Mikä jyrsiä minulle

Jyrsiäfani

Hei olen miettinyt jyrsiää tai kania minulle, enkä oikeen osaa päättää mikä minulle sopisi ym.
Eli siis mulla on kokemusta: Gerbiileistä,leijonaharjaksesta ja rotista
Ja kotona mulla on kissoja, ja vastuu tulisi pääasissa minulle mutta äitini auttaa vaikeimissa asioissa, mutta ite siivoan kopin/terraarion , ruokin, vaihan veden tms.
Koti on tyhjänä (minä ja äitini on töissä ja koulussa) oikeestaan vain sen ajan kun olen koulussa eli klo 08-14 tai 09-15, enkä ole hirveesti kavereiden kanssa koulun jälkeen niin voin olla eläimen kanssa monta tuntia. Ja nyt haluaisin vähän isomman eläimen kuin gerbiili, sen ei tartte olla sillee et niinku syli ja helyys eläin, mutta esim mieluiten sellaisen, joka tekisi muutakin, kun kerjäisi rapsutusta. Ja paras olisi sellainen eläin, joka eläisi melko pitkään esim.10 vuotta, ja sellainen joka kiintyisi minuun, Ja mieluiten päivä eläin.

kiitos jo etukäteen

10

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

Pitkään eläviä jyrsijöitä on marsu ja chinchilla. Kanin lisäksi toki.Niistä kannattaa aloittaa tutustuminen ja miettiä tuntuuko joku hyvältä.

Muutama huomio: Marsu on laumaeläin, eli niitä on oltava ainakin kaksi vaikka kani ja chinchukin tykkää kaverista. Chinchillan ruokavalio on tosi rajattu, eikä niille voi antaa herkkuja samalla tavalla kuin muille. Kani puolestaan on ainoa jota voi viedä valjaissa ulos.

• Jyrsiäfani

Olen miettinyt marsuja ehkä noin 2-3kpl
        Olen myös kuullut että marsujakin viedään pihalle

• ML.
        Jyrsiäfani kirjoitti:

Marsu elää hyvin hoidettuna noin 6-8 vuotiaaksi. Sen kanssa voi tehdä vaikka mitä, esim. opettaa temppuja :) ja marsut oppivat yllättävän nopeasti ja ovat siis älykkäitä. Ja marsuhan siis on päiväeläin. Ennen marsun hankkimista on ehdottomasti syytä lukea eri marsukirjoja. Netistä löytyy myös paljon luotettavaa tietoa marsuista. Erityisesti kannattaa perehtyä marsun ruokintaan, siihen liittyy yllättäviäkin asioita.

• Sedä
        Jyrsiäfani kirjoitti:

Marsujakin voi kyllä viedä ulos, muttei valjaissa. Ne ovat väärän mallisia pysyäkseen niissä, joten ne herkästi karkaavat tai satuttavat itensä. Marsut siis turvalliseen ulkohäkkiin :)

Degutkin tosiaan elävät pidempään, miten nyt unohdinkaan :D

• Poika12v

Degu olisi sinulle paras

• Jyrsiä?

Opetteles ensin kirjottamaan

• Jyrsiäfani

Kelle tarkotit tuon viestin :-P

• Jyrsiä?
        Jyrsiäfani kirjoitti:

Kelle tarkotit tuon viestin :-P

Ihan sinulle. Jyrsiä on verbi.

• Jyrsiäfani

:) Joo tiedän kyllä, turha sun silti tulla korjaileen (Siis ei millään pahal tai loukauksella)

• Jyrsiäfani

Noniin. Kun näin nämä 3 vaihtoehtoa : marsu,kani ja chinchillan. Paikanpäällä samaanakaan, päädyin chinchillaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1947
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1696
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1411
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      74
      1078
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      944
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      911
    Aihe