Tilanteeni on se, että irtisanoin asuntoni kesäkuun alussa. Vuokran antajan kanssa oli sovittu, että hän yrittää etsiä heinäkuulle vuokralaisen, ettei mun tarvitse maksaa kahta kuukautta päällekkäin. Kesäkuun loppuun mennessä hän ilmoittaa pitävänsä näyttöjä ja hetken kuluttua kertoo, että asuntoon löytyi heinäkuulle vuokralainen, eli siis saan tyhjentää asunnon uutta ihmistä varten. Viimeisinä päivinä pyysi jättämään avaimet asuntoon ja ilmoittamaan mulle hänen tilinumeronsa.
Tein niin kuin sovittiin ja jäin odottamaan takuutani. Ei kuulunut mitään tämän kuun alussa, joten soitin hänelle ja hän ilmoitti hukanneensa tilinumeroni puhelimen viesteistä, koska puhelin oli mennyt rikki. Lähetin sen uudelleen. Takuita ei näkynyt edelleen eilen (maanantaina), joten soitin uudelleen ja hän ilmoittaa, että huomenna, eli tiistaina pitäisi näkyä. Tänään kun avasin nettipankin, kahden kuun takuusta oli palautettu yhden kuun takuu. Soitin vuokranantajalle hämmentyneenä ja tämä pokkana vastaa, että sulta veloitettin heinäkuun vuokra, ei siihen ketään löytynyt. Olin hämmästynyt tilanteesta, enkä oikein osannut sanoa asiaan mitään...
Suullinen sopimus on yhtä pätevä, kuin kirjallinen, mutta minullahan ei ole todisteita. Hänellä on oikeus periä heinäkuun vuokra, mutta onko ilmoittamatta siitä minulle mitään? Nyt asunto on tyhjänä, olen maksanut siitä, enkä saa edes avaimia sinne, kun pitää itse hakea kämpästä ja maksaa oven avaus. En ole enää kirjoilla jne. jne.
Mitä tässä voi tehdä?
Huijausta?
2
198
Vastaukset
- ....
Oppia.
- OnVuokrannutJo?
Vaatia avainta koska olet maksanut heinäkuun vuokran. Voi muuttua ääni kellossa jos todellisuudessa siellä asuu jo uudet vuokralaiset. Voit sitten alkaa vaatimaan uusien vuokralaisten häätöä heinäkuun ajaksi. Jos ei onnistu, niin sitten vain palkkaat asianajan tueksi vaatimukseksellesi että jos kerran sinulla on vuokra maksettu heinäkuuksi, niin sinulla on myös hallintaoikeus.
Ei pidä antaa lampaana pimittää rahaa ilman vastiketta. Vaikka kämppä olisi todellisuudessa tyhjillään, niin silti voit tehdä hieman vastakiusaa toivoen että kuitenkin palauttaa toisenkin kuun maksun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1606981
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264088- 473397
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1353138- 512906
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262286- 432256
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2722013Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt551975- 291856