asunto-ostaja tienaa satasia päivässä

1+3

asunto-ostaja tienaa satasia päivässä ja tuhansia kuukaudessa,kun malttaa mielensä ja siirtää päätöstään niin pitkälle kun voi velkakupla muulien kustannuksella...

17

337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vit-si vit-si

      Tuo on samalainen huuhhaa-kirjoitus kuin entisellä saiturivitsissä

      Poika kehui isälleen, kuinka oli säästänyt rahaa kun ei ollut matkustanut linja-autolla vaan oli juossut sen perässä. Nuuka isä evästi poikaansa että olisi juossut taksin perässä niin olisi säästänyt vielä enemmän.

    • omakas

      Parhaat ovat aloittaneet noin säästämisen jo 15 vuotta sitten ja siksi heillä onkin säästössä jo helposti esimerkiksi 12kk x 4000€ x 15v = 720 000€.

    • 12+12

      taitaa vituttaa vaa kyl muoki vituttais HEH HEH HEEE

    • Joskus isäntä

      Kun marginaali on noussut noin 0,1% kuukaudessa, nousee 200000 euron kuukausierä noin 16,67 euroa kuukaudessa jo sen takia eli tuo viime vuosina tapahtunut 1,2%-yksikön nousu tarkoittaa nyt ostavalle 200 euroa suurempaa kuukausierää kuin pari vuotta sitten ostaneelle. Puhumattakaan että asuntojen hinnat ja vuokrat nousevat koko ajan.

      Odottelija lentää 270 astetta pudoten mahalleen kanveesiin tämän alakoukun voimasta.

      • ostaja11

        jos kämpän ostaa rahalla pois ni tekeehän siin sievosen tilin


      • Joskus isäntä
        ostaja11 kirjoitti:

        jos kämpän ostaa rahalla pois ni tekeehän siin sievosen tilin

        Asunto kannattaa ostaa ainakin osittain velaksi ja sijoittaa käteinen. Sillä saa parhaan hyödyn inflaatiosta. Jos tavallinen palkansaaja aikoo säästämällä asunnon ostaa, se tarkoittaa kaurapuuroa nelikymppiseksi ja sitten on ehkä varaa. Asuntojen hinnat kun karkaavat koko ajan jopa monella satasella kuukaudessa.


    • Vuokralla jo 2001

      Jossain vaiheessa pitäisi kuitenkin ostaa, mutta siihen näillä odottajilla ei koskaan rohkeus riitä. Eivätkä rahatkaan, sillä odotellessa maksetaan koko ajan vuokraa.

    • re453ret4

      Ajattelepa niitä, jotka on odottaneet sitä takuuvarmaa rommia jo vuodesta 2001! Ne vasta ovatkin säästäneet.

      Vaikka vuokriin on saattanut tässä ajassa mennä jopa 120-150 000 euroa, ovat he silti miljoonia, ehkä kymmeniä miljoonia plussan puolella. Ei vaan näy pankkitilillä, ihan niin kuin se rommaus ei näy tilastoissakaan...

    • Joskus isäntä

      Tuollainen ajattelu on samanlainen kuin tilinsä raha-automaatteihin pelaavalla. Odotetaan sitä muutaman kympin voittoa, joka tuntuu nannalta, kun ensin on lapattu satasia koneeseen.

    • Veronkiertäjä

      Varainsiirtoveron kiertäminen onnistuu siten että jos omakotitalo maksaa 249000 euroa niin pariskunta hankkii 998 ystävää ostamaan osuuden asunnosta. Nyt kun asunnolla on 1000 ostajaa kenenkään heistä ei tarvitse maksaa varainsiirtoveroa koska sen määrä jää alle 10€/ ostaja. Sitten lopuksi pariskunta ostaa näiltä muilta omistajilta asunnon osuudet 249€/kpl hintaan itselleen. Helppoa kun sen osaa..

      • Hauska ajatusleikki. Tosin tuossa tehtäsiin 1998 kauppaa ja jokaisesta menisi vähintään sähköisen asiointipalvelun vahvistusmaksu 55 €, eli yhteensä 109.890 €. Varainsiirtovero 249.000 eurosta olisi 9.960 €, eli tappiota tulisi 99.930 €.

        Verosuunnittelu on kyllä ihan laillista, mutta tuo menisi kylläkin ihan reippaasti veronkierron puolelle, eli bonuksena vielä sakot ja mahdollinen vankeustuomio tuon vajaan sadan tonnin jo valmiin tappion päälle.

        Eli ei mikään voittajadiili, paitsi valtiolle noiden vahvistusmaksujen muodossa...


      • s.v.t
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Hauska ajatusleikki. Tosin tuossa tehtäsiin 1998 kauppaa ja jokaisesta menisi vähintään sähköisen asiointipalvelun vahvistusmaksu 55 €, eli yhteensä 109.890 €. Varainsiirtovero 249.000 eurosta olisi 9.960 €, eli tappiota tulisi 99.930 €.

        Verosuunnittelu on kyllä ihan laillista, mutta tuo menisi kylläkin ihan reippaasti veronkierron puolelle, eli bonuksena vielä sakot ja mahdollinen vankeustuomio tuon vajaan sadan tonnin jo valmiin tappion päälle.

        Eli ei mikään voittajadiili, paitsi valtiolle noiden vahvistusmaksujen muodossa...

        Joo, ei TILIÄ noin tehdä, vaan teidä passskahousujen kustannuksella tällä tavalla:

        https://www.talouselama.fi/uutiset/wahlroos-lahjoittaa-perheelleen-sampo-osakkeita-miljoonien-edesta-omistusosuus-sammossa-laskee/cefa9e40-c3b2-3f0b-96ea-81e86115ce46

        Eli ei muuta kun tutkimaan papan tilejä ja ruotsiin muuttaamaan, silleen se tili....
        Ensin on tietysti pitänyt jokunen vuosi KUPATA passskahousuja, Suomessa !!!


      • jooopa.joo.taas
        s.v.t kirjoitti:

        Joo, ei TILIÄ noin tehdä, vaan teidä passskahousujen kustannuksella tällä tavalla:

        https://www.talouselama.fi/uutiset/wahlroos-lahjoittaa-perheelleen-sampo-osakkeita-miljoonien-edesta-omistusosuus-sammossa-laskee/cefa9e40-c3b2-3f0b-96ea-81e86115ce46

        Eli ei muuta kun tutkimaan papan tilejä ja ruotsiin muuttaamaan, silleen se tili....
        Ensin on tietysti pitänyt jokunen vuosi KUPATA passskahousuja, Suomessa !!!

        Se taitaakin olla sulla Haans "hyvä" tilanne kun sulla ei taida paljoa olla mistä "kupata"


    • vuodetvieriii

      Kyllä ap on mahtanut säästää tässä 5 vuoden aikana. Voi pojat, kyllä siinä rikastuu kun odottelee hautaan saakka.

      • miksen.itsekin.odottanut

        Ajattele, puhdasta nettoa. Arkku voidaan sitten vuorata ja täyttää piripintaan vuokrakuiteilla.


      • yksi-plus-kolme

        Helppo sitä on rikkaiden asunnonomistajien puhua. Ette te saa kuitenkaan mitään mukaanne hautaan. Eli vaikka en mitään ole tienannutkaan, me ollaan kaikki yhtä köyhiä haudassa :)


      • ölllöllööön
        yksi-plus-kolme kirjoitti:

        Helppo sitä on rikkaiden asunnonomistajien puhua. Ette te saa kuitenkaan mitään mukaanne hautaan. Eli vaikka en mitään ole tienannutkaan, me ollaan kaikki yhtä köyhiä haudassa :)

        Helppo sitä on rikkaiden asunnonomistajien puhua. Ette te saa kuitenkaan mitään mukaanne hautaan. Eli vaikka en mitään ole tienannutkaan, me ollaan kaikki yhtä köyhiä haudassa :)

        Voin rakennuttaa aika perhanan päheän mausoleumin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe