HYVÄ! Kirjoita sinäkin, sillä ihmisiä on jo 34 000
ja lisää tulee koko ajan.
Olisi kiva, että eduskunta ottaisi tämän kansalaisaloitteen käsittelyynsä heti elokuussa, kun kansanedustajat palaavat lomiltaan.
Pois pakkoruotsi
kansalaisaloite: http://www.ruotsivapaaehtoiseksi.fi
Kirjoita sinäkin!
Sillä: miksi pakkoruotsi, miksi pakollinen?
Minulla ei ole mtään ruotsin kieltä vastaan, puhun mielelläni, mutta pakollisuus aiheuttaa aina vihaa ja vihantunne tunnetusti aiheuttaa vastarinnan.
Silloin ei oppi onnistu. vapaaehtoisuus on ilo ja onni kaikessa.
Pakko samoin kuin väkivaltaisuus tekee tiukan tenän. Kuvittelen, että siinä on raiskauksen sivumaku, ehdoton ei.
Mutta vapaaehtoisuus on samaa kuin myöntyminen.:)
Kerrohan vanhemmillesi tämä!
3
147
Vastaukset
- hmmmmmm
Nii eli= jos on pakkoruotsi, kaikki opiskelee, jos on vapaaehtosta, kaikki myöntyy ja opiskelee?
Onks tos mitää vitun järkee :D - On itsemääräämisoike
On siinä se inhimillisyys, itse saa päättää, minkä kielen valitsee.
Se on itsenäisen valtion kansalaisen oikeus. - ei pakkoa ruotsille
Jos olet 18 tai vanhempi mutta sinulla ei ole pankki tunnuksia, voit tulostaa lomakkeen www.ruotsivapaaehtoiseksi.fi sivun loppuosassa.
Tottakai me suomenkieliset haluamme olla vapaita ja päättää itse mitä kieliä haluamme opiskella. Ruotsalainen kansanpuolue on pystynyt määräämään kaiken tämän meille suomenkielisille ja siihen on saatava muutos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.663032Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91801- 1111656
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2221227- 123957
- 93933
- 60924
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil65907Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6825- 34800