Liikuntavammaisen P-lupa

Pärtsäilijä

Kuka osaisi neuvoa kuinka suhtautua invapaikan käyttäjiin joille on myönnetty pysäköintilupa,mutta käyttävät sitä "väärin".Esim pysäköivät p-paikalle ja laittavat ns tervejalkaisen toimittamaan asioita,itse istuen autossa? Onko oikein.Osaako kukaan antaa tyhjentävää vastausta,

10

398

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokuinva

No pöh. Ei toisen suhtautumiseen voi antaa neuvoa. Suhtaudut asiaan niin kuin itse haluat.

• lupalöpi

Periaatteessa annettua lupaa ei voi käyttöö väärin muuta kuin silloin, kun liikuntavammainen tai vammainen yleensä ei ole autossa.

• invaa

"Vammaisen pysäköintilupa myönnetään ensisijassa vammaiselle itselleen, vaikka hän ei itse kuljettaisikaan ajoneuvoa. Pysäköintilupa on voimassa enintään kymmenen vuotta tai jos vamma on tilapäinen, vamman todennäköisen kestoajan"

^^^^
      Poliisin sivuilta kopsattua teksitiä.

"Valevammaiset", jotka jättävät luvatta invapaikalle menen kyllä sanomaan jos huomaan tälläisiä tapauksia.

• äly älä jätä

Mitä pahaa siinä on, jos P-luvan ansainneelle asia tulee toimeen?

Mitä hiton tiukkapipoisuutta pitäisi vielä tehdä, jotta vammaisen asiat olisivat vieläkin vaikeampia??

• Lin97

Pari kertaa olen jättänyt invalaputtoman auton "mottiin"!

• pistähän paremmaks

kannattaa lukea sitä tieliikennelain 28b kohtaa jossa p luvasta sanotaan että se voidaan antaa perheelle jossa on vammainen. Eli perheessä olevat muutkin ihmiset saa hoitaa vammaisen asioita ilman että se vammainen nousee siitä autosta yhtään mihinkään. On helppoa lietsoa katkeruutta täällä kun on niin tylsä elämä jollakin. Jos nyt noin hemmetisti moinen p kortti sun elämääsi vaivaa . Niin aina voi hypätä vaikka junaradalle koipensa kanssa ja anna mennä. Nilkasta ylöspäin kun hirviät laittaa niin aina paremmat mahikset on saada tuo p-lupa lappu.

• luvat-on

Eipä sinun tarvi suhtautua mitenkään toisten asioihin.

• mbterno

HAI SIINÄS KUULITTEE

• pikkumyy13

minulla on myös invalappu ja puolisoni saa käyttää silloin kun olen itse mukana autossa. itse en voi ajaa autoa kun on oikean puolen halvaus eli sav. ja syön kolmiolääkkeitä ja myös netleg.

• Eukkopirhana

Miksi sun tarvitsee suhtautua siihen mitenkään? Jospa vaikka tervekinttunen kipasi katsomassa onko esim henkilö jonka kanssa sovittu tapaaminen paikalla..katsos kun
      joskus happi voi olla niin heikoissa kantimissa ettei itse kykene. Tai kyydittävällä tuska alkaa olemaan jo sitä luokkaa että kotiin olisi kiva päästä?Käytä aivojas!Oletko tilastoa tehnyt tästä suuresta vääryydestä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      27
      5353
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      3
      4697
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      157
      1757
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      155
      1466
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1292
    6. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      23
      1134
    7. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1114
    8. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      70
      1023
    9. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      210
      1013
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      849
    Aihe