Suomenlapinkoira(ko)?

Lapinkoira<33?

Joo elikkäs olen tässä vuoden ajan harkinnut koiran ottamista ja olen tullut siihen tulokseen että Suomenlapinkoira voisi olla hyvä valinta perheeseen jossa on 2 (7-ja13-vuotiaita) lasta.Asumme maalla ja koira olisi vain seurakoiraksi,lenkkikaveriksi ja agilityä voisimme mielellämme harrastaa koiran kanssa :) Yksi kaveri omistaa suomenlapinkoiran ja on kehunut tosi paljon.Mutta sitten tahtoisin tietää että mikä on normaali hinta suomenlapinkoiran pennulle joka on rekisteröity ja sirutettu? Ja kannattaisiko ottaa narttu vai uros? Itse olen kuullut että nartut on helpompi kouluttaa kuin urokset,pitääkö paikkansa?

4

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta on

      Suomenlapinkoira on työkoira, erittäin älykäs ja aktiivinen koira. Se vaatii paljon liikuntaa ja aktivointia. Se ei ole häkkikoira runsaasta turkistaan huolimatta, vaan rakastaa omien ihmisten seuraa. Se on vahva ja saattaa olla myös itsepäinen, eli ei ehkä lasten ulkoilutettava. Riistaviettiä löytyy jonkun verran. Sen turkki vaatii viikottaisen harjauksen eikä pesukaan ole mikään pikkujuttu, vaan monen tunnin urakka. Etenkin uroksista löytyy koira-aggressiivisuutta, nartuissa taas liikaa pehmeyttä/arkuutta. Jos sillä ei ole tekemisä tarpeeksi, se keksii sitä kyllä itse ;)

      • riituli1

        Valitkaa kasvattajan kanssa siitä pentueesta se rauhallinen ja ei dominoiva pentu. Narttua suosittelen ekaksi koiraksi.


    • sipe2

      Hei, meillä oli uros koira. Turre oli tosi kiltti, muksut käänteli ja väänteli häntä ja välillä oli puettuna vaatteisiin. Hän oli tosi kiltti ja älykäs. Asuessamme maalla haistoi hirvieläimet kaukaa ja myöskin piti huolen ilmoittaa kaikesta mikä liikkui lähistöllä. Muiden paitsi samaa rotua olevien kanssa tuli hyvin toimeen, hänellä oli tapana lähteä parin tunnin lenkille ja tulla takaisin. Olen kuullut että se on yleistä kyseiselle rodulle, jos haluat uskollisen ja lempeän ystävän, suosittelen kyseistä rotua. Turren hinta oli 1500 euroa ja hänet haimme Kyröskoskelta.

      • 66688

        Et oikeesti oo maksanut lapinkoirasta 1500€?! Olisko ollut markkoja? :d

        Nykyisin pennun hinta 900€ kieppeillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe