Koira repi pään irti

hh1234

28

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elvis R.I.P. :'(

      Se akka linnaan!!! Koiranomistaja olen,mutta se ei poissulje realistista ajattelua. Järkyttävä esimerkki mitä tapahtuu kun koira on täysin väärissä käsissä.

      • todellisuus on tätä

        Tuon rotuisille ei auta vaikka olisi kuinka hyvä koulutus ja kouluttaja. Niillä naksahtelee päässä, ovat siis arvaamattomia, koska lukevat ja käsittävät toisia koiria väärin. Se on todellisuus, mutta sitä on osan vaikea myöntää, varsinkaan noiden staffien, amstaffien ja pitt bullien omistajien. Tasan yhden olen tavannut, joka sanoi että staffi on suht arvaamaton eikä sitä voi toisten koirien lähelle päästää, vaikka pentuna leikki puistossa.


    • Koiraihminen 2

      Vastuullinen aika selvä joo. Voikohan noin olla ihminen tyhmä, että kuvittelee pois kävelemällä tilanteen klaaraantuvan :/

      Mielestäni jaappanissa on ainakin joskus ollut sellainen laki, että niin ison moottoripyörän saat ottaa kun pystyt pystyyn nostamaan.
      Eli vaikka olisi olisi kuinka taitava, koulutettu ja kokenut pyörän käsittelijä, joskus sekin päivä voi tulla eteen, että se pyörä kellahtaa.......

    • mopsi5

      Miksi tietyt koirarodut tulisi kieltää, hyvä esimerkki siitä. Kuinka kukaan ei Suomessa ryhdy ajamaan tätä asiaa, kuinka monta kissaa, pikkukoiraa tai ihmistä saa oikein raadella? Nämä egonjatke-rodut ovat AINA väärissä käsissä, ei normaalit ihmiset niitä edes hanki.

    • Egon jatke

      Mut ihmetyttää vaan et jos toi "tappaja" koira oli kiinni niin onko tämä toinen ollut vapaana? vai mikähän tässä on ollu koko juttu.. Esim suomessa jos toinen koira on vapaana ja sen tappaa toinen koira joka on remmissä, se jonka koira on ollut vapaana on "korvaus velvollinen" koska hän riikkoo lakia käyttäytymisellään.

      Sitten Mikä on EGONJATKE ROTU?

      Sitten yleensä pienet koirat ovat niitä joita ei kouluteta ja ne saa tehdä mitä tahansa esim. käydä ihmisten kimppuun koska ne on niin pieniä niin eihän niistä tuu kun naarmuja. Esim. naapurin chihu hyökkäs mun kimppuuni. Miks sitä ei lopeteta? Eikös sekin ole sitten tappaja koita kun hyökkäs mun kimppuuni?

      Sit viä itselläni taitaa olla tälläinen egonjatke rotu. luulisin ainakin niin. Mutta jos koiralla on aivan ihana luonne ihmisiä kohtaan ja siittä saa kaverin joka paikkaan niin miksi minun olisi pitänyt esim ottaa tollanen räkyttävä karvapallo? Varmaan sen takia et sitä ei tarvis kouluttaa ja se sais purra lapsia ja ihmisiä eikä kukaan sanois mitään!

      Niin monella tässäkin maassa on koira ja he eivät välitä, kouluta tai edes hoida koiriaan kunnolla.. Ja nyt ei ole kyse rodusta vaan ihan vain koirien omistajista.. Joten jätetään tällänen yleistäminen pois!!

      Tai sit voin vaan todeta et kaikki naiset on huonoja ratissa, kaikki miehet on putkiaivoja jne jne..

      • Kortti pois

        Kaikki naisethan on huonoja ratissa, joten se vertaus oli vähän huono.


      • Kkkkköööö

        "'It was on the lead the whole time. It dragged her in the garden she couldn't control it. Elvis was attacked in his own garden and he is the size of a rat"

        Eli olisko ollut vapaana omalla takapihalla, tmv. joko narun päässä tai sitten oli riittävästi aitaa, että rotan kokoinen koira pysyy siellä.

        Tuossahan sanotaan, että nainen ei pystynyt hanskaamaan koiraa, vaan koira raahasi naisen mukanaan tuonne alueelle missä pikkukoira oli.


      • Miten se

        että "kaikki" eivät kouluta niitä "räkyttäviä pikkupiskejä" estäisi sinua tekemästä niin? Siis hankkia sellainen pikkupiski ja kouluttaa se hyvätapaiseksi. Olisit hyvänä esimerkkinä että koiran kuin koiran, myös pienen, voi kouluttaa. Ja tärkeää että silloin kenenkään tarvisi pelätä sinun egonjatkettasi. Ne egonjatkeet kun myös tahtovat olla "kaikki täysin kouluttamattomia" useimpien niitä tavanneiden mielestä. Aivan kuten BMW ja Audi-kuskit kaahaavat aina(ainakin lada- ja toyota-kuskien mielestä).

        Omilla järkevillä valinnoillaan jokainen voi tehdä elämästä itselleen ja muille paljon siedettävämmän. Miksi siis ottaa jonkun sutenöörin suojelukoiran jos halajat vain seurakoiraa?


      • On se kumma...

        Et sitten vaivautunut lukemaan juttua..? Siinähän selvästi kerrotaan, että pikkukoira oli omalla pihallaan ja isompi koira raahasi omistajansa perässään sinne pihalle.

        Sitten taas tuosta kouluttamis -asiasta. Eiköhän noita kouluttamattomia ole valitettavasti ihan yhtä paljon noissa bull -rotuisissa koirissa kuin pikkukoirissakin, siltä ainakin minusta vaikuttaa... Juuri kääpiörodut ja bull -rotuiset on järkiään ihmisillä, joilla ei minkäänlaista koiraa pitäisi olla, eli niillä laiskoilla jotka eivät koiriaan kouluta ja haluavat joko pikkuisen pehmolelun lellittäväksi tai sitten pelottavan koiran omaa egoaan pönkittämään.

        Ja vielä sellainen juttu, että jos tuo tollo ämmä olisi lyönyt paksun perseensä kenttään ja pitänyt koiransa remmistä kaksin käsin, niin koira ei olisi mokomaa läskipersettä jaksanut perässään kiskoa yhtään mihinkään. Akka lienee juuri näitä, joiden mielestä on kivaa ja söpöä kun "hennolla" ja "pienellä" naisella on iso ja hurja koira joka tätä ihanaa (tonni)keijukaista kiskoo perässään minne tykkää... Luulee kai pillunsa käyvän paremmin kaupaksi miesten keskuudessa kun on "nainen pulassa"... "On se niin söpöä kun tuo reipas ja hento tyttönen tuollaista petoa ulkoiluttaa, annampa sille patukkaa haaroväliin..."

        Ja olen itse ison ja vaativamman mutta kunnolla koulutetun ja sosiaalistetun koiran omistajana ihan vitun kyllästynyt kaltaisiisi taulapäihin, jotka aina näihin tämän kaltaisiin juttuihin vastaavat jotain paskaa kouluttamattomista pikkukoirista "miksi ne saa purra, onko ne tappajakoiria?" ihan kuin se olisi peruste sille, että _sinun_ koirasi saa olla huonosti käyttäytyvä ja vaaraksi muille koirille, kun joku pikkusintti vähän räksyttää sen nokan edessä. Mitä isompi koira sen suurempi vastuu, ja se _sinunkin_ tulisi tiedostaa...

        Mitä sitten jos pikkukoirat räkyttää? Täyspäinen ja normaali koulutettu ja sosiaalistettu koira ei välitä niistä, omani vain katsoo huvittuneena. Onko se jotenkin coolia jos koirasi uskaltaa raadella hengiltä jonkun "ärsyttävän pikkuräksyn"? Et sinä koirista pidä oikeasti ollenkaan etkä ole mikään koiraihminen, jos inhoat pikkukoiria.


      • Ausi-kuski
        Miten se kirjoitti:

        että "kaikki" eivät kouluta niitä "räkyttäviä pikkupiskejä" estäisi sinua tekemästä niin? Siis hankkia sellainen pikkupiski ja kouluttaa se hyvätapaiseksi. Olisit hyvänä esimerkkinä että koiran kuin koiran, myös pienen, voi kouluttaa. Ja tärkeää että silloin kenenkään tarvisi pelätä sinun egonjatkettasi. Ne egonjatkeet kun myös tahtovat olla "kaikki täysin kouluttamattomia" useimpien niitä tavanneiden mielestä. Aivan kuten BMW ja Audi-kuskit kaahaavat aina(ainakin lada- ja toyota-kuskien mielestä).

        Omilla järkevillä valinnoillaan jokainen voi tehdä elämästä itselleen ja muille paljon siedettävämmän. Miksi siis ottaa jonkun sutenöörin suojelukoiran jos halajat vain seurakoiraa?

        No heissan.. Otin egon jatke koiran jos siksi sitä hlausit kutsua sen takia että sen luonne on aivan ihana ihmisiä kohtaan. Sillä on enrgiaa ja se jaksaa lenkkeillä.. Katsos kun kaikki ihmiset joita olen tavannut on kehunut kuinka ihana, mukava, söpö, rauhallinen ja kubis koira minulla on.. Miksi yleistät jos itse pelkäät näitä koiria niin sehän on sinun ongelma ei muiden?

        Sitten olenkin hyvä esimerkki koska minulla on egon jatke joka on ystävllinen ja koulutettu..

        Sitten en todellakaan miettinyt edes mitään muuta koiraa kuin tätä rotua mikä minulla on. Ennen tätä egon jatketta istellä oli mäyris. Mäyris on koira joka puree varmiten ihmistä. JA niillä vasta suuri ego onkin. JA miksi haluaisin Räksyttävän pikku piskin kun voin nauttia omasta koirasta ilman sitä saakelin räksyttämistä?


        Sit ja mulla on AUDI.. muahhaha.. taidat itse olla ladakuski vai toyota kuski.. :) Ja olet vain kateellinen kaikille muille joilla on elämä ja he pystyvät nauttimaan siittä!


      • hohohoh
        On se kumma... kirjoitti:

        Et sitten vaivautunut lukemaan juttua..? Siinähän selvästi kerrotaan, että pikkukoira oli omalla pihallaan ja isompi koira raahasi omistajansa perässään sinne pihalle.

        Sitten taas tuosta kouluttamis -asiasta. Eiköhän noita kouluttamattomia ole valitettavasti ihan yhtä paljon noissa bull -rotuisissa koirissa kuin pikkukoirissakin, siltä ainakin minusta vaikuttaa... Juuri kääpiörodut ja bull -rotuiset on järkiään ihmisillä, joilla ei minkäänlaista koiraa pitäisi olla, eli niillä laiskoilla jotka eivät koiriaan kouluta ja haluavat joko pikkuisen pehmolelun lellittäväksi tai sitten pelottavan koiran omaa egoaan pönkittämään.

        Ja vielä sellainen juttu, että jos tuo tollo ämmä olisi lyönyt paksun perseensä kenttään ja pitänyt koiransa remmistä kaksin käsin, niin koira ei olisi mokomaa läskipersettä jaksanut perässään kiskoa yhtään mihinkään. Akka lienee juuri näitä, joiden mielestä on kivaa ja söpöä kun "hennolla" ja "pienellä" naisella on iso ja hurja koira joka tätä ihanaa (tonni)keijukaista kiskoo perässään minne tykkää... Luulee kai pillunsa käyvän paremmin kaupaksi miesten keskuudessa kun on "nainen pulassa"... "On se niin söpöä kun tuo reipas ja hento tyttönen tuollaista petoa ulkoiluttaa, annampa sille patukkaa haaroväliin..."

        Ja olen itse ison ja vaativamman mutta kunnolla koulutetun ja sosiaalistetun koiran omistajana ihan vitun kyllästynyt kaltaisiisi taulapäihin, jotka aina näihin tämän kaltaisiin juttuihin vastaavat jotain paskaa kouluttamattomista pikkukoirista "miksi ne saa purra, onko ne tappajakoiria?" ihan kuin se olisi peruste sille, että _sinun_ koirasi saa olla huonosti käyttäytyvä ja vaaraksi muille koirille, kun joku pikkusintti vähän räksyttää sen nokan edessä. Mitä isompi koira sen suurempi vastuu, ja se _sinunkin_ tulisi tiedostaa...

        Mitä sitten jos pikkukoirat räkyttää? Täyspäinen ja normaali koulutettu ja sosiaalistettu koira ei välitä niistä, omani vain katsoo huvittuneena. Onko se jotenkin coolia jos koirasi uskaltaa raadella hengiltä jonkun "ärsyttävän pikkuräksyn"? Et sinä koirista pidä oikeasti ollenkaan etkä ole mikään koiraihminen, jos inhoat pikkukoiria.

        Onko se coolia että pikku koira saa purra lasta, koiria ja sille ei tehdä mitään.. Sitten yhden koiran takia mustamaalataan kaikki saman rotuiset koirat?

        Tässä maassa ei olisi yhtään koiraa jos kaikki rodut jotka on purrut ihmistä lopettaisin koska ne kaikki on päästään vialla..


      • niin no joo
        On se kumma... kirjoitti:

        Et sitten vaivautunut lukemaan juttua..? Siinähän selvästi kerrotaan, että pikkukoira oli omalla pihallaan ja isompi koira raahasi omistajansa perässään sinne pihalle.

        Sitten taas tuosta kouluttamis -asiasta. Eiköhän noita kouluttamattomia ole valitettavasti ihan yhtä paljon noissa bull -rotuisissa koirissa kuin pikkukoirissakin, siltä ainakin minusta vaikuttaa... Juuri kääpiörodut ja bull -rotuiset on järkiään ihmisillä, joilla ei minkäänlaista koiraa pitäisi olla, eli niillä laiskoilla jotka eivät koiriaan kouluta ja haluavat joko pikkuisen pehmolelun lellittäväksi tai sitten pelottavan koiran omaa egoaan pönkittämään.

        Ja vielä sellainen juttu, että jos tuo tollo ämmä olisi lyönyt paksun perseensä kenttään ja pitänyt koiransa remmistä kaksin käsin, niin koira ei olisi mokomaa läskipersettä jaksanut perässään kiskoa yhtään mihinkään. Akka lienee juuri näitä, joiden mielestä on kivaa ja söpöä kun "hennolla" ja "pienellä" naisella on iso ja hurja koira joka tätä ihanaa (tonni)keijukaista kiskoo perässään minne tykkää... Luulee kai pillunsa käyvän paremmin kaupaksi miesten keskuudessa kun on "nainen pulassa"... "On se niin söpöä kun tuo reipas ja hento tyttönen tuollaista petoa ulkoiluttaa, annampa sille patukkaa haaroväliin..."

        Ja olen itse ison ja vaativamman mutta kunnolla koulutetun ja sosiaalistetun koiran omistajana ihan vitun kyllästynyt kaltaisiisi taulapäihin, jotka aina näihin tämän kaltaisiin juttuihin vastaavat jotain paskaa kouluttamattomista pikkukoirista "miksi ne saa purra, onko ne tappajakoiria?" ihan kuin se olisi peruste sille, että _sinun_ koirasi saa olla huonosti käyttäytyvä ja vaaraksi muille koirille, kun joku pikkusintti vähän räksyttää sen nokan edessä. Mitä isompi koira sen suurempi vastuu, ja se _sinunkin_ tulisi tiedostaa...

        Mitä sitten jos pikkukoirat räkyttää? Täyspäinen ja normaali koulutettu ja sosiaalistettu koira ei välitä niistä, omani vain katsoo huvittuneena. Onko se jotenkin coolia jos koirasi uskaltaa raadella hengiltä jonkun "ärsyttävän pikkuräksyn"? Et sinä koirista pidä oikeasti ollenkaan etkä ole mikään koiraihminen, jos inhoat pikkukoiria.

        Muuten ihan vielä lisään että tiedän ihania chihuja (jotka on koulutettu) ja rakastan niitäkin (tavallaan on osa mun perhettä nekin).. Mutta se että jos yksi koira pilaa koko rodun maineen niinkuin tämä koko viestiketju sitä yrittää sanoa niin.. Yleistän itsekkin tässä niitä pikku koiria..

        Oma koira ei välitä noista räksyttävistä koirista tai oikeestaan mistään koirista jotka haukkuvat. Mutta se ei oo kivaa kun eräs pieni koira räksyttää koko ajan ja se ei lopu kun koira lähtee pois näkö kentästä. kiva olla samassa talossa kun se aloittaa sen 5 aamulla tai siten 10 aikaan illalla ja jatkaa pitkään yöhän (ja tiedän ettei se koiran vika ole vaan omistajan)

        En perustele että minun koira saisi olla huonosti käyttäytyvä. Mutta mielestäni pientenkoirien omistajat tyytyvät niin usein siihen että niitä ei saa komentaa ja kun nitä ei tarvi kouluttaa pienen kokonsa tähden.


      • et tämmöistä
        Ausi-kuski kirjoitti:

        No heissan.. Otin egon jatke koiran jos siksi sitä hlausit kutsua sen takia että sen luonne on aivan ihana ihmisiä kohtaan. Sillä on enrgiaa ja se jaksaa lenkkeillä.. Katsos kun kaikki ihmiset joita olen tavannut on kehunut kuinka ihana, mukava, söpö, rauhallinen ja kubis koira minulla on.. Miksi yleistät jos itse pelkäät näitä koiria niin sehän on sinun ongelma ei muiden?

        Sitten olenkin hyvä esimerkki koska minulla on egon jatke joka on ystävllinen ja koulutettu..

        Sitten en todellakaan miettinyt edes mitään muuta koiraa kuin tätä rotua mikä minulla on. Ennen tätä egon jatketta istellä oli mäyris. Mäyris on koira joka puree varmiten ihmistä. JA niillä vasta suuri ego onkin. JA miksi haluaisin Räksyttävän pikku piskin kun voin nauttia omasta koirasta ilman sitä saakelin räksyttämistä?


        Sit ja mulla on AUDI.. muahhaha.. taidat itse olla ladakuski vai toyota kuski.. :) Ja olet vain kateellinen kaikille muille joilla on elämä ja he pystyvät nauttimaan siittä!

        Eli pieni koira on omalla pihallaan, ja se on pienen koira vika, kun sinä menet koirasi perässä sinne ja sinun koirasi repii toisen omalla pihalla pieneltä pään irti ? Mieti nyt mitä kirjoitat. Sen kerran kun sinun egonjatkeesi nousee edes tuota meidän aitaa vasten, tulee turvakengästä päähän teille molemmille.


      • ota selvää
        hohohoh kirjoitti:

        Onko se coolia että pikku koira saa purra lasta, koiria ja sille ei tehdä mitään.. Sitten yhden koiran takia mustamaalataan kaikki saman rotuiset koirat?

        Tässä maassa ei olisi yhtään koiraa jos kaikki rodut jotka on purrut ihmistä lopettaisin koska ne kaikki on päästään vialla..

        No tuota tuossa jutussa oleva koira on oikeasti arvaamaton, oikeat kasvattajat kertovat sen pennun hakijalle, ettei koira välitä eikä sovellu toisten koirien kanssa, ei vaikka pennusta asti opettaa. Totuus on se, ettei tuon "sarjan" koirat opi lukemaan toisia koiria, vaan voivat käsittää väärin ja lopputulos on tuollainen.


      • Luitko linkkiä? Et.

        Siis jos oisit lukenu linkitetyn jutun, tietäisit, 'mikähän tässä oli se juttu'.. Tappajakoiran omistaja ei saanut pideltyä lemmikkiään, vaan se veti pihalle, jossa pikkukoira oli, ja puri sen kahtia. Sen jälkeen omistaja sanoi 'Ei se ollut tämän vika, se on vasta pentu!', ja veti koiransa pois paikalta. Omistajaa ei ehkä olisi tavoitettu, ellei sivullinen olisi ottanut hänestä kuvaa. Vaikka pikkukoira olisi ollut vapaana, se oli omalla pihallaan. Ulkopuolisilla ei toisten pihalle ole asiaa.

        Eiköhän vihaiset pikkukoiratkin lopeteta viimeisenä vaihtoehtona, mutta olet typerä verratessasi chihuahuaa ja vaikka nyt kyseisen jutun staffia vaarallisuutensa puolesta keskenään! Ihan sama, jos ottaisit tuohon tilalle hauen ja hain! Jos chihu napsahtaa, sen hihnaa voi yhden sormen sijasta pidellä vaikka kahdella, mutta tämän jutun perusteella se ei staffille riitä. Pelkäsitkö henkesi puolesta, kun chihu hyökkäsi?


    • 10+10

      Kaikki tuntemani ihmiset, joilla on tuommoinen rotan kokoinen koira, eivät ole niitä kouluttaneet. Ei ainakaan näytä siltä.

      Kaikki koirat, isot ja pienet, voivat olla loistavia lemmikkejä hyvin koulutettuina. Väärissä käsissä isot koirat ovat vaarallisia. Eli ihan turha syyttää jotakin koiraa tai koirarotua, koska se on ihmisen vika. Isot koirat ovat yleisesti todella ihanaluonteisia ja uskollisia omistajalleen. Dobermannistakin on sanottu, että kyseinen rotu on verenhimoinen eikä sovi lapsiperheeseen. Mitä vielä!! Rotuhan rakastaa lapsia eikä ole mikään tappajakoira, kunhan sen on kasvattanut ja kouluttanut oikein! Ekaksi koiraksi ei tietenkään kannata hullun isoa koiraa ottaa, koska todennäköisesti ei sitä osaa kouluttaa ja sitten, kun joku kaunis päivä koiran metsästysvietti herää ja raateleekin jonkun mulkosilmäisen chihun, ni viedäänkin koira heti piikille, koska se on hullu. Kenen vika? Koiran? No ei todellakaan vaan ihmisen!

      • Jos näin on

        kuin sanot "Kaikki tuntemani ihmiset, joilla on tuommoinen rotan kokoinen koira, eivät ole niitä kouluttaneet. Ei ainakaan näytä siltä.", niin kannattaisiko vaihtaa vähän tuttavapiiriä tai ainakin laajentaa sitä?


    • joobax

      Ei kai ny noin löysän näkönen ämmä pysty staffia pitelemään. Harmillisesti juuri tuosta rodusta on tullut britteinsaarilla muotirotu ja niitä teetetään pilvin pimein noille löysille ihmisille, jotka sitten ei edes voimalla kykene pidättelemään koiraansa. Vaan onko tuo mikään ihme? Tuokin eukko näyttää siltä, ettei ole eläissään lenkkitossuja nähnyt.

    • toisessa päässä

      Tuossakin joku heitti että pitäisi nämä "tappajakoirat" kieltää.. No tässäkin tapauksessa vaara tilanteen aiheutti se että nainen ei saanut pideltyä koiraansa, pitäisikö siis kaikki koirat jotka painavat yli 15kg kieltää? Vai millä perusteella tuo "tappajakoira" määritetään?
      Nämä tapaukset ovat ikäviä mutta näitä tapauksia tapahtuu koska tämäkin uutinen on varmasti ollut lööpeissä briteissä. Kuinkahan suurta munaa vastaa koira joka on repinyt toiselta koiralta pään irti? Surullinen kierre mutta ei sille oikein mitään voi ellei mediaa saada lopettamaan näillä asioilla mässäily..
      Totuus on kuitenkin se, että kun aletaan kieltämään "tappajarotuja", täytyy tämä "tappajuus" jotenkin määrittää.

      Tässä on Saksan lista "vaarallisista" koirista, osa on kielletty kokonaan, osa on rajoitettu, se kuinka tiukat säännöt ovat ja mitä rotuja ne koskevat, vaihtelee alueittain.
      American Staffordshire Terrier, Pitbull Terrier, Staffordshire Bull Terrier, Bull Terrier, Neopolitan Mastiff, Spanish, Mastiff, Dogue de Bordeux, Dogo Argentino, Fila Brasileiro, Roman Fighting Dog, Chinese Fighting Dog, Bandog, Tosa Inu, Akbash, Briard, Beauceron, Bullmastiff, Dobermann, Estrela Mountain Dog, Komondor, Kuvasz, Maremma, Mastiff, Pyrenean Mastiff, Pyrenean Mountain Dog, Rottweiler, Tibetan Mastiff, Rhodesian Bridgeback and 15 other European herding breeds
      For _all_ dogs higher then 40cm and/or over 20Kg weight

      • Vaaralliset rodut

        Saksan lista on aika hyvä! Voi kun tässäkin maassa päästäisiin yleiseurooppalaiselle tasolle, ei haittaa vaikka päästäisiin vähän pidemmällekin asiassa.On se kumma kun Suomessa arvostetaan turvallisuutta ja kansanterveyttä niin paljon, noudatetaan kaikkia kummallisia sääntöjä pyöräilykypäräpakkoineen, makeisveroineen, mutta vaarallisia koiria saa kuka tahansa debiili pitää ja harjoituttaa hyökkäämiseen.


      • järkyttynyt! :(
        Vaaralliset rodut kirjoitti:

        Saksan lista on aika hyvä! Voi kun tässäkin maassa päästäisiin yleiseurooppalaiselle tasolle, ei haittaa vaikka päästäisiin vähän pidemmällekin asiassa.On se kumma kun Suomessa arvostetaan turvallisuutta ja kansanterveyttä niin paljon, noudatetaan kaikkia kummallisia sääntöjä pyöräilykypäräpakkoineen, makeisveroineen, mutta vaarallisia koiria saa kuka tahansa debiili pitää ja harjoituttaa hyökkäämiseen.

        Ihan jo koiran omistajan kommentista "it's just a puppy" ja pakenemisesta paikalta voidaan päätellä paljon k.o. omistajasta...
        Omat koirani,kas kummaa,eivät revi päitä irti,ja jos näin kävisi (ei käy,ne on koulutettu ja itse olen vastuullinen sekä järjellä että sydämellä ajattelemaan kykenevä),ottaisin täyden vastuun,maksaisin korvaukset (vaikka rahassa ei tuollaista ikinä voi mitatakaan!) ja lopetuttaisin koirani heti. Ell saisi tutkia onko vika ollut esim. aivokasvain.
        K.o. koirasta voi vielä saada kunnollisen,pentu jos on,mutta mahdollisen uuden omistajan olisi oltava asiantuntija,110% omistautunut ja asua kaukana Elviksen kodista.
        Niin vaikea yhtälö,että koiran lopetusta kannatan. Ja tuomiota myös omistajalle.
        Mielipiteeni tämä. Asiaan emme voi vaikuttaa,mutta jokainen koiran ottamista harkitseva saisi miettiä kauan ja hartaasti sitä omaa rotuaan ja omia rahkeitaan. Aivan liikaa koiria pilalla väärien ihmisten vastuuttomissa käsissä,mikä on väistämättä negaa myös meille osaaville koiranomistajille.
        Surulliseksi ja tyrmistyneeksi teki koko tämä tapaus,molempien koirien puolesta.


      • kettukiittaa
        Vaaralliset rodut kirjoitti:

        Saksan lista on aika hyvä! Voi kun tässäkin maassa päästäisiin yleiseurooppalaiselle tasolle, ei haittaa vaikka päästäisiin vähän pidemmällekin asiassa.On se kumma kun Suomessa arvostetaan turvallisuutta ja kansanterveyttä niin paljon, noudatetaan kaikkia kummallisia sääntöjä pyöräilykypäräpakkoineen, makeisveroineen, mutta vaarallisia koiria saa kuka tahansa debiili pitää ja harjoituttaa hyökkäämiseen.

        "vaarallisia koiria saa kuka tahansa debiili pitää ja harjoituttaa hyökkäämiseen."
        Niin, sen sijaan että alettaisiin kieltämään rotuja ja vaikeuttamaan kaikkien elämää ja vihastuttamaan hyvin suuri ihmisjoukko, otettaisiin mieluummin käyttöön se koira-ajokortti. Se olisi helppo tapa hallita sitä, millaisille ihmisille koiria joutuu eikä tarvitsisi alkaa lopettamaan viattomia koiria ja aiheuttaa paljoa surua ja murhetta. Ajokortti nostaisi kynnystä hankkia koira ja varmasti johtaisi siihen että ihmiset harkitsisivat koiran hankintaa paremmin. Koira-ajokortti tulisi esittää kasvattajalle aina ennen minkä tahansa rotuisen koiran hankintaa. Minusta tuosta ajokortista ei olisi mitään muuta kuin hyötyä kaikille osapuolille. Omistaja saa tietää onko hän varmasti valmis koiran hankintaan. Koira pääsee varmasti osaavaan kotiin. Kasvattaja tietää että pennun omistaja on varmasti omistautunut koiran hankintaa ja osaa myös pitää sitä oikein.

        Minusta olisi myös parempi se, että sen sijaan että aletaan lopettamaan tai poistamaan maasta kaikki "vaaralliset" rodut, laitettaisiin pakolliseksi koiran luonnetesti tietyn rotuisille koirille. Saksassa tämä on jo osittain käytössä. Jos koira ei läpäise testiä, riippuen siitä kuinka pahasti se epäonnistuu, se joko lopetetaan tai sille määrätään kuonokoppapakko.


      • My tiger ate it
        kettukiittaa kirjoitti:

        "vaarallisia koiria saa kuka tahansa debiili pitää ja harjoituttaa hyökkäämiseen."
        Niin, sen sijaan että alettaisiin kieltämään rotuja ja vaikeuttamaan kaikkien elämää ja vihastuttamaan hyvin suuri ihmisjoukko, otettaisiin mieluummin käyttöön se koira-ajokortti. Se olisi helppo tapa hallita sitä, millaisille ihmisille koiria joutuu eikä tarvitsisi alkaa lopettamaan viattomia koiria ja aiheuttaa paljoa surua ja murhetta. Ajokortti nostaisi kynnystä hankkia koira ja varmasti johtaisi siihen että ihmiset harkitsisivat koiran hankintaa paremmin. Koira-ajokortti tulisi esittää kasvattajalle aina ennen minkä tahansa rotuisen koiran hankintaa. Minusta tuosta ajokortista ei olisi mitään muuta kuin hyötyä kaikille osapuolille. Omistaja saa tietää onko hän varmasti valmis koiran hankintaan. Koira pääsee varmasti osaavaan kotiin. Kasvattaja tietää että pennun omistaja on varmasti omistautunut koiran hankintaa ja osaa myös pitää sitä oikein.

        Minusta olisi myös parempi se, että sen sijaan että aletaan lopettamaan tai poistamaan maasta kaikki "vaaralliset" rodut, laitettaisiin pakolliseksi koiran luonnetesti tietyn rotuisille koirille. Saksassa tämä on jo osittain käytössä. Jos koira ei läpäise testiä, riippuen siitä kuinka pahasti se epäonnistuu, se joko lopetetaan tai sille määrätään kuonokoppapakko.

        Tässä oli jo kaksi asiallista ehdotusta, kannatetaan! Jotain pitäisi kyllä tapahtua, kun koko ajan sattuu ja tapahtuu tuolla ulkona kaduilla ja lenkkipoluilla.

        Miksi ei asiaan puututa tiukemmin viranomaisten ja lainlaatijoiden taholta? Luulisi Kennelliitonkin tajuavan, että vaaraa ja haittaa on muuallakin kuin paheksutuissa koirasusissa (nekin siis laillisia tässä maassa).

        Miksi kaikki vaaralliset koiraeläimet ovat sallittuja, mutta muut pedot eivät? Minä haluaisin ottaa puuman.


      • joobax
        My tiger ate it kirjoitti:

        Tässä oli jo kaksi asiallista ehdotusta, kannatetaan! Jotain pitäisi kyllä tapahtua, kun koko ajan sattuu ja tapahtuu tuolla ulkona kaduilla ja lenkkipoluilla.

        Miksi ei asiaan puututa tiukemmin viranomaisten ja lainlaatijoiden taholta? Luulisi Kennelliitonkin tajuavan, että vaaraa ja haittaa on muuallakin kuin paheksutuissa koirasusissa (nekin siis laillisia tässä maassa).

        Miksi kaikki vaaralliset koiraeläimet ovat sallittuja, mutta muut pedot eivät? Minä haluaisin ottaa puuman.

        Aika jäätävää (ja yllättävää), et täällä byrokratian maassa halutaan lisää byrokratiaa ja lippulappusia lompakkoon. Lisää sääntöjä ja isoveli valvomaan, miten pyllyä pyyhitään. En tiiä, mikä olis se paras konsti kouluttamaan urpoja. Sanoisin, että ehkä tässä yhteiskunnassa on jo liika kukkahattutätejä hallinnossa. Kouluissa vois vähän näpsäyttääkin karttakepillä, jos ei sana kuulu (kodista nyt puhumattakaan).


    • aina UK ja USA

      Kumman paljon näitä erialkuisten bullterrierien ja rotikoiden tekemiä raateluita raportoidaan nimenomaan Iso-Britanniasta ja USA:sta. Taitaa olla ikävä kyllä niin, että noissa maissa nuo rodut ovat erityisesti vähä-älyisen white trash-porukan suosimia egokoirina, eikä niitä tietenkään kouluteta mitenkään.

    • Anonyymi

      Vittu

    • Anonyymi

      Vittu

    • Anonyymi

      Npita riittää Suomessakin mitkä laskee toistuvasti rakkinsa ihmisten, toisten rakkien ja muiden eläinten kim,ppuun. Tuollaiset rakkihullut pitäisi syöttää omille rakeilleen ja sitten rakilta henki pois.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe