Raivaussahan terän teroitus

tylsistynyt terä

Miten raivaussahan terä teroitetaan ? Onko siihen joku oma viila tms. Olen etsinyt tietoa sieltä sun täältä mutta sanotaan vain että osta uusi, ne on kuulemma halpoja. Tekisi kuitenkin käyttää samaa terää pidempään jos vain mahdollista-

9

4871

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitä se lähtee
    • kysy kaupasta oikea viila, ja pyydä neuvomaan, miten sitä käytetään. Saman verran viilataan joka hammasta ja haritus tarkastetaan silloin tällöin.

Mun mielestä terä kannattaa terottaa kerran työpäivässä, jos ei ole ottanut osumaa kiviin tms.

Terävällä terällä on mukavampi työskennellä. Jotku neuvoo, että ei tarvi usein terottaa, mutta niillä ompi sellasia huipputehosia sahoja joilla katkee tylsälläkin terällä. Kun on terävä terä, bensaa säästyy, työ on helpompaa ja pienempikin saha riittää.

• 14+18

Vaihda tilalle sirkkelin terä, niin ei tarvitse terottaa koskaan.

• Sirkkelin terä

pitää terottaa vähintään yhtä usein kuin raivaussahankin.

Muuten sahalta (sirkkeli) tulee "kaikenlaista tavaraa".

• ...

Itse "pyyhkäisen" pyöreällä viilalla jokaisen tankkauksen yhteydessä, vaikkei kivi tms. osumia tulisikaan.

Liioittelenkohan, mutta on kuiteskin aina terävänä leikkaamaan puuta.

• terävä terä

Koneella saa kiveenkin ajetun terän uudenveriseksi.pystyy hiomaan ensin teränselkäpuolen tasaiseksi ja sitten normaalista teroituskohdasta teroittamaan.tulee tasamittainen terä.samalla koneella voi teroittaa ketjut ja pienet sirkkelinterät.

• Harrastelija54

Kerran päivässä tulee teroitettua samanlaisella työkalulla kuin yo. videossa, mutta en sahaakkaan kuin pari-kolme tankillista päivään.

• niinpä niin

Olin myymälässä, kun tuli ketjun ostaja, helsinkiläinen mökkiläinen.
      "Ostan aina uuden ketjun, kun vanha tylsyy, en osaa teroittaa".

Tuosta tuli mieleeni, että ainahan voi vaatia lisää palkkaa Helsingissä, kun ei raha riitä.

Ay-liike tulee apuun.

• jakari1

Moi, kumpi puree paremmin teidän mielestä paremmin, vanha sahanterän mallinen raivaussahan terä, pitääkö teroittaa kuin katkaisu vai halkaisu hampaat, vai moottorisahan terän mallinen. Mulla molemmat, mutta mun mielestä vanhanmallinen puree paljon paremmin ?

T. JPK

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      16
      3401
    2. Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?

Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit
      Ikävä
      20
      2156
    3. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      32
      1905
    4. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1871
    5. Yksi "sometähti" vähemmän

Ei tunnu missään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      82
      1798
    6. Tuliko ikävä

Vai miksi laitoit viestin? Soittamalla voisi saada kiinni. Mutta et sä uskalla
      Ikävä
      26
      1582
    7. Saitko ne viestit

Silloin viime kuussa? Vai etkö lukemut niitä.
      Ikävä
      29
      1430
    8. Miten lasketaan?

Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.
      Haapavesi
      9
      1394
    9. Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?

Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui
      Ikävä
      36
      1387
    10. Hyvää Huomenta Rakas Neiti

Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies
      Ikävä
      11
      1324
    Aihe