Suomenlapinkoira(ko)?

Lapinkoira<33?

Joo elikkäs olen tässä vuoden ajan harkinnut koiran ottamista ja olen tullut siihen tulokseen että Suomenlapinkoira voisi olla hyvä valinta perheeseen jossa on 2 (7-ja13-vuotiaita) lasta.Asumme maalla ja koira olisi vain seurakoiraksi,lenkkikaveriksi ja agilityä voisimme mielellämme harrastaa koiran kanssa :) Yksi kaveri omistaa suomenlapinkoiran ja on kehunut tosi paljon.Mutta sitten tahtoisin tietää että mikä on normaali hinta suomenlapinkoiran pennulle joka on rekisteröity ja sirutettu? Ja kannattaisiko ottaa narttu vai uros? Itse olen kuullut että nartut on helpompi kouluttaa kuin urokset,pitääkö paikkansa?

4

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta on

Suomenlapinkoira on työkoira, erittäin älykäs ja aktiivinen koira. Se vaatii paljon liikuntaa ja aktivointia. Se ei ole häkkikoira runsaasta turkistaan huolimatta, vaan rakastaa omien ihmisten seuraa. Se on vahva ja saattaa olla myös itsepäinen, eli ei ehkä lasten ulkoilutettava. Riistaviettiä löytyy jonkun verran. Sen turkki vaatii viikottaisen harjauksen eikä pesukaan ole mikään pikkujuttu, vaan monen tunnin urakka. Etenkin uroksista löytyy koira-aggressiivisuutta, nartuissa taas liikaa pehmeyttä/arkuutta. Jos sillä ei ole tekemisä tarpeeksi, se keksii sitä kyllä itse ;)

• riituli1

Valitkaa kasvattajan kanssa siitä pentueesta se rauhallinen ja ei dominoiva pentu. Narttua suosittelen ekaksi koiraksi.

• sipe2

Hei, meillä oli uros koira. Turre oli tosi kiltti, muksut käänteli ja väänteli häntä ja välillä oli puettuna vaatteisiin. Hän oli tosi kiltti ja älykäs. Asuessamme maalla haistoi hirvieläimet kaukaa ja myöskin piti huolen ilmoittaa kaikesta mikä liikkui lähistöllä. Muiden paitsi samaa rotua olevien kanssa tuli hyvin toimeen, hänellä oli tapana lähteä parin tunnin lenkille ja tulla takaisin. Olen kuullut että se on yleistä kyseiselle rodulle, jos haluat uskollisen ja lempeän ystävän, suosittelen kyseistä rotua. Turren hinta oli 1500 euroa ja hänet haimme Kyröskoskelta.

• 66688

Et oikeesti oo maksanut lapinkoirasta 1500€?! Olisko ollut markkoja? :d

Nykyisin pennun hinta 900€ kieppeillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?

Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam
      Maailman menoa
      248
      6237
    2. Eduskunnan setämiehet eivät häiritse

Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.
      Maailman menoa
      89
      5139
    3. KL - Sähköautoilu aiheuttaa lisäkustannuksia muille tehopiikkimaksujen muodossa!

Kauppalehti 15.1.2026 Kommentti / Sähköautoista tuli ongelma – Uusi ”vero” uhkaa Kun perhe ostaa sähköauton ja laittaa
      Hybridi- ja sähköautot
      16
      4349
    4. Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?

Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni
      Maailman menoa
      142
      3113
    5. Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on
      Hybridi- ja sähköautot
      12
      3081
    6. Silminnäkijät kertovat IS:lle useista törkeistä SDP:ssä tapahtuneista häirintätapauksista.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011749874.html Silminnäkijöiden Iltasanomille kertomusten mukaan SDP:ssä on tapahtu
      Maailman menoa
      165
      2594
    7. Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto

Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,
      Maailman menoa
      86
      2543
    8. Nainen, kaiken aikaa olin yläpuolella

Ja olen edelleen kaiken yläpuolella. Ja niin on aina oleva. :/
      Ikävä
      174
      1724
    9. Oletko ollut

Oletko omasta mielestäsi ollut sokea asioille?
      Ikävä
      46
      1679
    10. Bussipysäkki katos!

Mitäpä mieltä uudesta katoksesta?
      Suomussalmi
      68
      1515
    Aihe