Minne matkalle syyskuussa?

Septembertravelling

Olen lähdössä syyskuussa kaverin kanssa reissuun. Kohteena olemme miettineet Kreikan saaria ja Espanjan saaria. Lähinnä mietin sitä, että missä siihen vuodenaikaan on vielä kuuma tai vähintäänkin todella lämmin? Todennäköisesti vähän joka puolella, mutta olisi tosiaankin kiva kuulla mahdollisesti enemmän asioista tietoisien ihmsten kokemuksia ja kommentteja! :) Rantaloma on päätarkoitus, eli auringonottomahdolisuus ja rannalla loikoilu tärkeässä roolissa, kuin myös puhdas merivesi.

Tämän lisäksi olisi kiva, jos kohteessa olisi vielä jonkinnäköistä elämääkin, iltaisin olisi kiva kierrellä kauppoja ja shoppailla, käydä syömässä ravintoloissa, ja myös yökerhoja/baareja/tms olisi hyvä olla jonkin verran. Eli tosiaankin mikään ihan hiljainen paikka ei saisi olla kyseessä. Toki voi olla niin, että majoittuu johonkin isomman kaupungin lähistölle, jolloin siihen kaupunkiin olisi helppo tulla, mutta että myös majoittumispaikassa olisi mahdollista vähintäänkin ruokailla ja kierrellä rantakatuja/kauppakatuja iltaisin.

Olen itse ollut aikaisemmin Kosilla, Kreetalla Plataniaksessa sekä Agia Marinassa, Rodoksella Falirakissa ja Rodoksen kaupungissa, Espanjassa Torremolinoksessa ja Bulgariassa Varman kultahietikolla. Näistä kohteista suosikkini olivat Kreeta, Kos, Espanja ja Bulgaria. Eli jotakin sen tyylistä olisi hakusessa. Bulgariassa Mustameri oli syy, jonka takia en sinne halua uudestaan. Välimeri tai Atlantti on enemmän mieleeni. Samoin kun Bulgarian reissu ajoittui elokuulle, niin ainakin silloin oli jo hieman viileää iltaisin ja päivätkin eivät olleet niin kuumia kun mitä tykkään etelässä :D

Tosiaan, pitkien ja sekavien sepustusten jälkeen esitänkin kysymykseni vielä uudelleen, osaako kukaan ehdottaa kohteita syyskuulle, jossa nämä toiveet toteutuisivat? :)

8

563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesaska

      Kyproksella ainakin on lämmintä vielä siihen aikaan.
      Tutustupa eri kohteisiin! On kaupunki ranta (Larnaka, Limassol)ja enempi rantakohdetta (Protaras, Agia Napa). Ja puhtaat vedet.

      • Septembertravelling

        Kiitos ehdotusksesta! Olenkin viime aikoina lukenut Kyproksen matkakokemuksia, se on alkanut kiinnostaa kohteena :)


    • Turkoosi meri

      Kreeta on ihana, mutta älkää menkö noin kauas länteen. Tykkäisitte varmaan enemmän jostain sellaiseta kohteesta, joka olisi lähempänä pääkaupunkia Heraklionia, esim. Agios Nikolaos tai Rethymnon.

      Tässä myös pari uutta kohdetta pohdintaan:

      Kyprosta tässä jo kesaska suosittelikin, Täsmentäisin vielä, että jos päädytte Kyprokseen, valitkaa Larnaka. Itsessään kaupunki on pieni ja rauhallinen, paikalliskeskustan lisäksi toki rantakatu ja ravintoloita löytyy. Larnakasta pääsee bussilla kätevästi bilettämään Agia Napaan ja pääkaupunkiin Limassoliin. Napassa on aivan hillittömiä bileitä, mutta en välttämättä asuisi siellä viikkoa, koska se on ihan turistipaikka, jossa voi shopailla just matkamuistoja, rantakamoja ja halpoja vaatteita.

      Espanjasta voisitte kokeilla Barcelonaa. Sieltä löytyy sekä biletystä, rantaa että kunnon shoppailukeskustaa. Barcelonassa on myös kulttuuria, taidetta, iso kauppahalli ja lähistöllä on viinitiloja. Siinä Katalonian alueella tehdään cava-kuohuviiniä, joten skumpan ystävälle Barcelona on taivas.

      • Septembertravelling

        Kiitos vastauksesta! Kreetan kohdalla olenkin miettinyt, että kun Hanian läheisyydessä olen jo paristi ollut, niin voisi joku toinen paikka olla kiinnostavampi kohde jos sinne päädytään lähtemään. Kuten jo ylempänä sanoin, niin Kyproksesta tosiaankin olen lukenut matkakokemuksia nyt viime aikoina sen verran, että on alkanut itseäkin kiinnostamaan sinne lähtö. Espanjasta tykkäsin todella sielä ollessani, mutta mietin vain, että onkohan Barcelona tarpeeksi lämmin makuumme vielä syyskuussa :D


    • Kypros on lämpimin

      Barcelonassa syyskuun keskilämpötila on 21,6 astetta ja Kreetalla 23,4 astetta. Kyproksen Larnakassa 25,9 astetta.

      Vertailun vuoksi Vantaalla vuoden lämpimimmän kuukauden eli heinäkuun keskilämpötila on 17,5 astetta.

      Kaikissa noissa kolmessa siis on vielä syyskuussa lämpimämpää kuin Suomessa kesällä, mutta sehän nyt ei vielä ole kovin paljon :-)

      • Septembertravelling

        Oi kiitos tästä tiedosta! Minua kun ei yleensä haittaa edes ne 30 ja yli asteiset päivät, ja tosiaan olisi kiva jos iltaisinkin pärjäisi ilman pitkiä hihoja ja lahkeita. Kypros taitaa olla näistä vaihtoehdoista nyt se joka kiinnostaisi eniten :)


    • bcn 6v

      Barcelona on tukahduttavan kuuma syyskuussa...

    • -hnna

      Itse olin ystävän kanssa viimevuonna Kyproksella ayia navassa viikon elokuussa ja oli kyllä nii huippu reissu! Etenkin jos bilettää haluaa! (: Halvat juomat ja komeita miehiä ;) Ruokapuoli oli todella hyvä, ei mitään valittamista!! Kuuma kylläkin oli, mutta se ei näiden suomen kesien jälkeen haittaa yhtään!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      88
      1721
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1452
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      110
      975
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      956
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      44
      808
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      718
    7. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      681
    8. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      681
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      32
      656
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      613
    Aihe