Hei olen miettinyt jyrsiää tai kania minulle, enkä oikeen osaa päättää mikä minulle sopisi ym.
Eli siis mulla on kokemusta: Gerbiileistä,leijonaharjaksesta ja rotista
Ja kotona mulla on kissoja, ja vastuu tulisi pääasissa minulle mutta äitini auttaa vaikeimissa asioissa, mutta ite siivoan kopin/terraarion , ruokin, vaihan veden tms.
Koti on tyhjänä (minä ja äitini on töissä ja koulussa) oikeestaan vain sen ajan kun olen koulussa eli klo 08-14 tai 09-15, enkä ole hirveesti kavereiden kanssa koulun jälkeen niin voin olla eläimen kanssa monta tuntia. Ja nyt haluaisin vähän isomman eläimen kuin gerbiili, sen ei tartte olla sillee et niinku syli ja helyys eläin, mutta esim mieluiten sellaisen, joka tekisi muutakin, kun kerjäisi rapsutusta. Ja paras olisi sellainen eläin, joka eläisi melko pitkään esim.10 vuotta, ja sellainen joka kiintyisi minuun, Ja mieluiten päivä eläin.
kiitos jo etukäteen
Mikä jyrsiä minulle
10
143
Vastaukset
- Sedä
Pitkään eläviä jyrsijöitä on marsu ja chinchilla. Kanin lisäksi toki.Niistä kannattaa aloittaa tutustuminen ja miettiä tuntuuko joku hyvältä.
Muutama huomio: Marsu on laumaeläin, eli niitä on oltava ainakin kaksi vaikka kani ja chinchukin tykkää kaverista. Chinchillan ruokavalio on tosi rajattu, eikä niille voi antaa herkkuja samalla tavalla kuin muille. Kani puolestaan on ainoa jota voi viedä valjaissa ulos.- Jyrsiäfani
Olen miettinyt marsuja ehkä noin 2-3kpl
Olen myös kuullut että marsujakin viedään pihalle - ML.
Jyrsiäfani kirjoitti:
Olen myös kuullut että marsujakin viedään pihalleMarsu elää hyvin hoidettuna noin 6-8 vuotiaaksi. Sen kanssa voi tehdä vaikka mitä, esim. opettaa temppuja :) ja marsut oppivat yllättävän nopeasti ja ovat siis älykkäitä. Ja marsuhan siis on päiväeläin. Ennen marsun hankkimista on ehdottomasti syytä lukea eri marsukirjoja. Netistä löytyy myös paljon luotettavaa tietoa marsuista. Erityisesti kannattaa perehtyä marsun ruokintaan, siihen liittyy yllättäviäkin asioita.
- Sedä
Jyrsiäfani kirjoitti:
Olen myös kuullut että marsujakin viedään pihalleMarsujakin voi kyllä viedä ulos, muttei valjaissa. Ne ovat väärän mallisia pysyäkseen niissä, joten ne herkästi karkaavat tai satuttavat itensä. Marsut siis turvalliseen ulkohäkkiin :)
Degutkin tosiaan elävät pidempään, miten nyt unohdinkaan :D
- Poika12v
Degu olisi sinulle paras
- Jyrsiä?
Opetteles ensin kirjottamaan
- Jyrsiäfani
Kelle tarkotit tuon viestin :-P
- Jyrsiä?
Jyrsiäfani kirjoitti:
Kelle tarkotit tuon viestin :-P
Ihan sinulle. Jyrsiä on verbi.
- Jyrsiäfani
:) Joo tiedän kyllä, turha sun silti tulla korjaileen (Siis ei millään pahal tai loukauksella)
- Jyrsiäfani
Noniin. Kun näin nämä 3 vaihtoehtoa : marsu,kani ja chinchillan. Paikanpäällä samaanakaan, päädyin chinchillaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1384330Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3342169Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik32044Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481871- 1061790
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4561770Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4791604MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar571429Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4761330Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441316