Uskovaiset kauppaavat oikeaa uskoa. Osa kauppaa vain uskoa, joten se antaa pientä helpotusta.
Katoliset sanovat, että jotka on kuullut katolilaisuudesta, eivätkä siihen tartu, niin he ei pääse Taivaaseen..
Kotomaasta löytyy VL-liike, jonka mielestä vain heillä on oikea usko. Piispankaan usko ei riitä taivaspaikkaan.
Meillä on nyt tuossa kaksi tapausta, jotka vaatii uskomaan heidän tavallaan. Kumpi on oikeassa? Sivusta tulee uskovainen, joka sanoo sen riittävän, jos uskoo Jeesuksen olevan Jumalan poika. Nyt ollaan jo pienessä lirissä. Nyt on kolme vaihtoehtoa olemassa. Mikäli tämä kolmas on oikeassa, niin nämä kaksi eivät ole oikeassa. Mikäli kolmas on oikeassa, niin nuo kaikki kolme voivat pelastua. Mitäpä jos noista kahdesta onkin toinen oikeassa? Neljäs tulee sanomaan, että pitää uskoa Jeesuksen olevan Jumalan poika ja pitää saada kaste. Siinä on jo sitten lisäehto, joka kumoaa kolmannen olevan oikeassa. Jos tämä neljäs on oikeassa, niin kolmonen ei voi olla oikeassa. Raamatusta ei saa mitään ohjeita, kun jokainen perustelee uskonsa omilla kohdilla. Toinen pitää toista kohtaa tärkeämpänä.
Mistä sen tietää, että mihin oppiin pitää uskoa, että pääsee Taivaaseen? Se ei riitä, että uskoo Jumalaan, kun pitäisi vielä valita oikea oppi. Mikäli ei ota katolilaista, niin heidän mukaan olen Hlvetissä. Mikäli en ota lestojen oppia, niin olen hlvetissä. Kolmas lupaa hyvää ilman suurempia vaatimuksia. Neljäs vaatii kastettakin. Eikä ne tarjoajat tuohon lopu. Noita tarjojia on yli 25 000 kappaletta. Te vaaditta uskomaan Jeesukseen ja sanotte uskon olevan hieno asia. Mistä te tunnistatte sen oikean uskon? Pakkohan teillä on olla jotkin kriteerit, kun kauppaatte sitä oikeaa tapaa uskoa.
Oikea usko
23
74
Vastaukset
Hei.
Kyselet millainen on oikea usko ja ihmettelet kuinka monella eri tavalla uskoa "kaupataan". Itse en oikein pidä siitä, että jotkut tosiaan omivat vallan sanoa kuka on oikeassa uskossa... Raamatussa Apostolien teoissa sanotaan asiasta; "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Jeesukseen Vapahtajana uskominen on oleellista. Me pidämme tärkeänä kastetta siksi, että Jeesus kehotti kastamaan ja opettamaan.
Olen helpottunut siitä, ettei kukaan meistä ihmisistä pääse eikä voi olla päättämässä kenenkään "taivas-kohtalosta". Sen päättää vain ja yksin Jumala.
Hyvää kesän jatkoa,
Pirkko-pappi- jopas.
>>Olen helpottunut siitä, ettei kukaan meistä ihmisistä pääse eikä voi olla päättämässä kenenkään "taivas-kohtalosta". Sen päättää vain ja yksin Jumala.>>
vai olet sinä siitä helpottunut? raamattu lupaa että vähä on se määrä jotka ahtaan portin taivaaseen löytää. jos esimerkiksi ateistit saisi äänestää että pelastuuko kaikki, niin takuulla pelastuisi, eikä siihen tarvittaisi edes uskoa. sen verran inhimillisempiä on ateistit ja varmasti moni uskovakin olisi jos saisi päättää.
mutta tämä sinun jumalasi ei armoa tunne. uskot naiiveja tarinoita ja ristiriitaista kirjaa tai hellvettiin joudut. ihmeen suuren arvon jumala mitättömälle uskolle laskee. jopa suuremman arvon kuin elämässä tehdyille valinnoille - Rapanhapakko
Mutkun minä olen tavannut helluntailaisen, joka kertoi että mm te luterilaiset papit ette pääse Taivaaseen. Pitää käydä aikuiskasteella ja saada vielä Pyhän Hengen kaste. Kaveri vakuutti TIETÄVÄNSÄ tämän, koska Pyhä Henki on sen hänelle suoraan kertonut. Mitäpä sanoisit hänelle? kuka sinä olet väittämään Pyhää Henkeä vastaan? :-) .-)
Lisäksi ilkeä oppi sinullakin, jos tosiaan pitää uskoa Jesukseen, ettei joudu Helevataan. Entäs muiden uskontojen väki, jotka on kasvatettu uskomaan ihan toisin, ilman omaa syytään niin käsittävät
Eikö sinulle koskaan tuossa suloisessa uskossasi tule mieleen tuon opinkappaleesi julmuus? Vai etkö välitä siitä? - Rapanhapakko
Rapanhapakko kirjoitti:
Mutkun minä olen tavannut helluntailaisen, joka kertoi että mm te luterilaiset papit ette pääse Taivaaseen. Pitää käydä aikuiskasteella ja saada vielä Pyhän Hengen kaste. Kaveri vakuutti TIETÄVÄNSÄ tämän, koska Pyhä Henki on sen hänelle suoraan kertonut. Mitäpä sanoisit hänelle? kuka sinä olet väittämään Pyhää Henkeä vastaan? :-) .-)
Lisäksi ilkeä oppi sinullakin, jos tosiaan pitää uskoa Jesukseen, ettei joudu Helevataan. Entäs muiden uskontojen väki, jotka on kasvatettu uskomaan ihan toisin, ilman omaa syytään niin käsittävät
Eikö sinulle koskaan tuossa suloisessa uskossasi tule mieleen tuon opinkappaleesi julmuus? Vai etkö välitä siitä?Ylläoleva siis suoria kysymyksiä Pirkko-papille. Ei luulis olevan vaikea vastata.
- Kristinuskon kirja
Prkko-pappi.
Apostolien teot ovat ihmisten kirjoittamia.
Taivas-kohtalo. Sanot,
1 Vain ja yksin Jumala.
2 Usko Jeesukseen pelastaa.
Olet Jumala, onneksi olkoon sinulle ja sinuun uskoville ! - Kristinuskon kirja
Kristinuskon kirja kirjoitti:
Prkko-pappi.
Apostolien teot ovat ihmisten kirjoittamia.
Taivas-kohtalo. Sanot,
1 Vain ja yksin Jumala.
2 Usko Jeesukseen pelastaa.
Olet Jumala, onneksi olkoon sinulle ja sinuun uskoville !Painovirhe Pirkko-pappi. Hän on se Jumala.
- siis häääh
>>>>Raamatussa Apostolien teoissa sanotaan asiasta; "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi"
eli ateisti perhekuntaan kuuluva voi pelastua toisen perheenjäsenen uskolla? Rapanhapakko kirjoitti:
Eikö sinulle koskaan tuossa suloisessa uskossasi tule mieleen tuon opinkappaleesi julmuus? Vai etkö välitä siitä?Hei Rapanhapakko.
Kiitos suorista kysymyksistäsi, yritän vastata. Kaverisi sanoo tietävänsä aikuiskasteella käymisen välttämättömäksi. En minä väitä Pyhää Henkeä vastaan, miksi väittäisin. Mitäkö sanoisin hänelle... Hän uskokoon niin, ei meidän tarvitse asiasta väitellä, eihän - näin sanoisin. Minut on kastettu vauvana ja minä kastan, niin lapsia kuin nuoria kuin aikuisiakin, kuten Jeesus on käskenyt tehdä. Kaste on hyvä asia, ei siinä mitään väärää ole, ei tietenkään. Kun sanoin, että on uskottava Jeesukseen Kristukseen Vapahtajan, ei ole kyseessä minun oppini, vaan Raamatun sana. Miten muiden uskontojen väki? Niinpä. Sitä minäkin joskus mietin. Mutta en tiedä vastausta kysymykseesi, se jää nähtäväksi. Uskon Kristukseen ja siihen mitä Raamattuni hänestä ja pelastuksesta sanoo. Mielestäni Jumala, opinkappaleeni joksi sitä kutsut ei ole julmaa, vaikka sinun mielestäsi niin on.
Ystävällisesti
Pirkko-pappi- mistä tulee?
"Olen helpottunut siitä, ettei kukaan meistä ihmisistä pääse eikä voi olla päättämässä kenenkään "taivas-kohtalosta". Sen päättää vain ja yksin Jumala."
heh. jos ottaa huomioon mitä hirveyksiä tämä jumala on tehnyt niin en olisi kovin helpottunut että sama jumala päätttää kohtaloistamme. jos jumalan oikeustajuun ja rakkauteen kuuluu raskaanaolevien, pikkulasten, vanhusten ja monien tappamiset, kuten raamattu kertoo monissa kohdin, puhumattakaan vedenpaisumuksesta jne, niin en olisi kovin luottavainen antamaan kohtaloani tämän sairaan väkivaltaisen diktaattorin käsiin.
mistä pirkko tuo luottamuksesi joukkosurmaajaa kohtaan kumpuaa? Mistä minä tiedän sinun olevan oikeassa?Vuorisaarnassa Jeesus sanoo, että jos sinä et noudata paremmmin lakia kuin fariseukset, niin et pääse taivaaseen. Sinä kuitenkin otit esimerkin apostoleiden teoksesta, jossa puhuu opetuslapset, ei Jeesus. Sitten sinä sanot Jeesukseen uskomista oleelliseksi.
- 139
jopas. kirjoitti:
>>Olen helpottunut siitä, ettei kukaan meistä ihmisistä pääse eikä voi olla päättämässä kenenkään "taivas-kohtalosta". Sen päättää vain ja yksin Jumala.>>
vai olet sinä siitä helpottunut? raamattu lupaa että vähä on se määrä jotka ahtaan portin taivaaseen löytää. jos esimerkiksi ateistit saisi äänestää että pelastuuko kaikki, niin takuulla pelastuisi, eikä siihen tarvittaisi edes uskoa. sen verran inhimillisempiä on ateistit ja varmasti moni uskovakin olisi jos saisi päättää.
mutta tämä sinun jumalasi ei armoa tunne. uskot naiiveja tarinoita ja ristiriitaista kirjaa tai hellvettiin joudut. ihmeen suuren arvon jumala mitättömälle uskolle laskee. jopa suuremman arvon kuin elämässä tehdyille valinnoilleAito usko - olkoon miten mitätön tahansa - alkaa väistämättä vaikuttamaan niihin elämässä tehtyihin valintoihin. Siitä Jumala tunnistaa, mitä hedelmää mikäkin puu tuottaa. Hedelmät ei kuitenkaan ole sen puun "ansiota" :).
- 5+9
139 kirjoitti:
Aito usko - olkoon miten mitätön tahansa - alkaa väistämättä vaikuttamaan niihin elämässä tehtyihin valintoihin. Siitä Jumala tunnistaa, mitä hedelmää mikäkin puu tuottaa. Hedelmät ei kuitenkaan ole sen puun "ansiota" :).
joskus onkin näin että usko alkaa vaikuttaa valintoihin. mutta uskon yksinoikeudeksi ja ansioiksi sitä en laske koska ihminen voi ilman uskoakin katsoa valintojensa perään. sen kun vain päättää millaisia asioita haluaa tehdä ja mitä ei.
- Avainkaulalapsi
Pirkko-'pappi' lienee hukannut avaimet, jotka Jeesus jätti käyttöön.
Rapanhapakko kirjoitti:
Eikö sinulle koskaan tuossa suloisessa uskossasi tule mieleen tuon opinkappaleesi julmuus? Vai etkö välitä siitä?Ei tuollaista kantaa tarvitse etsiä hellareiden parista. Luterilaisen kirkon sisällä toimii lestat ja heidänkään mielestä ei pääse nuo papit taivaaseen. Hlvetissä ovat, että pätkähtää.
- minusta se on näin
Opit on tehty lähinnä sen vuoksi, että koska ihmiset ovat erilaisia, tavallaan Jumala on antanut jokaisen henkiselle rakenteelle sopivan muodon. Sen vuoksi opit olisi myös hyvä pitää erillisinä oppeina eikä sekoittaa niitä toisiinsa.
Ydinopit ovat samanlaiset, sitten sinne on pistetty sellaista joka "kutsuu" kutakin.
Esim. katolilaisilla sopii seurallinen katolisuus. Suomalaiset ja saksalaisille järkevä luterilaisuus jne. Kaikki nämä tietenkin johtavat Jumalan luokse.Mitähän järkevyyttä sinä näet luterilaisuudessa? Mielenkiintoista, että sinä näet suomalaisten valinneen luterilaisuuden järkevyyden kautta, kun totuus on toinen. Kustaa Vaasa halusi katolisen kirkon omaisuuden, kun sotaretket olivat imeneet hänet lähes vararikkoon. Sen seurauksena Ruotsiin ja Suomeen tuli luterilaisuus. Ei suomalaiset valinnut uskoa sen perusteella, että se tuntui järkevämmältä kuin katolilaisuus. Se uskonto vaihdettiin kun kuningas niin halusi.
- minusta se on näin
mave kirjoitti:
Mitähän järkevyyttä sinä näet luterilaisuudessa? Mielenkiintoista, että sinä näet suomalaisten valinneen luterilaisuuden järkevyyden kautta, kun totuus on toinen. Kustaa Vaasa halusi katolisen kirkon omaisuuden, kun sotaretket olivat imeneet hänet lähes vararikkoon. Sen seurauksena Ruotsiin ja Suomeen tuli luterilaisuus. Ei suomalaiset valinnut uskoa sen perusteella, että se tuntui järkevämmältä kuin katolilaisuus. Se uskonto vaihdettiin kun kuningas niin halusi.
Jumala on käyttänyt kuninkaita milloin mihinkin.
minusta se on näin kirjoitti:
Jumala on käyttänyt kuninkaita milloin mihinkin.
Sinä et varmaankaan tiedä, että niiden vaihtamisten vuoksi alkoi sota. Aluksi siedettiin toisiaan, mutta 30-vuotinen sota riehui sen seurauksena.....Miksi Jumala halusi erittää uskonnon kahtia ja aloittaa niiden kesken sodan? Kai sitä piti sitten vain saada ihmisuhreja...
- minusta se on näin
mave kirjoitti:
Sinä et varmaankaan tiedä, että niiden vaihtamisten vuoksi alkoi sota. Aluksi siedettiin toisiaan, mutta 30-vuotinen sota riehui sen seurauksena.....Miksi Jumala halusi erittää uskonnon kahtia ja aloittaa niiden kesken sodan? Kai sitä piti sitten vain saada ihmisuhreja...
En tietenkään tiedä. En ole oikeastaan vielä oppinut edes lukemaan ja laskemaan. Olen ihan kauhuissani sanomistasi tiedoista. Kuulin ne ensimmäisen kerran. Kiitos mave, tästä lähtien julistan ateismin jumalaa! Kauan yritin peittää tiedon itseltäni, mutta voi kauhistus, hienoa, että kuulin viimein totuuden. Suuri mave on puhunut. Kumartakaamme mavea!
minusta se on näin kirjoitti:
En tietenkään tiedä. En ole oikeastaan vielä oppinut edes lukemaan ja laskemaan. Olen ihan kauhuissani sanomistasi tiedoista. Kuulin ne ensimmäisen kerran. Kiitos mave, tästä lähtien julistan ateismin jumalaa! Kauan yritin peittää tiedon itseltäni, mutta voi kauhistus, hienoa, että kuulin viimein totuuden. Suuri mave on puhunut. Kumartakaamme mavea!
Teoria kun kusee kintuille, niin sarkasmi jatkaa.
- adrs
Kaikki kirkot katolisista helluntailaisiin ovat yhteisesti hyväksyneet Apostolisen, Nikean ja Athanasiuksen uskontunnustuksen. Siksi ne ovat kristillisiä kirkkoja eivät lahkoja. Lahkot eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, Jumalaksi, Jumalan Pojaksi jo luomistytössä mukana olleeksi. Eivät myöskään liberaaliteologit.
Jotka kieltävät muitten kirkkojen jäseniltä taivaaseenpääsyn ovat väärässä tai uskon ulkopuolella.- korjaus_
.. siis luomistyössä ..
"Jotka kieltävät muitten kirkkojen jäseniltä taivaaseenpääsyn ovat väärässä tai uskon ulkopuolella. "
Ja minun täytyy uskoa sinua, eikä katolisia tai lestoja, koska?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 614267
- 1053475
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373100Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262578- 452247
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52019- 201959
- 1861817
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3941516Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91348