Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Huijausta?

vuokralainennn

Tilanteeni on se, että irtisanoin asuntoni kesäkuun alussa. Vuokran antajan kanssa oli sovittu, että hän yrittää etsiä heinäkuulle vuokralaisen, ettei mun tarvitse maksaa kahta kuukautta päällekkäin. Kesäkuun loppuun mennessä hän ilmoittaa pitävänsä näyttöjä ja hetken kuluttua kertoo, että asuntoon löytyi heinäkuulle vuokralainen, eli siis saan tyhjentää asunnon uutta ihmistä varten. Viimeisinä päivinä pyysi jättämään avaimet asuntoon ja ilmoittamaan mulle hänen tilinumeronsa.

Tein niin kuin sovittiin ja jäin odottamaan takuutani. Ei kuulunut mitään tämän kuun alussa, joten soitin hänelle ja hän ilmoitti hukanneensa tilinumeroni puhelimen viesteistä, koska puhelin oli mennyt rikki. Lähetin sen uudelleen. Takuita ei näkynyt edelleen eilen (maanantaina), joten soitin uudelleen ja hän ilmoittaa, että huomenna, eli tiistaina pitäisi näkyä. Tänään kun avasin nettipankin, kahden kuun takuusta oli palautettu yhden kuun takuu. Soitin vuokranantajalle hämmentyneenä ja tämä pokkana vastaa, että sulta veloitettin heinäkuun vuokra, ei siihen ketään löytynyt. Olin hämmästynyt tilanteesta, enkä oikein osannut sanoa asiaan mitään...

Suullinen sopimus on yhtä pätevä, kuin kirjallinen, mutta minullahan ei ole todisteita. Hänellä on oikeus periä heinäkuun vuokra, mutta onko ilmoittamatta siitä minulle mitään? Nyt asunto on tyhjänä, olen maksanut siitä, enkä saa edes avaimia sinne, kun pitää itse hakea kämpästä ja maksaa oven avaus. En ole enää kirjoilla jne. jne.

Mitä tässä voi tehdä?

2

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Oppia.

    • OnVuokrannutJo?

      Vaatia avainta koska olet maksanut heinäkuun vuokran. Voi muuttua ääni kellossa jos todellisuudessa siellä asuu jo uudet vuokralaiset. Voit sitten alkaa vaatimaan uusien vuokralaisten häätöä heinäkuun ajaksi. Jos ei onnistu, niin sitten vain palkkaat asianajan tueksi vaatimukseksellesi että jos kerran sinulla on vuokra maksettu heinäkuuksi, niin sinulla on myös hallintaoikeus.

      Ei pidä antaa lampaana pimittää rahaa ilman vastiketta. Vaikka kämppä olisi todellisuudessa tyhjillään, niin silti voit tehdä hieman vastakiusaa toivoen että kuitenkin palauttaa toisenkin kuun maksun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe