Akupunktiota Turun seudulla???

meetu

Hei!

Lähes jokaisessa viestissä sanotaan, että "valitse hyvä hoitaja". Mutta miten ihmeessä niistä voi tietää? Elikkäs voisikos joku suositella Turun seudulla hyvän akupunktio-paikan? Kiitos=)

39

26906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annu

      Isoimmilla lääkäriasemilla on yleensä ainakin muutama lääkäri, joka tekee myös akupunktiota. Kysypä ajanvarauksesta.

      • hmm

        sanoisin juuri että lääkärit opiskelevat erilaista akupunktiota kuin mitä kiinalaiset itse käyttävät. Tai ainakin voi olla suuria eroja.
        Paras tapa on kokeilla muutamaa ja valita se joka tuntuu sopivan.
        Minusta lääkärit eivät tuunne kehon meridiaaneja eli energiaratoja vanhan kiinalaisen tavan mukaan vaan pistävät neuloja hermopisteisiin hallitsematta suurempaa kokonaisuutta.

        Kiinalaista akupunktiota opiskelleet ovat parhaita.


      • M31
        hmm kirjoitti:

        sanoisin juuri että lääkärit opiskelevat erilaista akupunktiota kuin mitä kiinalaiset itse käyttävät. Tai ainakin voi olla suuria eroja.
        Paras tapa on kokeilla muutamaa ja valita se joka tuntuu sopivan.
        Minusta lääkärit eivät tuunne kehon meridiaaneja eli energiaratoja vanhan kiinalaisen tavan mukaan vaan pistävät neuloja hermopisteisiin hallitsematta suurempaa kokonaisuutta.

        Kiinalaista akupunktiota opiskelleet ovat parhaita.

        ...Kiinassa ne parhaat ovat ne, jotka ovat perinneet taidot sukupolvessa. Oli sitten opiskeltu tai ei.


    • Mimmu

      Itse olin viime perjantaina Turussa Medinassa akupunktiossa. Siellä toimii akupunktiohoitajana kiinalainen lääkäri Fan Lang. Itse menin sinne, koska en myöskään tiennyt mistä mahtaisin löytää asiantuntevan hoitajan. Laitapa vaikka googleen hakusanaksi medina tai fan lang niin saat lisää tietoa tästä lääkäristä.

      • Maamiska

        Hän ei ole laillistettu lääkäri vaikka väittää niin.


      • Teebuu

        Ei ole lääkäri vaikka valehtelee olevansa. Tarkistakaa julkiterhikistä.


      • Anonyymi
        Maamiska kirjoitti:

        Hän ei ole laillistettu lääkäri vaikka väittää niin.

        Ei olekkaan. 3× kävin ,lopetin pahojen oireiden vuoksi ,sairaala reissu tuli ..


      • Anonyymi
        Maamiska kirjoitti:

        Hän ei ole laillistettu lääkäri vaikka väittää niin.

        TOTTA.


    • Lääkäri Turusta

      Olen itse länsimainen suomalainen lääkäri. Akupunktion vaikutus on lyhyesti sanotuna neurostimulaatiota ja neurokemiaa. Se toimii. Akupunktiohoitoja olen tehnyt kohta 25 vuoden ajan, siitä n. 24 vuotta päätoimisesti.
      Vastaanotoni osoite on Aninkaistenkatu 16 A 8.
      Puh 02-2433039

      • Maamiska

        kertakäyttöneuloja. Et taida?


      • kuinka on

        Kertakäyttöneula-asia askarruttaa myös minua??? Kuinka on???


    • mie

      Aninkaistenkadulla on lääkäri Jyrki Sihvonen, joka antaa päätoimisesti akupunktiohoitoa. Hänen taksansa ovat halvat. Saa myös kelalta takaisin rahaa.
      Ajanvaraus puh. 251 7075
      Hei, tää taitaa olla sama lääkäri kuin jo vastasi tällä palstalla, antoi vain kotinumeronsa.

      • Nuhanenät

        ...meidän poika sai apua tohtori Sihvoselta, meidän perhe voi siis suositella. Parempi kuin lääkkeitä nappailla, ne väsyttävät eivätkä ole jatkuvassa käytössä terveellisiäkään.


      • Teebuu

        Ei käytä kertakäyttöneuloja.


    • avun saanut

      Suosittelen : Naantalin Yksityislääkärit ja siellä Martti Kurki ! Oli aikaisemmin Turun Mehiläisessä, mutta nykyisin Naantalissa. Vissiin vieläkin ottaa siellä tiistaisin...

    • lepovapinasta eroon

      Hei

      Ks todellinen edistysaskel akupunktion pitkävaikutteinen muoto. nettisivut nyt myos suomeksi.

      www.implantat-akupunktur.com ja www.inauris.com

      Kokeilin itse ja hyväksi havaitsin. Kävi myös Suomessa viime lauantaina ja tulee taas muutaman kk:n päästä.

      Lisätietoja 050 3278004

      • admin2

        Uusi akupunktio-sivusto!
        Avataan pian.

        www.akupunktiota.fi


    • töttöröönnöö

      Lääkäripalvelu Apila Oy, Mika Kivimäki, lääketieteen lisensiaatti. 15 vuotta akupunktiota.

    • arska, oulu

      www.jarisiipola.com

      alueensa parhaita.

      T: osaaja oulusta

    • bb

      Jyrki Sihvosella olen käynyt n. 5 kertaa, hän on erittäin ammattitaitoinen ja hinnat edullisia. Suosittelen.

      • arka

        Hei !
        Tekeekö myös hierontaa ennen neuloja? Hartiat kipeänä ja vaatisi varmaan hieromistakin. Maksaako yli 50 e ? Sellainen peruskäynti. Selittääkö mitä tekee ja muuta niistä aku-asioista ?


      • Shiatsuhieronta
        arka kirjoitti:

        Hei !
        Tekeekö myös hierontaa ennen neuloja? Hartiat kipeänä ja vaatisi varmaan hieromistakin. Maksaako yli 50 e ? Sellainen peruskäynti. Selittääkö mitä tekee ja muuta niistä aku-asioista ?

        Shiatsu perustuu kiinalaiseen lääketieteeseen ja akupunktioneulojen sijaan meridiaaneilla olevat akupisteet käsitellään peukaloilla painelemalla. Lisäksi shiatsu sisältää hierontaa ja pyörittelyä, heiluttelua (osteopatian tapaan) ja tehdään futon patjalla eli sopii myös isokokoisemmille ihmisille hyvin. Turussa löytyy hyviä tekijöitä. Youtubesta voi katsoa shiatsu tai shiatsu massage.


    • pilvi

      Fan Lang on kiinalaisen lääketieteen lääkäri. Kiinalaisen lääketieteen lääkärit ovat perehtyneet kokonaisvaltaiseen lääketieteen järjestelmään, joka on peräisin yli 4 000 vuoden takaa. Taksa tulee halvaksi ilman Kela-korvausta, koska käyntikertoja tarvitaan keskimäärin vain kaksi. Hän tutkii terveydentilaa mm. pulssin, kielen ja silmien kautta. Taitavana lääkärinä hän käyttää neuloja yllättävän vähän ja hyvin tuloksin. Nykyisin hän ottaa vastaan osoitteessa Puistokatu 10, Kiinalainen Lääkäripalvelu Fan Lang. Puhelin 040 558 3106.

      Kiinalaisella lääketieteellä ei ole vielä virallista asemaa Suomessa. Myöskään yliopistotasoista koulutusta ei ole tarjolla. Suomen perinteisen kiinalaisen lääketieteen yhdistys ry (Finnacu) ja Suomen Kiinalaisen Lääketieteen Liitto (Skill) ovat tehneet töitä kiinalaisen lääketieteen aseman vakiinnuttamiseksi Suomessa.

    • akuhoidot

      Tosiaan, Fan Lang itse totesi minulle, että kiinalainen lääketiede on vaikeampi lääketiede kuin länsimainen lääketiede. Hän käytti juuri tuota vaikeampi-sanaa.

    • niskavaivanen

      Turun Mehiläisessä muutama lääkäri jotka tekee, Essi Kainonen on ainakin yksi, jota voin lämpimästi suositella!

    • Akupunktiotietoa

      Kannattaa luottaa kunnon kiinalaisen lääketieteen koulutuksen saaneisiin akupunktiohoitajiin kuten Suomen kiinalaisen lääketieteen liiton jäsenyhdistysten (SKILL) kouluttamiin, esim. Baihui-yhdistyksen jäsenet.
      Nämä akupunktiokoulutukset myös järjestetään Suomessa, joten pätevyyden toteaminen on helppoa ja 3,5 vuodessa ehtii oppiakin paljon.
      Suomalaiset lääkärit ovat tietysti omalla sarallaan eli länsimaisessa lääketieteessä parhaita, mutta heidän akupunktiokoulutuksensa rajoittuu parin opintoviikon antiin, samaten fysioterapeuteilla ei kiinalaisesta lääketieteestä omassa koulutuksessaan kerry montaakaan tuntia tietoa saati harjoittelua.

    • tervakukka
    • Akufys

      Hei !
      Olen hoitanut akupunktiolla tuki- ja liikuntaelinvaivoja lähes 20 vuotta.
      Fysioterapeuttina tehnyt työtä 24 vuotta.
      Akupunktio on ehdottomasti paras hoitomuoto moneen vaivaan ja ongelmaan.
      Lääkkeetön tapa hoitaa ja n. 70-80 % reagoi hyvin hoitoon.
      Perustuu neurokemiaan (opioidipeptidit,endorfiinit) ja verenkierron parantumiseen, paljon muuhun.
      Suosittelen !
      Nykyään hoidan myös muuta kuin tuki- ja liikuntaelinvaivoja.Olen ollut Turussa mm. kiinalaisen Fan Langin opissa.
      Liitän hoitoihini myös aina fysioterapia;lihaskäsittelyt,nikamakäsittelyt jne.

      Tervetuloa !
      Minulla on vastaanotto Naantalissa ja Turussa
      Naantali : Vanhatie 1,21140 Rymättylä,Turku ; Vanha-Hämeentie 1
      Puh. 040 5734103

      Yrityksen nimi: Akupunktio & Fysioterapia
      ari Järvensivu

      www.akufys.fi
      [email protected]

    • Plexus

      Miksihän täällä kaupataan länkkärilekureita? Kiinalainen lääketiede ja Koululääketiede ovat kaksi täysin eri järjestelmää. Molemmissa on omat lääkärinsä.

    • Tarutei

      Suosittelen osaltani Fan Langia. Hän on hyvin mutkaton tyyppi ja osaa ottaa huomioon esimerkiksi potilaan jännittyneisyyden. Tyttäreni on saanut lievitystä migreeniinsä ja aiomme jatkaa käyntejä syksyllä.

      • pinkpepper

        Missä Fan Langin toimipiste nykyään on? Entä puhelinnumero?


    • Kirking

      Rauhankatu17b

    • Ripsakka65

      Suosittelen Fan Langia, hoiti jalkani kuntoon. Koululääketiede tutki 5 vuotta, otettiin magneetit, hermoradat,verisuonet, ihotautilääkäri, eivät osanneet sanoa mikä on eivätkä tehdä mitään.

    • Tipave

      Onko kellään kokemusta Turussa Puutarhakatu 9 olevasta Akupunktio paikasta? Paikan omistanee kiinalainen rouva, Lilli kutsumanimeltään.

    • Paras

      Paras akupunkiolääkäri on Jyrki Sihvonen Turussa.

      • Peukku

        Samaa mieltä. Olen saanut paljon apua niskahartia-seudun jumitukseen täältä.


      • Anonyymi

        Kelleköhän nyt menisi kun Sihvonen on jäänyt eläkkeelle, ehdotuksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kelleköhän nyt menisi kun Sihvonen on jäänyt eläkkeelle, ehdotuksia?

        Apua, onko Jyrki jäänyt kokonaan eläkkeelle?!?! Eiiiiii…. Joko löysit hyvän korvaavan?


    • Anonyymi

      Turun keskustassa toimii fysioterapeutti Alisa Lempinen, taitava ja miellyttävä palvelu. Itse hakeuduin akupunktioon raskaan fyysisen työn aiheuttamien niska- ja selkäkipujen takia, kivut pysyvät hoidoilla poissa viikoista kuukausiin ja kelasta saa korvauksen jos pyytää lääkäriltään lähetteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe