voisiko joku kertoa olisiko tälläinen tietokone hyvä pc pelaamisen aloittamiseen https://www.tietokonekauppa.fi/product/146503/
pelitietokone
25
385
Vastaukset
- fx 6300
itse kasaamalla saa hinta/laatusuhteessa reilusti paremman
- epicusername
no voitko suositella osia?
- ea_69
Riippuu siitä, mitä haluaa pelata.
Prosessori tuossa on riittävä, joskin hinta-laatusuhteeltaan i5 taitaa olla parempi valinta tänä päivänä. Muistia on tarpeeksi.
Sen sijaan näytönohjain on korkeintaan keskitasoa, sillä ei uusimpia pelejä pelata maksimiasetuksilla.
Kovalevy on varmaan ihan ok, mutta tuon lisäksi olisi hyvä olla myös se SSD-levy, jolle käyttis ja ne pelit olisi asennettuna. Tällä on suuri vaikutus koneen käytännön nopeuteen, paljon isompi kuin vaikkapa prosessorilla.
Lisäksi tuossa kokoonpanossa tuskin on kiinnitetty mitään huomiota jäähdytykseen ja hiljaisuuteen. Prosessorituuletin on todennäköisesti prosessorin mukana tuleva alkuperäinen tuuletin, eikä näytönohjaintakaan ole varmasti valittu hiljaisemmasta päästä (kotelosta puhumattakaan).
Tuollaisissa paketeissa myös yleensä virtalähde on halvemmasta päästä, eikä laajennusvaraa virrankulutuksen suhteen (esim. parempi näytönohjain) välttämättä ole. Mutta tätä ei voi tietää varmasti, kun tuossa ei kerrota.
Kokonaisuutena siis: tuolla pärjää jollei halua pelata ihan uusimpia pelejä maksimiasetuksilla. Käytännössä itse kokoamalla saa paremman paketin.Paremman paketin saa kun ostaa jonkun järkevän paketin kuin että ostaisi jotain rimpulaa tai alkaa itse kasailemaan.
- ei pelikäyttöön
M-Kar kirjoitti:
Paremman paketin saa kun ostaa jonkun järkevän paketin kuin että ostaisi jotain rimpulaa tai alkaa itse kasailemaan.
älä huoli m-kar-va-hattu, jonain päivänä saat vielä ne dellit kaupaksi
- ea_69
M-Kar kirjoitti:
Paremman paketin saa kun ostaa jonkun järkevän paketin kuin että ostaisi jotain rimpulaa tai alkaa itse kasailemaan.
Kyllä itse kasaamalla saa aina hinta-laatusuhteeltaan parhaan kokoonpanon. Siis sellaisen, jossa osat ja niistä muodostuva kokonaisuus vastaavat parhaiten omaa tarvetta, edullisimpaan hintaan. Valmiskoneissa joutuu joko tinkimään jostain komponentista, tai sitten maksamaan ylimääräistä ominaisuuksista, joita ei tarvitse.
Osaamista ja selvittelyä se omien komponenttien hankinta tietenkin vaatii. ea_69 kirjoitti:
Kyllä itse kasaamalla saa aina hinta-laatusuhteeltaan parhaan kokoonpanon. Siis sellaisen, jossa osat ja niistä muodostuva kokonaisuus vastaavat parhaiten omaa tarvetta, edullisimpaan hintaan. Valmiskoneissa joutuu joko tinkimään jostain komponentista, tai sitten maksamaan ylimääräistä ominaisuuksista, joita ei tarvitse.
Osaamista ja selvittelyä se omien komponenttien hankinta tietenkin vaatii."Kyllä itse kasaamalla saa aina hinta-laatusuhteeltaan parhaan kokoonpanon. Siis sellaisen, jossa osat ja niistä muodostuva kokonaisuus vastaavat parhaiten omaa tarvetta, edullisimpaan hintaan."
Sekoilet. Silloin saa tarvittavat ominaisuudet edullisimpaan hintaan edellyttäen että ajankäytölle ei laita mitään hintaa.
Laatua se ei tarkoita. Laatu tarkoittaa sitä, että ei ole bugeja, toimintahäiriöitä yms. Laatu on sitä, että homma TOIMII ja ei ole vikoja eikä ongelmia ja jos vikaa tulee niin joku maksaa siitä joko rahalla tai per5eellä. Sen lisäksi se toimii myös kauan, että kestää käyttöä esim. 10-15v.
Ominaisuuksia ei pidä sekoittaa laatuun. Ainahan niitä ominaisuuksia ja suorituskykyä saa helposti mitkä toimii päin miten sattuu tai sitten kone metelöi tai akku ei kestä mitään. Sellainen ei ole laatua.
Laatua on esim. se että läpäisee MIL-STD-810 standardin tai on IP68 suojattu. Tai esim. DO-178B, Common Criteria EAL 1-7, Misra, IEC62304 sertifioinnit.
Mahdollisimman halvalla gigahertsejä tarkoittaa aina PA5KAA laatua. Sitä kun on valittavissa kolmea juttua.. Ominaisuuksia, laatua ja halpaa hintaa, ja niistä voi valita aina vain kaksi.
Ominaisuudet ja halpa hinta on siis pa5ka laatu. Ominaisuudet ja laatu on kallis. Halpa ja laadukas on ominaisuuksiltaan rajoittunut eikä ole suorituskykyä juuri yhtään.- ea_69
M-Kar kirjoitti:
"Kyllä itse kasaamalla saa aina hinta-laatusuhteeltaan parhaan kokoonpanon. Siis sellaisen, jossa osat ja niistä muodostuva kokonaisuus vastaavat parhaiten omaa tarvetta, edullisimpaan hintaan."
Sekoilet. Silloin saa tarvittavat ominaisuudet edullisimpaan hintaan edellyttäen että ajankäytölle ei laita mitään hintaa.
Laatua se ei tarkoita. Laatu tarkoittaa sitä, että ei ole bugeja, toimintahäiriöitä yms. Laatu on sitä, että homma TOIMII ja ei ole vikoja eikä ongelmia ja jos vikaa tulee niin joku maksaa siitä joko rahalla tai per5eellä. Sen lisäksi se toimii myös kauan, että kestää käyttöä esim. 10-15v.
Ominaisuuksia ei pidä sekoittaa laatuun. Ainahan niitä ominaisuuksia ja suorituskykyä saa helposti mitkä toimii päin miten sattuu tai sitten kone metelöi tai akku ei kestä mitään. Sellainen ei ole laatua.
Laatua on esim. se että läpäisee MIL-STD-810 standardin tai on IP68 suojattu. Tai esim. DO-178B, Common Criteria EAL 1-7, Misra, IEC62304 sertifioinnit.
Mahdollisimman halvalla gigahertsejä tarkoittaa aina PA5KAA laatua. Sitä kun on valittavissa kolmea juttua.. Ominaisuuksia, laatua ja halpaa hintaa, ja niistä voi valita aina vain kaksi.
Ominaisuudet ja halpa hinta on siis pa5ka laatu. Ominaisuudet ja laatu on kallis. Halpa ja laadukas on ominaisuuksiltaan rajoittunut eikä ole suorituskykyä juuri yhtään."Silloin saa tarvittavat ominaisuudet edullisimpaan hintaan edellyttäen että ajankäytölle ei laita mitään hintaa."
Jep, juuri noinhan minä sanoin.
"Laatua se ei tarkoita. Laatu tarkoittaa sitä, että ei ole bugeja, toimintahäiriöitä yms. Laatu on sitä, että homma TOIMII ja ei ole vikoja eikä ongelmia ja jos vikaa tulee niin joku maksaa siitä joko rahalla tai per5eellä."
Kyllä erilliskomponenteilla on ihan samanlainen takuu kuin valmiilla koneellakin. Valmiisiin koneisiin saa tietenkin erikseen ostettua lisäpalveluita, esim. korjaus paikan päällä, tai pidemmän takuun. Mutta nämä maksavat rahaa, eikä niitä taatusti myydä tappiolla.
"Sen lisäksi se toimii myös kauan, että kestää käyttöä esim. 10-15v."
Ei tietekoneen tarvitse kestää noin kauaa. Aika ajaa isosta osasta komponentteja ohi paljon aikaisemmin. Ei minulla ole kotikäytössä koskaan ollut mitään muita 5 vuotta vanhempia osia kuin näyttö ja kotelo. Ehkä joku virtalähdekin. Tai näppäimistö, mutta ne nyt ei maksa juuri mitään.
"Laatua on esim. se että läpäisee MIL-STD-810 standardin tai on IP68 suojattu. Tai esim. DO-178B, Common Criteria EAL 1-7, Misra, IEC62304 sertifioinnit."
Mitä helvettiä minä tai kukaan muukaan kotona tietokoneellaan pelaileva tekee tuollaisilla? ea_69 kirjoitti:
"Silloin saa tarvittavat ominaisuudet edullisimpaan hintaan edellyttäen että ajankäytölle ei laita mitään hintaa."
Jep, juuri noinhan minä sanoin.
"Laatua se ei tarkoita. Laatu tarkoittaa sitä, että ei ole bugeja, toimintahäiriöitä yms. Laatu on sitä, että homma TOIMII ja ei ole vikoja eikä ongelmia ja jos vikaa tulee niin joku maksaa siitä joko rahalla tai per5eellä."
Kyllä erilliskomponenteilla on ihan samanlainen takuu kuin valmiilla koneellakin. Valmiisiin koneisiin saa tietenkin erikseen ostettua lisäpalveluita, esim. korjaus paikan päällä, tai pidemmän takuun. Mutta nämä maksavat rahaa, eikä niitä taatusti myydä tappiolla.
"Sen lisäksi se toimii myös kauan, että kestää käyttöä esim. 10-15v."
Ei tietekoneen tarvitse kestää noin kauaa. Aika ajaa isosta osasta komponentteja ohi paljon aikaisemmin. Ei minulla ole kotikäytössä koskaan ollut mitään muita 5 vuotta vanhempia osia kuin näyttö ja kotelo. Ehkä joku virtalähdekin. Tai näppäimistö, mutta ne nyt ei maksa juuri mitään.
"Laatua on esim. se että läpäisee MIL-STD-810 standardin tai on IP68 suojattu. Tai esim. DO-178B, Common Criteria EAL 1-7, Misra, IEC62304 sertifioinnit."
Mitä helvettiä minä tai kukaan muukaan kotona tietokoneellaan pelaileva tekee tuollaisilla?"Jep, juuri noinhan minä sanoin."
Et sanonut. Puhuit jostain hinta-laatu suhteesta mutta silloin puhutaan yksinkertaisemmista vehkeistä. Pelikonettahan tässä haettiin...
"Kyllä erilliskomponenteilla on ihan samanlainen takuu kuin valmiilla koneellakin."
Ei oikeastaan, ja millään erilliskomponentin takuulla tai laadulla ei ole merkitystä mikäli se kokoonpano ei toimi luotettavasti.
Sellainen 5v takuu koko kokoonpanolle on esimerkiksi hyvä. Sellainen mihin kuuluu kaikista vikatilanteista vastaaminen. Ehdotat nyt, että toimivat erilliskomponentit jotka yhdessä käytettynä jumittaa koneen vaikka kerran päivässä on OK koska kokoonpanolla ei ole takuuta...
Laatu ei muodostu erilliskomponenttien laadusta vaan siitä, että koko kokoonpano toimii yhdessä häiriöttä vuodesta toiseen.
"Ei tietekoneen tarvitse kestää noin kauaa."
Jos tyytyy pa5kaan eikä laadukkaaseen.
"Aika ajaa isosta osasta komponentteja ohi paljon aikaisemmin."
Edelleenkin niillä komponenteilla ei ole väliä vaan kokoonpanolla. Komponentit voi olla vaikka sata vuotta vanhoja ja aika ajanut niistä ohitse kunhan ne vaan toimii kokoonpanona ja pystyy pyörittämään edelleen ylläpidettyjä ohjelmistoja.
Tästä syystä tietokone kokoonpanoista ei ole mitään järkeä vaihtaa osia koska vanhat yksittäiset komponentit ovat SER romua. Toimivalla kokoonpanolla on arvoa.
"Valmiisiin koneisiin saa tietenkin erikseen ostettua lisäpalveluita, esim. korjaus paikan päällä, tai pidemmän takuun. Mutta nämä maksavat rahaa, eikä niitä taatusti myydä tappiolla."
Kyllä minulla kuului 3v next business day on-site takuu hintaan tuossa keskusyksikössä. Samoin 5v takuu kuului näyttöön ilman lisähintaa.
"Mutta nämä maksavat rahaa, eikä niitä taatusti myydä tappiolla."
Mitä sitten? Kuten sanoin niin on kolmea asiaa,
-Ominaisuuksia
-Laatua
-Halpaa hintaa
Näistä voi valita vain kaksi. Hinta-laatu suhde tarkoittaa sitä että tietokone on hidas, vähän kapasiteettia eikä oikein muutakaan ominaisuutta.
Eli, jos haluaa paljon tehoa, kapasiteettia ja ominaisuuksia niin laadun kanssa se MAKSAA.
"Ei minulla ole kotikäytössä koskaan ollut mitään muita 5 vuotta vanhempia osia kuin näyttö ja kotelo."
Et sitten käytä mitään laadukkaita laitteita vaan hinta-ominaisuus-roskalaatu vehkeitä.
"Mitä helvettiä minä tai kukaan muukaan kotona tietokoneellaan pelaileva tekee tuollaisilla?"
Riippuu vähän kuinka paljon haluaa laatua. Parin vuotta kestävä, jumittava ja tilttaileva romurauta vai parikymmentä vuotta kestävä sotilastekniikka. Siltä väliltä löytyy kaikkea.
Kyllä minusta nykyään pitäisi pyrkiä ainakin vähintään 6v kestävään pelikoneeseen. Johan sitä pelikonsolitkin kestää sen 8v..
Mutta, tosiaankin jotkut tyytyvät pa5kaan mutta ei niitä pidä laadukkaiksi mennä sanomaan. Itse ainakin vaadin laatua.- Järki käteen
M-Kar kirjoitti:
"Jep, juuri noinhan minä sanoin."
Et sanonut. Puhuit jostain hinta-laatu suhteesta mutta silloin puhutaan yksinkertaisemmista vehkeistä. Pelikonettahan tässä haettiin...
"Kyllä erilliskomponenteilla on ihan samanlainen takuu kuin valmiilla koneellakin."
Ei oikeastaan, ja millään erilliskomponentin takuulla tai laadulla ei ole merkitystä mikäli se kokoonpano ei toimi luotettavasti.
Sellainen 5v takuu koko kokoonpanolle on esimerkiksi hyvä. Sellainen mihin kuuluu kaikista vikatilanteista vastaaminen. Ehdotat nyt, että toimivat erilliskomponentit jotka yhdessä käytettynä jumittaa koneen vaikka kerran päivässä on OK koska kokoonpanolla ei ole takuuta...
Laatu ei muodostu erilliskomponenttien laadusta vaan siitä, että koko kokoonpano toimii yhdessä häiriöttä vuodesta toiseen.
Edelleenkin niillä komponenteilla ei ole väliä vaan kokoonpanolla. Komponentit voi olla vaikka sata vuotta vanhoja ja aika ajanut niistä ohitse kunhan ne vaan toimii kokoonpanona ja pystyy pyörittämään edelleen ylläpidettyjä ohjelmistoja.
Tästä syystä tietokone kokoonpanoista ei ole mitään järkeä vaihtaa osia koska vanhat yksittäiset komponentit ovat SER romua. Toimivalla kokoonpanolla on arvoa.
"Valmiisiin koneisiin saa tietenkin erikseen ostettua lisäpalveluita, esim. korjaus paikan päällä, tai pidemmän takuun. Mutta nämä maksavat rahaa, eikä niitä taatusti myydä tappiolla."
Kyllä minulla kuului 3v next business day on-site takuu hintaan tuossa keskusyksikössä. Samoin 5v takuu kuului näyttöön ilman lisähintaa.
-Ominaisuuksia
-Laatua
-Halpaa hintaa
Näistä voi valita vain kaksi. Hinta-laatu suhde tarkoittaa sitä että tietokone on hidas, vähän kapasiteettia eikä oikein muutakaan ominaisuutta.
Eli, jos haluaa paljon tehoa, kapasiteettia ja ominaisuuksia niin laadun kanssa se MAKSAA.
"Ei minulla ole kotikäytössä koskaan ollut mitään muita 5 vuotta vanhempia osia kuin näyttö ja kotelo."
Et sitten käytä mitään laadukkaita laitteita vaan hinta-ominaisuus-roskalaatu vehkeitä.
"Mitä helvettiä minä tai kukaan muukaan kotona tietokoneellaan pelaileva tekee tuollaisilla?"
Riippuu vähän kuinka paljon haluaa laatua. Parin vuotta kestävä, jumittava ja tilttaileva romurauta vai parikymmentä vuotta kestävä sotilastekniikka. Siltä väliltä löytyy kaikkea.
Kyllä minusta nykyään pitäisi pyrkiä ainakin vähintään 6v kestävään pelikoneeseen. Johan sitä pelikonsolitkin kestää sen 8v..
Mutta, tosiaankin jotkut tyytyvät pa5kaan mutta ei niitä pidä laadukkaiksi mennä sanomaan. Itse ainakin vaadin laatua.Tajua jo että jos käytät pelikoneessa 5 vuotta vanhoja komponentteja niin sillä ei pelata edes pasianssia
Järki käteen kirjoitti:
Tajua jo että jos käytät pelikoneessa 5 vuotta vanhoja komponentteja niin sillä ei pelata edes pasianssia
Tottakai voi pelata jos ostaa laadukkaat.
Pa5kat hajoaa sitä ennen.- Jätki käteen
M-Kar kirjoitti:
Tottakai voi pelata jos ostaa laadukkaat.
Pa5kat hajoaa sitä ennen.Laatu ei lisää tehoja.
- ea_69
M-Kar kirjoitti:
"Jep, juuri noinhan minä sanoin."
-Ominaisuuksia
-Laatua
-Halpaa hintaa
Mutta, tosiaankin jotkut tyytyvät pa5kaan mutta ei niitä pidä laadukkaiksi mennä sanomaan. Itse ainakin vaadin laatua."Ehdotat nyt, että toimivat erilliskomponentit jotka yhdessä käytettynä jumittaa koneen vaikka kerran päivässä on OK koska kokoonpanolla ei ole takuuta..."
Juuri sen takia niistä komponenteista otetaan selvää ennen ostopäätöstä, että tiedetään, että ne toimii yhteen. Eihän siinä nyt olisi mitään järkeä koota konetta komponenteista, jotka ei toimi keskenään.
"Kyllä minulla kuului 3v next business day on-site takuu hintaan tuossa keskusyksikössä. Samoin 5v takuu kuului näyttöön ilman lisähintaa."
Ei helvetti että jotkut voi olla tyhmiä. "Ei lisähintaa" tarkoittaa, että tuon tavallista paremman takuun hinta on jo siinä tuotteen hinnassa sisällä. Ilman tuollaista lisätakuuta vastaavan tuotteen saisi edullisemmin.
"Kyllä minusta nykyään pitäisi pyrkiä ainakin vähintään 6v kestävään pelikoneeseen."
Haluaisin nähdä kun pelaat sillä 6 vuotta vanhalla pelikoneellasi uusimpia pelejä. Vaikka olisit 6 vuotta sitten sijoittanut tuplahinnan siihen koneeseesi, ei siinä riittäisi suorituskyky. Paljon järkevämpää on ostaa puolta halvempi kone ja uusia se kolmen vuoden välein.
Ja vielä yksi argumentti osina ostamisen ja itse kokoamisen puolesta: Päivitystarpeen tullessa eteen riittää, että päivittää vain osan osista, ne pahiten vanhentuneet, esim. ensimmäisellä kerralla vain näytönohjaimen. Kotelo taas kestää vaikka kuinka pitkään, sitä on turha hankkia joka koneen kanssa erikseen. Samoin näyttö, näppis ja hiiri. Virtalähdettäkään ei tarvitse vaihtaa ennen kuin se hajoaa.
Mutta tämähän on tietokonekauppiaan bisneksestä pois. Tietokonekauppias mielellään myisi jokaiselle uuden koneen joka kerta, eikö niin? - m-kar-va-hat-tu
ea_69 kirjoitti:
"Ehdotat nyt, että toimivat erilliskomponentit jotka yhdessä käytettynä jumittaa koneen vaikka kerran päivässä on OK koska kokoonpanolla ei ole takuuta..."
Juuri sen takia niistä komponenteista otetaan selvää ennen ostopäätöstä, että tiedetään, että ne toimii yhteen. Eihän siinä nyt olisi mitään järkeä koota konetta komponenteista, jotka ei toimi keskenään.
"Kyllä minulla kuului 3v next business day on-site takuu hintaan tuossa keskusyksikössä. Samoin 5v takuu kuului näyttöön ilman lisähintaa."
Ei helvetti että jotkut voi olla tyhmiä. "Ei lisähintaa" tarkoittaa, että tuon tavallista paremman takuun hinta on jo siinä tuotteen hinnassa sisällä. Ilman tuollaista lisätakuuta vastaavan tuotteen saisi edullisemmin.
"Kyllä minusta nykyään pitäisi pyrkiä ainakin vähintään 6v kestävään pelikoneeseen."
Haluaisin nähdä kun pelaat sillä 6 vuotta vanhalla pelikoneellasi uusimpia pelejä. Vaikka olisit 6 vuotta sitten sijoittanut tuplahinnan siihen koneeseesi, ei siinä riittäisi suorituskyky. Paljon järkevämpää on ostaa puolta halvempi kone ja uusia se kolmen vuoden välein.
Ja vielä yksi argumentti osina ostamisen ja itse kokoamisen puolesta: Päivitystarpeen tullessa eteen riittää, että päivittää vain osan osista, ne pahiten vanhentuneet, esim. ensimmäisellä kerralla vain näytönohjaimen. Kotelo taas kestää vaikka kuinka pitkään, sitä on turha hankkia joka koneen kanssa erikseen. Samoin näyttö, näppis ja hiiri. Virtalähdettäkään ei tarvitse vaihtaa ennen kuin se hajoaa.
Mutta tämähän on tietokonekauppiaan bisneksestä pois. Tietokonekauppias mielellään myisi jokaiselle uuden koneen joka kerta, eikö niin?Ei kannata M-Karin kanssa väitellä näistä, se kun myy noita Dellejä työkseen ja yrittää saada täältä lisää asiakkaita
Jätki käteen kirjoitti:
Laatu ei lisää tehoja.
Ei niin. Eikä tehot lisää laatua.
Tämähän ollut keskustelun pointti, että hyvä hinta-laatu tarkoittaa tehotonta pelikonetta koska halpaa, laadukasta ja tehokasta ei ole mahdollista saada.ea_69 kirjoitti:
"Ehdotat nyt, että toimivat erilliskomponentit jotka yhdessä käytettynä jumittaa koneen vaikka kerran päivässä on OK koska kokoonpanolla ei ole takuuta..."
Mutta tämähän on tietokonekauppiaan bisneksestä pois. Tietokonekauppias mielellään myisi jokaiselle uuden koneen joka kerta, eikö niin?"Juuri sen takia niistä komponenteista otetaan selvää ennen ostopäätöstä, että tiedetään, että ne toimii yhteen."
Ja se yhteentoimiminen luotettavasti vaatii perusteellista testausta koska puhutaan monimutkaisesta teknologiasta.
Tämän takia, laatua tekevät laitevalmistajat kuten esim. Lenovo ja Dell, rakentavat tyyliin 1000 kpl erän demokoneita jotka laitetaan johonkin varastohalliin pyörimään testiohjelmia 24/7 jotta selviää se todellinen luotettavuus, miten kaatuilevat, mitkä osat bugittaa juuri tässä kokoonpanossa pidemmällä aikavälillä ja mitkä hajovat. Tietysti käytetään myös eri lämpötiloissa, eri ilmankosteuksissa jne.
Nämä sinun "otetaan selvää" jutut on tyyliin sitä että kysytään jostain muropaketti keskustelupalstalta ja kysytään että onko kenellläkään ollut ongelmia esim. jonkun AMD:n näytönohjaimen kanssa mutta tässä kun tietysti vaikuttaa emolevy, ajuriversio, käyttöjärjestelmäversio, kotelo ja virtalähdekin.
"Ei lisähintaa" tarkoittaa, että tuon tavallista paremman takuun hinta on jo siinä tuotteen hinnassa sisällä. Ilman tuollaista lisätakuuta vastaavan tuotteen saisi edullisemmin."
Minä halusinkin laadukkaan, pitkäikäisen tuotteen enkä mitään rimpulaa missä on vastaavat ominaisuudet.
"Haluaisin nähdä kun pelaat sillä 6 vuotta vanhalla pelikoneellasi uusimpia pelejä."
Otinpa tässä yhden, erittäin suositun grafiikkaintensiivisen pelin laitevaatimukset: http://www.worldoftanksguide.com/ref-system-requirements.shtml
Näyttäisi riittävän 9v vanha tekniikka minimivaatimuksille.
Nykypäivänä, tietokoneiden laitekomponentteihin ei juurikaan tule enää suorituskyvyn parantumista mutta toisaalta taas pelikoneet ovat yhä useammin tabletteja. Peleissä tuotantoarvot nousevat ja se edellyttää suurempia myyntivolyymejä, eli niitä myydään laajemmille ihmismassoille eikä muutamalle marginaaliselle grafiikkatyöaseman omistajalle. Katsos kun esimerkiksi erillisnäytönohjain on alle 5% laitekokoonpanoista.. Huonoa pelibisnestä tehdä marginaalille sadan miljoonan euron budjetilla peliä.
Näin ollen, suorituskyky ei tosiaankaan tule olemaan mikään ongelma.
Todellinen ongelma on siinä, että pelien hyllyikä on niin lyhyt ja että suosikkipelit jäävät nopeasti yhteensopimattomiksi. Tietysti pitkäikäinen pelikone auttaa asiaan jonkin verran.
"Päivitystarpeen tullessa eteen riittää, että päivittää vain osan osista, ne pahiten vanhentuneet, esim. ensimmäisellä kerralla vain näytönohjaimen. Kotelo taas kestää vaikka kuinka pitkään, sitä on turha hankkia joka koneen kanssa erikseen. Samoin näyttö, näppis ja hiiri. Virtalähdettäkään ei tarvitse vaihtaa ennen kuin se hajoaa."
Huono argumentti. Tietokonekomponentit jotka eivät ole kokoonpanossa, ovat SER jätettä. Sen sijaan ehjä, täysin toimiva tietokonekokoonpanolla on käyttöarvoa ja voi olla myös rahallistakin arvoa. Paljon käytännöllisempää ostaa kokonainen tietokonekokoonpano esim. kuudeksi vuodeksi ja sitten ostaa uusi kokoonpano ja jättää vanha kokoonpano toiseen käyttöön tai kierrättää vaikka toiselle perheenjäsenelle. Kerta vuoteen tietokoneen ostaminen tai uusien osien ostaminen täyttäisi vaan kaikki nurkat arvottomalla romulla.
"Tietokonekauppias mielellään myisi jokaiselle uuden koneen joka kerta, eikö niin?"
Myyn itse tietokoneita mutta tiedätkö mitä, meillä ei ole tietokoneissa katetta. Se tietokoneen myynti ei siis ole bisnes. Raha tehdään töillä.
Ja töitä tulee kun on maksavia asiakkaita. Maksavia asiakkaita saa kun myy ensiluokkaista palvelua ja TOIMIVAT tietokoneet eikä väkisin myydä uusia romuja kerta vuoteen.
Itse pidän tätä myös henkilökohtaisena imagoasiana, että kun minä laitan jonkun järjestelmän toimimaan niin se sitten myös toimii ja kestää käyttöä. Siitä näkee sitten minun käden jälkeni ja mitä se tekee tietojärjestelmälle joka saanut minun kosketuksen. Se sittten TOIMII ja tekemisen taso pidetään korkeana.
Heikkolaatuiset romut saa jäädä muille.- Dell ja laatu = ei
M-Kar kirjoitti:
Ei niin. Eikä tehot lisää laatua.
Tämähän ollut keskustelun pointti, että hyvä hinta-laatu tarkoittaa tehotonta pelikonetta koska halpaa, laadukasta ja tehokasta ei ole mahdollista saada.Pelikoneen voi jättää suosiolla ostamatta jos siinä ei riitä tehot
- pc pelimies
M-Kar kirjoitti:
"Juuri sen takia niistä komponenteista otetaan selvää ennen ostopäätöstä, että tiedetään, että ne toimii yhteen."
Ja se yhteentoimiminen luotettavasti vaatii perusteellista testausta koska puhutaan monimutkaisesta teknologiasta.
Tämän takia, laatua tekevät laitevalmistajat kuten esim. Lenovo ja Dell, rakentavat tyyliin 1000 kpl erän demokoneita jotka laitetaan johonkin varastohalliin pyörimään testiohjelmia 24/7 jotta selviää se todellinen luotettavuus, miten kaatuilevat, mitkä osat bugittaa juuri tässä kokoonpanossa pidemmällä aikavälillä ja mitkä hajovat. Tietysti käytetään myös eri lämpötiloissa, eri ilmankosteuksissa jne.
Nämä sinun "otetaan selvää" jutut on tyyliin sitä että kysytään jostain muropaketti keskustelupalstalta ja kysytään että onko kenellläkään ollut ongelmia esim. jonkun AMD:n näytönohjaimen kanssa mutta tässä kun tietysti vaikuttaa emolevy, ajuriversio, käyttöjärjestelmäversio, kotelo ja virtalähdekin.
"Ei lisähintaa" tarkoittaa, että tuon tavallista paremman takuun hinta on jo siinä tuotteen hinnassa sisällä. Ilman tuollaista lisätakuuta vastaavan tuotteen saisi edullisemmin."
Minä halusinkin laadukkaan, pitkäikäisen tuotteen enkä mitään rimpulaa missä on vastaavat ominaisuudet.
"Haluaisin nähdä kun pelaat sillä 6 vuotta vanhalla pelikoneellasi uusimpia pelejä."
Otinpa tässä yhden, erittäin suositun grafiikkaintensiivisen pelin laitevaatimukset: http://www.worldoftanksguide.com/ref-system-requirements.shtml
Nykypäivänä, tietokoneiden laitekomponentteihin ei juurikaan tule enää suorituskyvyn parantumista mutta toisaalta taas pelikoneet ovat yhä useammin tabletteja. Peleissä tuotantoarvot nousevat ja se edellyttää suurempia myyntivolyymejä, eli niitä myydään laajemmille ihmismassoille eikä muutamalle marginaaliselle grafiikkatyöaseman omistajalle. Katsos kun esimerkiksi erillisnäytönohjain on alle 5% laitekokoonpanoista.. Huonoa pelibisnestä tehdä marginaalille sadan miljoonan euron budjetilla peliä.
Todellinen ongelma on siinä, että pelien hyllyikä on niin lyhyt ja että suosikkipelit jäävät nopeasti yhteensopimattomiksi. Tietysti pitkäikäinen pelikone auttaa asiaan jonkin verran.
"Päivitystarpeen tullessa eteen riittää, että päivittää vain osan osista, ne pahiten vanhentuneet, esim. ensimmäisellä kerralla vain näytönohjaimen. Kotelo taas kestää vaikka kuinka pitkään, sitä on turha hankkia joka koneen kanssa erikseen. Samoin näyttö, näppis ja hiiri. Virtalähdettäkään ei tarvitse vaihtaa ennen kuin se hajoaa."
Huono argumentti. Tietokonekomponentit jotka eivät ole kokoonpanossa, ovat SER jätettä. Sen sijaan ehjä, täysin toimiva tietokonekokoonpanolla on käyttöarvoa ja voi olla myös rahallistakin arvoa. Paljon käytännöllisempää ostaa kokonainen tietokonekokoonpano esim. kuudeksi vuodeksi ja sitten ostaa uusi kokoonpano ja jättää vanha kokoonpano toiseen käyttöön tai kierrättää vaikka toiselle perheenjäsenelle. Kerta vuoteen tietokoneen ostaminen tai uusien osien ostaminen täyttäisi vaan kaikki nurkat arvottomalla romulla.
"Tietokonekauppias mielellään myisi jokaiselle uuden koneen joka kerta, eikö niin?"
Myyn itse tietokoneita mutta tiedätkö mitä, meillä ei ole tietokoneissa katetta. Se tietokoneen myynti ei siis ole bisnes. Raha tehdään töillä.
Ja töitä tulee kun on maksavia asiakkaita. Maksavia asiakkaita saa kun myy ensiluokkaista palvelua ja TOIMIVAT tietokoneet eikä väkisin myydä uusia romuja kerta vuoteen.
Itse pidän tätä myös henkilökohtaisena imagoasiana, että kun minä laitan jonkun järjestelmän toimimaan niin se sitten myös toimii ja kestää käyttöä. Siitä näkee sitten minun käden jälkeni ja mitä se tekee tietojärjestelmälle joka saanut minun kosketuksen. Se sittten TOIMII ja tekemisen taso pidetään korkeana.
Heikkolaatuiset romut saa jäädä muille."Näyttäisi riittävän 9v vanha tekniikka minimivaatimuksille."
9v aikana on tullut jo pari uutta DirectX versiota, jolloin uudet pelit eivät enää toimi.
Tässä olisi muuten kiva peli jota ajattelin pelata 1440p Ultra-asetuksilla. Linkki 9v vanhaan pakettikoneeseen, jolla se toimii, kiitos.
http://www.geforce.com/games-applications/pc-games/metro-last-light/system-requirements
"Sen sijaan ehjä, täysin toimiva tietokonekokoonpanolla on käyttöarvoa ja voi olla myös rahallistakin arvoa."
Ei ole pelikoneella käyttöarvoa jos ei pelit toimi. - dfgbhjmk
höpönhöpön.. itse ostin 1,2v sitten pöytäkoneen ja tässä on SSD 120 1tb toinen ja i7-2600 3,4 ja gtx 560 ja samsung bluray/dvd ja 600w poweri eikä ole valittamista ollut!
Dell ja laatu = ei kirjoitti:
Pelikoneen voi jättää suosiolla ostamatta jos siinä ei riitä tehot
Dell myy kyllä hyvälaatuisia ja tehokkaita tietokoneita. Kelpaaavat myös pelaamiseen.
pc pelimies kirjoitti:
"Näyttäisi riittävän 9v vanha tekniikka minimivaatimuksille."
9v aikana on tullut jo pari uutta DirectX versiota, jolloin uudet pelit eivät enää toimi.
Tässä olisi muuten kiva peli jota ajattelin pelata 1440p Ultra-asetuksilla. Linkki 9v vanhaan pakettikoneeseen, jolla se toimii, kiitos.
http://www.geforce.com/games-applications/pc-games/metro-last-light/system-requirements
"Sen sijaan ehjä, täysin toimiva tietokonekokoonpanolla on käyttöarvoa ja voi olla myös rahallistakin arvoa."
Ei ole pelikoneella käyttöarvoa jos ei pelit toimi.Voi silla tietokoneella tehdä muutakin kuin pelata, sitten kun se esim. 6v kuluttua siirretään pois pelikäytöstä.
"Linkki 9v vanhaan pakettikoneeseen, jolla se toimii,"
Tuo peli toimii 5v vanhoilla vehkeillä. Et nyt nähtävästi käsitä sitä, pelien laitevaatimuksissa on isoja eroja. Osa toimii 9v vanhalla. osa toimii vaikka 5v vanhalla.- eeeeeeeeeeeettette
M-Kar kirjoitti:
"Kyllä itse kasaamalla saa aina hinta-laatusuhteeltaan parhaan kokoonpanon. Siis sellaisen, jossa osat ja niistä muodostuva kokonaisuus vastaavat parhaiten omaa tarvetta, edullisimpaan hintaan."
Ominaisuudet ja halpa hinta on siis pa5ka laatu. Ominaisuudet ja laatu on kallis. Halpa ja laadukas on ominaisuuksiltaan rajoittunut eikä ole suorituskykyä juuri yhtään.Ja sitten noilla sertifikaateilla taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa voiko kyseisellä laitteella pelata mitään nykyaikaisia pelejä. Kyllä sinun ammattilaisena pitäisi pystyä sovittamaan asia oikeaan kontekstiin. Muutoin puhut ihan asiaa. Ei perustaviksen kannata perstuntumalta välttämättä sitä konetta kasata jos sitä osaamista ei ole.
eeeeeeeeeeeettette kirjoitti:
Ja sitten noilla sertifikaateilla taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa voiko kyseisellä laitteella pelata mitään nykyaikaisia pelejä. Kyllä sinun ammattilaisena pitäisi pystyä sovittamaan asia oikeaan kontekstiin. Muutoin puhut ihan asiaa. Ei perustaviksen kannata perstuntumalta välttämättä sitä konetta kasata jos sitä osaamista ei ole.
Eipä ole mutta ne kertoo laadusta. Pelilaitteisiin ei tuollaisia oikein edes saa mutta ihan normaalit työkäyttöön suunnatut pitkän elinkaaren laitteet erillisnäytönohjaimella ovat hyviä pelikoneiksi.
Ja jos on paljon ylimääräistä rahaa niin tehotyöasema olisi ideaalinen mutta sitten saa laittaa tonneja pöytään enemmänkin.- pc rules
M-Kar kirjoitti:
"Juuri sen takia niistä komponenteista otetaan selvää ennen ostopäätöstä, että tiedetään, että ne toimii yhteen."
Heikkolaatuiset romut saa jäädä muille."Nämä sinun "otetaan selvää" jutut on tyyliin sitä että kysytään jostain muropaketti keskustelupalstalta ja kysytään että onko kenellläkään ollut ongelmia esim. jonkun AMD:n näytönohjaimen kanssa mutta tässä kun tietysti vaikuttaa emolevy, ajuriversio, käyttöjärjestelmäversio, kotelo ja virtalähdekin."
Mutta että siitä sinun Dellistäsi saadaan pelikäyttöön sopiva joudutaan ostamaan erillinen näytönohjain (vai kuinka?) ja tällöin koneen valmistaja ei ole enää testannut juuri sitä kokoonpanoa sen uuden näytönohjaimen kanssa. Sitten kun vielä otetaan huomioon että virtalähdekin menisi todennäköisesti uusiksi, koska pakettikoneissa on niihin riittävä virtalähde eikä yhtään enempää, niin ei ole enää lähelläkään sitä valmistajan toimivaksi testaamaa konetta.
Juurikin näin. Ja konetta ei edes välttämättä tarvitse kasata itse vaan osien myyntiliike voi tehdä sen lisähintaan. Tietenkin osat pitää valita ennen tätä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll1505883Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava2143907Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi563271Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut622292Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs32016100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es01500Gallup: Mitä teillä syödään pääsiäisenä, onko juhlaruokaa vai meneekö arkiruoilla?
Monessa perheessä pääsiäisenä pöytään pistetään vähän parempaa herkkua. Pääruokaan panostetaan ja lisäksi leivotaan vaik421348Loimaan k-citymarketilla puukotus
Jonka on puukotettu Loimaan citymarketilla tänään iltapäivällä noin klo 14. Kuulin kun ambulanssi huusi kaupungilla kun421262Kunnanjohtaja haista sinä
Kyvytön johtamaan kuntaa! Täysin kyvytön. Toivottavasti Hattula saa sinut vaivoikseen. Epäpätevä, ammattitaidoton, yhtei341242Martinan ex-rakas ulkoilutti Espanjassa koiraa.
No on hyvä asia, että heillä on kuitenkin hyvät välit, vaikka eroneet jo viimme syksynä.3271216