyttävät hampurilaisia ja muita kovia rasvoa ja juovat energiajuomaa. Oltuaan päivän "kovissa" konttoritöissä menevät kotiin Facebookin ja pelaamaan sohvan päälle konsolilla.

Tupakanpolttajat sentään voivat olla kovassa kunnossa, vaikkakin sitten kuolevat kerralla. Tälläiset ylipainoiset karamellin mussuttajat taas pitävät terveysmaksut korkeina useita vuosikymmeniä.

Lopuksi vielä. Tuskin se Porin kaupungin työt niin ihania ovat, että kaupungilla on varaa irtisanoa hyvät työntekijät. Vaikka sitten polttaisivatkin.

• Loisvirkailijat

Porin kaupungin duunarit ovat loispummivirkailijoita kaikki. Veronmaksajat elättävät valtavan pummilauman, joka ei tee työtä vaan nostaa ainoastaan palkkaa.

• Pienyrityksen CEO

En osaa ottaa kantaa tuohon pitäisikö tupakointi sallia piilopaikkojen ulkopuolella, mutta näin työnantajan näkökulmasta tupakointi ei ole kovin hyvä juttu. Tupakkatauot maksavat vuodessa 2000-3000€, verrattuna työntekijään joka ei polta.

Toisin sanoen meille ei ole asiaa jos polttaa ollenkaan, joten onneksi koohdallamme kysmys piilopaikattomasta tupakasta on irrelevantti.

• nähnyjamontakertaa

Jämsässä sama touhu, poltellaan tupakkaa KUIN VETTÄ VAAN. Onko mitään järkeä tehdä sääntöjä,joita ei voida noudattaa?

• Eikös tämän pitäisi olla selvää: Imeväisikäiset ja kehitystasoltaan vastaavat ei aikuisten töihin kykene.

• Suomi savuttomaksi

Askin hinnaksi 100-1000€ niin eiköhän vähene tupruttelu.

• hintatietoinen

Tupakki on sivutuote, mikä kuljettaa nikotiinin keuhkoihin. Tupakilla ei ole mitään muuta merkitystä. Tämä tupakki maksaa suurimman osan tuotteen hinnasta. Maksat käytännössä tyhjästä ja säästät jostakin muusta.

• tuleva salakul

joo ja hamppuviljelmät vaihtuisi kessupuskiin.

• T...u..m..p..p..i

Meillä työpaikka muuttui savuttomaksi vuodenvaihteen jälkeen, ennen sai ruokatauolla käydä sauhuilla, olihan se omaa aikaa, ja pomo viel järjesti tupakka paikankin missä saimme olla. Nykyään ei firman alueella saa polttaa, mut on se vaan näky sit kun portin pielissä on tupakan tumppeja kun jokainen joka polttaa niin jättää tumppinsa maahan, mut noudatetaampahan sääntöjä!

• lexxxxxxxx

Ketkäs ne niitä kieltoja väsäävät.

Vihreät , ja yleensäkin vasemmistolaiset laidasta laitaan. He etupäässä.

Ellet usko niin etsi tietoja?

• 3 ja kaheksantoista

Tupakointivamma ei taida olla riittävä syy lopputilin antamiseen - vielä. Töihin ihmistä palkattaessa tämä vika voidaan ottaa huomioon, ja jättää tupakoitsija palkkaamatta. Tällä tavoin menetellen saadaan ongelma hoidettua kohtuullisen lyhyessä ajassa, ehkä noin 20 vuodessa.

Tupakoitsija näkyy herkästi puolustelevan tapaansa sanomalla, että muilla on vielä huonompia tapoja. Tämä on kömpelö yritys vaihtaa puheenaihetta.

Jos taas jollekin tupakointi tulee kalliiksi, on siihen ratkaisu. Toisten tupakoitsijoiden pois heittämiä tumppeja voi käyttää suppoina, eli kotoisemmin voi harrastaa prsenuuskaamista.

• savutonmenestyjä

Ihan asiallinen viesti Porin kaupungilta: työaikana emme tupakoi koska se on epäterveellistä itse tupakoitsijalle SEKÄ passiiviselle naapurille. Kaupunki haluaa näyttää mallia että tupakointi on rumaa, haisee pahalle, näyttää huonoa esimerkkiä lapsille, tuhoaa polttajan ja savulle altistuvien terveyden, heikentää kuntoa, potenssia jne. Tupakoijat ovat muutenkin luusereita jotka velttoilevat eivätkö pysty kunnon töihin. Kukin impatkoon vaikka liimaa kahvi- ja lounastauoilla: nämähän eivät ole työaikaa. Työaikana tehdään töitä, ei heikennetä erektiota. Miettikää sitä nikotiiniriippuvaiset kessukengurut. Kamalaa nähdä nuorten äitien polttavan lapsi sylissään, hyi helvata!

• Kun ensimmäinen

Porilainen sano päää niin seuraava jatkaa päää päää ja kolmas pää pää ja vähän ajan päästästä koko lauma päää päää päää,sellaisia te Porilaiset olette.

• Huomautus klo 09:03

kirjoittajalle.
      Voi sinua verrata aivanhyvin tupakoitsijaan jos roikut täällä lukemassa ja kirjoitelemassa työaikana,käytät työnantajasi työaikaa silloin väärin.

• Jos Mätyluodossa

poltta niin virkarouva tukehtuu kaupungintalolla, vain kuinka ........

• hhhhaaaaaaaa

Kaupunginsairaalan nurkat täytys pyöristää ja kaikki pusikot poistaa, niin ei olis imupaikkaa..hahhhhaaaaaaaaa

tänäänkin hoitsuja imemässä tuttia pelokkaana...

on se näky, et naurattaa....hhaaaaaaa

• _Lisa_

voisko kaupunki ny hyödyntää näitä omia pusikkopolttajia, meinaan, et esim. järjestäis turistiajeluja kaupungilla, jossa vois bongata polttavan työntekijän.
      reitti kulkisi tietty lähellä eri kaup. työpaikkoja ja yksi varma reitti olisi sairaalan lastaussilta, missä voisi varmaan bongata poltajan.

näitä turistimatkoja vois mainostaa telkussa hyvään katseluaikaan.
      mitäs meinaatte..rahaa tulisi kaupungin tyhjenevään rahakirstuun.

• tervavene2

Miksi maksat tupakista, jos saat 80 prosenttia halvemmalla nikotiinia pullossa höyrystimeen. Laita nikotiinia höyrystimeen niin asunnossa on koko ajan nikotiinia ilmassa. Vielä halvempaa, jos ostat höyrystimen joka laitetaan suuhun.

• melkein ilmaista

Normaalisti nikotiini muodostaa noin 0,6-3,0% tupakin kuiva painosta. Nikotiini nesteisiin menee n30€/kk. Nikotiini 24mg vastaa vahvinta tupakkaa.

• pilvessä
        melkein ilmaista kirjoitti:

Normaalisti nikotiini muodostaa noin 0,6-3,0% tupakin kuiva painosta. Nikotiini nesteisiin menee n30€/kk. Nikotiini 24mg vastaa vahvinta tupakkaa.

Tupakin hinta on noussut ihmisten siirtyessä nikotiinin höyrystimeen. Maksat käytännössä nikotiinin höyrystimeen siirtyneiden kulut veroina ym. muuten. Monet tupakoimattomat ovat alkaneet käyttämään nikotiinin höyrystintä. 30 euroa maksaa höyrystin mikä laitetaan suuhun, jos ei käytä tavanomaista ilman kosteuttajaa.

• hyötysuhde
        melkein ilmaista kirjoitti:

Tupakissa nikotiini hävikki on vähintään 50 prosenttia, jos ei pidä tupakkia jatkuvasti suussa eikä ihme kerralla kaiken nikotiinin.

• idiootti3
        hyötysuhde kirjoitti:

Tupakissa nikotiini hävikki on vähintään 50 prosenttia, jos ei pidä tupakkia jatkuvasti suussa eikä ihme kerralla kaiken nikotiinin.

Jos otat lompakosta viiden euron setelin ja vaihdat sen euron kolikoihin niiin voit heittää 4 euroa roskikseen. Raha on vaihdonväline ja raha vaihdetaan tupakkiin.

• järjestelmäherra
        idiootti3 kirjoitti:

Jos otat lompakosta viiden euron setelin ja vaihdat sen euron kolikoihin niiin voit heittää 4 euroa roskikseen. Raha on vaihdonväline ja raha vaihdetaan tupakkiin.

Palautuspulloja on turha palauttaa, jos heität samalla reissulla 4 euroa jorpakkoon. Ihmisiä käytetään surutta hyväksi järjestelmässä, jos ei tiedä asioista.

• Täysälyiset ei kieltoja tarvitse. Hoksaavat lopettaa jos ovat tulleet lapsellisuuttaan aloittaneeksi. Vai onko joukossa joku joka ei tiedä haitoista.
      Luuserit polttaa, noloa olla aineen orjanana.

• syy-seuraussuhde

Tupakkia poltettiin aikoinaan, koska ei ollut muuta keinoa saada nikotiinia keuhkoihin. Tupakki oli välttämätön paha, mutta nykyinen tekniikka mahdollistaa nikotiin hengittämisen ilman tupakkia.

• Lopputilejä kaikille

kortistoon vaan kaikki tupakoitsijat, ylipainoiset, pesemättömät, hajuvedenkäyttäjät, valkosipulinsyöjät, krapulaviinalta haisevat, muiden päidyttävien aineiden käyttäjät, koirien omistajat, kontallaan työpäivänaikana olevat, kasvisruonsyöjät jne...Tulisi valtavasti työttömiä ! Mutta..haittaaks se ?

• tarkoitusperä
        Lopputilejä kaikille kirjoitti:

kortistoon vaan kaikki tupakoitsijat, ylipainoiset, pesemättömät, hajuvedenkäyttäjät, valkosipulinsyöjät, krapulaviinalta haisevat, muiden päidyttävien aineiden käyttäjät, koirien omistajat, kontallaan työpäivänaikana olevat, kasvisruonsyöjät jne...Tulisi valtavasti työttömiä ! Mutta..haittaaks se ?

Työttömyyden takia ihmiset tekevät työtä. Palkalla ostetaan kaikkea mikä vähentää työmäärää.

• minäkinkö?
        Lopputilejä kaikille kirjoitti:

Entäs ne työpaikan pariskunnat jotka käyvät yhtäaikaa vessassa ja sieltä kuuluu ähellys ja voihke.

• syöpökääryleboikkott

Tupakoimattomille palkallista lisälomaa vuodessa 2-3 viikkoa. Sen verran kuluu röökipelleiltä syöpäkääryleiden imuttamisiin palkallista työaikaa vuodessa -laskettu muuten minimissään.

• Luuserit polttaa

• Mikä ihana tekosyy

työkkäriin. En voi ottaa tarjottua työtä vastaan, työnantaja kieltänyt tupakoinnin työaikana ! Olen työrajoitteinen koska haluan ja vaadin saada tauollani juoda kahvia ja polttaa tupakin !

• käytäntö voittaa

Niin tekee, ja toimistoissakin aikaa kuluisi paljon vähemmän kun otettaisiin reilusti kahvikuppi kouraan ja mentäisiin pihalle siksi viideksi minuutiksi, verraten etä istutaan kahvipöydässä vartti. Tai että istutaan ensin ja sitten etsitään sitä piilopaikkaa vartti.

• holy smoke

koskaan ei ole ollut yhtään tupakoitsijaa tupakan takia sairaslomalla,mutta todella usein urheiluvammojen takia!

• Jaah.

Minunkin koulussa siivoojat polttavat (lisäksi kiroavat käytävillä), ihan näkyvällä paikalla, eikä kukaan ole vielä puuttunut asiaan. Hyvä esimerkki nuorille!

• Vitttumainen pomo

Meidän firmassa kukaan ei tupakoi. Porukkaa on kymmenkunta.
      Ai että miksi ei tupakoi... en ota tupakoivia töihin ja sillä siisti.
      Saavat vähän parempaa palkkaakin kun työaikaa ei mene kessun kanssa suhraamiseen.

• juupajuu3

Johan siinä rapiassa 3 minuutin tauossa saakin paljon aikaan. Varsinaisia superduunareita sulla :D

• savuton duunari

hei sinä vittumainen pomo.sinähän puhut pelkkää asiaa.

• laskukone kätöseen
        juupajuu3 kirjoitti:

Johan siinä rapiassa 3 minuutin tauossa saakin paljon aikaan. Varsinaisia superduunareita sulla :D

"Johan siinä rapiassa 3 minuutin tauossa saakin paljon aikaan. Varsinaisia superduunareita sulla :D"

Oletko laskenut montako minuuttia tuo tekee vuodessa kun lasketaan esim. 5 tupakkitaukoa (joka on todella ALAkanttiin laskettu) ja laitetaan sille tuo sinun 3 minuutin kestosi?
        Maksaa se työnantaja ison rahan per työmies vuodessa tyhjästä.

• juupajuu3
        laskukone kätöseen kirjoitti:

"Johan siinä rapiassa 3 minuutin tauossa saakin paljon aikaan. Varsinaisia superduunareita sulla :D"

Oletko laskenut montako minuuttia tuo tekee vuodessa kun lasketaan esim. 5 tupakkitaukoa (joka on todella ALAkanttiin laskettu) ja laitetaan sille tuo sinun 3 minuutin kestosi?
        Maksaa se työnantaja ison rahan per työmies vuodessa tyhjästä.

Meidän työpaikalla on kolme taukoa, kahvitauko klo 8.30 kesto 15 min, josta n.3 menee tupakointiin.
        Ruokatunti klo 11.30 kesto 30 min saa tupakoida niin paljon kun jaksaa.
        Kahvitunti klo 14.00 kesto 15 min saa tupakoida.
        Tulos = 0,0 minuuttia työnantajan aikaa, josta työnantaja maksaa 0,0 euroa.
        Tosiaan, enpä huomannutkaan kuinka paljon se syö yrityksen varoja ja aiheuttaa lisäkustannuksia. Tai, no, tuhkakuppi maksaa n. 3 euroa. Kerätkäämme kolehti.

• uudeltamaalta

tupakoivat pitävät itseään niin kovina ja periksi antamattomina,me poltetaan missä muka halutaan.mutta puhuuko silloin herra nikotiini vai kenties narri.narri joka pomppii sätkän naputtamaan tahtiin. olkaa ensin 2 viikkoa polttamatta ja tulkaa vasta sitten puhumaan kantista ja oman elämän hallinnasta.

• ....

Huhhuh.. nykyään tupakointi on kuin tabu ja paheksuttua, mutta ottakaa hyvät lerssinaamat huomioon, että se oli ennen täysin normaalia ja todella yleistä. Luuletteko että sellaisten jotka ovat tupakoinnin aloittaneet esim 50-70-luvulla on yhtäkkiä helppo se lopettaa? Itse en polta, mutta osaan vähän asettua muiden asemaan.
      Eräässä työpaikassani oli aivan ihana ja herttainen työntekijä, joka on polttanut 40 vuotta ja poltti siis myös työpaikalla, eikä siinä minun tai muidenkaan mielestä ollut mitään tuomittavaa tai väärää.
      Minulle on pääasia, ettei sisätiloissa polteta, jos joku toinen ulkona tupakoi, se ei minun persettäni kutita. Eikä pitäisi muidenkaan.

• Savutonsami

Minun koirani poltti 20 askia päivässä. Aika hurtta oli :/ menehty viime kesänä restaa rauhassa.

Toiset polttaa toiset ei jos ei tykkää niin menkööt pois

• twg

Taitaan noilla muiden tekemisiä vahtivilla olla niin kova stressi, että kuolevat aiemmin kuin nurkan takana tupakoivat. Ihmettelen kovasti miksi jotkut ottavat niin kovan stressin toisten tekemisistä.
        Totta on, että joillekkin ei riitä tupakointi kahvitauoilla ja ruokatauoilla, jolloin työaikaa menee. Eräässä rak.liikkeessä kielsin miehiltä tupakoinnin johdon pyynnöstä. Parhailla miehillä alkoi heti hommat tökkiä tosi pahasti, joten annoin luvan käydä tupakalla ja taas sujui työt. Tehokkaimmat miehet tupakoivat ja tupakoimattomat istuksivat työmaalla melkein aina kun menin paikalle.
        Mutta valkosipuli kyllä pitäisi kieltää kerrostaloissa, koska hajut tulee muhin asuntoihin ja porraskäytävään...voi sitä päänsärkyä.

• Yhdessä nousuun heko

On se ihan helevetin hianooo että työntantaja on keksinyt tämänkin keinon yrittää hallita työntekijöitään. Ja varsinkin näiden elämää suurempien ihmisten kyyläämiselle ovat tuoneet ihan uuden ulottuvuuden.

Tupakoitsijat on maailman pahin ryhmä, älkää missään nimessä puuttuko alkoholismiin (hienot ohjeet on) tai muuten vaan hilluviin ns. työntekijöihin, jotka eivät mitään muuta elämässään ole nostaneet kuin palkkaa.

Jos kaikki savuttoman Porin tehottomat työntekijät koottaisiin yhteen ja katsottaisiin mitä jää jäljelle. Ehkä ne hermosavuja vetelevät yrittäjät :)

• sauhuttelija

e-savukkeella poltan päivässä noi 150 tupakan määrän nikotiinia 26 mg/3ml. Nikotiinin määrä on huomattavasti suurempi mitä poltin tupakissa. Hintaa kertyy päivässä 50 senttiä kuukauden aikana.

• tupakanlehti

Tupakin polttamisesta ei ole mitään hyötyä. Yksi tupakki 0,6 mg, josta nikotiinin hävikki ainakin 1/3 osa.

• nuotiopiiri1

Tupakki on vuosisadan kusetus! Nikotiinin määrä olematon. Rahat menevät savuna ilmaan.

• Ei kessua

Aivan TURHAA!!!!! koko tupakan poltto siis niin turhaa kun vain joku voi olla......

• Puuupuuupusik...

Kaupungin nettisivuilla mainostetaan, että kaupunki on savuton työpaikka.
      Koko mainos on SUURI VITSI.

Laittaisi siihen tekstin vielä, että PUSIKOISSA JA NURKKIEN TAKANAA SAA POLTTAA.

Hahhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

• kolkkymment

Täällähän näitä taas oli, jotka puolustelivat tupakointiaan muiden muka vielä huonommilla tavoilla.

Suosittelen prsenuuskaan siirtymistä. Ei kukaan huomaa, että tupakoit!

• rikkuribongari

Lastaussillalla bongattu taas rikkureita.

• Peepuhetta?

Missä tämä tupakoitsijoiden käyttämä lastaussilta sijaitsee?

• yttelityyyyy

Käänny ensimmäisestä risteyksestä oikealle. Aja tien päähän ja vasemmalle. Sitten seuraavasta oikealle. Ja siinä on lastaus.

• röökibongari
        yttelityyyyy kirjoitti:

Käänny ensimmäisestä risteyksestä oikealle. Aja tien päähän ja vasemmalle. Sitten seuraavasta oikealle. Ja siinä on lastaus.

Tosta lastauslaiturista on tullut hyvin kuuluisa paikka, kun siellä voi bongata lähes varmasti rikkurin.
        Sinne vaan katsomaan ja kiikarit mukaan. Myös kaup.sairaalan pusikoissa ja nurkkien takana voi näihdä röökaajan..

• Onneksi eivät

vielä nämä saakelin KYTTÄÄJÄT saa kytätä kenenkään kotona mitä siellä poltelee.

• kävin työaikana

mettä pas´kalla vetäsin samalla nortin ja ryypäsin yhden kaljatölkin sisällön samalla.

• Minä myös

oikein kunnon tuiskupaska,kun tuli juotua keskenkäynyttä kiljua samalla vetäsin Malborot

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      7900
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      58
      5880
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      81
      3322
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      3013
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1698
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      210
      1660
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      336
      1388
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1192
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1179
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1101
    Aihe