Menee hermot...:)

Kävin Gigantista ostamassa komponenttipiuhat, että saisin digipoksin liitettyä telkkariin.
Okei, kytkin piuhat ja antennin TV Out mutta ei...Telkkarissa CMP,AV ja VGA 3 hdmi lähdettä, mutta mistään ei näy poksi...
asetuksissa telkkarin kautta löytyy kohta AV-videotulo ja siinä vaihtoehtoina:Tomaattinen,s-video,rgb,cvbs mutta noidenkaan vaihtaminen ei auta asiaan...
Ja älkää ehdottako scarttia, se meni telkkarin päästä peeksi! :D

Ideoita???

9

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • biun

      ONKO piuhat oikeissa liittimissä. jääkä johtoja yli? ;)

    • Heh heh, en ole värisokea vaikka nainen olenkin :P

      Nyt sain kuvan näkymään, ääni puuttuu???

      • RCA-kaapelit äänelle

        Jos ostit komponenttivideolle kaapelin, niin siinä ei ole mukana äänelle tarkoitettua RCA-johtoparia. Tarvitset siten vielä RCA-johdot ääntä varten, ja niiden värikoodi vaihtelee (valkoinen/punainen tai musta/punainen). Todellisuudessa ääni ei tiedä mitään johtimen värikoodista, mutta vaiheistus säilyy noiden värien kanssa helpommin. Jos sattuu olemaan jotan RCA-liittimin varustettua kaapelia kotona, niin ainahan siitä voi jotain väliaikaista kytkentää rakentaa..

        Videojohdossa on keltainen videota varten ja valk/pun ääniä varten, joten sellainen on helpompi tapaus näissä kytkennöissä.


    • Joo just...ny pelittää:D onpas Gigantissa asiantuntevaa palvelua.."Joo, noista tulee kuva ja ääni"

      Ja apua, nyt mulla jäi yks ylimääräinen johto :P

      • RCA-kaapelit äänelle

        Unohda vastaukseni, sillä kaapelisi sitten toimivatkin,,;) On positiivista asiakkaan kannalta, jos myyjän taholta jaksetaan opastaa ongelmatapauksissa.


    • Niin, siis laitoin ne rca:t äänen osilta kiinni...
      Vielä kun kysyin että tuleeko noista komponenteista myös ääni, ni vastaus oli yllä mainittu:) No eipä tullut, mut onneks hiffasin...Mää oon hyvä:D

      • Putki on out

        Tottakait rca äänen kuljettaa (punainen ja musta)
        Keltainen on kuvalle ja ei kuljeta kuin super hyper surkeaa kuvanlaatua.

        Hdmi on nykyaikaa, siinä menee ääni ja kuva tai äänelle optinen kaapeli ja kuvalle scart.


      • Jiipadaapa
        Putki on out kirjoitti:

        Tottakait rca äänen kuljettaa (punainen ja musta)
        Keltainen on kuvalle ja ei kuljeta kuin super hyper surkeaa kuvanlaatua.

        Hdmi on nykyaikaa, siinä menee ääni ja kuva tai äänelle optinen kaapeli ja kuvalle scart.

        Vedä sinä putki on out sanonko mikä päähän. :D

        Jotkut meistä haluaa käyttää vanhoja, hyviksi havaittuja laitteita niin kauan kuin ne toimivat.

        Jotkut toiset taas ostavat uusinta uutta, aina, vaikkei mitään tarvetta olisi. No, kauppias kiittää. :)


    • Ja ei oikein kyl menny perille, että mikä putki on out :)

      Miks ostaisin uuden digipoksin, ku kerta vanhakin toimii? :O

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe