Sähköposteihin tullut kalasteluviestejä - älä reagoi

Hei,

Olemme saaneet ilmoituksia, että sähköpostin käyttäjiä on lähestetytty Suomi24:n adminin nimissä. Viestissä tiedustellaan käyttäjätunnusta ja salasanaa.

Älä koskaan luovuta näitä tietoja eteenpäin, sillä kyse on ns. kalastelusta, jolla rikolliset tahot pyrkivät saamaan yksityisyystietojasi. Suomi24 Ylläpito ei tiedustele koskaan asiakkaiden salasanoja.

Terveisin,
Suomi24 Ylläpito

55

5510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pirkkis

      Onko aihetta tehdä ilmoitus poliisille haittamailien johdosta?

      • vähän järkee

        "Onko aihetta tehdä ilmoitus poliisille haittamailien johdosta?"

        ei tietystikkään, mistä tuollainen edes mieleesi tuli.


      • Netissä toimii

        Kävin poliisilaitoksella kerran kun ruvettiin nigeriasta soittelemaan ja väittämään, että olen voittanut arvonnassa. Tietoja ei pidä antaa, henkilötunnuksia tms.netissä on myös rikollisia.


      • serlokki holomessi

        Seelvä Arhinmäen provokaatio ? viiekää mies asemalle antakaa pamppua ,kyselkää perään noista töhrimisestä ,


    • marikaar

      Hyvä tietää,tälläinen tuli ja on niin törkeää huonoa suomen kietä että sekin jo herättää epäilyksen

    • parempaa tiedotusta!

      Voisiko @suomi24 reagoida tällaiseen tehokkaammin? Nämä tiedotteet eivät näy palveluissa riittävästi. Miksei ole jo lähetetty kaikille asiasta ilmoitusta sähköpostitse???.

    • ei kivaa

      Itselleni on tullut kyseinen viesti. Voisiko nämä tiedot sada etusivulle. Tai sähköpostiin.

    • tietoa nopeasti!!!

      @suomi24,
      miksei tiedotteita ole missään näkyvästi?? Tänne pitää eksyä tiedon perässä..

      Näinkin tärkeä asia ja kukaan ei näe asiasta kirjoitettua aloitusta.
      HÄVETKÄÄ!!!

      • sgt.pepper-59

        eikö Teidän S24.fi järjestelmällä pysty estämään näitä kalasteluja tai poistaa jo lähetettyjä kalasteluja..? onx tää S24 niin haavoittuvainen mopo-sydeemi???


    • Minullekin tuli viesti, kiinnitin huomiota huonoon suomeen.

    • urgh

      Kannattaisiko ehkä lisätä suomi kaksnelkun taholta jotain roskapostisuodattimia kenties. Olen jo aikaa sitten lopettanut tuon postin käytön, kun se on niin surkea. Eihän nää täällä kuuntele kuin mainostajia, käyttäjät saavat tulla toimeen omineen.

    • ASIANTUNTIJA TIETÄÄ

      MINUN POSTIINI EI AINAKAAN OLE TULLUT YHTÄKÄÄN KALASTUS VIESTII ON SEN VERRAN HYVÄT VIRUSTORJUNNAT ETTEI PÄÄSTÄ LÄPI VAAN TÖKKÄSEE TAKAS SINNE MIHISTÄ YRITTÄVÄT LÄHETTÄÄ

      • teus.

        Asiantuntijalle.

        Mikä virusohjelma, jaksatko kertoa nimen, en ole kuullutkaan että sellaisia on,.

        minulla on vain sellainen virustorjuntaohjelma joka suodattaa ne roskapostikansioon.

        eikä aina tartis sunkaan huutaa.


      • vattuminne
        teus. kirjoitti:

        Asiantuntijalle.

        Mikä virusohjelma, jaksatko kertoa nimen, en ole kuullutkaan että sellaisia on,.

        minulla on vain sellainen virustorjuntaohjelma joka suodattaa ne roskapostikansioon.

        eikä aina tartis sunkaan huutaa.

        >eikä aina tartis sunkaan huutaa

        lopettakaa toi huutaminen, korviin sattuu.


      • ileppmoh
        vattuminne kirjoitti:

        >eikä aina tartis sunkaan huutaa

        lopettakaa toi huutaminen, korviin sattuu.

        MITÄÄÄÄÄÄÄÄÄH


    • Omaa tyhmyyttä jos tommosen menee avaamaan!!!

      • ....................

        Voihan kyseessä olla joku aloitteleva netinkäyttäjä, joka tietämättömyyttään menee lankaan. Ei siinä välttämättä tyhmyydestä ole kyse.


      • 42v.

        joo kaikki on omaa tyhmyyttä, mutta vasta kun on elänyt nelikymppiseksi voi ensimmäisen kerran ylpeillä että on onnistunut.


    • aamu18

      Joo täältä löytyi aamulla kanssa moinen viesti. Ihan hoono soome oli kirjoitustasoltaan :)

    • klo 9.01

      kantsii lopettaa suoli24- sähköpostin käyttö.

      • yrittänyt

        Lopettaisin koko s-postitilin, mutta MITEN?? Ei löydy vastausta, vaikka yrittänyt etsiä.


      • wer.tyt
        yrittänyt kirjoitti:

        Lopettaisin koko s-postitilin, mutta MITEN?? Ei löydy vastausta, vaikka yrittänyt etsiä.

        1. rekisteröidy omana nimeen

        2. omaa nimeä klikkaamlla alle tulee valikko :

        ota sieltä omat tiedot

        3. Siellä lukee

        Suomi 24 Käyttäjän wer.tyt asetukset


        Käyttäjätiedot | Yksityisyysasetukset | Torjutut käyttäjät |

        Käyttäjätunnuksen poistaminen

        ________________________________

        Olisiko siinä tuttu sana?
        Klikkaa sitä ja olet vapaa kaikesta pahasta :)


      • huh huh
        yrittänyt kirjoitti:

        Lopettaisin koko s-postitilin, mutta MITEN?? Ei löydy vastausta, vaikka yrittänyt etsiä.

        kaikki sp. voi lopettaa niin että unohtaa koko postin ja perustaa uuden ja antaa kaikille ystäville uuden osoitteen.

        voiko tuo olla jotenkin vaikeaa.


    • Asia on käsitelty, paitsi siltä osin kuinka S24 toimii. Vieläkään ei näy varoitusta s-postissa, sinne kyllä tulee muuta S24:lta, luultavasti ihan kaikille. Tähän toivon vastausta S24 ylläpidolta. Vastausta toivon nopeasti.

      • katso peiliin

        "Tähän toivon vastausta S24 ylläpidolta. Vastausta toivon nopeasti."

        On muutamia ihmisiä joille ei kukaan osaa antaa riittäviä vastauksia, olisikohan peiliin katsomisen paikka ?


      • IUUII
        katso peiliin kirjoitti:

        "Tähän toivon vastausta S24 ylläpidolta. Vastausta toivon nopeasti."

        On muutamia ihmisiä joille ei kukaan osaa antaa riittäviä vastauksia, olisikohan peiliin katsomisen paikka ?

        SIIDÄN BARESMI ALGOU PEILIB EESSÄ HALAHTUHO HA UPPOS


    • https rules

      @suomi24,

      Kuinka ne sähköpostiosoitteet joutuun näille koijareilla???

      Syy on toki osin käyttäjissä, ei kannata sähköpostiosoitettaan jakaa tuntemattomille. Asian toinen puoli on se että Suomi24:n palveluissa olevat henkilökohtaiset tiedot eivät ole turvassa koska tietoliikenne on suojaamaton. Pyynnöstä huolimatta suojausta ei ole edes luvattu ottaa käyttöön.

      Treffit, Yhteisö, Keskustelu jne ovat kaikki suojaamatta. Ainoastaan Posti on suojattu ja palveluihin sisäänkirjautuminen.

      • tietovuoto S24:lta

        Tietosuojavaltuutetulle pitäisi tällainen asia viedä.
        @suomi24 pitää ottaa asiasta vastuu ja toimia niin että henkilökohtaiset tiedot ovat suojatut.


      • Vastuu ja suojaus
        tietovuoto S24:lta kirjoitti:

        Tietosuojavaltuutetulle pitäisi tällainen asia viedä.
        @suomi24 pitää ottaa asiasta vastuu ja toimia niin että henkilökohtaiset tiedot ovat suojatut.

        Olet oikeassa , mutta kun suomi24 ei tiedä mikä on suojaus ja vastuu


      • palvelut suojaan

        @suomi24, @jarnos24
        posti ei ollut ylläpidon lähettämä mutta sähköpostiosoitteiden vuotaminen oli @suomi24 aiheuttama.

        Milloin asian myönnätte?
        Milloin tietoliikenne on suojattu ja salattu kaikissa Suomi24-palveluissa?

        Vastaa Jarno!


      • palvelut suojaan kirjoitti:

        @suomi24, @jarnos24
        posti ei ollut ylläpidon lähettämä mutta sähköpostiosoitteiden vuotaminen oli @suomi24 aiheuttama.

        Milloin asian myönnätte?
        Milloin tietoliikenne on suojattu ja salattu kaikissa Suomi24-palveluissa?

        Vastaa Jarno!

        Hyvä käyttäjämme @tranquila,

        Mitään vuotoa ei ole tapahtunut.

        Hyvää kesää sinulle, muista nauttia myös aurinkoisista päivistä!

        Terveisin,
        Elina
        Suomi24


      • puhukaa edes totta
        suomi24 kirjoitti:

        Hyvä käyttäjämme @tranquila,

        Mitään vuotoa ei ole tapahtunut.

        Hyvää kesää sinulle, muista nauttia myös aurinkoisista päivistä!

        Terveisin,
        Elina
        Suomi24

        @suomi24, tiedot ovat suojassa vasta kun tietoliikenneyhteydet palvelimiinne on suojattu. Se ei tapahdu kaapeleita piilottamalla vaan ottamalla https-protokolla käyttöön..

        Siihen asti jokaisen käyttäjän tiedot ja kommunikointi ovat poimittavissa tietoliikenteestä, helpoimmin juuri sähköpostiosoitteet. Tämä ei siis koske Postia, käyttäjätunnusta ja salasanaa mitkä suojattu kirjautumisen yhteydessä.


      • käyttäjät itte

        "Syy on toki osin käyttäjissä"

        syy on käyttäjissä 99 %, kun katsellaan ja lataillaan jotain, aina mukana tulee muita ohjelmia, jotka nuuskii sp. yms. viruskset on aivan eri asia, niiden toiminnan havaitsee virusohjelmat, ennemmin tai myöhemmin.


    • älä avaa ja tavaa

      Kyllä pitää olla erittäin tarkka mitä klikkaa auki, 5 sek. turva-aika
      on hyvä olla, kun miettii mikähän tuokin viesti on, eikä
      heti klik. kun postiin menee.
      Epämääräiset poistan kylmästi.

    • Jooooooo2

      Mitä sitä kaiken maailman viestejä uskomaan,ihan sama vaikka tulisi viesti "Tämä on Turkkulainen tietokoneviirus,paas ottaan ja deletoi kaikki sun tierostot..."Tekisitkö työtä käskettyä?

    • miksi sähkö posti vällä vituilee kun mä lähetän jonkun viestin niin tuleepaluupostina takas se viesti mulle eikä siinä pitäis olla mitää vikaa tain sitten suomi24 on jotain täysin paskasti sekaisin ikävä sanoanäin mutta hiukan ihmettelen miksi saan paluupostina takas missä on vika on ko sähkö postin laadussa vain mistä olen kyllä onnistumia viestejäki lähettänyt mutta mistä johtuu kun tekee taas noin ja koko ajan ihme tapaus

      • Yhdys sanako

        Oletko kirjoittanut ne sähköpostiosoitteet suomeksi? Kokeile seuraavaksi jotain sellaista kieltä, jota osaat kirjoittaa...


    • Automaatti päivitys

      Näitä kalasteluviestejähän tulee myös pankin nimissä, kalastelevat asiakas numeroita ja tunnuksia.
      Kuka voi olla niin ajattelematon, että menee ja antaa kaikki kalasteluviesteissä pyydetyt tiedot.

      Mikähän siinä on, että välillä suomi24 posti päivittää automaattisesti sivua.
      Kun kirjoitat pidempää viestiä, niin yht'äkkiä sivu päivittyy itsekseen ja koko kirjoitus häipyy pois ja tulee aloitus sivu, joka tulee kun suomi24 postin sivuille kirjautuu.
      Tympäsee tämmöinen, jos on kirjoittanut pitkän sähköpostin ja sivu itsekseen päivittää, niin siinähän kirjoitus katoaa hukkaan.

      • aatu18

        Minulla teki noin jos oli mokkulayhteys käytössä ja mokkulayhteydellä huono kenttä. Kun siirryin käyttämään kiinteää verkkokaapelia niin ei enää itsestään päivittänyt sivuja.


    • utelias aatu

      Onko joku saanut samaa postia myös muihin kuin suomi24.fi-osoitteisiin?
      Siis vaikka @luukku.com tai @gmail.com

      Kertokaahan. Asia kiinnostaa

      • En oo, enkä oo kylläkää saanu mittää kalastus viestiäkää mun Suomi24 sähkärii.


    • muistan hyvin vuotaneeni mahdollisille kaiken tietoni ja taitoni, puolustautumisen koen eri tavoin, viimein terävöityä, olisiko ikinä ollutkaan puolustautua ja hyökkäillä, näin kansainvälisten ja mailman huvia hallinto tasoisella kentällä ..., siis, ....

    • Epäilevä Tuomas

      Sama viesti tullut. Sitä edelsi ylläpitäjän nimellä lähetettyjä, hiukan erilaisia viestejä 3 kappaletta, joissa uhattiin sähköpostin sulkemisella, ellei klikkaa tiettyä kohtaa. Mitä siellä sitten olisi ollutkaan. Kieli todella hoono soomi. Ei pidä avata.

      • mitenkä on?

        "Epäilevä Tuomas" tuliko viestit suomi24.fi osoitteeseen, vai siihen millä olet rekisteröitynyt (jokin muu)???


    • pikku kalle

      epäilevä Tuomas, pitääkö sinun käyttää tuollaista kielt. Sinä olet siis itse kusipää, haiset varmaan kaikelle. Ehkä olet viettä ns "homo".
      Asia kyllä tällaisia viestejä tulee kaikkiin osoitteisiin jopa päivttäin. Pane ne suoraan roskapostiin, älämissään tapauksessa aukaise. Niisä voi olla ns. joku Troija viiruksista.

    • Yritystä on

      Tällainen viesti löytyi juuri sähköpostistani, monikohan on mennyt halpaan?


      "Suomi24 Webmail keskusta neuvoja kaikille sähköpostitilin käyttäjät vastatkaa tähän postia.


      Olemme tällä hetkellä päivitystä meidän tietokanta ja e-mail tili center. Olemme poistamalla tilit, jotka eivät tällä hetkellä käytä luoda enemmän
      tilaa uusia tilejä. Voit estää tilisi ei katkeavan, suosittelemme tiedot tilisi pitäisi näkyä ulos alla
      vahvistaa, jos tili on tällä hetkellä käynnissä.


      Sähköpostiosoite: ..........
      Käyttäjän nimi: ..............
      Salasana: ...............
      Vahvista salasana: ........
      Syntymäaika: ..........


      Olemme vilpittömästi Pahoittelut tästä aiheutuvaa haittaa.

      osin
      Suomi24 Webmail asiakaspalveluun.
      Upgrade Your Account"

      • @suomi24 - so boring

        Kauankohan kestää, ennenkuin @Elina & kumppanit saa vian sähköpostissa korjattua. Kun aurinko paistaa. Varmaan Elinakin makoilee Hietsussa ja miettii, että jaksaisikohan sitä ongelmaa korjata ennen heinäkuun loppua.


      • @suomi24 - so boring kirjoitti:

        Kauankohan kestää, ennenkuin @Elina & kumppanit saa vian sähköpostissa korjattua. Kun aurinko paistaa. Varmaan Elinakin makoilee Hietsussa ja miettii, että jaksaisikohan sitä ongelmaa korjata ennen heinäkuun loppua.

        Hei,

        Hietsussa en ole valitettavasti ennättänyt käymään vielä kertaakaan tänä kesänä. Mitäs sähköpostin ongelmia tarkalleen ottaen tarkoitat?

        Terveisin,
        Elina
        Suomi24


    • Näitä tulee

      Taas uusi, kuka näitä posteja vuotaa?


      Hyvä sähköpostin käyttäjä;

      Olet ylittänyt 23432 varastointi postilaatikkoon asettaa teidän
      WEB IT-SERVICE/Administrator, ja sinun tulee ottaa ongelmia lähettäminen
      ja vastaanottaa viestejä ennen kuin olet uudelleen Vahvista. Sinun täytyy päivittää klikkaamalla
      Alla linkki ja täytä tiedot vahvistamaan tilisi.

      Ole hyvä ja klikkaa alla olevaa linkkiä tai kopioi liitä selaimesi voit vahvistaa
      postilaatikko

      (poistin linkin ettei kukaan vahingossa avaa sitä)

      Varoitus!
      Jos näin ei tehdä, johtaa rajoitettu pääsy postilaatikkoon.
      jättäminen päivittää tilisi kolmen päivän kuluessa tämän päivityksen
      ilmoituksen, tilisi suljetaan pysyvästi.

      Ystävällisin terveisin,
      IT Service!
      System Administrator ®

    • kokeillut

      Jättäkää Suomi24 postilaatikot kokonaan pois. Olen rekannut omiin tietoihini postilaatikon jo 16 vuotta sitten, mutta en ole moista postilaatikkoa avannut kertaakaan. Ohjasin sieltä kaiken saapuvan postini toiselle tilille jossa roskapostisuodatin toimii.

      Avatkaa @gmail.com;iin postilaatikko ja ei lopu tila eikä ilmitulleita vakoiluviestejä ole minun tietooni saapunut.

      Gmailin roskapostisuodatinkin toimii, kaikki tuollaiset menevät suoraan ROSKIIN.
      joskus joku tärkeäkin viesti löytyy roskakorista, mutta nehän voi tarkistaa.

    • Hei!
      Sähköpostiini on alkanut ilmestyä jos jonkinmoisia arpajaisvoittoilmoituksia, lainatarjouksia,yms,yms "roskapostia". Käsittääkseni suomi24.fi tarjoaa käyttäjilleen roskapostisuojan.Aikaisemmin homma toiminut hyvin, mutta nyt sattaa viikossa ilmestyä toistakymmentäkin kappaletta ko. viestejä. Koneeni suojaukset kuitenkin ovat kunnossa. Mitä asialle voitaisiin tehdä???

      • Asiantuntija :D

        @jpoy4 oletko kertonut kenellekkää sun sähköpostia? ja mikset voisi käyttää gmailia? itse ei ole suomi 24sähköpostii on vain gmail käyttäkää gmailija älkääkä ikinä avatko suomi24 sähköposteja! paitsi jos on laitettu jotkut tärkeät jutut on siinä mutta jos siinä esim lukee et: suomi24 Webmail nii arvaisitteko ees et sehä on englantii miksi suomi24 laittais viestiä englanniksi teille?


    • kokenut2

      ilmoittakaa ihmeessä treffiplastan etusivulla ja suurin kirjaimin näistä Nigerian Scammereista., jotta ihmiset välttyiasivät näiltä huijauksilta!!!
      Todella pahasti oppirahani olen maksanut ja en todellakaan toivo tätä muille!

    • Hei,
      Tiedotteet-palsta on paikka, jossa ylläpito on aina ilmoittanut käyttäjille palvelua koskevista tiedotusasioista. Myös jatkossa tämä palsta toimii tällaisena paikkana.

      Terveisin,
      Piia
      Suomi24

    • Ylläpitäjä kalastelee itse salasanoja inbox sivujen kautta, joten älä valehtele Piia

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1698
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      61
      1086
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      144
      1039
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      885
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      75
      885
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      851
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      36
      822
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      749
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      735
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      711
    Aihe