rikosrekisteri ja ravintolatyö ?

mävaan1112

Tietääkö kukaan, että jos hakee töihin ravintolan tarjoilijaksi ym muuhun vastaavaan, niin tarkistetaanko siellä rikosrekisteri ? Jos tarkistetaan, niin onko näpistys kuinka iso uhka sille etteikö saisi töitä ? Onko kenelläkään mitään kokemuksia tai tiedättekö ?
Olen vasta 17-vuotias ja olen opiskelemassa hotelli ja ravintola alalla, ja minua hiukan on jäänyt vaivaamaan tämä tyhmyys jonka olen hölmöyksissäni mennyt tekemään mutta oppinut virheistäni.

Ja jos joku vielä tietää, niin onko miten helppoa saada vuokra asuntoja jos on kyseinen merkintä rikosrekisterissä ? Asia ei ehkä tähän palstaan kuulu, mutta laitan sen nyt tähän samalla kuitenkin.

Olisin tosi iloinen, jos saisin järkeviä vastauksia jos tiedätte paremmin :)
Kiitos !

6

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öllikölvi

      Näpistyksestä ei tule rikos rekisteri merkintää. Koska se ei ole rikos vaan rike.
      Rikokset käsitellään oikeudessa ei muualla. Ja ravintola-alalla ei haittaa tuommoiset tulleet mitään. Sieltä löydät koko elämän kirjon. On etsintäkuulutettuja,ex vankeja,juoppoja ja narkkeja.Toki suurinosa on ns.rehellisiä suomalaisia.

    • mävaan1112

      kiitoksia vastauksesta :)

    • näinon88

      ei tarkisteta, ellet hae poliisiin, puolustusvoimiin tai ehkä suomen pankin tyylisiin paikkoihin. kouluruokalassa tarkistetaan lapsiin kohdistuneet ja väkivaltarikokset

      • rAvintololoistija

        Voidaan tehdä suppea turvallisuusselvitys jos hakee esimerkiksi ravintolapäällikön hommaan, siinä kun sitä rahaa joutuu melkolailla käsittelemään.


    • Niin maailma makaa

      Miks matalapalkka-aloilla pitäis ees tarkistaa jotain rikosrekisteriä? Oivin rangaistus olis just se, että jos ja kun on se rikosrekisteri (kuten mullakin) niin mihinkään muualle ei pääsisi töihin kuin matalapalkka-alalle. HAH. Huvittaa jotenkin, että kun firmassa maksetaan jotain ihan kuppasta, Mikki Hiiri-tason liksaa, niin sitten viel aletaan jeesustelee, että: "Et voi tulla meille töihin, kun olet kerran tuommoiseen tekoon syyllistynyt."
      Pitäis olla puhdas pulmunen, päästäkseen raataa nälkäpalkalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe