Kukaan tiedä tämmöistä lukiota??

Lukekaa!!

Eli yleislukio jossa myös ilmaisutaito linja. Vaadittava keskiarvo saisi olla jotain 8.6-9.3

Olen helsingin lähistöltä kotoisin ja olisi ihanaa jos lukio olisi sen verran kaukana että voisin muuttaa opiskelija-asuntoon.

kiitos vastauksista! :)

11

458

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Googlaamalla löytyy.

Martinlaakson lukio.
      Kallion lukio.
      Meri-Porin lukio.

• Anonyymi

Onko martinlaakson lukiossa kuvataidelinjaa? En löydä mistään vastausta

• Aloittajajaj

Kiitos, mutta nuo ovat kaikki aika lähellä. En ehkä pääsisi opiskelija-asuntoon jos lukio ei olisi kauempana :)

Ja en mä ainakaan löydä, ehkä sitten olen huono googlaamaan. Tää on ihan käsittämätöntä, miten ne luulee mikään koulu saavansa hakijoita kun joistain on tosi vaikea löytää vaadittavia keskiarvoja ja painotteisuutta jne.

• justjuuu

Voit kysellä ysiluokalla koulusi opolta apua lukion etsintään. Opon pitäis tietää ja yleensä niillä on pitkä lista Suomen lukioista ja niiden keskiarvoista jne. Tässä on lisäksi runsaasti aikaa yhteishakuihin joten lukion valintaa ei kannata hoputella :)

• mietitätä

Turun klassillisessa lukiossa on myös ilmaisulinja. Suuri ja menestyvä lukio keskellä kaupunkia. Mahdollisuus opiskella myös latinaa. Opiskelija-asuntoja kaupungissa hyvin. Matka Helsingistä 160 km, liikenneyhteydet erittäin hyvät.

• aloittaja^^

joo turun klassillisen lukion oon tsekannut mutta siinäkin oli jotain vikaa. en muista mitä, tais olla liian huono keskiarvo vai mitä. mutta ei oikeen sytyttänyt.

on mulle sanottu et ei mun kannata vielä päätäni täl vaivata mut ahdistaa jos en tee mitään kun kuitenkin enää kaks vuotta lukioon.

pakko katella netistä näitä mut mikään ei ole täydellinen, ei itse asiassa edes hyvä ainakaan niistä mitä oon tähän asti kattonut :S

eli etsintä jatkuu.

• neuvo vielä
        aloittaja^^ kirjoitti:

joo turun klassillisen lukion oon tsekannut mutta siinäkin oli jotain vikaa. en muista mitä, tais olla liian huono keskiarvo vai mitä. mutta ei oikeen sytyttänyt.

on mulle sanottu et ei mun kannata vielä päätäni täl vaivata mut ahdistaa jos en tee mitään kun kuitenkin enää kaks vuotta lukioon.

pakko katella netistä näitä mut mikään ei ole täydellinen, ei itse asiassa edes hyvä ainakaan niistä mitä oon tähän asti kattonut :S

eli etsintä jatkuu.

"kuitenkin enää kaks vuotta lukioon."

Pikemminkin vielä kaksi vuotta lukioon. Voit ottaa rauhallisesti ja keskittyä peruskoulussa menestymiseen.

Lukion valinnassa sitten aikanaan miettisin sitä, mikä on paras niistä, joiden välillä voi valita. Täydellistä nimittäin tässä keskeneräisessä maailmassa ei ole juuri mikään.

• aloiitttaja

Juu tämä "Ei sun vielä kannata lukioo miettiä onhan täs viel kaks pitkää vuotta ennen ku sinne oikeesti meet" on kuultu jo useemman kerran, netistä ja tutuilta. Mut ei siitä haittaakaan ole, jos mietin lukiota jo nyt. Nää kaks vuotta sujahtaa äkkiä ohi :|

Sen vaivan minkä käytätte noiden "Sulla on vielä hyvin aikaa" viestien kirjottamiseen voisitte yhtä hyvin käyttää siihen mitä aloituksessa pyysin :)

• 9043

Turun Klassillinen on hyvä valinta, voit tietty ihan vain mennä puhumaan opollesi jo nyt että haluat päättää lukion nyt ja tarvitset siinä apua. Jos keskiarvo on liian korkea Klassilliseen, sulla on se kaksi vuotta aikaa sitä nostaa! Itse nostin lukuaineita melkein numerolla yhdeksännen keväällä :) Jos et Turusta kaupunkina pidä, voit katsella vaikka Tampereen, Vantaan, Espoon tai Lahden lukiolistoja kaupungin nettisivuilta ja etsiskellä sieltä, löydät varmasti!

• jeeen1

montaki

• abina

Lapinlahden lukio myös taidelinja (:

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      319
      7544
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1843
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1221
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1171
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe