Genealogian kautta olen yrittänyt selvittää sukujuuriani. Isän mummo oli tyttönimeltään Soittonen. Onko se inkeriläinen sukunimi? Isoisoäiti oli Pietarin suomalaisessa seurakunnassa kirjoilla, suku Tuuterista. Miten voin jatkaa sukujuurieni selvittämistä? Tyhmä kysymys: miten näin vuosisatojen jälkeen voin erottaa esim. kirkonkirjojen perusteella inkeriläiset ja karjalaiset? Äitini suku on 100% karjalaista ja heitäkin olen jäljittänyt Pietariin asti...
Kiitos jos joku vastaa :)
sukujuuret
4
341
Vastaukset
- Vunukka
Hei! Voi hyvinkin olla inkeriläinen nimi. Käy sivuilla www.inkeri.com ja kysy heiltä.
- tyttönen
Hei! Kiitos vastauksestasi ja linkistä. Ajattelin nimen olevan inkeriläistä perää, koska niin harvinainen nimi Suomessa ja alkuperä siellä Tuuterin seudulla. Jatkan selvittämistä :)
- inkerläisenjälkeläin
tyttönen kirjoitti:
Hei! Kiitos vastauksestasi ja linkistä. Ajattelin nimen olevan inkeriläistä perää, koska niin harvinainen nimi Suomessa ja alkuperä siellä Tuuterin seudulla. Jatkan selvittämistä :)
Soittoset ovat/olivat Lahden kylän ympäristöstä (Revonnenästä itään). Lahden kylä (Lahta) on luoteeseen Pietarista Suomenlahden rannalla. Fredrik Soittonen oli aikanaan Inkerin kirkon viimeisiä puuhamiehiä.
- tyttönen
inkerläisenjälkeläin kirjoitti:
Soittoset ovat/olivat Lahden kylän ympäristöstä (Revonnenästä itään). Lahden kylä (Lahta) on luoteeseen Pietarista Suomenlahden rannalla. Fredrik Soittonen oli aikanaan Inkerin kirkon viimeisiä puuhamiehiä.
Hei! Tämä olikin minulle uutta tietoa, kiitos siitä. Mielenkiintoista, jos tämä Fredrik osoittautuu sukulaiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446