Hei olen miettinyt jyrsiää tai kania minulle, enkä oikeen osaa päättää mikä minulle sopisi ym.
Eli siis mulla on kokemusta: Gerbiileistä,leijonaharjaksesta ja rotista
Ja kotona mulla on kissoja, ja vastuu tulisi pääasissa minulle mutta äitini auttaa vaikeimissa asioissa, mutta ite siivoan kopin/terraarion , ruokin, vaihan veden tms.
Koti on tyhjänä (minä ja äitini on töissä ja koulussa) oikeestaan vain sen ajan kun olen koulussa eli klo 08-14 tai 09-15, enkä ole hirveesti kavereiden kanssa koulun jälkeen niin voin olla eläimen kanssa monta tuntia. Ja nyt haluaisin vähän isomman eläimen kuin gerbiili, sen ei tartte olla sillee et niinku syli ja helyys eläin, mutta esim mieluiten sellaisen, joka tekisi muutakin, kun kerjäisi rapsutusta. Ja paras olisi sellainen eläin, joka eläisi melko pitkään esim.10 vuotta, ja sellainen joka kiintyisi minuun, Ja mieluiten päivä eläin.
kiitos jo etukäteen
Mikä jyrsiä minulle
10
145
Vastaukset
- Sedä
Pitkään eläviä jyrsijöitä on marsu ja chinchilla. Kanin lisäksi toki.Niistä kannattaa aloittaa tutustuminen ja miettiä tuntuuko joku hyvältä.
Muutama huomio: Marsu on laumaeläin, eli niitä on oltava ainakin kaksi vaikka kani ja chinchukin tykkää kaverista. Chinchillan ruokavalio on tosi rajattu, eikä niille voi antaa herkkuja samalla tavalla kuin muille. Kani puolestaan on ainoa jota voi viedä valjaissa ulos.- Jyrsiäfani
Olen miettinyt marsuja ehkä noin 2-3kpl
Olen myös kuullut että marsujakin viedään pihalle - ML.
Jyrsiäfani kirjoitti:
Olen myös kuullut että marsujakin viedään pihalleMarsu elää hyvin hoidettuna noin 6-8 vuotiaaksi. Sen kanssa voi tehdä vaikka mitä, esim. opettaa temppuja :) ja marsut oppivat yllättävän nopeasti ja ovat siis älykkäitä. Ja marsuhan siis on päiväeläin. Ennen marsun hankkimista on ehdottomasti syytä lukea eri marsukirjoja. Netistä löytyy myös paljon luotettavaa tietoa marsuista. Erityisesti kannattaa perehtyä marsun ruokintaan, siihen liittyy yllättäviäkin asioita.
- Sedä
Jyrsiäfani kirjoitti:
Olen myös kuullut että marsujakin viedään pihalleMarsujakin voi kyllä viedä ulos, muttei valjaissa. Ne ovat väärän mallisia pysyäkseen niissä, joten ne herkästi karkaavat tai satuttavat itensä. Marsut siis turvalliseen ulkohäkkiin :)
Degutkin tosiaan elävät pidempään, miten nyt unohdinkaan :D
- Poika12v
Degu olisi sinulle paras
- Jyrsiä?
Opetteles ensin kirjottamaan
- Jyrsiäfani
Kelle tarkotit tuon viestin :-P
- Jyrsiä?
Jyrsiäfani kirjoitti:
Kelle tarkotit tuon viestin :-P
Ihan sinulle. Jyrsiä on verbi.
- Jyrsiäfani
:) Joo tiedän kyllä, turha sun silti tulla korjaileen (Siis ei millään pahal tai loukauksella)
- Jyrsiäfani
Noniin. Kun näin nämä 3 vaihtoehtoa : marsu,kani ja chinchillan. Paikanpäällä samaanakaan, päädyin chinchillaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin273441Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee282141Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141680Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71418- 761359
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381236- 641056
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10974Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70931- 102912