Kerronpa tässä hieman ajatusmaailmaani: Olen hyvin epätasapainoinen ihminen. Suutun, jopa räjähdän helposti, jos asiat eivät mene mieleni mukaan. Esimerkkinä urheilukilpailut tv:ssä tai oma menestys elämässä. Minulle tulee helposti mieleen kostoajatuksia ja haudon usein fantasioita, jopa rikollisia asioita, jotta saisin hyvitettyä jonkin elämässäni sattuneen epäonnisen asian. En kestä yleensä tappiota, varsinkaan rahallisia sellaisia, vaan minun olisi aina jäätävä voitolle mitä ikinä teenkin. Jos tulee tappio, heti ajattelen asian hyvittämistä. Yleensä en kuitenkaan toteuta mitään mitä minulle mieleen tulee vaan rauhoittelen itseni vaikkapa puhumalla netissä kavereiden kanssa. Koen nautintoa siitä kun joku kärsii, vaikka joskus myös koen jonkun kärsineen vääryyttä, mikä pistää minut raivoamaan. Esimerkkinä, jos joku nuori ikäiseni ihminen kuolee yllättäen, voin kokea asian ehdottoman vääräksi, koska mielestäni lyhyt elämä on väärin ihmistä ja ihmisyyttä kohtaan. Toisaalta, jos minulle on tapahtunut jotain pahaa mitä haluaisin hyvittää, voi jokin onnettomuus, jossa esim. jonkun omaisuutta tuhoutuu, olla minulle joskus nautinnollinen asia jolle nauran. Olen myös joskus kiusannut ihmisiä ja eläimiä. Nykyään en varsinaisesti kiusaa ketään, mutta yritän aiheuttaa sekaannusta ihmisten tai eläinten välille ja esim. saada heille riitoja tai tappelua aikaiseksi. Tästä nautin. Samoin nautin siitä kun teen jotakin mikä aiheuttaa ihmetystä ihmisten kesken tyyliin ''kukahan tällaista tekee?!'', mutta kukaan ei tiedä aiheuttajan olleen minä, muut kuin minä itse. Uhoan usein suuttuessani jopa käyttäen todella väkivaltaisia ilmauksia ja haukkumasanoja, saatan esim. uhata tappaa koko ihmissivilisaation tai sytyttäväni 3. maailmansodan. Olen ollut kiinnostunut natsismista ja kertonut usein Hitlerin olevan esikuvani. Olen harmissani siitä, että Saksa hävisi. Koen tappion olevan myös osittain oma tappioni. Esineellistän lähes kaiken sillä raha on erittäin tärkeä elämässäni. Lasken kaiken arvon rahassa enkä epäröi käyttää läheisiäkään ihmisiä hyväkseni kierosti ansaitakseni heidän omaisuuttaan itselleni mahdollisimman paljon. Haluan, että minulle tulvii omaisuutta ja rahaa. Usein olen rikollisten puolella, jos on esim. uutisia oikeudenkäynneistä tai jostakin rikoksesta. Olen pienestä pitäen halunnut itse luoda omat lait ja säännöt maailmaan. Välillä olen hyvin masentunut, toisena päivänä taas iloa ja onnea täynnä. Olen ottanut elämäntehtäväkseni korjata menneisyydessä minua kohdanneet menetykset ja epäoikeudenmukaisuudet, kuten tappiot uhkapeleissä ja mielisairaalassa vietetty aika. Olen ajatellut, että kun saan suuren summan omaisuutta, silloin menneisyys on korvattu. Välillä tuntuu kuin olisin kuollut, välillä ihan normaalilta. Koen olevani epärehellinen ja valehtelen paljon. Olen myös hyvin ristiriitainen ja mielipiteeni vaihtelevat laidasta laitaan hyvin usein. Siitä huolimatta, että menneisyydessä näen paljon vääryyttä ja hyvitettäviä asioita, näen siellä myös elämäni parhaat ajat. Välillä mielestäni joku ihminen on ihana, seuraavaksi ihan täysi paska, riippuen siitä onko meille tullut esim. kiistaa jostakin. En voi kestää eriäviä mielipiteitä tai minuun kohdistuvaa arvostelua. Vaikka minua kehuttaisiinkin, haluan ettei kehuja tule suoraan päin naamaa.
No mitähän vielä kirjoittaisi. Niin minulla on todettu pienenä aspergerin oireyhtymä ja murrosiässä paranoidis-grandioottinen psykoosi joka lääkärien mukaan on jo vuosia sitten parantunut. Testeissä silloin todettiin viitteitä persoonallisuushäiriöistä, mutta niitä ei voitu ikäni vuoksi diagnosoida. Mutta, kertokaahan toki, millaisen kuvan saatte minusta kertomukseni perusteella.
Mikähän mielisairaus minulla oikeasti on?
233
6550
Vastaukset
- Sair.hoit.
Sanoisin että tyyppiesimerkki psykopatiasta
- Sven Comis
alottaja on joku mamis kuka haluaa päteä. sössön sössön söö ....
- fgrthtrhr
Jos oikeesti olet sairaan hoitaja niin toivottavasti en joudu ikinä sinun hoidettavaksi jos et erota sosiopatiaa psykopaatista T: Peruskoulun käyny XD
- Psykologi.
Ei sairaanhoitajille edes opeteta sosiopaatin ja psykopaatin eroa. Psykopaatti ei välitä tunteista, ei edes omista, toisinsanoen ei kykene tuntemaan.
Kyllä tässä on varmaan jäänyt jokin persoonallisuushäiriö johon tarkempaa diagnoosia ei kannata sätistä hakea. - et ole yksin
Aika aavemaista. Aivan, kuin olisin itse kirjoittanut tuon koko teksin. Viimeistään siinä kohtaa, kun mainitsit Hitlerin, ajattelin, että "Tää jätkä on aivan selvästä toinen minä!"
- mies vm80
et ole yksin kirjoitti:
Aika aavemaista. Aivan, kuin olisin itse kirjoittanut tuon koko teksin. Viimeistään siinä kohtaa, kun mainitsit Hitlerin, ajattelin, että "Tää jätkä on aivan selvästä toinen minä!"
Huh. Ihan kuin olisin itse kirjoittanut. En näköjään olekkaan asian kanssa yksin.
- henk.epävakaa nainen
mies vm80 kirjoitti:
Huh. Ihan kuin olisin itse kirjoittanut. En näköjään olekkaan asian kanssa yksin.
Diagnoosi aloittajalle: olet nainen.
- 11415
Sven Comis kirjoitti:
alottaja on joku mamis kuka haluaa päteä. sössön sössön söö ....
"vaikka joskus myös koen jonkun kärsineen vääryyttä, mikä pistää minut raivoamaan. Esimerkkinä, jos joku nuori ikäiseni ihminen kuolee yllättäen, voin kokea asian ehdottoman vääräksi, koska mielestäni lyhyt elämä on väärin ihmistä ja ihmisyyttä kohtaan."¨
En tiedä mikä ap:lla on, vai onko mikään, mutta tuo lainaamani teksti, jos se pitää paikkansa, todistaa ettei kysessä ole ainakaan psykopaatti. - P0z
et ole yksin kirjoitti:
Veit kommenttini. Itse ajattelin aivan samoin lukiessani.
- maallikko vaan
Tuossa on useita ongelmia, mm. maanis-depressiivisyys.
- Lukionkin käynyt
fgrthtrhr kirjoitti:
Jos oikeesti olet sairaan hoitaja niin toivottavasti en joudu ikinä sinun hoidettavaksi jos et erota sosiopatiaa psykopaatista T: Peruskoulun käyny XD
Sairaan hoitaja ON yhdyssana sairaanhoitaja.
- CYSMYSYS
11415 kirjoitti:
"vaikka joskus myös koen jonkun kärsineen vääryyttä, mikä pistää minut raivoamaan. Esimerkkinä, jos joku nuori ikäiseni ihminen kuolee yllättäen, voin kokea asian ehdottoman vääräksi, koska mielestäni lyhyt elämä on väärin ihmistä ja ihmisyyttä kohtaan."¨
En tiedä mikä ap:lla on, vai onko mikään, mutta tuo lainaamani teksti, jos se pitää paikkansa, todistaa ettei kysessä ole ainakaan psykopaatti.MITEN SINUA ON KOHDELTU LAPSENA ?
- afterkife78...
Psykologi. kirjoitti:
Ei sairaanhoitajille edes opeteta sosiopaatin ja psykopaatin eroa. Psykopaatti ei välitä tunteista, ei edes omista, toisinsanoen ei kykene tuntemaan.
Kyllä tässä on varmaan jäänyt jokin persoonallisuushäiriö johon tarkempaa diagnoosia ei kannata sätistä hakea.Olen entinen psykologian opiskelija tähtäsin tutkijaksi, kuutisen vuotta en tehnyt muuta kuin luin ja teoretisoin psykopatiaa (antisoliaalinen persoonallisuushäiriö). En lopettanut vaan vaihdoin antropologiaan.
Sosiopaatti ei tarkoita mitään, se on vanha termi psykopatialle, ajalta kun uskottiin yhteiskunnan ja ympäristön aiheuttavan psykopatian. Psykopaateilla voi olla paljonkin tunteita toisia kohtaan (tunteet poikkeavat yleensä terveen ihmisen tunteista., mutta voivat rakastamaansakin ihmistä tuhota, hyväksi käyttää, hallita ja tahallaan aiheuttaa onnettomuuksia. Pyyteettymyys ja empatia usein puuttuvat.
Persoonallisuushäiriöt yleensä voidaan diagnosoida nuorena, psykopatian kohdalla tehdään poikkeus, koska se koetaan nuorelle liian leimaavaksi.
Psykopatiaa on hyvin monen tasoista.
Olen kuullut monesti psykopaattien itsehavaintoja ja ne ovat hyvin tämän kaltaisia, mitään narsismiin viittaavaa et havannoinut. Olen törmännyt muutaman kerran asperger-psykopatia yhdistelmään, heillä on yleensä aspergeriyden takia huonompi normaalin näyttelemisen taito kuin psykopaateilla, sanoisitko, että sinua pidetään usein poikkeavan oloisena, varsinkin narsismia sekoituksessa tekee varsinaisen eksentrikon.
Hitlerin ihailu on yleistä psykopaateilla, heistä tuntuu erityisesti ihailtavalta Hitlerin massamanipulaatiotaidot ja muu kierous ja onnistuminen valtaan nuosussa, valta on psykopaatin unelma ja illuusio. Fasismi tuntuu oikealta mallilta hallita, koska siinä saa täyden kontrolllin ja pääsee satuttamaan.
Mutta älä luota minuun vaan hae psykiatrilta diagnoosi. - affecktionloss
P0z kirjoitti:
Veit kommenttini. Itse ajattelin aivan samoin lukiessani.
POz ja henkisesti epävakaa, jos tuo on kuvanne naisista, olette todennäköisesti niitä tyhmiä miehiä, joita psykopaattinaiset aina valitsee hyväksi käytettävikseen ja narsistit ihailijoikseen. Naisissa on erittäin mukavia ihmisiä vaikka kuinka paljon.
- Ei psykopaatti
Minun mielestäni ei ole kyllä tyyppiesimerkki psykopatiasta. Psykopaatit ovat tunne-elämältään hyvin kuolleita, eivät he ole välillä hyvin masentuneita ja välillä täynnä iloa ja onnea. Psykopatiaan liittyvä piirre on myös hermostuneisuuden tai psykoneuroottisten oireiden puuttuminen. Tämäkään ei oikein sovi psykopatiaan: "jos joku nuori ikäiseni ihminen kuolee yllättäen, voin kokea asian ehdottoman vääräksi, koska mielestäni lyhyt elämä on väärin ihmistä ja ihmisyyttä kohtaan". Psykopaatti vähät välittäisi tuollaisesta tapauksesta. Lisäksi psykopaateilla ei tyypillisesti esiinny psykoottisuutta.
Minusta kyseessä vaikuttaa ennemmin olevan epäsosiaalinen (toiselta nimitykseltään antisosiaalinen) persoonallisuushäiriö, joka on läheistä sukua psykopatialle, mutta ei sama asia. Myös epävakaan persoonallisuuden eli rajatilapersoonallisuuden piirteitä näyttäisi olevan. - Ei psykopaatti
afterkife78... kirjoitti:
Olen entinen psykologian opiskelija tähtäsin tutkijaksi, kuutisen vuotta en tehnyt muuta kuin luin ja teoretisoin psykopatiaa (antisoliaalinen persoonallisuushäiriö). En lopettanut vaan vaihdoin antropologiaan.
Sosiopaatti ei tarkoita mitään, se on vanha termi psykopatialle, ajalta kun uskottiin yhteiskunnan ja ympäristön aiheuttavan psykopatian. Psykopaateilla voi olla paljonkin tunteita toisia kohtaan (tunteet poikkeavat yleensä terveen ihmisen tunteista., mutta voivat rakastamaansakin ihmistä tuhota, hyväksi käyttää, hallita ja tahallaan aiheuttaa onnettomuuksia. Pyyteettymyys ja empatia usein puuttuvat.
Persoonallisuushäiriöt yleensä voidaan diagnosoida nuorena, psykopatian kohdalla tehdään poikkeus, koska se koetaan nuorelle liian leimaavaksi.
Psykopatiaa on hyvin monen tasoista.
Olen kuullut monesti psykopaattien itsehavaintoja ja ne ovat hyvin tämän kaltaisia, mitään narsismiin viittaavaa et havannoinut. Olen törmännyt muutaman kerran asperger-psykopatia yhdistelmään, heillä on yleensä aspergeriyden takia huonompi normaalin näyttelemisen taito kuin psykopaateilla, sanoisitko, että sinua pidetään usein poikkeavan oloisena, varsinkin narsismia sekoituksessa tekee varsinaisen eksentrikon.
Hitlerin ihailu on yleistä psykopaateilla, heistä tuntuu erityisesti ihailtavalta Hitlerin massamanipulaatiotaidot ja muu kierous ja onnistuminen valtaan nuosussa, valta on psykopaatin unelma ja illuusio. Fasismi tuntuu oikealta mallilta hallita, koska siinä saa täyden kontrolllin ja pääsee satuttamaan.
Mutta älä luota minuun vaan hae psykiatrilta diagnoosi."Olen entinen psykologian opiskelija tähtäsin tutkijaksi, kuutisen vuotta en tehnyt muuta kuin luin ja teoretisoin psykopatiaa (antisoliaalinen persoonallisuushäiriö)."
Siis olet opiskellut psykologiaa ja noin perehtynyt psykopatiaan, etkä silti tiedä edes sitä, ettei psykopatia ole yhtä kuin antisosiaalinen persoonallisuushäiriö? Kuten Wikipedia kertoo (psykopatia-artikkelissa): "vaikka suurin osa psykopaateista täyttääkin antisosiaalisen persoonallisuushäiriön kriteerit, merkittävä osuus antisosiaalisista ei ole psykopaatteja".
"Sosiopaatti ei tarkoita mitään, se on vanha termi psykopatialle, ajalta kun uskottiin yhteiskunnan ja ympäristön aiheuttavan psykopatian."
Ympäristötekijöiden uskotaan edelleen yleisesti voivan aiheuttaa (ei siis aiheuttavan, vaan _voivan aiheuttaa_) psykopaattisia piirteitä, ja termiä "sosiopaatti" käytetään kyllä nykyäänkin. Ilmeisesti tätäkin täytyy selventää lainauksella sieltä Wikipediasta: "Psykopatiaa ja sosiopatiaa käytetään toisinaan synonyymeinä, toisinaan käsitteet erotellaan eri ilmiöiksi sen pohjalta, pidetäänkö tilaa ensisijaisesti sisäsyntyisenä (psykopatia) vai ympäristön vaikutuksesta syntyneenä (sosiopatia)."
"Psykopaateilla voi olla paljonkin tunteita toisia kohtaan"
En sanoisi, että paljon tunteita. Vihaa ja katkeruutta kyllä, mutta ei rakkautta, myötätuntoa, surua, katumusta, häpeää. Seksuaalista himoa psykopaatti voi luonnollisesti myös tuntea, mutta se on vain sellaista fyysistä himoa. Miten yleensä voit kirjoittaa näin: "voivat rakastamaansakin ihmistä tuhota, hyväksi käyttää, hallita ja tahallaan aiheuttaa onnettomuuksia"? Jos on rakkauden tunteita jotakuta kohtaan, ei häntä voi todellakaan tuhota, hyväksikäyttää, hallita ja aiheuttaa tälle tahallaan onnettomuuksia. Psykopaatti voi kyllä haluta olla parisuhteessa jonkun tietyn ihmisen kanssa, ja inhota ajatusta tämän menettämisestä, mutta ei se tarkoita, että hän tuntisi rakkautta tätä kohtaan. - Ei psykopaatti
Ei psykopaatti kirjoitti:
Minun mielestäni ei ole kyllä tyyppiesimerkki psykopatiasta. Psykopaatit ovat tunne-elämältään hyvin kuolleita, eivät he ole välillä hyvin masentuneita ja välillä täynnä iloa ja onnea. Psykopatiaan liittyvä piirre on myös hermostuneisuuden tai psykoneuroottisten oireiden puuttuminen. Tämäkään ei oikein sovi psykopatiaan: "jos joku nuori ikäiseni ihminen kuolee yllättäen, voin kokea asian ehdottoman vääräksi, koska mielestäni lyhyt elämä on väärin ihmistä ja ihmisyyttä kohtaan". Psykopaatti vähät välittäisi tuollaisesta tapauksesta. Lisäksi psykopaateilla ei tyypillisesti esiinny psykoottisuutta.
Minusta kyseessä vaikuttaa ennemmin olevan epäsosiaalinen (toiselta nimitykseltään antisosiaalinen) persoonallisuushäiriö, joka on läheistä sukua psykopatialle, mutta ei sama asia. Myös epävakaan persoonallisuuden eli rajatilapersoonallisuuden piirteitä näyttäisi olevan.Korjaan itse vähän tätä kohtaa:
"Psykopaatit ovat tunne-elämältään hyvin kuolleita, eivät he ole välillä hyvin masentuneita ja välillä täynnä iloa ja onnea."
He voivat kyllä olla masentuneita ja ahdistuneita, mutta eivät surun tai myötätunnon takia, vaan sen takia, että joutuvat sellaisten epämiellyttävien tosiasioiden eteen, joita he eivät voi manipuloimalla muuttaa toisenlaisiksi. Vastaavasti asioiden sujuminen heidän mielensä mukaan voi tietysti tuottaa heille iloa ja onnea. Joka tapauksessa tunteet ovat normaalia köyhempiä, ja varsinkin kyky tuntea empatiaa ja myötätuntoa on puutteellinen. - 6+6+6=666
Lukionkin käynyt kirjoitti:
Sairaan hoitaja ON yhdyssana sairaanhoitaja.
Onneksi olkoo, olet virallisesti v.i.t.u.n pätevä ja viisas. Testaa myös huviksesi oletko myös korvaamaton? Laita sormi vesi lasiin ja nosta ylös, jos siihen jää reikä niin olet totaalisen täydellisen kirja viisas homosapiens
- kokoomusnuori?
oot vain häijy ja ilkeä ihminen, ei sen kummempaa. Tai tyypillinen kokoomuslainen.
- Matemaiikanopettaja
6+6+6=666 kirjoitti:
Onneksi olkoo, olet virallisesti v.i.t.u.n pätevä ja viisas. Testaa myös huviksesi oletko myös korvaamaton? Laita sormi vesi lasiin ja nosta ylös, jos siihen jää reikä niin olet totaalisen täydellisen kirja viisas homosapiens
Yhteenlaskusi on väärin. Oikea vastaus 216
- Hekoseko
maallikko vaan kirjoitti:
Tuossa on useita ongelmia, mm. maanis-depressiivisyys.
Joo, tuli kanssa mieleeni. Olen nyt ollut useammankin vuoden kimpassa ihmisen kanssa, joka oirehtii samalla lailla tuon ensimmäisen kirjoittajan kanssa. maanis-depressiivisyyttä, kahdensuuntaista mielialahäiriötä, jopa skitsofreniaan viittaavaa. Narsismia. Kokonainen sikermä kaikenlaista.
- afterlife78...
Ei psykopaatti kirjoitti:
"Olen entinen psykologian opiskelija tähtäsin tutkijaksi, kuutisen vuotta en tehnyt muuta kuin luin ja teoretisoin psykopatiaa (antisoliaalinen persoonallisuushäiriö)."
Siis olet opiskellut psykologiaa ja noin perehtynyt psykopatiaan, etkä silti tiedä edes sitä, ettei psykopatia ole yhtä kuin antisosiaalinen persoonallisuushäiriö? Kuten Wikipedia kertoo (psykopatia-artikkelissa): "vaikka suurin osa psykopaateista täyttääkin antisosiaalisen persoonallisuushäiriön kriteerit, merkittävä osuus antisosiaalisista ei ole psykopaatteja".
"Sosiopaatti ei tarkoita mitään, se on vanha termi psykopatialle, ajalta kun uskottiin yhteiskunnan ja ympäristön aiheuttavan psykopatian."
Ympäristötekijöiden uskotaan edelleen yleisesti voivan aiheuttaa (ei siis aiheuttavan, vaan _voivan aiheuttaa_) psykopaattisia piirteitä, ja termiä "sosiopaatti" käytetään kyllä nykyäänkin. Ilmeisesti tätäkin täytyy selventää lainauksella sieltä Wikipediasta: "Psykopatiaa ja sosiopatiaa käytetään toisinaan synonyymeinä, toisinaan käsitteet erotellaan eri ilmiöiksi sen pohjalta, pidetäänkö tilaa ensisijaisesti sisäsyntyisenä (psykopatia) vai ympäristön vaikutuksesta syntyneenä (sosiopatia)."
"Psykopaateilla voi olla paljonkin tunteita toisia kohtaan"
En sanoisi, että paljon tunteita. Vihaa ja katkeruutta kyllä, mutta ei rakkautta, myötätuntoa, surua, katumusta, häpeää. Seksuaalista himoa psykopaatti voi luonnollisesti myös tuntea, mutta se on vain sellaista fyysistä himoa. Miten yleensä voit kirjoittaa näin: "voivat rakastamaansakin ihmistä tuhota, hyväksi käyttää, hallita ja tahallaan aiheuttaa onnettomuuksia"? Jos on rakkauden tunteita jotakuta kohtaan, ei häntä voi todellakaan tuhota, hyväksikäyttää, hallita ja aiheuttaa tälle tahallaan onnettomuuksia. Psykopaatti voi kyllä haluta olla parisuhteessa jonkun tietyn ihmisen kanssa, ja inhota ajatusta tämän menettämisestä, mutta ei se tarkoita, että hän tuntisi rakkautta tätä kohtaan.Noh, tuo oli minulle uutta, että antisosiaalinen persoonallisuushäiriö ja psykopatia on nykyään eri diagnoosit, kun minä opiskelin ja siitä on todella jo vuosia, ne olivat sama, kiinnostava juttu. Onkohan ne jo tajunneet Helen Morrisonin teorioiden nerokkuuden. Mistäköhän saisi netissä helposti käsiin tämän diagnoosien eron?
Psykopaati kyllä voi rakastua ja voi tuntea rakkautta, mutta kontrolloi ja eristää nämä kohteet ja uskoo olevansa heidän pomo. Kun se valittu rakkauden kohde jättää, psykopaatti/antisosiaali usein reagoi tappamalla hänet, joskus myös itsensä samalla tai suunnittelee tällaista.;) He eivät rakasta kuin me, narsistit ovat kykenemättömämpiä rakkauteen ja psykopaatit usein rakastavat äitiään (kuoliaaksi) ja harvoin rakastuvat erittäin valikoiden yleensä 'parhaan'. - afterlife78...
afterlife78... kirjoitti:
Noh, tuo oli minulle uutta, että antisosiaalinen persoonallisuushäiriö ja psykopatia on nykyään eri diagnoosit, kun minä opiskelin ja siitä on todella jo vuosia, ne olivat sama, kiinnostava juttu. Onkohan ne jo tajunneet Helen Morrisonin teorioiden nerokkuuden. Mistäköhän saisi netissä helposti käsiin tämän diagnoosien eron?
Psykopaati kyllä voi rakastua ja voi tuntea rakkautta, mutta kontrolloi ja eristää nämä kohteet ja uskoo olevansa heidän pomo. Kun se valittu rakkauden kohde jättää, psykopaatti/antisosiaali usein reagoi tappamalla hänet, joskus myös itsensä samalla tai suunnittelee tällaista.;) He eivät rakasta kuin me, narsistit ovat kykenemättömämpiä rakkauteen ja psykopaatit usein rakastavat äitiään (kuoliaaksi) ja harvoin rakastuvat erittäin valikoiden yleensä 'parhaan'.Otin itse selvää, joillain tutkijoilla on teorioita psykopatian ja aspd:n erottamisesta, psykopatian ollessa voimakkaampi, olen samaa mieltä, mutta tautiluokituksessa DSM on edelleen vain antisosiaalinen persoonallisuushäiriö. Tämä teoria minulla on ollut n.8 vuotta ja näköjään on myös muut löytäneet, tässä 2011 julkaisu siitä:
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2065161/Psychopaths-arent-just-mentally-different--brains-physically-deformed-prevent-feeling-fear-guilt.html - hmm?
Matemaiikanopettaja kirjoitti:
Yhteenlaskusi on väärin. Oikea vastaus 216
oikea vastaus on 18...?
- heheehd
6+6+6=666 kirjoitti:
vesi lasi on yhdyssana, vesilasi
- Virva Hattunen
6+6+6=666 kirjoitti:
Aloittaja on oidipuskompleksista nauttiva pienimunainen kissantyydyttäjä.
Matikan iikalle opettajalle myös tiedoksi, että:
Laskutoimituksen tulos = 5,7mm. - Matemaiikanopettaja
hmm? kirjoitti:
oikea vastaus on 18...?
Ei voi olla, laskutikulla suorintin yhteeneenlaskun
- Matemaiikanopettaja
heheehd kirjoitti:
vesi lasi on yhdyssana, vesilasi
Jos kirjoittaata erikseenseen karkaako silloin lasista vesi.
- No Joo
Virva Hattunen kirjoitti:
Laskutoimituksen tulos = 5,7mm.Onko kysessä mahdollisesti leveys vai pituus
- Äekän maekka lukijos
6+6+6=666 kirjoitti:
Miten sormeen voi jäädä reikä? Viisas homosapiens vai totaalisen täydellisen kirja? Minen tajjuu...
- Vellu Pirinen
Virva Hattunen kirjoitti:
Laskutoimituksen tulos = 5,7mm.5,68mm jos tarkkoja ollaan.
- Ruskea valkovuoto
Sinulla on pasti pielessä
- Potilas532
Kuulostat hyvin epäselvältä ihmiseltä. Epäilen että kyseessä saattaa hyvinkin olla tuo psykoosi joka ei ilmeisesti ole koskaan parantunutkaan. Onko sinulla lääkitys käytössä?
- Ruskea valkovuoto
Potilas532 kirjoitti:
Kuulostat hyvin epäselvältä ihmiseltä. Epäilen että kyseessä saattaa hyvinkin olla tuo psykoosi joka ei ilmeisesti ole koskaan parantunutkaan. Onko sinulla lääkitys käytössä?
On muta se ei toimi
- Varmaa tietoa
Ruskea valkovuoto kirjoitti:
On muta se ei toimi
Kärsit narsistisesta ja epäsosiaalisesta perseenalaisuushäiriöstä.
- Ruskea valkovuoto
Varmaa tietoa kirjoitti:
Kärsit narsistisesta ja epäsosiaalisesta perseenalaisuushäiriöstä.
Olet oikeassa ja lisäksi runsaasta aivovuodosta, muta mitä siihen lääkkeeksi
- bangbang-x
Aloittajalle:
Olet tavallaan sadistinen ja ilkeä, sekä omaat mitä ilmeisimmin vielä kaksisuuntaisen mielialahäiriön. Oma omanarvontuntosi on todella heikko ja siksi tunnet "nautintoa" muiden mokista ja "kärsimyksistä".
Yhteenvetona:
Olet varsinainen kusipää, johon ei kukaan järjellinen olento halua tutustua, eikä törmätä, jos itse vähääkään älyä omistaa.
(sori vaan) - joelle85
bangbang-x kirjoitti:
Aloittajalle:
Olet tavallaan sadistinen ja ilkeä, sekä omaat mitä ilmeisimmin vielä kaksisuuntaisen mielialahäiriön. Oma omanarvontuntosi on todella heikko ja siksi tunnet "nautintoa" muiden mokista ja "kärsimyksistä".
Yhteenvetona:
Olet varsinainen kusipää, johon ei kukaan järjellinen olento halua tutustua, eikä törmätä, jos itse vähääkään älyä omistaa.
(sori vaan)tuossa ei ole kyllä yhtäkään oiretta kaksisuuntaisesta! ainoa yhdistävä sana on raha,ja aivan eri merkityksessä, maniassa sitä tuhlataan hullun lailla eikä arvoisteta asioita sillä.
- bangbang-x
joelle85 kirjoitti:
tuossa ei ole kyllä yhtäkään oiretta kaksisuuntaisesta! ainoa yhdistävä sana on raha,ja aivan eri merkityksessä, maniassa sitä tuhlataan hullun lailla eikä arvoisteta asioita sillä.
Kaksisuuntainen mielialahäiriö
(lue wikipediasta, vaikka sinunhan se pitäisi tietää millainen se on, oletan)
Kaksisuuntainen eli bipolaarinen mielialahäiriö (aikaisemmin myös maanis-depressiivisyys) on nimensä mukaisesti mielialahäiriö, jossa mieliala vaihtelee ja jossa esiintyy manian ohella masennusta eli depressiota. ICD-10:n mukainen kaksisuuntaisen mielialahäiriön luokituskoodi on F31.xx. Tässä artikkelissa asian lähtökohta on lääketieteellinen malli eli holistinen biopsykososiaalinen tarpeenmukainen malli.
Sisällysluettelo
1 Mitä kaksisuuntainen mielialahäiriö on?
2 Neljä erilaista mielialamuutosta
2.1 F30 Maaninen jakso
2.1.1 F30.0 Hypomaaninen jakso (hypomania)
2.2 F30.1 Mania ilman psykoottisia oireita tai F30.2 Mania, johon liittyy psykoottisia oireita
2.2.1 Maaninen vaihe
2.3 F32 Masennusjakso, depressiojakso
2.3.1 Depressiivinen vaihe
2.4 F31.6 Kaksisuuntainen mielialahäiriö, sekamuotoinen jakso
2.4.1 Sekamuotoinen jakso
3 Tyypin I ja II kaksisuuntainen mielialahäiriö
3.1 Tyyppi I
3.2 Tyyppi II
3.3 Muut mielialahäiriötyypit - knowledge1
bangbang-x kirjoitti:
Kaksisuuntainen mielialahäiriö
(lue wikipediasta, vaikka sinunhan se pitäisi tietää millainen se on, oletan)
Kaksisuuntainen eli bipolaarinen mielialahäiriö (aikaisemmin myös maanis-depressiivisyys) on nimensä mukaisesti mielialahäiriö, jossa mieliala vaihtelee ja jossa esiintyy manian ohella masennusta eli depressiota. ICD-10:n mukainen kaksisuuntaisen mielialahäiriön luokituskoodi on F31.xx. Tässä artikkelissa asian lähtökohta on lääketieteellinen malli eli holistinen biopsykososiaalinen tarpeenmukainen malli.
Sisällysluettelo
1 Mitä kaksisuuntainen mielialahäiriö on?
2 Neljä erilaista mielialamuutosta
2.1 F30 Maaninen jakso
2.1.1 F30.0 Hypomaaninen jakso (hypomania)
2.2 F30.1 Mania ilman psykoottisia oireita tai F30.2 Mania, johon liittyy psykoottisia oireita
2.2.1 Maaninen vaihe
2.3 F32 Masennusjakso, depressiojakso
2.3.1 Depressiivinen vaihe
2.4 F31.6 Kaksisuuntainen mielialahäiriö, sekamuotoinen jakso
2.4.1 Sekamuotoinen jakso
3 Tyypin I ja II kaksisuuntainen mielialahäiriö
3.1 Tyyppi I
3.2 Tyyppi II
3.3 Muut mielialahäiriötyypitJoellen kirjoitukseen yhtyen. Itse kaksisuuntaisen diagnoosin saaneena tiedän että siihen ei liity halua tuhota ihmiskuntaa tai natsien/hitlerin ihannointia. Useimmille ei todellakaan tulee mtn psykoottisia oireita. Mielialamuutoksista useimmilla tulee vain kaksi, mania ja masennus. kaksisuuntainen ei nauti toisten kärsimyksestä tai mokista, eikä halua satuttaa muita ihmisiä. Kaksisuuntainen ei milloinkaan ole vaaraksi kuin itselleen. Olet tainnut käsittää nuo kohdat hieman omalla tavallasi.
kaksisuuntaiset eivät nauti toisten mokista. Kaksisuuntainen ei yritä tai edes halua haastaa riitaa muiden kanssa tai edes ajattele sellaista, hei eivät ole aggressiivisa henkilöitä eivätkä todellakaan satuttaisi eläimiä.
Olen hoitoalalla ja olen empaattinen ihminen joka haluaa toisille pelkkää hyvää, en tunnista itseäni YHDESTÄKÄÄN aloittajan oireesta tai piirteestä. Minulla on lemmikkieläin, enkä koe aggressiivisuutta sitä kohtaan. Olen todella rauhallinen ihminen eikä minua ole helppo suututtaa, en koe minkäänlaisia ''räjähdyksiä''.
Et ymmärrä sairautta käytännössä. - Toimi HETI
bangbang-x kirjoitti:
Aloittajalle:
Yhteenvetona:
(sori vaan)Miten ihmeessä luulet että auttoi tuo aloittajan dissaaminen? Ilmeisesti diagnosoiva "normaalikin" voi sortua samaan ajatteluun kuin muka sairas.
Aloittajalle. Hankkiudu HETI lääkärin vastaanotolle ja kerro tuo aloituksesi. Jos et pysty sitä puhumaan, tulosta tekstisi ja anna hänelle.
Psykososiaalisten häiriöiden kanssa ei ole leikkiminen, vaan myös sinun on otettava ne tosissaan.
- lekuri...
Paranoidinen skitsoaffektiivinen häiriö höystettynä persoonallisuushäiriöllä. Maniaa taitaa pukata?
- Asiantuntijaaa
Missä sinä paranoidisuutta tuolla havaitset?
- lekuri...
Asiantuntijaaa kirjoitti:
Missä sinä paranoidisuutta tuolla havaitset?
Suoranaista lausetta vainoamispelosta ei ole, mutta kirjoituksessa viitataan "Uhoan usein suuttuessani jopa käyttäen todella väkivaltaisia ilmauksia ja haukkumasanoja, saatan esim. uhata tappaa koko ihmissivilisaation tai sytyttäväni 3. maailmansodan."
Tulee tunne,että kirjoittaja kokee ihmissivilisaatiota vastaan pelkoa, kaikkea normeja ja emootioita kohtaan, joka on käänteisesti muuttunut puolustautumiseksi eli vihaksi. - teu.
lekuri... kirjoitti:
Suoranaista lausetta vainoamispelosta ei ole, mutta kirjoituksessa viitataan "Uhoan usein suuttuessani jopa käyttäen todella väkivaltaisia ilmauksia ja haukkumasanoja, saatan esim. uhata tappaa koko ihmissivilisaation tai sytyttäväni 3. maailmansodan."
Tulee tunne,että kirjoittaja kokee ihmissivilisaatiota vastaan pelkoa, kaikkea normeja ja emootioita kohtaan, joka on käänteisesti muuttunut puolustautumiseksi eli vihaksi.""Lekusi""
Otiko huomioon , että hänen kertomuksensa sopii Suomalaiseen
Niin tarkasti että hirvittää ,,sellaisia me olemme olkaa kuitenkin tarkkana
minä tunnistan myös velivanajani hänestä , siis kirjoituksesta hän
kuoli jo 1995 kolarissa .venäjällä . - teu.
teu. kirjoitti:
""Lekusi""
Otiko huomioon , että hänen kertomuksensa sopii Suomalaiseen
Niin tarkasti että hirvittää ,,sellaisia me olemme olkaa kuitenkin tarkkana
minä tunnistan myös velivanajani hänestä , siis kirjoituksesta hän
kuoli jo 1995 kolarissa .venäjällä .""teu""
Tuohon Lekurin asiaan , olen sitä mietä kuin eräs tuolla alhaalla
Tee parannus , ota Jeesus Sydämeen , se auttaa aina .. - knowledge1
eikös maniassa ihminen ole seksuaalinen, holtiton, tuhlaavainen, tarvitsee vähän unta, liikkuu paljon eikä tunne väsymystä? mieliala kohoaa huomattavasti ja ihminen on hyvin sosiaalinen ja puhelias.Ainoa, mikä mielestäni täsmää maniassa, on riskialttiiden toimien ilmaantuminen kuvioihin, joka voi ilmentyä esim. näpistelynä.miten tuollaiset muihin ihmisiin/eläimiin kohdistuvat sairaat oireet mitenkään liittyvät maniaan??
- kaltoin kohdeltu
Jos sisimmässäsi vääryyksien oikominen ja ihmisten keskinäisen kränän aikaansaaminen on sulle se juttu niin voisinpa melkein palkata hoitamaan sut yhden homman.
- Syytön-syyllinen?
hmmm... mahtaako sulla olla puhtaat jauhot pussissa. Turvallisempaa pyytää ns. tuntematonta hoitamaan yhden homman, riski jäädä kiinni pienempi saat hyvän
mielen, kun ns. vihollinen saa kärsiä?
Tiedän yhden, joka kokee olevansa kaltoin kohdeltu, mutta on itse aiheuttanut oman
nykytilanteensa? Toivottavasti et ole hän? - kaltoin kohdeltu
Syytön-syyllinen? kirjoitti:
hmmm... mahtaako sulla olla puhtaat jauhot pussissa. Turvallisempaa pyytää ns. tuntematonta hoitamaan yhden homman, riski jäädä kiinni pienempi saat hyvän
mielen, kun ns. vihollinen saa kärsiä?
Tiedän yhden, joka kokee olevansa kaltoin kohdeltu, mutta on itse aiheuttanut oman
nykytilanteensa? Toivottavasti et ole hän?En ole.
- selväjuttu
psykopaatti vaihtunut persoonallisuushäiriöstä tilalle
- Jaska paska
Harvinaisen suoraa ja selkeää puhetta. Ihme on jos et ole hoidossa kun kerrot nuo lääkärille.
- luet liikaa
huuhaa-palstan kirjoituksia
- olenkmäävaienkmäole
olet hullu terveisin Tohtori Öksönkökkö
- teutatess
""Olenkmäävaienkmääole ""
Tämä oli Shakebear aikana yleistä sanoin "Ollakko vai eiko olla "
- Unto.
sössön sössön söö. joku mamis haluaa päteä.
- mude_
Suosittelen ottamaan yhteyttä lääkäriin, tarkistamaan lääkityksen (etenkin jos käytät näitä SSRI-lääkkeitä, joiden yhteyttä esim. kouluampumisiin selvitetään) ja hakemaan apua. Siitä hatunnosto, että tunnistat itse ettei kaikki tosiaankaan ole kunnossa ja ajatusmaailmasi ei ole oikeanlainen. Muutos on mahdollinen, se vaatii työtä (käyttäytymisterapiaa) ja oman ajattelun ottamista hallintaan, mitä selkeästi jo jonkin verran teetkin.
Ota vaikka tämä kirjoitus mukaan lääkäriin, jos asioiden selvittäminen puhumalla tuntuu vaikealta.- e.oma
Ota mieluummin oma kirjoituksesi!
- hohhoijaa...
Siis tämähän onkin justiin se oikea paikka alkaa etsiä noinkin vakavalta kuulostavalle ongelmalle diagnoosia. Täältähän tunnetusti saa apua ongelmaan kuin ongelmaan eikä kukaan suinkaan piruile toisten kustannuksella... Eiköhän tuota murhetta olisi syytä alkaa purkamaan "pikkuisen" asiantuntevamman raadin edessä!
- leikistä puolet tott
Tarvitset apua ja pikaisesti. Ihan sama onko tarinasi keksittyä vai totta, mutta apua tarvitset pikaisesti.
- lyitön
Läääkitys ja nopeesti liikkuva lyijy tehoo kaikkiiin tauteihin, ainaki se lyijy
- teuta.
leikistä puolet tott kirjoitti:
Tarvitset apua ja pikaisesti. Ihan sama onko tarinasi keksittyä vai totta, mutta apua tarvitset pikaisesti.
"leikistä puolet totta"
Vaan se pitäisi tietää millaista apua , sinunkin tekstissä yhtä sun toista. - P0z
lyitön kirjoitti:
Läääkitys ja nopeesti liikkuva lyijy tehoo kaikkiiin tauteihin, ainaki se lyijy
Hauskaa.
- Aino Freeman
Nopean diagnoosin tehtyäni tautisi täyttää Pääministeri / ministeri syndrooman merkit. Kliimaksi toteutuu kun näet että Suomen kansa kärsii ja itse pääset Audin takapenkillä matkustamaan. Toivon että tiesi johtaa nopeasti näihin tehtäviin, koska muuta parannusta ei ole. Pääministerinä sinä saat viimein täyden tyydytyksen ja mielenrauhan.
Terveisin,
Aino Freeman, Ylilääkäri- Tappinen,
""Aino Freeman ""
minkä alan Yli-lääkärei olet , katrsoppa kun tuonoin Pääministeri ei
ole oikea lääke ,,vaan VALTIOVARAIN MINISTERI . - T.reiska
Istuu ilmeisesti hinausapua odottavan Audin etupenkillä!
Perus Kokoomuselaiselta vaikuttaa. Ei toimenpiteitä.
- nahkurin puuseppä
" Perus Kokoomuselaiselta vaikuttaa. Ei toimenpiteitä. "
samaa mieltä!
sinullekin on paikka suomalaisessa yhteiskunnassa em. lisäksi olisit todella sopiva valtion virkamieheksi.
verovirastoa ehdottaisin ensimmäiseksi.
- kysyjä
taitaa olla aivan muusta kyse.
- helppo diagnoosi
diag. perussuomalais-aivorutto kyseessä. Ainoa hoito lobotomia ja pysyvä paikka suljetulla osastolla.
- huoli24
No kerrotaan ... Piia Rasmus Elina ja se yks kertoilivat omia tunnelmiaan tuolla Suolen ylläpidon pääkallopaikalla.
Ei tullut muuta mieleen.
Suoli 24 on näemmä :
Tämä käyttäjä on torjunut sinut
Aivan hirveitä rasisteja ne on ?
Nyt sain naurut kiitos paljon .NO niin Marihan se oli
Olisihan se pitänyt muistaa kun marihuonaakin kannatatte siellä ylläpidossa Ja oikein kädestä pitäen annatte sivuillanne opettaa.
Niin jos ette pääse suolen profiilin rekisteröitynä niin klikatkaa rekister pois päältä niin sinne pääsee taas
Toki en pääse kirjoittaa omia mielipiteitäni niiden vieraskirjaan ... vaikka ei ne ole vanhojakaan poistanut
Ettekö te osaa niitä pois - voi v ku ootte uunoja
Oikun hauska maanantai. Ihan piristyi kun meinasi nukahtaa.
Hei mä löysin yhden vanhan nikin. SE on kyl mun kaverin mut ei se haittaa.
Hei Suolen ylläpito menkää hoitoon ja antakaa ihmisten kirjoittaa.
Jos ylläpito ei olisi niin henkisesti sairas niin täälläkin voisi kirjoitella mukavia, mutta ei voi kun ne poistaa kaikki mukavat asiat ja tyypit niin kuin suoli24 nikin.
Pitäiskö rekisteröityä .. enttententten
Hei voitteko sanoa ne mun miljoona nikkiä kun en muista niistä puoliakaan.- luomi24
fennis kirjoitti:
NO niin Marihan se oli
Olisihan se pitänyt muistaa kun marihuonaakin kannatatte siellä ylläpidossa Ja oikein kädestä pitäen annatte sivuillanne opettaa.
Niin jos ette pääse suolen profiilin rekisteröitynä niin klikatkaa rekister pois päältä niin sinne pääsee taas
Toki en pääse kirjoittaa omia mielipiteitäni niiden vieraskirjaan ... vaikka ei ne ole vanhojakaan poistanut
Jos ylläpito ei olisi niin henkisesti sairas niin täälläkin voisi kirjoitella mukavia, mutta ei voi kun ne poistaa kaikki mukavat asiat ja tyypit niin kuin suoli24 nikin.
Hei voitteko sanoa ne mun miljoona nikkiä kun en muista niistä puoliakaan.Taas se putos reksitrerrr
ihan älytöntä kokoajan pitää kirj uudestaan
Se esittelykin on aika vanha sieltä puuttuu Rasmus rassu
Niiden valheellinen eittely
jopa 3 miljoonaa eri käyttäjää
Toi on jo naurettavampaaa kuin se että suoli on blokannut minut
Uskoisko joku että 3 miljoonaa eri käyttäjää käy suolessa
Veikkaa että 3 on oikea luku
Esittely
Suomi24 on Suomen suurin verkkoyhteisö. Viikoittain palvelussa vierailee yli 1,3 miljoonaa ja kuukausittain jopa 3 miljoonaa eri käyttäjää. Suomi24 on vakiinnuttanut paikkansa Suomen käytetyimpien sivustojen joukossa ikään tai paikkakuntaan katsomatta.
Keskustelut on Suomi24:n tunnetuin palvelu, tunnettu suomalaisten sähköisenä mielipidepankkina. Päivittäin julkaistaan jopa yli 20 000 uutta mielipidettä ja yhteensä mielipiteitä on jo yli 50 miljoonaa.
Suomi24 on perustettu vuonna 1998 ja sen omistaa nykyään Aller Media Oy.
Terveisin, Mari, Piia ja Elina
---------------------------------------------------
Nimimerkki ei jaksa kirjautua on jo varattu. Valitse toinen nimimerkki. - a.aloittaja
fennis kirjoitti:
NO niin Marihan se oli
Hei voitteko sanoa ne mun miljoona nikkiä kun en muista niistä puoliakaan.Tää oli kai se aloittaja?!
- Nuori lääkäri
Pääasiassa kirjoituksesi kertoo ihan tavallisesta ihmisestä.Kaikki haluavat mahdollisimman paljon rahaa ja väkivallasta nauttiminen on aivan tavallista.Kun jossain alkaa tappelu niin ihmiset kerääntyy ympärille katsomaan.Kadulla ei kuitenkaan näe tarpeeksi väkivaltaa joten väkivaltaa tarjotaan uutisissa ja tv-ohjelmissa.Kaikki odottavat sotaa ja kun sota alkaa niin sitä siirrytään katsomaan tv:n ääreen kuten ihmiset teki Irakin sodan alkaessa.
Jos haluat elää tavallisen ihmisen elämää niin jatka entiseen malliin mutta ei ole pakko jäädä tunteiden ja niistä saadun mielihyvän/tuskan vangiksi.- Leiff.
""Nuori lääkäri ""
olen samaa mieltä , kaikki suomalaiset on hän kaltaisia
ehkä kannattaa olla hiljempaa , että saa olla ..
- 34535ybdgtrfw
Ehkä sä oot vaa pas-ka jätkä tai jotai! Et itsemurhaa muuten ole ajatellu,tuli vaan mieleen....
- Rakkauden puutetta
Sinutkin on luotu Jumalan kuvaksi ja tarkoitettu Pyhän Hengen temppeliksi. Jumalan haluaa täyttää sinut rakkaudellaan. Nyt olet täynnä vihaa ja valheita, jotka lopulta tuhoavat sinut. Kun käännyt Hänen puoleensa, joka on sinut tehnyt, vapaudut pahasta. Jumala oli Jeesuksessa ja sovitti sinunkin pahuutesi ristillä.
- irt+0i4+iq
Persoonallisuushäriö, jonka laadun ammattilaiset saavat diagnosoida. Mahdollisesti myös kaksisuuntainen mielialahäriö (maanis-depressiivisyys). Ainoa toivo onnellisuudesta ja eri osapuolille nautittavasta vuorovaikutuksesta on kohdallsi sitoutuminen pitkään perusteelliseen terapiaan sekä lääkehoito.
- häirilöinen
sinulla on ihmisen kaipuu ja aidon rakkauden tunteen kaipuu. Tarvitset tukikohdan, ihmisen rinnallesi, joka kestää kaikki kummalliset juttusi. Sinun tulee kasvaa aikuiseksi, vaikka aikuinen jo oletkin. Empatiakyvyssä häirilö ja vakava sellainen. Liekö takana...Ongelmallinen äiti-suhde? Äitisi ei kestänyt sinua sellaisena kuin olet.
Onnea elämään. Etsi joku kilteistä kieltein ja uskollisin ihminen rinnallesi. Ulkonäöllä ei varmastikaan ole väliä. - pruductofthe90s
Ihminen joka sanoo että ajattelee "jopa rikollisia asioita" tuskin on psykopaatti, psykopaatilla toi ei varmaankaan jäis ajattelun tasolle kun ei paljoa vittuakaan kiinnostais oisko joku asia laillista vai ei.
Veikkaan että tässä haetaan narsismia (se ku on nykyään cool), siis kirjoittajan puolelta.. mutta varmaan todellisuudessa kallistutaan enemmän epävakaan persoonallisuuden puolelle. - Näitä ON
Tunnen muutamia näitä, kuin sinäkin. sairastat Aleksitumiaa. olet tunne vammainen ,joka ei tajua ,että siihen toiseen koskee... hae lääkäriltä apua ,muutoin läheisesi eivät kestä sinua...
- köpöplöppös
Kuulostaa tutulta... kyllä tuosta voi päästä, mutta se vie aikaa ja omaa tahtoa. Itse olen päässyt ilman terapioita ja lääkkeitä, kuten myöskin niin minäkin tunnistin nuo itsessäni. suosittelen kuitenkin ihan ammattiapua, koska itse hoidin itseni omilla metodeilla ja se oli aika rankkaa toisinaan, enkä voi taata sen toimivuutta kaikille..
- bocken2
joulupukkii
- ylöspäin
Hae hoitoa, ennen kuin teet jotain vahinkoa..
Näivetyt sisältäpäin, jos et hae apua.
Parempaa tulevaisuutta,sen eteen kannattaa nähdä vaivaa. - alinkaa
Teksti on aivan liian analyyttinen ollakseen totta. Sattuiko olemaan jokin kirja edessä ja siitä sitten napsit sopivia oireita. Teksti oli sujuvaa, kappalejaot hyviä. Ei muuta kuin lisää tarinaa paperille....
- ghfmbfffjjcx
Sinut on vallannut riivaaja/paha henki nuorena/lapsena. Oletko kenties viettänyt lapsuutesi kummitustalossa?
Tuo on niin 1:1.
Kun antaudut ehdoitta ja otat Jeesuksen sydämeesi niin paranet.
Tutustu entiseen lääketieteen nobelehdokkaan Simone Morabiton kirjoituksiin, kaikki ei ole psyykkisiä ongelmia, vaan osa on riivaajia.
Tämä ei ole vitsi vaan totisinta totta!
Et menetä mitään vaikka kokeilet.- joo-o...
Muuten hyvä, mutta vaihtaisin Jeesuksen Budhaan.
- Keittiöpsykologi
Näin äkkiä luettuna vaikuttaisi kaksisuuntaiselta mielialahäiriöltä tai skitsofrenialta.... kannattaisi mennä oikein kunnon lääkärille ja psykiatrille tai jopa ihan osastolle pitkiin tutkimuksiin ja sitä kautta kunnon lääkitys.
Tsemppiä elämään!! - epis elämä
Yllättävää et tännekin ketjuun on pari bipojen vihaajaa eksynyt. Epävakaa persoonallisuus sopii kuvioon. Ja myös narsismi. Psykopaatti tuskin on. Tuntisiko psyko kiukkua siitä asiasta jos joku tuntematon nuori ihminen kuolee? Ei todellakaan.
"Olen myös hyvin ristiriitainen ja mielipiteeni vaihtelevat laidasta laitaan hyvin usein. Siitä huolimatta, että menneisyydessä näen paljon vääryyttä ja hyvitettäviä asioita, näen siellä myös elämäni parhaat ajat. Välillä mielestäni joku ihminen on ihana, seuraavaksi ihan täysi *****, riippuen siitä onko meille tullut esim. kiistaa jostakin. En voi kestää eriäviä mielipiteitä tai minuun kohdistuvaa arvostelua."
Tuo kappale kuulostaa tyypilliseltä epävakaalta persoonalta. Ensin ihannoi ihmistä ja yhtäkkiä se onkin täysin paska. Ristiriitaisuus ja mielipiteiden vaihtelu sopii myös. Mielipiteet vaihtuu juuri sen vuoksi, onko henkilö masentunut vai normaali tai jotain muuta. Huvittavaa että nää palstan idiootit sekottaa aina epävakaan ja bipon keskenään. Ottakaa vähän asioista selvää. - terrvee
Jokainen ihminen on laulunarvoinen.Onkohan hiukset tallella?
- typerää-
jep. en lukenut kuin otsikon tuolla etusivulla.. Miksi kysyt täältä kun ammattiasiantuntijoitakin on olemassa..
- Minä vaan
Ihminen nyt kokee vaikka minkalaisia tuntemuksia ja ajattelee laidasta laitaan. En uskalla sanoa Aloittajan tunteiden ja ajatusten voimakkuutta. Minulla tulee mieleen yliväsymys ja voimakas kunnianhimo. Jos jostakin 'ilmestyisi' harmoniaa tavalla tai toisella, niin voisi AIVAN ITSE pähkäillä, että mikä ajattelussa on kieroumaa ja ryhtyy ajattelemaan tervehenkisemmin. Itse sitä pitää itseään kieroilun maailmassa. Onko pokkaa tulla terveeksi?
- Sydän itkee.
Aloittajan kertoma kosketti ja tunnistin siinä ihmisen, jonka kanssa elin kymmenen vuotta. Hänellä oli alemmuuden tunne
Ei ollut koskaan ollut hyvää suhdetta isäänsä, tyttö petti kun oli armeijassa. Ihannoi Hitleriä. Vihasi armeijaa. Uhkasi tehdä itsemurhan, jos tukka lähtee. Oli hyvin komea. Suuresta perheestä maaseudulta, mutta ei halunnut jäädä maanviljelijäksi.
Oli uskovasta kodista. Raamatun oli lukenut putkassa. Väitteli, oli omituinen huumorintaju. Nauraa silloin kun ainutta velipoikaa hirtetään. Vanhin veli tuotiin pää jalkojen välissä sodasta arkussa ja pääsi sen näkemään.
Ei halunnut hakea apua, ja sitten ampui itsensä. Hae hyvä ihminen ajoissa joku, jolle voit kertoa sisintääsi. Pidin hänen päänsä veden pinnalla, mutta en jaksanut sitten enää. - Mikael.
Suosittelen yksinkertaisesti hakeutua avautumaan tästä kasvotusten psykologille tai vastaavalle, koska itse en luottaisi yhteenkään diagnoosiin, joka tänne heitetään ja päätelmät tehdään täällä vain tuon kirjoittamasi perusteella äkkiseltään (sekä sitten on noita jotka eivät tiedä asiasta yhtään mitään tai vaan heittävät jotain randomia ollakseen hauskoja...)
Ja täällä tulleista vastauksista voi vaan tulla "paha mieli" tms.Mielen tasapainon löytää parhaiten, kun löytää sisäisen rauhan. Se löytyy uskosta Jeesukseen, joka rakastaa kaikkia, jotka Hänen luokseen tulevat ja haluavat elämäänsä todellista iloa, rakkautta, lepoa ja rauhaa ym. hyvää. Koska paholainen on todellinen kaikkine demoneineen, yrittää se saada valtaansa jokaisen ihmisen ja se haluaa vain tappaa ja tuhota. Jumala on rakkaus ja Hän antaa rakkautta Pyhässä Hengessä jokaiselle omalleen. TV7:n ohjelmissa ihmiset kertovat, miten ovat muuttuneet täysin löytäessään Jeesuksen elämäänsä. Niin minäkin, enkä kadu sitä koskaan.
- tietäväinen.
Hevosrakas kirjoitti:
Mielen tasapainon löytää parhaiten, kun löytää sisäisen rauhan. Se löytyy uskosta Jeesukseen, joka rakastaa kaikkia, jotka Hänen luokseen tulevat ja haluavat elämäänsä todellista iloa, rakkautta, lepoa ja rauhaa ym. hyvää. Koska paholainen on todellinen kaikkine demoneineen, yrittää se saada valtaansa jokaisen ihmisen ja se haluaa vain tappaa ja tuhota. Jumala on rakkaus ja Hän antaa rakkautta Pyhässä Hengessä jokaiselle omalleen. TV7:n ohjelmissa ihmiset kertovat, miten ovat muuttuneet täysin löytäessään Jeesuksen elämäänsä. Niin minäkin, enkä kadu sitä koskaan.
Jälkeenjäänyt ja sekaisin.
- Sörkkaa pukkaa
Vastaavanlaiset, rikoksen tehneet tuomitaan oikeudessa ns. varttihulluina, joita vankiloissa olevista väkivaltarikollisista on suurin osa.
- diagnoosisi
Vaikutat ihan normaalilta epäsosiaalista persoonallisuushäiriötä sairastavalta ihmiseltä, jolla on myös narsistisia ja epävakaan persoonallisuuden piirteitä. Psykopatiahan ei varsinaisesti ole lain silmissä mielisairaus, vaikka psykopaatit ehkä käytännöllisesti niitä kaikista pahimpia ja vaarallisimpia "hulluja" ovatkin.
- Bipo_Zorro
Pitäis saada vähän enemmän tietää, että miten ne mielialat esimerkiksi vaihtelee. Pitkin päivää vai onko niitä hyviä kausia pidempiäkin? Onko hyvissä kausissa mukana vauhtia ja menoa? Todella raju epävakaa tai narsismi tuolta kuultaa kyllä läpi.
- Kokemusta ja tietoa
Aika rohkeaa puhetta ja niin suoraa, jotta pitää ihan ihailla, että joku laittaa itsensä näin arvioitavaksi.
Minusta kirjoituksestasi käy selvästi esiin Asperger / autisminkirjon ihmisen ajatusmaailmaa höystettynä epäsosiaalisella - narsistisella persoonallisuushäiriöllä.
Ihan oikeassa ovat lääkärit alun alkaen olleet. Miksi haet täältä vielä jotain diagnoosia???
PS: Kirjoittajan ajatukset eivät ole kovinkaan poikkeavia, jos tuntee autisminkirjon ihmisiä... - vidunprovo
ota se tikku perseest ja miehisty
- llllllllllllllllllll
Tuo käytös ole kaksisuuntaista nähnytkään.
- selvästimyös
maanisdepressiivisyys
- tiina 18v
aivoissasi ei kaikki ole ok, joten hakeudu neuropsykologin vastaanotolle.
- tet?
Tuota voisi kutsua häviämisen peloksi, johon ei liity välttämätt oikeasti urheilu, vaan ihminen jostain syystä, ehkä jopa tiedostamatta ajautuu kilpailemaan ihmisten kanssa ja pelkää häviävänsä ja aina pitäisi kaikki osata. Tuosta parantuakseen täytyisi vain hyväksyä itseltään kelpo suoriutumisia ja myös se tosiasia olisi tärkeää saada itselleen enhän voi kaikkea osata ei kukaan ole täydellinen.
- dweferge
PMS
- oikein diagnosoitu
Asperger-diagnoosi riittää. Tunnen yhden aspergertapauksen joka voisi varmaan kuvailla itseään suunnilleen samaan tapaan jos vain pystyisi analysoimaan itseään noin hyvin. Autismin piiriin kuuluvat asiat eivät ole niin selkeästi lokeroitavissa kuin helposti kuvitellaan. Niille on ominaista ylipäänsä epänormaali suhde maailmaan ja muihin ihmisiin, ja juuri siitä aloittajan tapauksessa on kysymys. Muitakin ongelmia voi toki olla, kuten kellä tahansa, mutta perussyynä on asperger-persoona.
Ainakin olen sitä mieltä, että sinulla on ollut liikaa aikaa pohtia käyttäytymistäsi ja ajatuksiasi. Mitä luultavimmin suuria summia, jolla korvata menneisyyden vahingot, kaltoinkohtelut ja/tai mahdollisuudet ylelliseen elämään ovat vain työnteon takana, jos edes silloinkaan. On kovin harvinaista menestyä taloudellisesti mm. pelivoitoilla, koska ne on rakennettu ottamaan rahaa (esim. hyväntekeväisyyteen yms.). Ei sinne varoissaan oleva usein rahojansa laita vaan tavanduunari, eläkeläinen, työtön tms. Mitä tulee valehteluun, niin en tahdo uskoa siihen, että se olisi tarkoituksenhakuista vaan pikemminkin epähuomiossa tapahtuvaa ajatusten esilletuontia. Toisaalta kannattaa tarkastella millä aikataululla pystyy vakauttamaan elämänsä; Tarkastele kokemaasi väkivaltaa asteikolla 1-5 henkinen, psyykkinen, fyysinen, sosiaalinen, taloudellinen ja seksuaalisen. Ja muuta toipuminen kuukausiksi, mikä on todellisen levon tarve ja missä se tapahtuu. Joku saattaa voimaantua/vakaantua ainoastaan työssä ja toinen taas pelkässä levossa, mutta perusasiat kuntoon ja hieman iloa elämään, vaikka kilpa-autoilusta tai leipomisesta.
- triplatripla
Persoonallisuushäiriö. Tulevaisuus Niuvassa tai Vanhas Vaasas odottaa.
- joo-o...
Ei tuo ole kuin ADHD.
- Black
Mene hyvä ihminen keskustelemaan jollekin ammattilaiselle - siis terapeutille - olet selvästi avun tarpeessa.
- hepsankeikka33333333
Tavallinen hullu, toivottavasti ei tavata.
- älä ole varma
Olet saattanut vaikka tavata. Kaikki mitä aloittaja kertoo tapahtuu vain hänen päänsä sisällä. Ulkopuolinen ei varmasti huomaa mitään, ellei tietysti ole hyvin läheinen tuttu.
- jo elänyt
Ei mieleltään terve tai jotakuinkin, ei kirjoita tuollaisia juttuja tänne.
- addict1
Sulla on kakssuuntainen mielialahäiriö. Puhun kokemuksesta koska olen ite kakssuuntainen. Eiku lääkäriin hakeen oikeet tropit ni alkaa elämä taas hymyileen.
Mulla kesti aikansa ennen ku tuli oikee diagnoosi.- qw+´t31
saitko sinäkin sen suomi24 palstalta?
- huh huh
Mulla on myös mut en ole mikään eläimiä ja ihmisiä rääkkäävä hirviö. Oletko sä vai mistä ton revit et aloittaja on kaksisuuntainen? Ei tossa kirjotuksessa oo mitään bipoon viittaavaa.
- toinen kahjo
hoitoon kahjo
- tuhontuoja
Minä tunnen samantapaisia tuntemuksia mm. ett'ä iloitsen katastrofeista ja kainelaisiasta onnettomuuksista sekä siitä että ihmisillä menee huonosti.
- mulla sama homma
oli diagnoosi mikä tahansa niin musta tuo vaikuttaa terveen ihmisen ajatuksilta,kyllähän tässä elämässä asiat v...ttaa useamman kerran,ja kun ittellä menee päin pe...ttä niin kyllä ei oo mukavaa jos naapurilla on aivan mahtavaa,normaalia suomalaista kateutta.....menee ohi joskus jos ittellä alkaa mennä hivenen helpommin...tsemppiä
- no eiiiiiii
No ei vaikuta. Ei terve ihminen haaveile kolmannesta maailmansodasta vaikka kuinka v*tuttaisi, usko minua, v*tutusta on tähän elämään tullut enemmän kuin monelle koko ikänsä aikana.
- Psykistarian dosentt
En tiedä oletko sairas vai et, mutta aika v-mäiseltä kaverilta kuulostat, kun nautit tosten kärsimyksistä.Paljn on vielä henkisellä puolella petrattavaa. Eivät kaikki henkisesti sairaat nauti toisten kärsimyksistä, joten jotakin muuta tässä nyt on kyseeessä.
- massaa120kg
Aluksi itsestäni olen rasisti kanssa mutta hitleri oli paska jätkä!! Ja toden näköisesti sinun kaltaisesi ihmisen kanssa en tulisi toimeen sinuna menisin heti ensimmäisenä hakemaan sitä hoitoa... Meissä kahdessa on jotain samoja piirteitä mutta ei mulla noin yli ammu elämä. Että vihaan jokaista ihmista ja että hankit tappelua aikaseiksi ja nautit eläinten rääkkäyksestä ja ihmisten rääkkäyksestä. ihme että tuolla asenteella pystyt kirjoittamaan tänne!!!?!!?!!
- Aita kehälle.
Ei sulla oikeastaan mitään sairautta ole, olet vain aivan tavallinen stadilainen.
- stadilainen 2013
Stadilaiset oli v#ittumaisia 90-luvulla ja 2000-luvun alussa, kun se oli muodikasta. Stadilaiset on täysin muuttunut ja kaikki meno, nykyään pikkukaupungeissa ollaan täysiä p#erseenreikiä, vaikkei se ole edes muodikasta.
- 1+11
"yritän aiheuttaa sekaannusta ihmisten tai eläinten välille ja esim. saada heille riitoja tai tappelua aikaiseksi. Tästä nautin. Samoin nautin siitä kun teen jotakin mikä aiheuttaa ihmetystä ihmisten kesken tyyliin ''kukahan tällaista tekee?!'', mutta kukaan ei tiedä aiheuttajan olleen minä, muut kuin minä itse."
Tällaista käyttäytymistä on useimmilla s24 kirjoittajilla. - Stadisti----
Olet sadisti
- psykiatrille
Minä sanoisin, että olet vajoamassa rajatilapsykoosiin, jos tuo on totta mitä kirjoitat.
- mahtiale
Olet tavallinen jumalaton, joka ei tunne Kristusta. Tuskin miellät itseäsi saatananpalvojaksi ym, mutta käytännössä he ovat samaa lajia muiden jumalattomien kanssa, eli pahansuopia ja ilkeitä, vihaa täynnä olevia juonia punovia häijyläisiä. Lisäksi sinulla on kappalejako hakusessa.
Tuossa sairaudentunnon puutteessa monet ovat tehneet pahaa ulkopuolisille ja/tai läheisille.
Ilmoita itsesi poliisille, hae apua mielenterveysongelmiisi, tee parannus ja käänny Kristuksen puoleen, tunnusta syntisi ja tee niistä parannus.- diipadaaapaa
Oikeesti toi on ihan kiva kellä toimii sun Jeesukset. Kertoo yleensä ihmisen psyykeestä ja järjen käytöstä. Ihan ekana haluan kysyä että kuka loi Jumalan? Sillä Jumalahan loi ihmisen omaksi kuvakseen niin loiko jumalan luoja Jumalan omaksi kuvakseen? Mä jaksaisin tästä aiheesta kirjottaa paljonkin mutta en jaksa ruvetä väittelee jonkun kanssa joka uskoo 2000 tuhatta vuotta sitten viini höyrysten miesten tarinoihin.
- ATTETÄTTÄRÄÄ!
diipadaaapaa kirjoitti:
Oikeesti toi on ihan kiva kellä toimii sun Jeesukset. Kertoo yleensä ihmisen psyykeestä ja järjen käytöstä. Ihan ekana haluan kysyä että kuka loi Jumalan? Sillä Jumalahan loi ihmisen omaksi kuvakseen niin loiko jumalan luoja Jumalan omaksi kuvakseen? Mä jaksaisin tästä aiheesta kirjottaa paljonkin mutta en jaksa ruvetä väittelee jonkun kanssa joka uskoo 2000 tuhatta vuotta sitten viini höyrysten miesten tarinoihin.
Kristityt eivät väitä Jumalan olevan luotu, mutta vaikka tämän kertoisi kaltaisillesi sen tuhat ja yksi kertaa, esitätte sen höntteinä aina uudelleen.
- svdveqwd
ATTETÄTTÄRÄÄ! kirjoitti:
Kristityt eivät väitä Jumalan olevan luotu, mutta vaikka tämän kertoisi kaltaisillesi sen tuhat ja yksi kertaa, esitätte sen höntteinä aina uudelleen.
No mistä se on tullu? Höttinä ihmettelen vaa.... No varmaa loi ite ittensä! :)
- Minä vain
Miksi tämä 'joku hölmö' ei tule keskusteluun mukaan? Onko psyyke jo niin tukossa? Mikä sai 'joku hölmön' kirjoittamaan jutun?
- Dr. Thol
Huomionhaku. Nyt hän nauttii siitä, kun näin monet ihmiset kirjoittavat ja HÄN on saanut sen aikaan. Joku huomiota normaalisti saamaton hiirulainen.
- ioioi
Dr. Thol kirjoitti:
Huomionhaku. Nyt hän nauttii siitä, kun näin monet ihmiset kirjoittavat ja HÄN on saanut sen aikaan. Joku huomiota normaalisti saamaton hiirulainen.
Mitä pahaa huomiosta nauttimisessa on?
- 2013
Valitettavasti taitaa olla tuo rajatilapersoonallisuushäiriö (borderline), vaikea saada diagnoosi, vaikea hoitaa ja terapia kestää kauan. Pitää löytää psykiatri joka tuntee sairauden hyvin, sopiva terapia muoto ja oikeat lääkkeet. Kehottaisin hakeutua psykiatriselle puolelle nopeasti ja jos ei auta niin yksityisen lääkärin kautta lähete.
- lämärimakkara
Nykyaikana ei oo vaikeeta saada mitään diagnooseja. Mulle tuli epävakaan diagnoosi samantien ku aikoinaan apua hain masikseen ja muuhun. Nyt on kyllä otettu jo pois mut silti.
- 2828282828282
Jos menisit oikeasti lääkäriin etkä pyytäisi ihmisiä Suomie24:ssä kertomaan mikä sinulla on. Kopsaa aloituksesi ja anna se jollekin terapeutille luettevaksi.
- Psykopaattien Tuho
Olet vain ilkeä ja paha ihminen. Luultavasti myös demoniriivattu. Psykopaatti. Kaltaisesi joutuvat Helvettiin, siitä MINÄ nautin!
- epävakaatyttö
kuulostaa tekstisi niin tutulta ja minulla on diaknosoitu laitoksessa tarkkailussa epävakaa persoonallisuushäiriö.. että saattaisi olla kyse siitä
- make-4
malliesimerkki narsismista
- kiukku princessa
Masennus tai joku trauma tai uupumus, mäkin nautin ku joku kärsii ja tappelen kaikkien kanssa ja saan raivo kohtauksia poika ystäväni takia enkä tiedä miksi ja luulen tulleeni mielisairaaksi, kaksi kännykkää on lentänyt seinään ja kahvi kuppi ja kahvit ja telkkari lattialle kun suutuin siitä etten saa koskaan katsoa mitä haluan :D ja itken helposti jos joku satuttaa mun mieltä ja olen alakuloinen melkein joka päivän. aijon mennä psygiatrille jos siitä olisi hyötyö, en ole ennen ollut tälläinen. välillä minusta tuntuu etten minä ole tälläinen, että mitä jos joku paha henki hallitsee minun tekemisiä, mutta vaikea uskoa sellaistakaan :D
- Lääkäriin Kannattaa
Se on hyvä, jos tunnistat itsessäsi tuollaiset piirteet. Luulisin kuitenkin, että kannattaa ennemmin mennä lääkärille tai psykiatrille puhumaan noista asioista kuin vuodattaa niitä netissä.
Itselläni on todettu myös asperger, ja olen ollut masennuksen takia sairaalaosastolla. Nykyään asiat menevät hyvin, ja sinunkin tilanteesi se saattaa jopa parantaa. Uskoisin, että esim. jos olisit psykopaatti, et välttämättä murehtisi sitä kovinkaan paljoa.
Suhtaudut positiivisesti natsismiin. No, minä en ole natsi, mutta maahanmuuttokriittinen kylläkin. Liberaali kansallisanarkisti. Natsismissa on ilmeisesti mielisairauden piirteitä, ja silleen. Maahanmuuttokritiikistä ei tarvitse luopua, mutta esimerkiksi väkivallan ja sellaisten ihannoinnin väheneminen saattaisi olla hyödyllistä, mitä varmaan saattaa myös tulla jossain määrin tapahtumaan, kunhan mielenterveytesi paranee. - MietiskellenEtiäpäin
Mikä sitten taustalla onkin, niin kokeile mietiskelyä. Jos se ei yksin tuo mitään iloa tai rauhaa, niin kokeile mietiskelyä ryhmässä. Jos se ei vie asiaa eteenpäin, kokeile niin sanottuja brain entrainment tuotteita mietiskelyn yhteydessä. Itsellä tämä viimeinen vei diagnoosit aika pitkälle mennessään. Eikä siis mitään höpöhöpöjä vaan ihan vaan istuu ja tarkkailee itseään. Muuta ei tarvitse tehdä kuin tarkkailla. Kun pystyy tarkkailemaan, mitään ei tapahdu. Kun herpaantuu, niin mieli pääsee valloilleen. Kun sen oppii mietiskelyn yhteydessä, niin se alkaa siirtymään myös hiljalleen normaaliin elämään, ja se jos mikä tuo autuutta ja vapautta elämään. Kaikkea mitä sinulle tyrkytetään ja sanotaan, ei kannata uskoa. Ei siis myöskään tätä. Ne täytyy kokea ja tehdä osaksi omaa elämää. Se on eri asia kuin uskominen. Se on täyttä totta.
Ruokavaliolla on myös äärimmäisen suuri vaikutus elimistön ja mielen hyvinvointiin. Ravintopuoleenkin kannattaa tutustua ja kokeilla monia erilaisia asioita. Mietiskely on hyvä tuki siinäkin kun aterian päälle vähän tunnustelee tarkemmin omaa oloaan.
Etsi ystäviä keiden kanssa pystyt luottamuksellisesti juttelemaan ja ennen kaikkia sellaisia, jotka osaavat kuunnella. - r124tvb
Malliesimerkki turhasta aloituksesta, suoraan psykiatrin juttusille mars!
- YSTÄVÄ
LUE TÄMÄ ! MENE ADD TUTKIMUKSIIN VAIKKA OLISI VAIKEA PÄÄSTÄ ODOTUS PALKITAAN NE LÄÄKKEET ON VAIN SAIRAUDEN TUEKSI ITSE VOIT VAIKUTTAA ELÄMÄNTAPOIHIN. ALUKSI VOIT PYYTÄÄN VOXRAAN KESKITYMISEEN AAMUISIN JA ILTAISIN XANOR. NIIN SAAT ELÄMÄN RYTMIN KOHDALLEEN. ADHD LÄÄKKEET SAAT TUTKIMUKSEN JÄLKEEN. HYVÄÄ ELÄMÄN JATKOJA.
- nainen992
Et ole lääkäri etkä psykiatri joten viestisi on todella typerä ja ajattelematon!!
Voxra toimii kyllä mutta viinan kanssa ei auta helvetisti läträtä, krampin sain kerran.
Xanor koukuttaa ehkä kovimmin, Diapamit aika rento lääke ahdistuksiin !
Pamit myöskin kohtuullisessa määrin käytettynä. En ole missään vaiheessa
jäänyt pamikoukkuun vaikka vuosien kokemus takana !
- Nagaali
Minäpä tiijän.Pelaa venäläistärulettia,niin kauan,että poksahtaa.
Se helpottaa;) Hyvä että Saksa hävisi WW2:n ! Mutta saatiinhaan meille Mersuja (Bf 109 G2 ja G6 koneita) ettei ryssät saaneet suomen ilmatilaa haltuunsa ! (Tämä oli kolikon kääntöpuoli) Terveisin Ilmailualan tuntija: Maukka
- Moro tavis
Olet samanlainen tavis kuin kaikki muutkin. Sinäkin salaat mielipiteesi, kuten suurin osa ihmisistä. Suomalaiset on opetettu käyttäytymään saman muotin mukaan, siksi sinunlaisesi pitää itseään erikoisena. Todellisuudessa edustat yhteiskunnan muokkaaman koneen osasta ja et uskalla kertoa mitään mielipiteitasi julkisesti.
- Voi näitä sairaita..
Mieleen tulee että olet lähinnä kuvottava. Eikö äly riitä ihmisten kunnioittamiseen, välittämiseen ja empatiaan?
- chili-kaneli
Mene Psykiatrille selvittämään asia. Tätä kautta asia ei selviä.
- afterlife78...
Musiikkia sinulle:
http://www.youtube.com/watch?v=ZyXw0IXKlcg - fakta tieto
Olet tavallinen jätkä! Tarinasi vaikuttaa siltä että elämäsi olisi tyhjää ja sisällötöntä ja sen takia sulla on aikaa miettiä niin sanotusti kaikkea turhaa. Onko sinulla harrastuksia ystäviä työtä tai koulua! Luulenpa lähes 100% varmuudella että nuo kaikki turhat ajatukset katoaa kun sinulla on joku paikka missä olet päivät koulutus tai työ! Se antaa yllättävän paljon sisältöä lisää elämään että sulle ei tulis mitään tuommosta edes mieleen! Usein kun on työtön niin siinä vähän eristäytyy ja voi menettää jopa kavereita kun jos he kysyvät sua käymään johonkin jne. niin joudut monesti kieltäytyyn koska joka euro on laskettava! Sitten tulee katkeruus että miksi mulla ei oo mitään ja tuo on vaki töissä jne. epäilen että juuri tämä on sulla tällä hetkellä! Siksi olisi todella tärkeää että saat työn tai jonkun koulutuksen se avartaa maailmaa usko pois...
- Balance of Power
Vääryys on sietämätöntä mutta tässä maassa ei ole vaihtoehtoja: Suomi on eriarvoisuuden kehto.
Vääryyden sietämiseen suosittelisin sokerin radikaalia vähentämistä, lisäainepitoisten ruokien poisjättämistä ja terveellistä, tasapainoista ruokaa.
Ei kofeiinia eikä energiajuomia.
Erityisen tärkeätä on kunnon liikunta joka toinen päivä vähintään tunnin verran, mieluiten raittiissa ulkoilmassa valoisaan aikaan. - siinä vastaus
huuu,onko kuu juustoa vai kuttaperkaa.liirumlaarumliirumlaarum,,titityy titityy,maumiaumiau,kukkokiekuukukkokiekuu,hölöhölöhölöhölö,vemputi vemputi,rkaaak,kraaak,kraaak
- HUOH!!!
Tässä se nähdään konkreettisesti, Suomi24 on hulluja täynnä!
Suomi24 on ottanut hoitaakseen nämä hullut avohoitolaiset, joille ei löydy hoitopaikkaa.
Jos mä olisin noin hullu, hakisin apua muualta kuin Suomi24:lta ja jos ei apua löydy, hyppäisin koskeen.
Työntäkää hullut sormi hanuriin ja maistelkaa, onko siellä hunajaa vai paskaaa. Siitä se tervehtyminen alkaa. Yrittäkää edes!- ...........
Diagnoosi aloittajalle: olet nainen.
- Helppo hoito!
Tunti turpaan ja tupakkatauko, jatkuu niin kauan että järki päähäs palautuu. Sen jälkeen et uskalla olla enää hullu. Jos uskallat, sama hoito jatkuu edelleen.
- Tämä tulee mieleen
Epävarma ja ahdistunut ihminen tulee ekana mieleen. Sellainen joka ei enää usko itseensä.
- ÅÖÄ
http://yle.fi/uutiset/psykiatri_masennuslaakkeilla_voi_olla_vaarallisia_sivuvaikutuksia/6173100
Eli nappien syönti aiheuttaa vaikka mitä - Psykiatri
Oot hullu.
Oot sekaisin jo pelkästään siitä syystä että tuut tollasta täältä kyselemään... xD
- Psykolooki
Skitso ja narsisti. Myös todennäköisesti nainen, alle 30 vuotta, vanhemmat eronneet, ainoa tai nuorin lapsi. Saanut kaiken mitä haluaa. Hoikka, ei harrasta liikuntaa eikä harrasta juuri muutakaan. Epäonnistunut parisuhteissa, ei lapsia.
- palijon on.
Tyypillinen Narsisti. Ja niitä piisaa!
- Made in finland
Sairastat Suomalaisuutta.
- sekopaaaaaa
:( kuulostaa pitkälti samalta kuin itselläni,tosin en nauti koskaan eläimiin kohdistusvasta kärsimyksestä tai lapsiin kohdistuvasta mutta aikuisiin kylläkin koska he ovat syyllisiä ja syntisiä mutta lapset ja eläimet on ns viattomia. Noi hitlerjutut ei koske minua kylläkään mutta kaikki muu tuntuu kuin omasta elämästäni. olen ollut yli 10vuotta mielenterveystoimiston asiakas ja nytten hiljattain sain lopullisen diagnoosin=kaksisuuntainen mielialahäiriö tyyppi2. olen myöskin suht nuori,3kymppinen. oletko saanut mistään apua tai kokeillut lääkitystä? joskus tuntuu etten edes halua muuttua vaan olla tarkoituksella tämmönen v****mainen....
- paljon melua
Minkä ikäisestä on kyse... ettei vaan olisi kyseessä myöhäinen murrosikä.
Paranoiaan kuuluu vielä se että luulee olevansa sairaampi kuin onkaan.
Muuten toi kuulostaa neuroottisuudelle ja/tai pakko-oireyhtymälle. - _A_
Alkuperäisen tekstin kirjoittaja on huomionhakuinen.
- puputiin
mulla on duracell pupu syndrooma kokoaja jylpyttämäs naista kyltymätön virtaa rittää vaikka 24h
- blackvelvet4
Kuulostaa siltä että olet vahvasti demonien riivaama. Demonit ovat tosiaankin todellisia. Koska tuo tilanne sinua itseäsi vaivaa, en usko että olet psykopaatti. Demoneist on erittäin vaikea päästä eroon, kun ne on kerran kohdannut.
- DiagnoosiSTRESSI
musta suurin osa mitä kerrot on enemmän normaalia kuin sairasta sulla on vissiin stressaava vaihe menossa elämässä ja oot kaiketi masentunu ja uupunu... edes toi Hitler ei saanu mua ajatteleen sua hulluna on ihan terveen ja älykkään ihmisen merkki jos uskaltaa kyseenalaistaa joitain yleisiä totuuksia. aika tavalliselle tyypille kuulostat. Tunnen useita kaltaisiasi tyyppejä ihan loistoporukkaa suurin osa .. kaikki enemmän tai vähemmän ongelmissa mutta normeja kaikki tyyni. Tykkään jo nyt sua ihmisenä. tulisimme juttuun veikkaisin.
Mulle nousee seuraavat:
uupumus ja stressi
traumaperäinen stressireaktio
ajoittainen keskivaikea masennus
ja lievästi antisosiaalinen persoona
aspergerihän sulla onkin kuten kerroit.
Mielisairasta en saa susta vääntämälläkään. Hyötyisit varmaan hyvin paljon jos kävisit hyvällä trapeutilla juttelemassa Ei siksi että oisit mielestäni hullu vaan siksi että saisit lievitystä esim tohon stressiin.. lääkkeitä en alkais vetään.. mihinkään.... oot varmaankin ihan loistotyyppi ja mukavaa älykästä seuraa. Kaikkea hyvää elämääsi. Tsemppiä!- Mahtialelle
Olet tavallinen jumalaton, joka ei tunne Kristusta. Tuskin miellät itseäsi saatananpalvojaksi ym, mutta käytännössä he ovat samaa lajia muiden jumalattomien kanssa, eli pahansuopia ja ilkeitä, vihaa täynnä olevia juonia punovia häijyläisiä. Lisäksi sinulla on kappalejako hakusessa.
Tuossa sairaudentunnon puutteessa monet ovat tehneet pahaa ulkopuolisille ja/tai läheisille.
Ilmoita itsesi poliisille, hae apua mielenterveysongelmiisi, tee parannus ja käänny Kristuksen puoleen, tunnusta syntisi ja tee niistä parannus.
PimppIni kostui vaseliinistä ja aukesi 30 senttiä laitoin suitsukkeita palamaan ettei paska haisis pAnon aikana liikaa.. ota minut nyt !!!! oih herra! - Jeesus ite
Mahtialelle kirjoitti:
Ilmoita itsesi poliisille, hae apua mielenterveysongelmiisi, tee parannus ja käänny Kristuksen puoleen, tunnusta syntisi ja tee niistä parannus.
PimppIni kostui vaseliinistä ja aukesi 30 senttiä laitoin suitsukkeita palamaan ettei paska haisis pAnon aikana liikaa.. ota minut nyt !!!! oih herra!Jeesus tulee, oletko valmis!
- hän saapuvi
Jeesus ite kirjoitti:
Jeesus tulee, oletko valmis!
Totta! Jeesus tulee, nähty jo Riihimäellä!
- Uusi Salomon
Tässä maailmassa ei olisi mitään ongelmia, jos kaikki tekis niinkuin minä sanoisin. Siinä vastaus teille, olisi maailman rauha.
- t. AS-psykiatri
Sulla ei ole mitään. Olet joutunut psykiatristisen mielivallan uhriksi tahtomattasi.
- mielipuol1
www.takku.net
- narsistixxxxx
Olet varmaan narsistinen? Minä olen itse narsisti joten tunnen nuo oireet hyvin. Narsistin on vaikea elää muiden joukossa. Narsistius on yksi kitsofrenian muoto ja kuuluu niihin kuten kaksisuuntainen mielialahäiriö. Jos, haluat tietoa niin katso netistä sieltä löytyy tietoa tästä sairaudesta ja oireista.
et voi olla narsistinen,,normi ihmistä enempää, koska kaikki me sitä olemme,,jos on todellinen narsistinen persoonallisuushäiriö, joita on yksi prosentti kaikista, ei koskaan sano olevansa narsisti, koska he eivät koskaan tiedosta olevansa moisia,,heille on vaan itsestäänselvää, että he ovat maailman napa
- aarnolds
Ihan tavallinen hullu sä vaan oot.
- juoppohulluko?
Alkoholin liikakäyttö, voi olla yksi syy.
- JEESUS auta
Olet pahasti demonien vallassa. Pääset irti niistä kun laitat kätesi ristiin ja sanot - JEESUS auta minua - Huomaat kuinka vapaudut taudistasi, olet itsekin siitä tosiaan tressaantunut...
- Äiti 66
Jo puolessa välissä kirjoitustasi ajattelin että kuulostaa osin Narsismilta ja Asbergerin syndroomalta. Kuin luin tarinasi loppuun selkisi sairautesi aika hyvin. Nuo kaikki mitä sinulle on diagnosoitu aiheuttaa paljonkin elämässä. Ainakin jos niitä ei hoideta ja elämä on vaikeaa eikä epätasaista. Ei Asberger mihinkään parannu. Suosittelen, että luet itse netistä tietoa sairauksistasi.
- Haluatko parantua
Mitä väliä mikä sinun diagnoosisi on, se ei tee sinusta huonompaa tai parempaa.
Kysymys kuuluu oletko valmis parantumaan?
Oletko? juutainen sä selvästi olet! esikuvas veis sut dahhauhun ekojen joukossa, sorry vaan
- os..
Kertomuksesi ei tunnu olevan tosi. Jos joku on sellainen, kuin kuvaat, ei hän osaa tehdä siitä selvää kertomusta niinkuin sinä teet. Siis kuvauksen henkilö on niin tyhmä, ettei hän ole normaali-ihmisen tasoinen.
- kysyn vaa
Jos on lukihäiriö tai jotain vastaavaa nin eikö hän voi olla vaikka matemaattsesti viisas? Määrittele viisas? Itsellä äö 132 ja olen käyny pelkän peruskoulun? Harmittaa aika paljon mutta lapsuuteni alkoholisti isän ja työnarkomaanin äitini vuoksi olot ei ehkä olleet lapselle parhaat. Olen todella ylpeä siskostani joka pystyi onnenksi lukemaan itsensä lukion kautta itsensä kirjanpitäjäksi ja yksi tärkeimmistä ihmisistä minulle. Isääni en ole nähnyt varmaan 7 vuoteen enkä tule menemään hänen hautajaisiin tai käymään hänen haudalla ikinä....Olen iloinen toisten onnistumisille mutta ikävä tosi asia on että itse pelkään että mun aika on lähteä viiden vuoden päästä koska ikävä kyllä elämäni ei tästä ainakaan ole parempaan suuntaan mennyt ja en voi kun syyttää itseäni omista valinnoista ja virheistä.
- hullu mikä hullu
Muuten vaikuttaa tosi selvästi psykopatialta tai sosiopatialta, mutta yleensä näistä kärsivät ihmiset eivät tunnista tai ainakaan tunnusta omia oireitaan, vaan ajattelevat, ettei heissä mitään vikaa ole.
- Heil Hitler!
Onko tämä taas se sama tyyppi joka vähän väliä kirjottelee muroon, jalkapallopalstalle, pakkotoistoon sun muualle? Ihmeen paljon yhtäläisyyksiä taas kerran kirjoituksissa :) Joku taisi jo tuomita trolliksi kerran.
- _nikke_
Hei "joku hölmö" .
Mielestäni olet narsisti.
En tiedä ,kattaako ko. nimike kaikkea tuota,mutta osan ainakin. - ...
Mielenkiintoista, tuo todella on kuin itseni kirjoittama...
- aspie0980987
Olet asperger jolla on suurempi tarve sosiaaliselle kanssakäymiselle. Tapaa ihmisiä jos voit. Huomaatko olosi paranevan?
- upp531
''yritän aiheuttaa sekaannusta ihmisten tai ELÄINTEN välille''
Tuossa kohdassa kyllä repesin ja pahasti :D - perkelepppp
Olen itsekin aika samanlainen, mutta en koskaan, siis en koskaan tekisi eläimille pahaa! Ihmisistä en niin piittaa mutta annas olla viiminen kerta kun kiusaat eläimiä!! Ne eivät osaa puolustautua tyhmää ihmistä kohtaan.
- Kasvitvainoavat
Mites lapsuudessa?
- joku hölmö?
Miten tänne oli tullut näin paljon vastauksia? Viimeksi kun katsoin, oli 4-5. Täällä oli myös erittäin paljon kysymyksiä joita kaikkia minun on mahdoton muistaa tai vastata niihin. Mutta muutama asia:
En ole nainen vaan nuori mies. Minulla on tällä hetkellä vain asperger-diagnoosi mutta aiemmin on ollut paljon muitakin. Olen ollut psykiatrian ja neurologian asiakkaana 5-6-vuotiaasta lähtien. Mielisairaalassa olen viettänyt pitkiäkin aikoja josta olen melko katkera, sillä en kokenut saaneeni mitään todellista apua todellisiin oireisiini vaan jouduin tekeytymään joksikin, keksimään erilaisia tarinoita ja sairaskertomuksia sekä huijaamaan sitten henkilökuntaa näillä, jotta saisin sellaisen statuksen jolla senhetkisessä tilanteessani minulla olisi ollut mahdollisimman paljon etuja puolellani. Siitä en lähde kertomaan enempää, koska joku saattaisi tunnistaa minut. Voin sanoa, että onnistuin siinä mitä yritin, mutta samalla hoitoni venyi aika pitkäksi.
Urheilen tosi paljon ja koen olevani jatkuvasti fyysisesti väsynyt. En pidä lepopäivinä muuta kuin silloin kun sairastun pahasti. Olen laihduttanut todella paljon ja haluan laihtua lisää. Ruoka kuitenkin maistuu ja syön valtavasti kaikkia herkkuja, sokeria ja rasvaa sun muuta. Siksi minun on pakko liikkua valtavasti, jottei painoni nousisi vähääkään. Koen, että minulla on riippuvuus ainakin sokeriin. Unirytminikin on epäkunnossa sillä tykkään valvoa aamun tunneille räiskien nettipeleissä. Sitten kun yritän pitää rytmin kasassa jollain tavalla, en voi nukkua kovin pitkään ja tästä seuraa, että yöuneni jäävät aina melko lyhyiksi. Opiskelupaikka minulla on, mutta olen epäonnistunut tavotteissani opiskelujen suhteen. Kavereita sen sijaan minulla ei ole, muutamaa hyvänpäiväntuttua lukuunottamatta. Tyttöystävääkään en ole saanut vaikka olisin monessa vaiheessa elämääni halunnut. Vaatimukseni naiselle ovat toki todella kovat. Mutta pääasiassa välitän ulkonäöstä koska haluaisin rehvastella naisella muille ihmisille julkisesti ja olla ylpeä hänestä. Haluaisin käydä eri paikoissa naisen kanssa ja näyttää ''minullapa on tällainen tyttöystävä, katsokaa kaikki!''. Kavereiden saaminen olisi helppoa mutta en välttämättä halua kenenkään lähestyvän minua, koska koen, että hänellä saattaa olla seksuaalinen motiivi asiassa. Seksuaalisuus on minulle arka ja pelottava asia. Varsinkin homoseksuaalisuutta vihaan ja inhoan. Pelkään, että ihmiset tunkevat tälle aralle alueelle vähitellen. Minulla on myös erilaisia pakko-oireita mutta niistä ei suurta ongelmaa elämääni ole tullut. Selviän paremmin kun arki on täynnä rutiineita ja tiedän tasantarkkaan millainen päivä huomenna on tulossa. Sitten jos jokin asia tulee yllättäen sotkemaan päivääni, saatan saada raivokohtauksen tai mennä pois tolaltani pitkäksi aikaa. Toisaalta, kaipaisin lisää tekemistä elämääni sillä välillä kaikki tuntuu todella tylsältä ja tyhjältä.
Yhdestä asiasta olen hyvilläni. Minulla ei enää ole tunnetta, että minua seurataan tai minut halutaan tappaa. Vielä 2-3 vuotta sitten ajattelin esim. ulkona liikkuessani näin ja vilkuilin koko ajan ympärilleni. Toki jos esim. joku joutuu randomin henkirikoksen kohteeksi, silloin minulle tulee usein tunne, että minä olen seuraava. En tiedä miksi tuo vainoharhaisuus on poistunut kuvioista, mutta yhtenä mahdollisuutena pidän sitä, että olen nyt urheiltuani niin paljon nopeampi, ketterämpi ja fyysisesti vahvempi, että uskoisin voittavani suurimman osan satunnaisista hyökkääjistä joko juoksemalla karkuun tai tappelussakin.- irt+0i4+iq
"jouduin tekeytymään joksikin". Harmi, että olet itse asemaa ja etuja mielisairaalassa tavoitellessasi torpedoinut paranemisen mahdollisuuksiasi. Asia on niin, että paranemista ei tapahdu, ellet ole rehellinen sinua hoitaville henkilöille. Kaikki perusasiat: syöminen, lepo ja liikunta ovat epäterveillä linjoilla. Se ei todellakaan auta sinua, vaan päinvastoin.
Kertomuksestasi paistaa myös, että sisimpäsi on häpeän vallassa.
Toivotan sinulle kaikkea hyvää ja ennen kaikkea rohkeutta olla rehellinen jollekin, joka voi sinua auttaa. - H_mari
irt+0i4+iq kirjoitti:
"jouduin tekeytymään joksikin". Harmi, että olet itse asemaa ja etuja mielisairaalassa tavoitellessasi torpedoinut paranemisen mahdollisuuksiasi. Asia on niin, että paranemista ei tapahdu, ellet ole rehellinen sinua hoitaville henkilöille. Kaikki perusasiat: syöminen, lepo ja liikunta ovat epäterveillä linjoilla. Se ei todellakaan auta sinua, vaan päinvastoin.
Kertomuksestasi paistaa myös, että sisimpäsi on häpeän vallassa.
Toivotan sinulle kaikkea hyvää ja ennen kaikkea rohkeutta olla rehellinen jollekin, joka voi sinua auttaa.Fiksautuneet ajatukset ovat harmillinen asia. Oletko koskaan saanut iskua otsaan tai takaraivoon?
Vaikutat hyvin selkeästi nuorelta mieheltä ja asperger sinulla on, koska viittaat kirjoituksissasi tuskin ollenkaan siihen mitä kuvittelet muiden tuntevan ja miksi.
Välttäisin kaikkea uhkapeliä, koska taudinkuvaan sopii todennököisyyksien heikko hahmottaminen.
Seksuaalisuutta lähestyisin varovasti, koska siinä ihmisten ajattelu on monisyistä ja toisen ihmisen ymmärtäminen voi olla vaikeaa. Yhdessä hetkessä ihminen pitää jostain ja toisessa ei pidäkään ja siksi vaikuttaa epäloogiselta.
Viittaat siihen, että sinulla on kyky pitkäjänteiseen toimintaan ja keinoja hillitä heikkoja ajatuksiasi. Ihmisaivojen normaaliin toimintaan kuuluu se, että ajatuksia syntyy laidasta laitaan. Tärkeintä on se, miten hallitset tunteitasi ja mitä valintoja teet. Itsehillintä on hyvä valinta.
Parannuskeinoa ei ole, mutta sopeutuskeinoja on. Sinulle on edullista, kun ihmiset pitävät sinusta. Sinusta pidetään, kun olet ystävällinen.
- squirrell
Provo
- kyllo
Ei todella psykopaatti - Tyyppiesimerkki syrjäytyneestä nuoresta jonka mielenkiinnon kohteet on vähän "vinoutunu", kun ei oo päässy valtavirtaan mukaan. Takana koulukiusaamista ja epävarmuutta - kenties hieman masentunu.
- mies-81
Aivan kuin omasta suustani. Olen pohtinut hyvin nuoresta alkaen, että olen varmasti mielisairas ja ettei kaikki ajatukseni voi olla terveen ihmisen aivoituksia. Se, että todella tekisin jolle kulle pahaa, on täysin poissuljettua, todellisen nuijan sattuessa kohdalle, olen jopa itse hämmentynyt kuinka voin muuttua sellaista kohtaan todella hyytäväksi - asialinjalla kuitenkin pysyen. Olen naimisissa, eikä vaimoni ole koskaan kummeksunut, jos olen vaikkapa todennut töistä tullessani, että olipa vittumаinen päivä, saisi kaikki kuolla pois, tai naapurin pаskiaisen taas naarmutettua autoni ovea, että toivonpa tuokin kuolevan haimasyöpään. Hämmentävintä on, että mielessäni todella toivon aidosti näin käyvän.
Olin hyvin varhaisessa lapsuudessa apaattinen, lastenlinnassa ja muualla psykiatreilla kuljetettu, tosin jo ennen esikouluikää terveen paperit saanut. Jäiköhän psykalta jotain huomaamatta? Vai onko meissä kaikissa pimeä puolemme..? - avatar1960n
Hlluhan tuo on..ei siinä sen kummempaa miettimistä...
- skujaa
ei sulla ole yhtään mitään vikaa. ihan normaaliahan toi on. harva vaan tunnistaa tai tunnustaa itsessään pääosin kaikki samat tunteet jne. on ihan normaalia jos kokee vääryyttä että vituttaa, samoten jos häviää rahaa, tottakai sekin vituttaa, jos nuori ihminen kuolee niin se on aivan normaalia että kokee sen kauheana asiana kun kuoli nuorena vaikka elämää olisi pitänyt olla edessä vaikka kuinka ja paljon.
hitlerin ihannointiin en sano mitään
et kai oikeasti luule että on jotenkin erikoista että ihminen hermostuu joskus kunnolla jos menee kunnolla päin persettä tai tapahtuu jotain todella pahaa. jokainen raivostuu kunnolla joskus. sellaista ihmistä ei olekkaan joka ei joskus raivostuisi. tosin jos joka kerta otat mailan ja hakkaat sillon jonkun niin sit sulla on todella paha vihanhallinta ongelma, mutta jos osaat rauhotella itsesi kun pysähdyt hetkeksi niin sit ei tarvi olla huolissaan, vaikka mielessä pyörisikin vaikka jonkun sua todella pahasti väärin kohdelleen ihmisen tappaminen, mutta se jää vain hetkelliseksi mieliteoksi mutta jätät asian sikseen. ihan normaalia reagointia jos itse tai joku läheinen on kokenut todella törkeää vääryyttä.
kolmannen maailmansodan sytyttäminen tai kaikkien tappaminen on tietysti liioittelua mutta kuulee sitä ihmisten suusta typerämpiäkin juttuja kun suuttuvat.
jos valehtelet paljon niin lopeta se. pyri kertomaan totuus. selviät aina paljon helpommalla loppujenlopuksi vaikka todenpuhumisesta saattaakin seurata aluksi toisen ihmisen hermostuminen tai loukkaantuminen mutta et voi koko ikääsi valehdella. joskus pieni valhe lähtee paisuun ja paisuun kunnes koko homma räjähtää käsiin ja on saattanut sattua jotain peruuttamatonta.- joku hölmö?
Suurempi ongelma lieneekin se, että saatan tosissaan suuttuessani tehdä jotakin väärin (näin on joskus käynyt) ja sitten jos jään kiinni, saan jonkun rangaistuksen ym. niin ajattelen niiden muiden yhteiskunnan tehneen väärin minua kohtaan ja alan hautoa mahdollisia kostoideoita. Juuri näissä tilanteissa minulle tulee eniten noita Hitler-ajatuksia ja muita sadistisia ja julmia mielitekoja jotka varmasti senhetkisessä mielentilassa toteuttaisin, jos olisin siinä asemassa että voisin, kuten Hitler aikanaan oli. Toisin sanoen olen epäsuoraselkäinen valehteleva ja sadistinen henkilö joka ei halua ottaa vastuuta teoistaan vaan mieluummin lavastaa jonkun muun ja nauraa sitten kun tämä joutuu vaikeuksiin. Mielisairaalassakin ollessani tein erilaisia hämäriä, jopa rikollisia tekoja ja lavastin muita potilaita syyllisiksi. Lopulta kuitenkin jäin itse kiinni ja sain seuraamuksia joista sitten tulin entistä enemmän sille päälle, että nyt on tehtävä jotakin. Pahin tilanne on, jos joudun tuohon kierteeseen, koska todennäköisesti vastaan aina tuleen tulella. On vain pysyttävä ulkona vaikeuksista. Ja kuten sanoin, menneisyyden murheet on unohdettu sitten jos esim. voitan lotosta ison potin. Voinhan toki vaikka löytää kadulta 10000 euroa ja sekin riittää sitten, kun ajattelen, että nyt se hyvitys tippui taivaasta eteeni.
- joku hölmö?
joku hölmö? kirjoitti:
Suurempi ongelma lieneekin se, että saatan tosissaan suuttuessani tehdä jotakin väärin (näin on joskus käynyt) ja sitten jos jään kiinni, saan jonkun rangaistuksen ym. niin ajattelen niiden muiden yhteiskunnan tehneen väärin minua kohtaan ja alan hautoa mahdollisia kostoideoita. Juuri näissä tilanteissa minulle tulee eniten noita Hitler-ajatuksia ja muita sadistisia ja julmia mielitekoja jotka varmasti senhetkisessä mielentilassa toteuttaisin, jos olisin siinä asemassa että voisin, kuten Hitler aikanaan oli. Toisin sanoen olen epäsuoraselkäinen valehteleva ja sadistinen henkilö joka ei halua ottaa vastuuta teoistaan vaan mieluummin lavastaa jonkun muun ja nauraa sitten kun tämä joutuu vaikeuksiin. Mielisairaalassakin ollessani tein erilaisia hämäriä, jopa rikollisia tekoja ja lavastin muita potilaita syyllisiksi. Lopulta kuitenkin jäin itse kiinni ja sain seuraamuksia joista sitten tulin entistä enemmän sille päälle, että nyt on tehtävä jotakin. Pahin tilanne on, jos joudun tuohon kierteeseen, koska todennäköisesti vastaan aina tuleen tulella. On vain pysyttävä ulkona vaikeuksista. Ja kuten sanoin, menneisyyden murheet on unohdettu sitten jos esim. voitan lotosta ison potin. Voinhan toki vaikka löytää kadulta 10000 euroa ja sekin riittää sitten, kun ajattelen, että nyt se hyvitys tippui taivaasta eteeni.
Ja esimerkkinä vielä tilanne missä menin pelaamaan itselleni isoilla panoksilla joka päivä netissä pelejä joilla ajattelin voivani rikastua niin, että voin ostaa itselleni asunnon 1 vuodessa, kun voitan joka päivä tietyn summan. Aluksi voitin, sitten hävisin yhtenä päivänä panokset ja voittamani rahat. Tappiota tuli parin-kolmen tuhannen edestä. Kun hävisin, aloin shokista toivuttuani miettimään sen sivuston hakkerointia ja kaikkien rahojen varastamista sieltä. Hankin tietoa hakkeroinnista ja kyselin apulaisia netissä. Vakavasti mielessä kävi myös pankkiryöstö. Kun tajusin ettei minulla ollut kumpaankaan edellytyksiä ja homma olisi liian riskialtista, otin toisenlaisen linjan ja aloin kerätä pulloja aamusta iltaan ja sainkin kyseisenä kesänä lähes 1000 euroa kasaan. Lisäksi minulle on taas kaikista tuista kertynyt kokoon huomattavan paljon suurempi summa kuin minkä hävisin. Kuitenkin, minulla pyörii koko ajan mielessä tuo summa minkä joskus hävisin ja ajattelen, että mitä ikinä teenkin, voitin tai hävisin, ostin tai myin, olen aina, koko elämäni loppuun asti, tuon summan tappiolla. Tai, että voisin olla sen verran rikkaampikin. En tiedä miten tuonkin kierteen saisin loppumaan.
- irt+0i4+iq
On sanottu niinkin, että viha on tunteiden puutetta, negaatiota. Sanoisin, että nuoren ihmisen epäoikeudenmukainen kuolema on traagista, ja normaalimpaa on kokea siitä surua kuin vihaa. Suruprosessiin viha kuuluu ja toki epäoikeudenmukainen (esim. sadistinen) käytös aiheuttaa terveessä ihmisessä vihaa, mutta jos viha jää päälle, se kertoo yleensä surun torjumisesta, eristämisestä, välttämiskäyttäytymisestä.
- irt+0i4+iq
joku hölmö? kirjoitti:
Ja esimerkkinä vielä tilanne missä menin pelaamaan itselleni isoilla panoksilla joka päivä netissä pelejä joilla ajattelin voivani rikastua niin, että voin ostaa itselleni asunnon 1 vuodessa, kun voitan joka päivä tietyn summan. Aluksi voitin, sitten hävisin yhtenä päivänä panokset ja voittamani rahat. Tappiota tuli parin-kolmen tuhannen edestä. Kun hävisin, aloin shokista toivuttuani miettimään sen sivuston hakkerointia ja kaikkien rahojen varastamista sieltä. Hankin tietoa hakkeroinnista ja kyselin apulaisia netissä. Vakavasti mielessä kävi myös pankkiryöstö. Kun tajusin ettei minulla ollut kumpaankaan edellytyksiä ja homma olisi liian riskialtista, otin toisenlaisen linjan ja aloin kerätä pulloja aamusta iltaan ja sainkin kyseisenä kesänä lähes 1000 euroa kasaan. Lisäksi minulle on taas kaikista tuista kertynyt kokoon huomattavan paljon suurempi summa kuin minkä hävisin. Kuitenkin, minulla pyörii koko ajan mielessä tuo summa minkä joskus hävisin ja ajattelen, että mitä ikinä teenkin, voitin tai hävisin, ostin tai myin, olen aina, koko elämäni loppuun asti, tuon summan tappiolla. Tai, että voisin olla sen verran rikkaampikin. En tiedä miten tuonkin kierteen saisin loppumaan.
Saat kierteen loppumaan, kun hyväksyt sen tosiasian, että suunnitelma säästää asunto vuodesta uhkapelillä oli huono ja tyhmä suunnitelma, ja että siinä epäonnistuit. Jokainen tekee tyhmiä valintoja joskus: no tässä oli sinulta sellainen, se oli hölmöyttä, anna itsellesi anteeksi. Jos olet joskus käyttäytynyt hölmösti, se ei tarkoita, että olet loppuikäsi hölmö. Viisautta voi aina hankkia ja viisaus on enemmän kuin äly saati oveluus. Toiseksi: se oli vain rahaa. Ollutta ja mennyttä. Sitä on turha murehtia. Parempi tyytyä vaatimattomaan elämään. Kostamalla ihmisestä tulee paha. Okei, ehkä myös pelätty, ja valtahan se on sekin, mutta säälittävää ja traagista (ajatellaan nyt vaikka Kauhajoen ja Jokelan kouluampujia).
"Jokainen tahtoo olla rakastettu, jos ei rakastettu, niin ihailtu, jos ei ihailtu, niin kadehdittu, jos ei kadehdittu, niin pelätty."
Olet jo ollut mielisairaalassa: etkö saanut diagnoosia?
- Potato_Chips
Tekstistä lainattua. "Olen ottanut elämäntehtäväkseni korjata menneisyydessä minua kohdanneet menetykset ja epäoikeudenmukaisuudet, kuten tappiot uhkapeleissä ja mielisairaalassa VIETETTY AIKA."
Sinä narsistinen pers-häiriöinen henkilö, taidat hyvin tietää mikä sinua vaivaa kerran ku sulla on jo entuudestaan kokemusta mielisairaalasta. Lakkaa hakemasta huomiota, koska: olet-ar-vo-ton ellet tee jotain hyvää maailmalle tai jollekin toiselle. Kulutat tätä hienoa yhteiskuntaa. Jos haluat todella kokea eläväsi, muuta kehitysmaahan esim. kuukaudeksi. Kasva ja kehity siellä loppuusi ennen kuin pidät itseäsi jonain tärkeänä ja merkittävänä turhuutena. :) - Pinokkio.
Jos Pinokkio sanoo "Mun nenä kasvaa" koko maailma räjähtää.
- Kylmät kädet
Olet pienikalloinen, eli omaat yhden litran aivot. 1 -1 .5 litraset raivostuvat todella helposti ja toimivat muutenkin hyvin impulsiivisesti ja itsekeskeisesti.
- the_normal
Pää on kuin potta, kuten kylmiksellä 5 litran perunakattila :DDDDDDDDDDDDD
- irt+0i4+iq
Persoonallisuushäiriön diagnoosin (noita häiriöitä on eri tyyppejä) voi tehdä vain ammattilainen. Persoonallisuushäiriö voi esiintyä kaksisuuntaisen mielialahäiriön kanssa yhtä aikaa. Englantia osaavat voivat hakea suuntaviivaa mahdollisesta persoonallisuushäiriöstä tästä testistä:
http://www.4degreez.com/misc/personality_disorder_test.mv
Kannattaa huomioda, että USA:ssa tautiluokitusten kriteerit ovat toiset kuin meillä. - lasolimies
aaaaaaaaaaaah,pruiiiiks,pröööööööööt.paskat housussa
- komisaario tamppooni
haista huora vittu ja tapa ittes. ei jää kukaan kaipaamaan.. laittoiko isäsi karvakikkelinsä suuhus ku olit lapsi vai mikä on ?
- siinä tautis.
Palsta on pilalla, asiakeskustelu on käyny aikaa sitten mahdottomaksi eikä palstasta oo enää mitään hyötyä kellekään, se on pelkästään tuon yhden 24/7 kyttääjä-häirikön oma mellastus-hiekkalaatikko.
Skitsofreenikko _ Narsisti
- 123456abcd
Selvästi kehitysvammainen.
- pussikaljaa
kutsu house
- Osasto 8
Olet feikki tai tyypillinen Keravan kolli tai Järvenpään jässikkä. Kelliksellä olet käynyt päänsilityksiä kerjäämässä tylsään elämääsi. Ps. kerroit, ettei sinulla ole kavereita, mutta silti rauhoittelet itseäsi puhumalla kavereiden kanssa netissä...
- muuta itsesi
Eikö nuo sinun saamat diagnoosit lääkäreiltäsi jo riitä. Pahuus on myös valinta, harjoittele hyvyyttä. Kun teet ja ajattelet hyviä asioita sitkeästi ja pitkäjänteisesti, ne muuttuvat todellisiksi.
- Minä vain
Tunnen myötätuntoa sinua kohtaan. Suosittelen, että kuuntelet Radio Deitä. Tajua, että Jumala rakastaa sinua. Kuvittele, että Hän on sinun kasvojesi edessä ja sanoo sen sinulle. Eheytyminen on mahdollista. Toivon sinulle kaikkea hyvää!
- trolli on trolli
Vaikka voissa paistaisi.
- haastateltavahaussa
Hoi!
Olen Aamulehden toimittaja ja etsin trollaajia haastatteluun. Tämä ketju vaikuttaa lupaavalta… Olisi muutama kysymys aiheesta, esim. miksi heittää provoja ja onko joitain tiettyjä aiheita, mihin tarttuu? Onko yleensä keskusteluketjun aloittaja vai kommentoija? Tämän voi tehdä ihan nimimerkillä ja spostin kautta, henkilöllisyyttä ei tarvitse paljastaa.
Ilmoittaudu osoitteeseen al.sunnuntai (at) aamulehti.fi niin kerron lisää. - Särkynyt sydän.
Peliriippuvaisuus jo masentaa ja kaikki vastoinkäymiset johtuvat pettymyksistä,, joita tama nuori mies tuntee saaneensa osaksensa koko elämänsä ajan.
Kerroin aikaisemmin kaveristani täällä. Hän myös pelasi kortilla kaikki mitä tienasi. Ei koskaan voittanut.
Ylipaino, ylensyöminen. Siinä on taakkaa kyllin. Yleensä tälläiset ihmiset syyllistävät muita. Löytävät sijaiskärsijän vaikka tytöstä, jonka rakkaus ja huolenpito kestää aikansa, mutta ei ikuisesti.
On yksi joka kuuntelee....Omatunto. - jksymer777
sain seuraavanlaisen kuvan:olet narsisti,psykopaatti,kykenemätön samaistumaan muiden tunteisiin eli vailla empatia kykyä.
Jeesus rakastaa sua.Lue raamatusta (uudesta testamentista)johanneksen evankeliumi.
Voit parantua vääristyneestä maaimankuvastasi.- joku hölmö?
Uskon kyllä Jumalaan mutta en usko oikein siihen, että hän välittäisi minusta tällaisena kuin olen. Olen tehnyt liikaa pahoja asioita elämässäni ja miettinyt lisää, enkä pysty lopettamaan raivoamista ja pahojen asioiden puhumista, kiroilua sun muuta sellaista, enkä pääse pakkoajatuksista eroon, joten ajattelen hänen hylänneen minut. Olen kai ollut pienestä pitäen paha ja julma. Tietysti, saattaa olla, että pikkulapsena pelatuilla väkivaltapeleillä on osuutensa asiassa. Vaikea on kuitenkaan löytää alkuperää näille kaikille oireille joita minulla on. Asperger kai on ollut alusta lähtien minulla mutta sekin on kummasti muuttanut muotoaan iän myötä.
- Jeesus pelastaa
joku hölmö? kirjoitti:
Uskon kyllä Jumalaan mutta en usko oikein siihen, että hän välittäisi minusta tällaisena kuin olen. Olen tehnyt liikaa pahoja asioita elämässäni ja miettinyt lisää, enkä pysty lopettamaan raivoamista ja pahojen asioiden puhumista, kiroilua sun muuta sellaista, enkä pääse pakkoajatuksista eroon, joten ajattelen hänen hylänneen minut. Olen kai ollut pienestä pitäen paha ja julma. Tietysti, saattaa olla, että pikkulapsena pelatuilla väkivaltapeleillä on osuutensa asiassa. Vaikea on kuitenkaan löytää alkuperää näille kaikille oireille joita minulla on. Asperger kai on ollut alusta lähtien minulla mutta sekin on kummasti muuttanut muotoaan iän myötä.
Jesaja 55:7 Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
- JeesusRakastaaSsua
Jeesus pelastaa kirjoitti:
Jesaja 55:7 Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
Raamattu sanoo selvästi, että kaikki ihmiset ovat syntisiä eivätkä voi päästä taivaaseen omilla teoillaan (Room.3:23). Synti erottaa meidät Jumalasta. Jumalan tahto kuitenkin on, ettei kukaan joutuisi kadotukseen, lopulliseen eroon Jumalasta, vaan saisi iankaikkisen elämän Hänen luonaan taivaassa (1 Tim 2:4).
Jumala teki kaiken valmiiksi, jotta me voisimme pelastua. Hän lähetti rakkaan poikansa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi maan päälle kärsimään rangaistuksen puolestamme Golgatalla (1 Kor 15:3-4). Ainoastaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen ja vastaanottamalla pelastuksen lahja uudestisynnymme Jumalan lapsiksi. Silloin meidät siirretään kuolemasta elämään, emmekä enää joudu tuomittavaksi. Näin meistä tulee Jeesuksen seuraajia (Joh.1:12).
Uskonrukous
Jos haluat tulla Jeesuksen seuraajaksi ja tulla uskoon, voit rukoilla seuraavan rukouksen:
Rakas Jeesus, kiitos että olet kuollut ristillä syntieni puolesta. Tunnustan, että olen syntinen ja olen rikkonut monella tavalla sinua ja ihmisiä vastaan. Anna kaikki syntini anteeksi ja ota minut omaksesi. Kiitos, että minulla on oikeus tulla luoksesi. Kiitos, kun annoit syntini anteeksi. Anna minulle voimaa elää Sinun lapsenasi. Amen
- !!!
Ei muuta elämää kuin
suoli 24
Mutta, suomi24 tarvitsee minua ja minun tukeani, muuten se kaatuu ja tekee konkurssin. Pakko suoltaa mitä ikinä suoli24 vain minulta hyväksyy..kaikkeni annan ja testamenttaan tänne vielä aivonikin kuoltuani.
Olen
Nainen !!!
Olen Narsisti ja kirjoitan VAIN itseltä Itselle -Tietysti vastaankin VAIN ITSELLENI! - 23423123
HAHAHAHAHAHAHAHAHA HAIST V
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947106- 1723722
- 533259
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2332384- 482125
- 411978
- 471869
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?241818- 601768
- 191753