c-hytti

iiru

tiedustelisin vain teiltä että minkälainen on c-hytti, onko se niitä autokannen alla olevia?

19

2583

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jodi

Niitähän ne, paitsi Siljan isoilla laivoilla.

• iiru

on silja europa

• J_K
        iiru kirjoitti:

on silja europa

Ilmeisesti joku matkatoimisto käyttää vielä noita A, B, C-nimityksiä. Moni siirtynyt Sirjan turisti, seaside jne. nimityksiin. C-hytillä (turisti II) tarkoitettiin ikkunattomia, juuri autokannen alla olevia, B taisi olla yläkansilla ikkunaton (turisti I ja IS) ja A oli merinäköalalla (seaside). Näin muistelisin.

• jodi
        J_K kirjoitti:

Ilmeisesti joku matkatoimisto käyttää vielä noita A, B, C-nimityksiä. Moni siirtynyt Sirjan turisti, seaside jne. nimityksiin. C-hytillä (turisti II) tarkoitettiin ikkunattomia, juuri autokannen alla olevia, B taisi olla yläkansilla ikkunaton (turisti I ja IS) ja A oli merinäköalalla (seaside). Näin muistelisin.

Paitsi et Siljalla ei tietääkseni oo lainkaan hyttejä autokannen alla tai ainakin itse olen aina ollut jollain 7. kannella vaikka hytti onkin ollut turisti II..

• J_K
        jodi kirjoitti:

Paitsi et Siljalla ei tietääkseni oo lainkaan hyttejä autokannen alla tai ainakin itse olen aina ollut jollain 7. kannella vaikka hytti onkin ollut turisti II..

Kaikilla muilla kuin Operalla, jolla autokantta ei ole :)

Käypä katsomassa vaikka Siljan sivuilta vaikka laivoijen hyttikuvauksista, Sere/Symppi/Europa/Festival, turisti II, kannella 2. Eli autokannen alla. Ja Finnjetillä autokannen alla löytyy budget, 4 neliötä, 4 sänkyä, mukavuudet käytävällä.

• Turum Poik
        J_K kirjoitti:

Kaikilla muilla kuin Operalla, jolla autokantta ei ole :)

Käypä katsomassa vaikka Siljan sivuilta vaikka laivoijen hyttikuvauksista, Sere/Symppi/Europa/Festival, turisti II, kannella 2. Eli autokannen alla. Ja Finnjetillä autokannen alla löytyy budget, 4 neliötä, 4 sänkyä, mukavuudet käytävällä.

Ja näin 9 vuotta eteenpäin, niin Tallink ja Silja on samaa firmaa...

Molemmilla firmoilla ainakin 4 laivaa missä ei ole hyttejä autokannen alla, vaan siellä on allasosasto

• ewrge re

Hesalaisilla on Commondorea jne jne...

Muille ne on A-hytti (ikkunallinen peruskoppi, autokannen päälle)
      B-hytti (ikkunaton peruskoppi autokannen päällä)
      C-hytti (ikkunaton hytti autokannen alla, varustetaso VOI olla hieman heikompi kuin muissa)

Ainakin Vikinglinellä on käytössä myös Q-luokan hytit, jotka ovat autokannen alla, joissa ei ole vessaa, tai suihkua, ja muutenkin pienempiä

Lisäksi hytin perässä oleva numero tarkoittaa kuinka monelle henkilölle ne on useimmiten niissä on sänkyjä 2, 3 tai 4

Uusissa laivoissa (Baltic Princes, Galaxy, Grace jne) ei ole enää käytössä noita C-hyttejä lainkaan, mutta Siljalla on taasen esim. E-luokan hyttejä, jotka n kuten A tai B luokan hyttejä, mutta niihin kantautuu merkittävästi meteliä discota tai yökerhosta...

Grace koittaa olla erilainen nimeämällä hytit eritavoin, A hytti on "seaside" B hytti on "inside" pieni halvempi hytti (joita ei ole vapaana matkustajille, koska henkilökunta asuu niissä "tilapäisesti" on "inside piccolo" ja siihen malliin

• Miantokyy

"Lisäksi hytin perässä oleva numero tarkoittaa kuinka monelle henkilölle ne on useimmiten niissä on sänkyjä 2, 3 tai 4"

Mulla on risteily varattuna ja rupesi hirvittämään, hytin numero on 8258, eli onko se siis 8hengen hytti ja ketäköhän muita sinne tulee?

• Turum Poik
        Miantokyy kirjoitti:

"Lisäksi hytin perässä oleva numero tarkoittaa kuinka monelle henkilölle ne on useimmiten niissä on sänkyjä 2, 3 tai 4"

Mulla on risteily varattuna ja rupesi hirvittämään, hytin numero on 8258, eli onko se siis 8hengen hytti ja ketäköhän muita sinne tulee?

Ei, tuo 8258 on hytin numero ei hytin luokka, hytin luokka on A B C E Q tai jotain sinne päin

Tuo kertoo että hyttisi on kannelle 8, sinne mennään hissillä/hissiaulasta 2 ja sitten kylttien opastamana sinne missä lukee tuo 8258

Lisäsi RISTEILYLLE ei saa ollankaan nais/miespaikkoja, eli niitä missä ostetaan hytistä vain yksi paikka ja siellä voi olla sun lisäksi 3 tuntematonta. noita myydään vain reitti reittimatkoille

• Just joo
        Miantokyy kirjoitti:

Jaa että kristallipallosi kertoi sinulle hytin numeron. Kas kun ei kertonut saman tien kaikkea muutakin.

• Turum Poik
        Just joo kirjoitti:

Jaa että kristallipallosi kertoi sinulle hytin numeron. Kas kun ei kertonut saman tien kaikkea muutakin.

Oon muuten ite miettinyt että miksi netin kautta varatessa ei saa eteen "hyttikarttaa" josta voisi valita mieluisensa hytin mieluiselta kannelta, missä ko. luokan hyttejä on....

Ainakin Vikinglinellä voi pyttää haluamansa hytin, tai sitten tiettyltä kannelta, muuten kone antaa automaattisesti seuraavan vapaan...

Mulla jos on B2 hytti, pyydän sen kannelta 9 (lyhyt matka sitten kävele siitä 9. kannen putkasta takas hyttiin aamulla ku oikasee ulkokannen kautta) jos B4 hytti, niin kannelta 7 (ei siellä muita luokkia kyllä olekaan) ja jos C-hytti niin sitten hyttinumero 2001

JÄLKEENPÄIN toki varausvahvistuksessa näkyy sitten se hyttinumero, tähän malliin:

"

Risteily

Turku su 19.05.2013 klo 08.45 - Tukholma su 19.05.2013 klo 18.55, Amorella

Tukholma su 19.05.2013 klo 20.00 - Turku ma 20.05.2013 klo 07.35, Amorella

Henkilöä

1 Aikuinen

Hytit

1 B4 sisähytti (hyttinumero 7707)

Kokonaishinta

6,00 EUR (Arvonlisävero: 0,00 EUR) Maksettu"

• Turum Poik
        Turum Poik kirjoitti:

Oon muuten ite miettinyt että miksi netin kautta varatessa ei saa eteen "hyttikarttaa" josta voisi valita mieluisensa hytin mieluiselta kannelta, missä ko. luokan hyttejä on....

Ainakin Vikinglinellä voi pyttää haluamansa hytin, tai sitten tiettyltä kannelta, muuten kone antaa automaattisesti seuraavan vapaan...

Mulla jos on B2 hytti, pyydän sen kannelta 9 (lyhyt matka sitten kävele siitä 9. kannen putkasta takas hyttiin aamulla ku oikasee ulkokannen kautta) jos B4 hytti, niin kannelta 7 (ei siellä muita luokkia kyllä olekaan) ja jos C-hytti niin sitten hyttinumero 2001

JÄLKEENPÄIN toki varausvahvistuksessa näkyy sitten se hyttinumero, tähän malliin:

"

Risteily

Turku su 19.05.2013 klo 08.45 - Tukholma su 19.05.2013 klo 18.55, Amorella

Tukholma su 19.05.2013 klo 20.00 - Turku ma 20.05.2013 klo 07.35, Amorella

Henkilöä

1 Aikuinen

Hytit

1 B4 sisähytti (hyttinumero 7707)

Kokonaishinta

6,00 EUR (Arvonlisävero: 0,00 EUR) Maksettu"

Vikingline on muuten ostanut varmaan aikakoneen

Kattelin juuri tammikuuss tekemäni risteilyn tietoja, ja tuli heti ilmoitus alareunaan isolla:

"Tärkeää tietoa M/S Isabellan varauksestasi. Valitettavasti matkasi on peruuntunut.

Lisätietoja: http://www.vikingline.fi/isabella."

Mitenköhän se matka on peruuntunu, kyllä minä siellä olin vaikka en siitä paljoa kyllä muistakaan xD joten aika vaikea näin jälkikäten sitä peruuttaa

• 16+18

Ja yhdeksän vuotta meni tuon miettimiseen?

• Turum poik

9 vuotta ei ole mikään ikä laivalle, suurin osa risteilylaivoista reilusti yli 20 vuotiaita, jopa ne hesan luxu laivat serenade ja symphony

Wanhin taitaa olla 41 vuotias Tallinkin laiva ;)

• Ymmärrys hoi!

Eipä ole lukutaaito paljoa yhdeksässä vuodessa muuttunut. Silloin aloittajalle löytyi vastaus varustamon sivulta kuten tänäänkin. Sitä tietoa ei vaan ymmärretä.

• Anonyymi

E-hytti on ainakin esiintymislavan päällä.

• Anonyymi

Jee, hienoo, loistavaa.
        Sait pintaan vuoden 2004 aloituksen.
        Siinä on jo tosi meininkiä. Oikea paskahäirikkö!

• Anonyymi

Vuoden 2004 nosto - aiheettomasti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jee, hienoo, loistavaa.
        Sait pintaan vuoden 2004 aloituksen.
        Siinä on jo tosi meininkiä. Oikea paskahäirikkö!

Pahoittelut jos Teillä meni pyhäpäivä pilalle. En tiennyt ettei ketjuihin saa kommentoida.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4561
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2548
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2405
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      53
      2278
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1767
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1591
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1486
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1284
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1241
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      42
      1161
    Aihe