Kannattaa ostaa puhelin erikseen - ei kytkyä

Puhelin erikseen

Nykyisin markkinoidaan jopa 36 kk pituisia kytkyjä tai osamaksuja. Moni puhelin ei kuitenkaan huonosta suunnittelusta johtuen kestä edes kahta vuotta. Takuu ei välttämättä korvaa, jos laite hajoaa mekaanisesti, vaikka suunnitteluvirhe olisi ilmeinen. Väitellä voi, mutta kukaan ei anna periksi. Asiakasta pallotellaan huoltoliikkeen, "palvelupaketin" tarjoajan ja laitteen valmistajan välillä, kukaan ei halua ottaa vastuuta. Vaikka kuluttaja olisi oikeassa ja olisi noudattanut käyttöohjekirjan ohjeita, hänelle kaatuu taloudellinen vastuu. Raastupaan harva jaksaa lähteä. Pahimmillaan joudut maksamaan pitkän ajan rikkinäisen puhelimen osamaksuja, jota valmistajaa edustava huoltofirma ei suostu korjamaan takuukorjauksena. Valitukset eivät auta ja uusi puhelin on ostettava, ilmankaan ei voi olla. Siinä sitten maksetaan vuodenpäivät kahta puhelinta.

Puhelin kannattaa mielestäni ostaa kotivakuutuksen (riippuen ehdoista), jonkun tuoteturvavakuutuksen (katso tarkkaan) tai jonkun luottokortin antaman tuoteturvakuutuksen turvin ja ehdottamasti erillään liittymästä. Moni luottokortti tarjoaa creditillä ostettuun matkapuhelimeen jopa 24 kk tuoteturvan, joka saattaa korvata tilanteissa, jossa takuu ei kata korjausta.

"Palvelupaketti" (puhelin liittymä) ei mielestäni tarjoa mitään etua. Ehkä osamaksun korko on matala, mutta siinä se sitten onkin.

Kommentteja muilta?

91

7482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gyt...

      kytkyssä viedään rahat ja hermot..

      • Ihmiset tyhmiä ovat.

        Kuka idiootti nykypäivänä lähtee tuohon höynäytyskelkkaan ja tekee minkään valtakunnan kytkysopimusta?

        Itse ostan puhelimet kivijalkamyymälöistä, ilman sim lukituksia ymps ämps ja liittymiä vaihdan (pompottelen numeroita) eri operaattorien välillä, JOPA puolen vuoden välein, riippuen millaiseksi näen operaattorin rahastuspolitiikan, onko "yliveloitusta" käyttöön nähden jne. Halvin hinta ratkaisee.

        Mutta maksan siitä mitä puhun ja tekstaan.!

        Tietokoneet ovat nettikäyttöä varten.
        Ja työasiat työpaikalla hoidettavia. Miksi ulkona tai missään pitäisi olla nenä kiinni näytöissä. Vapaa-aika on vapaa aikaa.


      • varsinkinelleiymmärr
        Ihmiset tyhmiä ovat. kirjoitti:

        Kuka idiootti nykypäivänä lähtee tuohon höynäytyskelkkaan ja tekee minkään valtakunnan kytkysopimusta?

        Itse ostan puhelimet kivijalkamyymälöistä, ilman sim lukituksia ymps ämps ja liittymiä vaihdan (pompottelen numeroita) eri operaattorien välillä, JOPA puolen vuoden välein, riippuen millaiseksi näen operaattorin rahastuspolitiikan, onko "yliveloitusta" käyttöön nähden jne. Halvin hinta ratkaisee.

        Mutta maksan siitä mitä puhun ja tekstaan.!

        Tietokoneet ovat nettikäyttöä varten.
        Ja työasiat työpaikalla hoidettavia. Miksi ulkona tai missään pitäisi olla nenä kiinni näytöissä. Vapaa-aika on vapaa aikaa.

        "Tietokoneet ovat nettikäyttöä varten.
        Ja työasiat työpaikalla hoidettavia. Miksi ulkona tai missään pitäisi olla nenä kiinni näytöissä. Vapaa-aika on vapaa aikaa. "

        Heh! Et taida tietääkään kuinka monta asiaa nykyajan tietokonepuhelin korvaa vapaa-ajalla?

        - radion
        - kasettimankan
        -cd soittimen
        - ipodin
        - matkatelkkarin
        - kartat
        - karttapallon
        - gps-laitteen
        - kompassin
        - taskulampun
        - otavan ison ensyklopedian
        - muutaman muun oopuksen
        - hesarin ja iltikset
        ja paljon muuta jota nyt yhtäkkiä en edes muista...

        Lisäksi kun sillä voi vielä jopa puhua, niin avot...

        Harmi että reilu 50-v alkaa silmät olla jo vähän entisenlaiset ja sormetkin yhdet hevonpeen nakit.


      • iem1

        Minä menin aikoinaan houkuttelevaan ansaa. Kuvittelin, että muijallani oli rahakas virma. Paskat sippi yhtiö.


      • Ihmiset tyhmiä ovat. kirjoitti:

        Kuka idiootti nykypäivänä lähtee tuohon höynäytyskelkkaan ja tekee minkään valtakunnan kytkysopimusta?

        Itse ostan puhelimet kivijalkamyymälöistä, ilman sim lukituksia ymps ämps ja liittymiä vaihdan (pompottelen numeroita) eri operaattorien välillä, JOPA puolen vuoden välein, riippuen millaiseksi näen operaattorin rahastuspolitiikan, onko "yliveloitusta" käyttöön nähden jne. Halvin hinta ratkaisee.

        Mutta maksan siitä mitä puhun ja tekstaan.!

        Tietokoneet ovat nettikäyttöä varten.
        Ja työasiat työpaikalla hoidettavia. Miksi ulkona tai missään pitäisi olla nenä kiinni näytöissä. Vapaa-aika on vapaa aikaa.

        Minua ihmetyttää tällainen jämähtäminen. Ollaan valmiita ottamaan mobiili puhelin, mutta sitten jämähdetään siihen, eikä tajuta mobiilia nettiä. Mobiililla netillä voi hakea tietoja, jotka ovat relevantteja juuri silloin, kuten vaikka aikatauluja.


      • never again

        Kaikki kytkykaupat on pelkästään peeceestä!!!!!


      • HYIhelevetti
        varsinkinelleiymmärr kirjoitti:

        "Tietokoneet ovat nettikäyttöä varten.
        Ja työasiat työpaikalla hoidettavia. Miksi ulkona tai missään pitäisi olla nenä kiinni näytöissä. Vapaa-aika on vapaa aikaa. "

        Heh! Et taida tietääkään kuinka monta asiaa nykyajan tietokonepuhelin korvaa vapaa-ajalla?

        - radion
        - kasettimankan
        -cd soittimen
        - ipodin
        - matkatelkkarin
        - kartat
        - karttapallon
        - gps-laitteen
        - kompassin
        - taskulampun
        - otavan ison ensyklopedian
        - muutaman muun oopuksen
        - hesarin ja iltikset
        ja paljon muuta jota nyt yhtäkkiä en edes muista...

        Lisäksi kun sillä voi vielä jopa puhua, niin avot...

        Harmi että reilu 50-v alkaa silmät olla jo vähän entisenlaiset ja sormetkin yhdet hevonpeen nakit.

        Voiko kuvottavampaa kuvitellakkaan ! Ja MIKSI SE PUHELIn ei ees pyyhiPERSETTÄ, kun se on oltava aamupaskallakin mukana, jos joku sattuu viestittämään, ja on pakko päästä nettiin, ja fasebuukkiin, ja katsomaan vaikka salkkareita ?


      • never again kirjoitti:

        Kaikki kytkykaupat on pelkästään peeceestä!!!!!

        köyhällä ei oo paljon muita mahdollisuuksia !!!! revi siitä ! meitä aina huijataan.


    • Shole

      Sen sijaan että ostaisi 600 euron laitteen kolmeksi vuodeksi, ostaa mieluummin joka vuosi 200 euron puhelimen. Jos sinulla ei ole varaa ostaa käteisellä niinkin yksinkertaista asiaa kuin kännykkä, ei sinulla ole varaa ostaa sitä velaksikaan.

      • renttu tenttu

        Mulla on joku nokian 3510 ollut jo 4-5 vuotta joka maksoi 150 euroo. Toimii hyvin ja on prepaid liittymä.
        En tee mitään kytkysopimuksia enkä osta mitään hienoja puhelimia. Vanhan malliset nokiat on kestäviä enkä tarvii mitään suberpuhelimia.


      • puhelinjasim
        renttu tenttu kirjoitti:

        Mulla on joku nokian 3510 ollut jo 4-5 vuotta joka maksoi 150 euroo. Toimii hyvin ja on prepaid liittymä.
        En tee mitään kytkysopimuksia enkä osta mitään hienoja puhelimia. Vanhan malliset nokiat on kestäviä enkä tarvii mitään suberpuhelimia.

        Ainut huono puoli on, että jos joudut uusimaan SIM-kortin (niiden käyttöikä on myös noin 2-3 vuotta, kunnes nekin alkavat aiheuttaa häiriöitä puhelimen toimintaan), niin uudet SIM:t eivät käykään vanhoihin puhelimiin. Meinasin juuri antaa 5 vuotta vanhan ja loistavasti varamökkipuhelimena toimivan Nokialaiseni pojalleni ja laitoin siihen pojan uuden pre-paid-kortin. Heti tuli, ettei puhelin tue SIM:iä. Myös toinen vanha Nokialainen (6vuotta vanha) sanoi samaa. Olihan se sitten ostettava halvin malli kaupasta uutena, kun nämä vanhat ei enää toimi uusilla simmeillä. Saa nyt harjoitella halvalla puhelimella itsenäisesti ennen kouluun lähtöä. Toiveenahan olisi tietysti ollut joku iPhone tms, mutta sitä saa odottaa vielä ainakin 3 vuotta.


      • radiolinjan simi
        puhelinjasim kirjoitti:

        Ainut huono puoli on, että jos joudut uusimaan SIM-kortin (niiden käyttöikä on myös noin 2-3 vuotta, kunnes nekin alkavat aiheuttaa häiriöitä puhelimen toimintaan), niin uudet SIM:t eivät käykään vanhoihin puhelimiin. Meinasin juuri antaa 5 vuotta vanhan ja loistavasti varamökkipuhelimena toimivan Nokialaiseni pojalleni ja laitoin siihen pojan uuden pre-paid-kortin. Heti tuli, ettei puhelin tue SIM:iä. Myös toinen vanha Nokialainen (6vuotta vanha) sanoi samaa. Olihan se sitten ostettava halvin malli kaupasta uutena, kun nämä vanhat ei enää toimi uusilla simmeillä. Saa nyt harjoitella halvalla puhelimella itsenäisesti ennen kouluun lähtöä. Toiveenahan olisi tietysti ollut joku iPhone tms, mutta sitä saa odottaa vielä ainakin 3 vuotta.

        Wat? Kyllä mulla on ihan sama SIM mitä 2001 vuonna sain kun ensimmäisen kännykän ostin. Puhelin on vaihtunut välissä parin vuoden välein ja on pelannut kaikilla puhelimillani (myös älypuhelimilla). Jossain uusissa puhelimissa vain SIM kortti pitää olla micro-kokoa (olikos iphone?) joten vanhaa simiä pitää leikellä.


    • Kong-0 mias

      Kylla minun puhelin kesti 10 vuota... Nokia.
      Minula ei ollut vara osta uutta. Kun sain tyopaikka taalta, sain itselleni Lumian.
      Jotkut ei vaan osaa pitaa puhelimesta hyva huolta. Sitten jos puhelin viedaan tai se hajoaa,ja sulla olisi kytky,menettaat rahaa vaan. Ihmiset tarvitsevat aina uusi asia,jos edes se naarmuuntuu.

      • riittamartta

        Ja silloin kun on maksanut kerralla puhelimen ja se viedään tai se hajoaa niin silloin ei menetä rahaa ? Ihme logiikka sulla.'


    • kiitos ja kumarrus

      Itse paniskelen tuollaisen ongelman kanssa juuri tälläkin hetkellä. Vituttaa suunnattomasti, kun typeryyttäni menin ottamaan puhelimen kolmen vuoden sopimuksella ja nyt kun puhelin on 1,5 vuotta "vanha" niin ongelmia on enemmän kuin jaksaa kukaan laskeakaan.
      Tuntuu turhauttavalta maksaa p*skasta vielä toinen sama aika. Uutta puhelinta etsiskelen, mutta jotenkin luotto menny nykytekniikkaan. Puhelimet maksaa niin pirusti nykyisin, mutta kesto niillä on vain vuosi kaksi. Miksi siis maksaisin semmoisesta monta sataa euroa, kun ennenvanhaa puhelimet kesti monta vuotta ilman suurempia ongelmia.

      Puhelimellani käytän nettiä hyvin paljon, johtuen siitä, etten omista tietokonetta ollenkaan. Eli puhelimeni toimii osin myös tietokoneenani. En haluaisi ostaa enää huonoa puhelinta, mutta tuntuu ettei nykyisin muutalaan enää löydy.

      Mikäli jollakulla on ideoita hyvistä, aidosti hyvistä puhelimista niin otan ideoita ja vinkkejä vastaan. Kehukaa merkkejä ja malleja, haukkukaa, kertokaa hyviä vaihtoehtoja, mitä voisin seuraavaksi harkita. Puhelinta tosiaan käytän netissä hyvin paljon, samoin soittelen ja viestittelen melko paljon.

      Menee hermot tän nykyisen kapulan kanssa.

      • Galaxy vanha

        löytyy uutenaki vieläki ja on hinta ja laatu kohdallaan.


      • Pikkumyy-62

        Itselläni ollut kahdenvuoden ajan jo i phone 4s, se toiminut koko ajan moitteettomasti, maksan laskut jne..hoidan sen kanssa kaikki muutkin asiat.

        Sitä voin ainakin itse suositella, puhelimeni jos hajoaa joku kerta, niin uuden vastaavanlaisen ostan ehdottomasti.

        Makuja monia, mutta tämä toiminut moitteettomasti, aiemmin oli Nokia E 7.

        Se edellinen E7, ei kerennyt olla kuin kk ajan niin jo meni huoltoon, loppuenlopuksi oli kolmen kk aikana kolme kertaa huollossa ja lopulta laittoivat uuden vastaavanlaisen kännyn.

        Pikkumyy


      • Se isompi myyrä
        Pikkumyy-62 kirjoitti:

        Itselläni ollut kahdenvuoden ajan jo i phone 4s, se toiminut koko ajan moitteettomasti, maksan laskut jne..hoidan sen kanssa kaikki muutkin asiat.

        Sitä voin ainakin itse suositella, puhelimeni jos hajoaa joku kerta, niin uuden vastaavanlaisen ostan ehdottomasti.

        Makuja monia, mutta tämä toiminut moitteettomasti, aiemmin oli Nokia E 7.

        Se edellinen E7, ei kerennyt olla kuin kk ajan niin jo meni huoltoon, loppuenlopuksi oli kolmen kk aikana kolme kertaa huollossa ja lopulta laittoivat uuden vastaavanlaisen kännyn.

        Pikkumyy

        Sinulle Pikkumyy-62.

        Minulla E7 toimii hyvin, on tippunut lattialle, ei mennyt rikki, olen kuvannut sillä -30 asteen pakkasessa, ei huollossa koskaan, käynnistyy joka kerta.

        Kuuntelen sen nettiradiolla päivittäin Etleä-Amerikkaista iskelmä musiikkia - mahtavaa!

        Et taida osata pitää esineistä kunnon huolta.


      • totuutta tekstiin
        Pikkumyy-62 kirjoitti:

        Itselläni ollut kahdenvuoden ajan jo i phone 4s, se toiminut koko ajan moitteettomasti, maksan laskut jne..hoidan sen kanssa kaikki muutkin asiat.

        Sitä voin ainakin itse suositella, puhelimeni jos hajoaa joku kerta, niin uuden vastaavanlaisen ostan ehdottomasti.

        Makuja monia, mutta tämä toiminut moitteettomasti, aiemmin oli Nokia E 7.

        Se edellinen E7, ei kerennyt olla kuin kk ajan niin jo meni huoltoon, loppuenlopuksi oli kolmen kk aikana kolme kertaa huollossa ja lopulta laittoivat uuden vastaavanlaisen kännyn.

        Pikkumyy

        Aika mielenkiintoista sillä iphone 4s ei ollut vielä reilu 2 vuotta sitten edes ilmestynyt. Itse ostin tasan 2 vuotta sitten iphone 4 suurimmalla muistilla ja se oli applen lippulaiva silloin. 4s tuli markkinoille reilu vuosi sitten.
        Edes Muumimaahan sitä 4s puhelinta ei vielä 2v sitten saatu toimitetuksi. Valehtelu ei kannata.


    • th.

      Jos puhelimessa on ongelmia 1,5 vuoden käytön jälkeen, niin se on merkki siitä, että et ole ostanut käyttöösi sopivaa puhelinta. Osta tällä kertaa puhelin, joka kestää käyttöä. Niitä on useilla valmistajilla. Yksi niistä on Samsung Galaxy Xcover 2.

      • hiäno puhelin

        Mulla on galaxy s2, ja 1,5 vuoden jälkeen olen ollut erittäin tyytyväinen. S3 oli just tullut markkinoille, joten s2:n sai halvemmalla ja pidin sitä riittävänä itselleni. Kytkynä ostin, eikä siinäkään valittamista.

        Myös tuntemani s3:n omistajat ovat olleet tyytyväisiä.

        Iphonen omistajat kehuvat laitteitaan, mutta niissä on näytöt trendikkäästi haljenneita.


      • ddfdfdd
        hiäno puhelin kirjoitti:

        Mulla on galaxy s2, ja 1,5 vuoden jälkeen olen ollut erittäin tyytyväinen. S3 oli just tullut markkinoille, joten s2:n sai halvemmalla ja pidin sitä riittävänä itselleni. Kytkynä ostin, eikä siinäkään valittamista.

        Myös tuntemani s3:n omistajat ovat olleet tyytyväisiä.

        Iphonen omistajat kehuvat laitteitaan, mutta niissä on näytöt trendikkäästi haljenneita.

        Mulla on sama Galaxy S II ollut jo nyt reilu pari vuotta ja hyvin toimii eikä vielä kaipaa edes uutta kapulaa. Siinä on hinta, laatu ja koko (sopivan ohut, ja riittävän iso näyttö kuitenkin) kohdallaan.


      • Ärsyyntynyt..
        ddfdfdd kirjoitti:

        Mulla on sama Galaxy S II ollut jo nyt reilu pari vuotta ja hyvin toimii eikä vielä kaipaa edes uutta kapulaa. Siinä on hinta, laatu ja koko (sopivan ohut, ja riittävän iso näyttö kuitenkin) kohdallaan.

        Meillä on kaksi Samsung Galaxy S II puhelinta, jotka molemmat ovat reistailleet alusta asti. Huolto ei ole auttanut yhtään. On tehty vain jotain synkronointeja ja päivityksiä. Puhelimiin ei saa yhteyttä ja puhelut katkeavat vähän väliä yms. Seuraavaksi hankin vanhan näppäimellisen Nokian.


      • nainen-62
        hiäno puhelin kirjoitti:

        Mulla on galaxy s2, ja 1,5 vuoden jälkeen olen ollut erittäin tyytyväinen. S3 oli just tullut markkinoille, joten s2:n sai halvemmalla ja pidin sitä riittävänä itselleni. Kytkynä ostin, eikä siinäkään valittamista.

        Myös tuntemani s3:n omistajat ovat olleet tyytyväisiä.

        Iphonen omistajat kehuvat laitteitaan, mutta niissä on näytöt trendikkäästi haljenneita.

        Itselläni ollut reilun kahdenvuoden ajan i phone 4 s, epä ole viikaa lainkaan, näytössä eikä muutenkaan...


      • th.
        hiäno puhelin kirjoitti:

        Mulla on galaxy s2, ja 1,5 vuoden jälkeen olen ollut erittäin tyytyväinen. S3 oli just tullut markkinoille, joten s2:n sai halvemmalla ja pidin sitä riittävänä itselleni. Kytkynä ostin, eikä siinäkään valittamista.

        Myös tuntemani s3:n omistajat ovat olleet tyytyväisiä.

        Iphonen omistajat kehuvat laitteitaan, mutta niissä on näytöt trendikkäästi haljenneita.

        Täällä on yksi SGS3 tyytyväinen omistaja. Otin sen 24kk kytkykaupalla aivan vain siitä syystä, että sillä tavalla sain laitteen halvemmalla. Minkäänlaista vikaa ei ole ollut toisin kuin edellisessä Nokialaisessa. Tarvitsen puhelinta työssä jatkuvasti ja sen satunnainen jumittelu alkoi häiritsemään aivan liikaa. Kyllästyin silloin odottelemaan sitä tulevaa Lumiaa joten ostin SGS3:n.

        Edelliset puhelimet olivat kaikki Nokiaa. Ensimmäinen oli 2110i.


      • totuutta tekstiin
        nainen-62 kirjoitti:

        Itselläni ollut reilun kahdenvuoden ajan i phone 4 s, epä ole viikaa lainkaan, näytössä eikä muutenkaan...

        Aika mielenkiintoista sillä iphone 4s ei ollut vielä reilu 2 vuotta sitten edes ilmestynyt. Itse ostin tasan 2 vuotta sitten iphone 4 suurimmalla muistilla ja se oli applen lippulaiva silloin. 4s tuli markkinoille reilu vuosi sitten.


    • !!!

      Kytkysopimuksen huono puoli on se, että jos nopeus tai sen luotettavuus eri vuorokauden aikoina ei toimi riittävän hyvin, mitäänhän ei voi enää asialle tehdä - sopimus on sopimus ja on sitova.

      Eli ei koskaan kytkysopimusta. Puhelin ja liittymä AINA erikseen! Tuntuipa se kytkysopimuspaketti miten edulliselta hyvänsä.

    • harri.virtanen

      Mulla on kytkyistä hyviä kokemuksia ja meinaa jatkaa niiden tekemistä .
      Sopimusta noudatetaan molemmin puolin .
      Jos ei tiedä mitä sopii ei kannata sitoo itseä 24 kk kytkyyn.

    • 1+20

      Itselläni yksi ainoa kokemys kytkystä, ja ei valitettavaa. Tosin lähpiirissä näitä tapauksia on yksi sun toinen, joten eiköhän suurin osa tosiaan sitten mene päin honkia aina jollain tapaa.

      Minustakin on tämä nykyaika mennyt jo älyttömäksi kakenmaan hilavitkuttimien ja "äly"-vekottimien kanssa. Toki ymmärrän sen, että joillekin se netti puhelimessa voi olla välttämätön esim. työasioiden kannalta tms., mutta henkkoht pikemminkin ahdistaa ajatus siitä, että pitää olla kokoajan kaikki saatavilla. Puhumattakaan sitten lasten härpäkkeistä? Alle kouluikäisilläkin näkee mitälie ipadeja, ipodeja, iphoneja jne jne jne. "Mä haluuuuuuun ku kavereillaki on!".

      Itselläni on luuri mallia karvalakki, tarvitsen sitä vain soittamiseen, puheluiden vastaanottamiseen ja tekstaamiseen. Lisävarusteina hyväksitodetut on kalenteri sekä laskin. Siinä omat tarpeet. Netti löytyy läppäriltä, se riittää. Jokaisen kännykkäni olen ns. kuluttanut loppuun ennen uuden ostamista.

      Minäkään en lähtisi kytkyjä suosittelemaan, varsinkaan mitään älyttömiä 2-3 vuoden sopimuksia. Itse ainakin aavistelen, että näissä kytkyissäkin on ihan selkeä "salaliitto". Myydään tietoisesti heikkolaatuista tavaraa sitovalla sopimuksella=rahastetaan. Siinä voittavat niin valmistajat kuin jälleenmyyjät asiakkaiden kustannuksella. Varsinkin tätä ajatusta tukee juurikin nämä takuuasiat, joista on nähnyt ja kuullu mitä uskomattomimpia tarinoita... Takuut voimassa, mutta myyjät/huoltoliikkeet keksivät mitä nerokkaimpia syitä välttääkseen vastuunsa. Mitä "älykkäämmiksi" tavarat menee, sitä huonommin kestävät. Ihan sama kun vertaa automaailmaa.

      Ylipäätän tavarat, varsinkin tekniikka, on nykypäivänä jo suunnitteluvaiheessa sellaista, että kestää juuri ja juuri sen takuuajan (jos sitäkään) ja sitten hajoaa. Tällä tavoin taataan myös tulevaisuuden myynnit ja kannattavuus, tavara liikkuu tasaiseen tahtiin ja raha palaa. Eipä tuota esim. nykypäivän telkkarit kestä kuin max. 10-vuotta, kun taas vertaa joihinkin vanhoihin putkitelkkareihin jotka kestivät heittämällä sen 30-vuotta... Laadukasta ja kestävää tavaraa ei kannata tehdä, koska myyntiluvut romahtaisi.

      • 1234jkjkjkjkjkj

        Eihän enään mitään kytkykauppoja ole edes..Ne on puhtaasti osamaksulla ja saa maksaa kokonaan milloin vain kun itse haluaa.Ei ole sim lukittuja puhelimia tais tulla siihen joku laki joskus..


      • Mitenkä käytännössä
        1234jkjkjkjkjkj kirjoitti:

        Eihän enään mitään kytkykauppoja ole edes..Ne on puhtaasti osamaksulla ja saa maksaa kokonaan milloin vain kun itse haluaa.Ei ole sim lukittuja puhelimia tais tulla siihen joku laki joskus..

        Sim-lukitusta ei ole, mutta paketti on sitova ja pitää maksaa. Ei minulle ainakaan tarjottu sitä vaihtoehtoa että olisi voinut maksaa kerralla loput kk-erät pois ja vapautua sopimuksesta.


      • Kytkyt
        Mitenkä käytännössä kirjoitti:

        Sim-lukitusta ei ole, mutta paketti on sitova ja pitää maksaa. Ei minulle ainakaan tarjottu sitä vaihtoehtoa että olisi voinut maksaa kerralla loput kk-erät pois ja vapautua sopimuksesta.

        kuukausierät voi maksaa kerralla pois mutta silti numeron oltava samalla operaattorilla siihen saakka kun se sopimus kestää...


      • Eipä ne vaan suostu!
        Kytkyt kirjoitti:

        kuukausierät voi maksaa kerralla pois mutta silti numeron oltava samalla operaattorilla siihen saakka kun se sopimus kestää...

        Kiitos kun kerroit. Ainakaan operaattorin palveluneuvoja ei sanallakaan maininnut, että kk-erät olisi saanut maksaa pois. Ainoa vaihtoehto tuntui olevan, että laskut tulee kun on sovittu. Olisin mieluusti maksanut kaikki maksut heti pois ja sulkenut liittymän, koska puhelimeni varastettiin.


    • Kun saat Joululahjaksi puhelimen on se heti 1v.den vanha ja uudenvuoden vaihtuessa sinulla on tasan 2v.uotta vanha puhelin. Kysykää vaikka vakuutusyhtiöltänne, eli kotivakuutus täysin turha koska täytyisi ottaa siihen tarjottu plussa sanovat myydessä mutta kun 600e puhelin lipsahtaa lattialle mäsäksi 2kk vanhana,seonkin vakuutusyhtiön mielestä kaksi vuotta vanha ja ottamasi plussa vakuutus olisi pitänyt olla Super plussa niin olisit voinut harkinnan kautta saada 40 pros. korvauksen. Tämä on totuus eikä pohdinta koska näin pääs käymään,eivät tullu sitten laulukeikalle,,,,,,ei.

      • 20+6

        Minkä merkkinen puhelin oli?


      • 20+6 kirjoitti:

        Minkä merkkinen puhelin oli?

        20 6 oli Nokia,sen hetken kallein malli.


    • saunalahti säästöä

      älkää ikänä ottako saunalahti liittymää!!!laskut tulee kymmenen vuosien jälkeen!

    • haloohaloo1

      Herätkää nyt. "Jos laite menee rikki puolen vuoden päästä joudut maksamaan sitä vielä 1,5 sen jälkeen". Mites sitten jos olet maksanut puhelimen kerralla ja se menee rikki? Saatko jostain takaisin osan rahoistasi, vai etkö edelleen ole maksanut ihan saman summan siitä. Kytkyllä puhelin on usein halvempi, eikä niissä mitään korkoa ole. Ja takuuasiat hoidetaan aivan samalla tavalla oli laite sitetn kytky tai ei.

      • köyhät kytkylle

        etkö tajua? Huomaa, että olet persaukinen jolle vanhemmat osti kytkyllä puhelimen.

        Ei saa rahoja takaisin, mutta kumpi ärsyttää enemmän? Se että ostat puhelimen ja maksat siitä kerralla 400 ja se hajoaa 1,5 vuoden päästä vai se että maksat kytkypuhelinta vielä 1,5 vuotta siitä eteenpäin. Tuo osto hinta on jo unohdettu särkymishetkellä, mutta kytky muistuttaa vielä 1,5 vuotta eteenpäin.

        Kyllähän se on niin, että ihmiset joilla ei oikeasti ole rahaa ostaa puhelinta suoraan, leikkivät rikasta ja ostavat puhelimen velalla ja maksavat sitä 2-3 vuotta.


      • 1+1
        köyhät kytkylle kirjoitti:

        etkö tajua? Huomaa, että olet persaukinen jolle vanhemmat osti kytkyllä puhelimen.

        Ei saa rahoja takaisin, mutta kumpi ärsyttää enemmän? Se että ostat puhelimen ja maksat siitä kerralla 400 ja se hajoaa 1,5 vuoden päästä vai se että maksat kytkypuhelinta vielä 1,5 vuotta siitä eteenpäin. Tuo osto hinta on jo unohdettu särkymishetkellä, mutta kytky muistuttaa vielä 1,5 vuotta eteenpäin.

        Kyllähän se on niin, että ihmiset joilla ei oikeasti ole rahaa ostaa puhelinta suoraan, leikkivät rikasta ja ostavat puhelimen velalla ja maksavat sitä 2-3 vuotta.

        "Tuo osto hinta on jo unohdettu särkymishetkellä, mutta kytky muistuttaa vielä 1,5 vuotta eteenpäin."

        kylläpä on heikkohermoista asiaa. Pidä vaan pää kylmänä ja laske paljonko menettäisit kummassakin tapauksessa. Jos summat on jotakuinkin samat, niin se siitä.
        Kummallista jos ei pää kestä tuollaista "muistuttamista"


    • pekkoPk

      Luin Turun Sanomista nopeasti huolestuttavan artikkelin, kun joku mummu otti käyttöönsä varapuhelimen olleen Lumian. Siitä alkoi puhelinlasku kasvaa ilman soittelua. Syyksi ilmoitettiin, että laite päivittää itseään ja siitä syntyy laskua, mummun lasku oli 50-60 kk.
      Onko tämä mahdollista?

      Yks lumian omistaja.

      • On mahdollista

        Koskee kaikkia "älypuhelimen" omistajia. Niiden kanssa EHDOTTOMASTI kiinteähintainen datapaketti TAI liittymään dataesto. Ilman datapakettia datasiirto on KALLISTA.

        Saunalahdella taisi tulla kaikkiin liittymiin tuo kiinteähintainen data vakio-ominaisuudeksi, hämärä mielikuva asiasta. Olikohan 256kb/s ja liittymien hinnat nousivat 1€/kk ? Älypuhelinten yleistyessä ihan fiksu ratkaisu, estäisi tuollaiset yllärilaskut. Toinen vaihtoehto olisi dataesto vakiona ja asiakkaan tilattava se datamahdollisuus erikseen kiinteähintaisena pakettina.

        Valitettavasti kaikki eivät tajua tuota että "älypuhelimet" käytännössä vaativat tuon datapaketin.

        Muistakaa tuo ERITYISESTI ULKOMAILLA, ne datapaketit eivät ole voimassa kuin kotimaassa, ulkomailla ehdottomasti dataliikenteen esto !


      • muistakaa1
        On mahdollista kirjoitti:

        Koskee kaikkia "älypuhelimen" omistajia. Niiden kanssa EHDOTTOMASTI kiinteähintainen datapaketti TAI liittymään dataesto. Ilman datapakettia datasiirto on KALLISTA.

        Saunalahdella taisi tulla kaikkiin liittymiin tuo kiinteähintainen data vakio-ominaisuudeksi, hämärä mielikuva asiasta. Olikohan 256kb/s ja liittymien hinnat nousivat 1€/kk ? Älypuhelinten yleistyessä ihan fiksu ratkaisu, estäisi tuollaiset yllärilaskut. Toinen vaihtoehto olisi dataesto vakiona ja asiakkaan tilattava se datamahdollisuus erikseen kiinteähintaisena pakettina.

        Valitettavasti kaikki eivät tajua tuota että "älypuhelimet" käytännössä vaativat tuon datapaketin.

        Muistakaa tuo ERITYISESTI ULKOMAILLA, ne datapaketit eivät ole voimassa kuin kotimaassa, ulkomailla ehdottomasti dataliikenteen esto !

        Itelläni oli pari vuotta vanha kunnollinen näppisnokia jossa oli kallis netti. Sitten kun tuli uusi älypuhelin niin sen verran oli älyä päässä että älysin laittaa dataverkkotilan pois päältä... Onneksi wifi on keksitty.


    • REdmee

      Itse otan aina vuoden kytkyn. Hyvin kestää vuoden pari eikä tule kalliiksi. Ainakin oma kytkyni oli hieman halvempi kuin esim. gigantissa.

    • kytkytin2

      Itse otan 12kk kytkyjä ainakin puhelimen osalta ja sitten tuo eräs toinen laite on 36kk sopparilla ja se vähän harmittaa mutta ainahan ne voi kerralla maksaa pois jos voi siis maksaa...

    • kyykyiiykkiyk

      Tuntuu osalle olevan vaikea ymmärtää nykyisiä kytkysopimuksia. Monesti kytkynä puhelin halvin liittymä tulee halvemmaksi, kuin ostaa puhelin ilman kytkyä hinta eroa parhaimmillaan yli 100€ kytkyn hyväksi paremmissa älypuhelimissa.

      Tuossa yllähän tuo oli sanottu samalla lailla ne kytkyttömät puhelimet hajoaa.

      Ostaa samalla sim-lukitsemattoman voi sitten käyttää haluamaansa liittymää.

      Itsellä toki ollut viime aikoina suoraan ostettu, kun käytettyjä ei oikein saa kytkynä ja seuraavana tulee Jollan puhelin ennakkotilattu jo.

      Itellä sellainen tilanne, ettei liittymää voi vaihtaa parempaa ei ole tarjolla kyseessä siis tuplasim liittymä.

    • Ei koskaan enää

      Inhoan kytkysopimuksia. Lähdin vaihto-oppilaaksi ja jouduin maksamaan kytkysopimusta koko vaihtovuoden, vaikka pakettiin ei edes kuulunut ulkomaanpuhelut tai tekstarit. Vaihtovuonna ei ollut mitään muita kuin niitä. Minimimaksu kytykpaketista oli kympin kuussa, teki 120 euroa ylimääräistä. Eivätkä suostuneet, että olisi laitettu vuodeksi paketti "lepäämään" ja jatkettu sitä vaihtovuoden jälkeen. Nyt vaan odottelen että pääsen eroon k.o. paketista, syyskuussa loppuu.

      • huhhu

        ihan omaa hölmöyttäsi.
        Kun teet sopimuksen niin tiedät mihih sitoudut ja mitä saat.
        Luuletko että paketin myyjän olis pitänyt nähdä sun naamataulusta että tuopä lähtee vaihto-oppilaaksi, sille pitää tehdä eri sopimus????


      • Hölmö on tarjoajakin
        huhhu kirjoitti:

        ihan omaa hölmöyttäsi.
        Kun teet sopimuksen niin tiedät mihih sitoudut ja mitä saat.
        Luuletko että paketin myyjän olis pitänyt nähdä sun naamataulusta että tuopä lähtee vaihto-oppilaaksi, sille pitää tehdä eri sopimus????

        Tottakai. Asiakas on aina väärässä. Opiskelija ei voi etukäteen tietää, pääseekö vaihtoon vai ei. Olisi aika hölmöä jättää vaihtotilaisuus käyttämättä puhelinkytkyn takia!

        Arvaapas, moniko ottaa enää liittymää operaattorilta, jonka asiakas on väärässä?


      • ihmeporukkaa
        Hölmö on tarjoajakin kirjoitti:

        Tottakai. Asiakas on aina väärässä. Opiskelija ei voi etukäteen tietää, pääseekö vaihtoon vai ei. Olisi aika hölmöä jättää vaihtotilaisuus käyttämättä puhelinkytkyn takia!

        Arvaapas, moniko ottaa enää liittymää operaattorilta, jonka asiakas on väärässä?

        "Opiskelija ei voi etukäteen tietää, pääseekö vaihtoon vai ei. "

        no, numaklavi ,,, jos on edes ajattelemas maasta poistumista niin ei pidä edes harkita mitään operaattoririippuvaisia sopimuksia, ei puhelin, ei netti, ei luomusähköä tms.
        Mikä vtt teitä uusavuttomia vaivaa????!!


    • ''''''''''''''''''''

      Kyllä minuakin on aina vähän hymyilyttänyt nämä ihmiset jotka ostavat puhelimen kytkykaupalla. Ei minulle ole ikinä tullut mieleenkään ostaa kännykkää osamaksulla.

    • fafwefwerrrwrw

      minkä helvetin takia ihminen ottaa kytkykaupan......
      jos ei ole varaa ostaa puhelinta kuin kytkykaupan kuukausimaksulla
      niin huutonetistä löytyy luuria 10€lla

      • hohhoijaa

        Vanhat halpikset on vielä yleensä parempia... Miks ihmeessä joku maksaa kalliin puhelimen osamaksulla jos ei kuitenkaan osaa huolehtia siitä tai riitä rahat kertamaksuun? Ja sitten vielä päälle joku ihan p*ska liittymä.


      • kytkyr4w3r3w4
        hohhoijaa kirjoitti:

        Vanhat halpikset on vielä yleensä parempia... Miks ihmeessä joku maksaa kalliin puhelimen osamaksulla jos ei kuitenkaan osaa huolehtia siitä tai riitä rahat kertamaksuun? Ja sitten vielä päälle joku ihan p*ska liittymä.

        Kytkyllä saa halvemmin kuin kertamaksulla.

        Itse maksan 20€ * 24kk = 480€ Kun taas sama puhelin kertamaksulla maksaa kaupassa 549€. Lisäksi vielä inflaatio, kahden vuoden päästä maksamani 480€ on ehkä vain 400€ arvoinen.


    • MSM83

      Puhelinkauppiaalle kannattaa vastata, ei kiinnosta haista paska.

    • getaclue

      Itsellä ainakin saunalahdelta LUOTTOKAUPPA,ei ole sim lukittu,ei ole saunalahden liittymää ja SAA ja VOI maksaa pois vaikka heti jos haluaa! Lisäksi halvempi kuin vaikka GIgantissa näin lopulta. Tosi tyytyväinen olen ja 24kk sain takuuta,ei pitäisi olla ongelmaa jos itse osaa kohdella ja käyttää omaa puhelintaan oikein :) turha se on jonkun ruveta itkemään kytkystä jota on pakko maksaa,jos itse heittää puhelimen kännipäissään seinään ja sitten vituttaa. Tietysti puhelin on miten vain ostettuna aina omalla vastuulla,takuu korjaa kaikissa tapauksissa vain tiettyyn pisteeseen asti .

      PS. edellinen puhelin oli Klarnan luottokauppa 12kk. SIinä tuli nätti 3,9e lisä joka kuukausi. takuu kyllä siinäkin toimi mutta kulut olivat valtavat SL:n kauppaan verrattuna! Itse olen opiskelija jolla ei yksinkertaisesti ole varaa laittaa mihinkään yhteen ostokseen yli 100e kuukaudessa,joten luottokauppa sopii minulle hyvin ja aina olen eräni hoitanut ajallaan :) (joskus jopa suurempina kuin on pakko..)

    • kkk

      ennen oli rahalla ostettu puhelin prepaid liittymä... puhelinta tuli vaihdeltua tämän tästä ja rahaa palo hukkaan. prepaidia sai latailla noin 100e kuussa kun pelkkä netin käyttö makso jo 2e vrk... nytten on kytky luuri ja liittymä ja laskut 40e ja niin kallis puhelin ettei sellaista olis edes varaa ostaa kertamaksulla.

      • prepaid

        Mulla on nytkin ihan rahalla ostettu puhelin ja prepaid liittymä :) Puhelin laskuun menee se 24€/kk lataan puhepaketin 6.90 kk /ilmaset puhelut saunalahti,elisa ja kolumbus liittymiin... lataan myös txt-viesti paketin 6.90 =300 viestiä / kk kaikkiin liittymiin, ja 10€ lataan saldoa millä voi sitten soittaa selaasiin mumeroihin jotka ei ole ilmasia, minulla se tarkottaa lähinnä lääkärit tai virasto asioita jos tulee.

        Netti on kotona joten sitä en puhelimeen edes kaipaa. Olen kotona netissä sen mitä olen, kun olen liikenteessä niin silloin en nettiä tarvii :) Olen erittäin tyytyväinen :)


    • Leevi27

      Yleensä jos jostain saa täysin korottoman lainan kolmeksi vuodeksi, niin se kannattaa ottaa jos sen vaan pystyy maksamaan. Raha menettää inflaation myötä arvoaan, joten kannattaa ottaa se koroton laina, eli tässä tapauksessa puhelin.

    • Ei hullu

      Vain hullu kytkyjä tekee.

    • woommaan

      Mitä tarkoitat että ei korvaa "jos laite hajoaa mekaanisesti"? Kyllä sellaiset on perinteisesti kuulunut tuotteen takuun piiriin.
      En ole koskaan kuullut että luottokorttien takuut koskisi laitteessa ilmeneviä vikoja, jotka kuuluvat laitteen valmistajan korvattaviksi. Luottokorttien takuut korvaa esim. puhelimen rikkoutuessa putoamalla tms.

      • Kommentti2

        Jos esimerkiksi latausliitin hajoaa (USB) ja puhelin ei lataa enää. Syynä voi olla se, että piirikortin liitokset ovat rasituksesta pettäneet (alunperin huonosti suunniteltu). Tällöin riippuen valmistajasta, voidaan sanoa, että kyseessä on mekaaninen vika. Tiedän tapauksen, jossa takuu ei korvannut, vaikka latausliitintä on käyttäjän aika vaikea työntää väärin USB-porttiin. Laite pitäisi suunnitella niin, ettei se hajoa. Harvemmin tietokoneestakaan USB-portti hajoaa.

        Tie on aika pitkä kuluttaviraston kautta. Sieltä tulee ymmärtääkseni suositus, jota ei ole pakko noudattaa. Vaikka kuinka olisi oikeassa, menee pahimmassa tapauksessa pitkä aika, ennen kuin kukaan myöntää asiaa.

        Eräässä markkinoiden huippupuhelimessä on ymmärtääkseni vain 12 kk takuu. En missään tapauksessa ottaisi sellaista puhelinta yli 12 kk kytkyllä.


    • Gion omistaja

      Ostaa uuden puhelimen ja vaihtaa vanhan kortin puhelimeen. Jos takuu ei korvaa toimimatonta puhelinta, niin lopetan kytkyhinnan maksamisen ja otan yhteyttä kuluttajaneuvontaan

    • no jooooooooooooooo

      No onhan noita mahdollisuus ottaa 12 kuukaudenkin sopimuksilla. Ja joo, takuu ei kata puhelimen pudottelusta mahdollisesti seuraavaa hajoamista.

    • Kuluttajasuoja

      Puhelimen takuu on kytkyajan, oli se vaikka kolme vuotta.
      Puhelimen kuuluu kestää myös oletettavan käyttöiän, ja se ei todellakaan ole kaksi vuotta.

      • noniinminunkinmieles

        Niin minunkin mielestä, mutta ei myyjän mielestä. :(


      • Kuluttajasuoja
        noniinminunkinmieles kirjoitti:

        Niin minunkin mielestä, mutta ei myyjän mielestä. :(

        Kuluttaja suoja on sitä varten.


      • Kommentti3

        Takuu on se, minkä valmistaja ilmoittaa. Usein 24 kk, mutta ymmärtääkseni eräällä markkinajohtajalla 12 kk.

        Tottakai kuluttajasuojan hengessä laitteen pitäisi kestää, mutta pitkä on tie sitä kautta.

        Jos puhelimen valmistaja tai sen edustaja eivät myönnä asiaa, kuluttajariitalautakunta voi antaa ratkaisusuosituksen. Mitä sitten?


    • tyytyväinen

      Ostin nokia lumian kytkysopimuksella ja sain sen yli 100 euroa edullisemmin,kuin olisin ostanut puhelimen käteisellä,ihmettelin asiaa elisan pisteessä ja he sanoivat,jos 2 vuoden sopimuksen tekee heille ja vaihdan soneralta liittymäni saunalahdelle,niin puhelimenhinnasta putoaa heti 100£ ja meni hiukan ylikin sen satasen ja kaksivuottta olen maksanut kohta siitä muutaman euron kuussa laskun lisäksi,muttakoska puheaikaa tuli mukaan sopimukseenkin 3000 minuuttia saunalahden,kolumbuksen ja Elisan liittymii,sekä muidenoperaattorien puhelimiin 300 minuuttia 25 viestiä ilmaiseksi,niin ei ole laskuja tullut koskaan vielä yli 10 euroa kuussa ja siinä on se puhelimenmaksu puhelut terveysasemalle,koska ne ei sisältynyt,koska alkaa 010 numerolla,joten itselle sopi mainiosti siirtää liittymä soneralta saunalahdelle,kun sain puheaikoja noin hyvin ja vielä tekstareitakin 25 kpl/kuussa,soneralla maksoin pelkistä puheluista 30-40 euroa kuussa ja puhelin oli oma ei kytky,nyt kytkyllä huomattavasti edukkaampi,tosin huononapuolena pidän sitä,etten voisi halutessani vaihtaa 24 kk:teen operaattoria,mmutta nykyisellä sopimuksella en sitä tulisi vaihtaneeksikaan,sillä samaa liittymäsopimustahan ei saa edes enään,sen sai silloin,kun lumiat ilmestyi myyntiin elisan liikkeeisiin.Kummiskin tuo on loppupeleissä sama ostaako muutamansatasen luurin kerralla ,mutta jos säästää 100€.niin silloin kyllä kytkyä suosin.

    • kertausonopintojenäi

      Itte tein aikoinani sen virheen, että 2v sopimuksella ostin älypuhelimen. Sillon jo päätin että ei enää, mutta sitten toiminimen perustamisen yhteydessä tulin taas houkuteltua ansaan. Nyt kytky loppuu syyskuussa ja siitä lähtien käytän prepaidia ja sitä vanhaa Nokian puhelinta, joka on nämä neljä vuotta ollut varapuhelimena ja toimii edelleen hyvin. Tyhmästä päästä kärsii koko talous, mutta eiköhän se nyt ole mennyt perille.

    • Kytkyllä halvempi

      Ostin n. 3 vuotta sitten Samsung Galaxy S:n kahden vuoden kytkyllä ja puhelin toimii vielä moitteetta. DNA:n halvin liittymä maksoi alle 1 €/kk ja puhelimen maksoin samantien, 360 €. Ilman liittymää puhelin olisi maksanut yli 500 € joten kytkyllä kokonaishinta oli yli 100 € halvempi. Puhelin ei muutenkaan ollut sim-lukittu joten käytin saunalahden liittymää.

      Ei kai sillä mitään väliä ole millä sopimuksella ostaa kunhan kokonaishinta tulee lopulta halvemmaksi.

      • Näin ne huijaa

        Teit viisaasti. Jos olisit ottanut DNA:lta silloin ostohetkellä kalliimman paketin ja sopinut, että saat sitten sopimusaikana tarvittaessa vaihtaa esim. ulkomaille muuton ajaksi paketin siihen 1 e/kk liittymään, niin huomaisit, että sitä 1 e/kk halpaa liittymää ei olekaan enää.


    • osari

      1. Ainakaan Saunalahti ei tarjoa enää tänäpäivänä sim-lukittuja kytkypuhelimia. Laite ja liittymä myydään eri kaupalla.

      2. Laite myydään siis erikseen, ja kun operaattorien hintoja katselee niin osamaksulla laitteen hinta saattaa olla jopa pari euroa halvempi kuin suoraan ostettuna. Osamaksukorko on 0%. Hintakin on ollut hyvin kilpailukykyinen suomalaisiin kauppoihin verrattuna.

      3. Laitteen voi maksaa koska tahansa kokonaan pois, kun pyytää operaattorilta loppulaskun.

      • kyllä vaan Saunalahti on lopettanu kytkyliittymien myynnin laitteellekin saa 12-36kk. maksuaikaa"etkä sitoudu mihinkään"(suosittelen)


    • Gynekologinen

      Ehdottomasti kytky. Aina huippuluuri , pikkurahalla kk.
      Varmaan jäis duunarilla muuten hankkimatta, perheessä 2 luuria 1200 euroa yht.
      Ei ihan kertamaksulla huvita ostaa.

      • Tyhmät valittaa

        Itselläni ollut iPhone 4S parin kuukauden päästä 2 vuotta. En valita kuukausieräkin vain 20€!


      • Iponni
        Tyhmät valittaa kirjoitti:

        Itselläni ollut iPhone 4S parin kuukauden päästä 2 vuotta. En valita kuukausieräkin vain 20€!

        Minkähän kokoisella muistilla tuo480€ iphone 4s mahtaa olla?
        8gb muistilla olevalla ei kyllä voi ladata mitään ohjlemia tai musiikkia laitteeseen.


    • hohhoijjaa köyhät!!

      Samsung gio hipelöintipuhelin 2euroo kuukausi ja kytky on 2vuotta eli maksan 48e koko vekottimesta. Millähän hinnalla minun olisi siis ollut edullisempaa ostaa tuo palikka jotta en olisi joutunut kytkyn ikeeseen? 5e kuukaudessa palaa tuon palikan nettiliittymään ja maksan kokonaista 7e kuukaudessa ja puhelut vielä päälle!! kylläpäs on kallista joo.

    • 13+18

      Itse en enää kytkyynkauppaan ala. Puhelin on vanha malli kun on sen saanut maksettua mikäli maksaa kk erissä. Itse ostin suoraan tämän note 2:n ja voin sanoa että ei harmita yhtään vaikka kalliimmaksi tulikin suoralla ostolla. Puh laskut pyörineet siinä 20€ hujakoilla/kk niin kytkyllä olisi noussut lähemmäs 50€/kk.

    • 19+20

      Kytkyt kannattaa vain ja ainoastaa silloin jos niistä kuukausittaisista perusmaksuista tulee sellaisen summa koko kytky ajalta, että laitteen hinta on erittäin halpa. Jättää laitteen laatikkoon kytky ajaksi ja hoitaa puhelut toisella liittymällä. Sitten ottaa sen laitteen käyttöön kun saa sen kytky sopimuksen purettua. Itse puhun vieläkin 1€ Nokialaisella joka lähetettiin Soneralta minulle "palkinnoksi" pitkästä asiakkuudesta, tästä on aikaa n.8vuotta. Ja vieläkin se hyvin toimii, prepaid liittymänä, koska Soneran älyttömät 10€ perusmaksut olivat aivan älyttömiä.

    • Ihme touhua

      Ihme touhua nykyään kun joka puolella kusetus periaatteella toimitaan.

    • kriittisesti kytky

      Itse olen ostanut ekan kytkyn 2006, kun se tuli mahdolliseksi. Itsellä ei ole ollut neljän kytkyn kanssa ongelmia jotka olis ollut kiinni milelenkiinnon lopahtamisesta. Ainoa oli se, kun ostin 60€ arvoisen laitteen, joka oli vaan täysi torso. Kuuden kuukauden käytön jälkeen sitten tein uuden sopimuksen ns. oikean hintaisesta puhelimesta ja maksoin sen keskenolevan pois.

      Mutta mitä ajattelen kytkystä. Se on huonoa, että tehdään jopa 36 kk sopimus laitteesta joka on aivan älyttömän hintainen laite puhelimeksi. Jos laitteen OVH on vaikka 650 tai jopa yli 700e, niin sellaisessa kytkyssä ei ole järkeä. Kuinka moni ensinäkään tarvitsee sellaista laitetta - silä ei ole mitää lisäarvoa, että laitteesta jonka maksumaalisinkin käyttöikä on pikkusen enemmän kuin tuo 3v, nii se tehdään osarina.

      Entäs sitten, kuin moni on tiputtanut ja särkenyt uuden hienon ja kalliin puhelimeen joka on kesken maksamatta? Kyllä se ketuttaa, kun on 20 kk maksettavaa 30e/kk, ja ei ole mitään mistä maksaa. Tai entä jos tulee väsy tai maksukyvyttömyys.

      Mä olisin nässä äärimmän kalliissa puhelimissa sitä mieltä, että sopimuksissa pitäs olal käteinen etumaksu. Vaikka 1/3 ja 24 kk-sopimus, niin se harkintakyky pääsisi valtaan..... tai sitten oikeesti se, että se laite maksetaan käteisellä ja se liittymä lukitaan niinkuin nyt on.

      Kuinka moni tajuaa yleensä, että se kytkyliittymän hyöty kalliissa laitteessa on aika nolla. Jos saat 700e laitteesta vaikka 8% kytkyalen, niin... ei se lämmitä.

    • Jurpo324325

      Vituttaako se vähemmän jos kerralla 700 EUR maksettu puhelin hajoaa?

    • yksi mielipuoli

      Tuosta 26 kk mittaisesta kytkystä olen jo aiemmin sanonut, että ne on liian pitkiä.

      1. Laite happanee käsiin tuossa ajassa.
      2. Laite tuhoutuu usein tuossa ajassa.
      3. Kalliissa laitteessa on pitkästä luottoajasta huolimatta kallis erämaksu.

      Ratkaisu on joko puolet laitteen arvosta oleva kynnysraha tai käteisenä maksettava laite, josta saa sitten alennuksen kun pysyy operaattorilla sen 2-4 vuotta.

      Yleisesti. Tuo Samsungin Galax S4 oli jotain n. 600e luokkaa... Se on ihan ok, jos on kymppitonni ylimääräistä rahaa, mutta jos siinä on kaikki rahat tai laite on osarilla, nii....

      Kerron lopuksi tarinan ihmisestä joka kuvitteli saavansa puhelimen ilmaiseksi. Hän ei edes ottanut laitteelle oparaattorin laitevakuutusta 3€/kk, kyllä siinä siinä oli suru puserossa kun laite tippui kosteaan vessanpyttyyn. Maksa sitten melkee 20e/ kk melkee 2v ja ei ole enää mitää laiteta! Onneksi se laite on nyt maksettu jo kauan sitten!

      Ja kuinkahan moni kytky sitten on maksamatta sopimuksen mukaan

    • kukkelikuu1

      äitini ja isäni aikovat vihdoin ostaa minulle iphone 4s 8gb mutta on ongelma kun pitäis tietää hinta jos on esimm soneran liittymä ja haluu siihen iphonen nii kkuinka paljon se mahtais maksa jos ei tartte sitä liittymänooä ku on jo mutta tarttus puhelimen jos vvoisitte sanoo

      • kukkelikuu1

        ja viellä ollaan ostamassa kerta maksulla


      • kukkelikuu1 kirjoitti:

        ja viellä ollaan ostamassa kerta maksulla

        Moro kukkelikuu1,

        Jos hankitte iPhonen laitesopimuksella niin kertamaksu on silloin 312eur. Laitesopimus on voimassa 24kk, sen voit päivittää nykyiseen liittymääsi.

        Laitesopparilla saat puhelimen edullisemmin, meinaan jos sitten et/ette halua laitesopimusta niin sellaisen iPhonen saa esimerkiksi Sonera Kaupasta ja hintaan 490eur.

        Tero@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio


    • Joo-o

      Täällä on porukkaa jotka valittaa osamaksuista ym. Mitä sillä on väliä miten sen maksaa, itse ainakin ostan mieluummin osamaksulla kun ei ole halua laittaa useita satoja euroja kerralla kiinni puhelimeen. Tuo 24kk on pitkä aika ja tekniikka kehittyy sinä aikana. Mutta en minä kyllä ymmärrä ettei hyvä laadukas puhelin kestäisi tuota 24kk jaksoa... Kyllä minulla ainakin on puhelimet aina kestäneet, ei niitä tarvitse pudotella tai muuten tunkia pienimpiin taskuihin tai muuten vaan altistaa niitä kosteudelle... Jos on ihan pakko ottaa se luuri kyseenalaiseen toimintaan mukaan hankkii siihen sitten tarvittavat varusteet niin ei tule tappiota siitä johtuen.. Kalallakin puhelin toimii loistavasti minigrip pussin sisällä.. kosketusnäyttöäkin voi käyttää ja puhelut onnistuu, jos vielä sattuu pikku uimakeikka niin puhelin pysyy vielä kuivanakin...

    • neewerend

      36 kk kytkyjä ei kannata ottaa, eikä toisaalta puhelimia jotka maksaa jotain 400-600e välissä.

      1. 36 kuukauden sopimus on aika järkyttävän pitkä, kun muutamassa kuukaudessa tulee jo jotain massiivisen uutta ja toisaalta... joskus joillakin menee puhelimet rikki käsittämättömästi.

      2. kytkyn voi myös ottaa niin, että puhelinliittymä lukitaan sopimuksella ja sitten saa puhelimen edullisemmin vaikka käteistä käyttääkin.

      Oma esimerkki on se, kun Gigantti myy laitetta 360e hintaan ja joku toinen kauppa vajaalla 290e. Itse tein käteiskaupan jossa on 12kk määräaika ja laite maksaa käteisenä 220e Sillon se on kannattava.

    • Elämä on helppoa

      Ostin n9 vuotta sitten Saksassa tehdyn kestävän Nokia kännykän,maksoi silloin 350e ja ei ole tullut muita kuluja käytöstä kuin uudet akut ja puheluiden hinnat liittymämaksuineen. Vastinetta tullut rahalle enempi kuin silloin arvasinkaan.Siinä on muuten i-selain jota en koskaan ottanut käyttöön. Ei kiinnosta uudet älypuhelimet ja niiden data puhe txt pakettien yms. kanssa sähläily.

    • kij

      "Moni luottokortti tarjoaa creditillä ostettuun matkapuhelimeen jopa 24 kk tuoteturvan, joka saattaa korvata tilanteissa, jossa takuu ei kata korjausta."

      siis olisit nyt yhden monista luottokorteista maininnut.
      Ei ainakaan mun Nordea kulta eikä muutkaan 15 000 e luotto-ominaisuudella olevat korvaa enää, joskus vuosia takaperin korvasi.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4934
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3237
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1385
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1216
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      64
      897
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      868
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      847
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      718
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe