Kävin Gigantista ostamassa komponenttipiuhat, että saisin digipoksin liitettyä telkkariin.
Okei, kytkin piuhat ja antennin TV Out mutta ei...Telkkarissa CMP,AV ja VGA 3 hdmi lähdettä, mutta mistään ei näy poksi...
asetuksissa telkkarin kautta löytyy kohta AV-videotulo ja siinä vaihtoehtoina:Tomaattinen,s-video,rgb,cvbs mutta noidenkaan vaihtaminen ei auta asiaan...
Ja älkää ehdottako scarttia, se meni telkkarin päästä peeksi! :D
Ideoita???
Menee hermot...:)
9
326
Vastaukset
- biun
ONKO piuhat oikeissa liittimissä. jääkä johtoja yli? ;)
Heh heh, en ole värisokea vaikka nainen olenkin :P
Nyt sain kuvan näkymään, ääni puuttuu???- RCA-kaapelit äänelle
Jos ostit komponenttivideolle kaapelin, niin siinä ei ole mukana äänelle tarkoitettua RCA-johtoparia. Tarvitset siten vielä RCA-johdot ääntä varten, ja niiden värikoodi vaihtelee (valkoinen/punainen tai musta/punainen). Todellisuudessa ääni ei tiedä mitään johtimen värikoodista, mutta vaiheistus säilyy noiden värien kanssa helpommin. Jos sattuu olemaan jotan RCA-liittimin varustettua kaapelia kotona, niin ainahan siitä voi jotain väliaikaista kytkentää rakentaa..
Videojohdossa on keltainen videota varten ja valk/pun ääniä varten, joten sellainen on helpompi tapaus näissä kytkennöissä.
Joo just...ny pelittää:D onpas Gigantissa asiantuntevaa palvelua.."Joo, noista tulee kuva ja ääni"
Ja apua, nyt mulla jäi yks ylimääräinen johto :P- RCA-kaapelit äänelle
Unohda vastaukseni, sillä kaapelisi sitten toimivatkin,,;) On positiivista asiakkaan kannalta, jos myyjän taholta jaksetaan opastaa ongelmatapauksissa.
Niin, siis laitoin ne rca:t äänen osilta kiinni...
Vielä kun kysyin että tuleeko noista komponenteista myös ääni, ni vastaus oli yllä mainittu:) No eipä tullut, mut onneks hiffasin...Mää oon hyvä:D- Putki on out
Tottakait rca äänen kuljettaa (punainen ja musta)
Keltainen on kuvalle ja ei kuljeta kuin super hyper surkeaa kuvanlaatua.
Hdmi on nykyaikaa, siinä menee ääni ja kuva tai äänelle optinen kaapeli ja kuvalle scart. - Jiipadaapa
Putki on out kirjoitti:
Tottakait rca äänen kuljettaa (punainen ja musta)
Keltainen on kuvalle ja ei kuljeta kuin super hyper surkeaa kuvanlaatua.
Hdmi on nykyaikaa, siinä menee ääni ja kuva tai äänelle optinen kaapeli ja kuvalle scart.Vedä sinä putki on out sanonko mikä päähän. :D
Jotkut meistä haluaa käyttää vanhoja, hyviksi havaittuja laitteita niin kauan kuin ne toimivat.
Jotkut toiset taas ostavat uusinta uutta, aina, vaikkei mitään tarvetta olisi. No, kauppias kiittää. :)
Ja ei oikein kyl menny perille, että mikä putki on out :)
Miks ostaisin uuden digipoksin, ku kerta vanhakin toimii? :O
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911117
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa115926- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54566Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48549- 72483
