Menee hermot...:)

Kävin Gigantista ostamassa komponenttipiuhat, että saisin digipoksin liitettyä telkkariin.
Okei, kytkin piuhat ja antennin TV Out mutta ei...Telkkarissa CMP,AV ja VGA 3 hdmi lähdettä, mutta mistään ei näy poksi...
asetuksissa telkkarin kautta löytyy kohta AV-videotulo ja siinä vaihtoehtoina:Tomaattinen,s-video,rgb,cvbs mutta noidenkaan vaihtaminen ei auta asiaan...
Ja älkää ehdottako scarttia, se meni telkkarin päästä peeksi! :D

Ideoita???

9

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • biun

ONKO piuhat oikeissa liittimissä. jääkä johtoja yli? ;)

• Heh heh, en ole värisokea vaikka nainen olenkin :P

Nyt sain kuvan näkymään, ääni puuttuu???

• RCA-kaapelit äänelle

Jos ostit komponenttivideolle kaapelin, niin siinä ei ole mukana äänelle tarkoitettua RCA-johtoparia. Tarvitset siten vielä RCA-johdot ääntä varten, ja niiden värikoodi vaihtelee (valkoinen/punainen tai musta/punainen). Todellisuudessa ääni ei tiedä mitään johtimen värikoodista, mutta vaiheistus säilyy noiden värien kanssa helpommin. Jos sattuu olemaan jotan RCA-liittimin varustettua kaapelia kotona, niin ainahan siitä voi jotain väliaikaista kytkentää rakentaa..

Videojohdossa on keltainen videota varten ja valk/pun ääniä varten, joten sellainen on helpompi tapaus näissä kytkennöissä.

• Joo just...ny pelittää:D onpas Gigantissa asiantuntevaa palvelua.."Joo, noista tulee kuva ja ääni"

Ja apua, nyt mulla jäi yks ylimääräinen johto :P

• RCA-kaapelit äänelle

Unohda vastaukseni, sillä kaapelisi sitten toimivatkin,,;) On positiivista asiakkaan kannalta, jos myyjän taholta jaksetaan opastaa ongelmatapauksissa.

• Niin, siis laitoin ne rca:t äänen osilta kiinni...
      Vielä kun kysyin että tuleeko noista komponenteista myös ääni, ni vastaus oli yllä mainittu:) No eipä tullut, mut onneks hiffasin...Mää oon hyvä:D

• Putki on out

Tottakait rca äänen kuljettaa (punainen ja musta)
        Keltainen on kuvalle ja ei kuljeta kuin super hyper surkeaa kuvanlaatua.

Hdmi on nykyaikaa, siinä menee ääni ja kuva tai äänelle optinen kaapeli ja kuvalle scart.

• Jiipadaapa
        Putki on out kirjoitti:

Tottakait rca äänen kuljettaa (punainen ja musta)
        Keltainen on kuvalle ja ei kuljeta kuin super hyper surkeaa kuvanlaatua.

Hdmi on nykyaikaa, siinä menee ääni ja kuva tai äänelle optinen kaapeli ja kuvalle scart.

Vedä sinä putki on out sanonko mikä päähän. :D

Jotkut meistä haluaa käyttää vanhoja, hyviksi havaittuja laitteita niin kauan kuin ne toimivat.

Jotkut toiset taas ostavat uusinta uutta, aina, vaikkei mitään tarvetta olisi. No, kauppias kiittää. :)

• Ja ei oikein kyl menny perille, että mikä putki on out :)

Miks ostaisin uuden digipoksin, ku kerta vanhakin toimii? :O

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5219
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3430
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2822
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2618
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe