Mikä jyrsiä minulle

Jyrsiäfani

Hei olen miettinyt jyrsiää tai kania minulle, enkä oikeen osaa päättää mikä minulle sopisi ym.
Eli siis mulla on kokemusta: Gerbiileistä,leijonaharjaksesta ja rotista
Ja kotona mulla on kissoja, ja vastuu tulisi pääasissa minulle mutta äitini auttaa vaikeimissa asioissa, mutta ite siivoan kopin/terraarion , ruokin, vaihan veden tms.
Koti on tyhjänä (minä ja äitini on töissä ja koulussa) oikeestaan vain sen ajan kun olen koulussa eli klo 08-14 tai 09-15, enkä ole hirveesti kavereiden kanssa koulun jälkeen niin voin olla eläimen kanssa monta tuntia. Ja nyt haluaisin vähän isomman eläimen kuin gerbiili, sen ei tartte olla sillee et niinku syli ja helyys eläin, mutta esim mieluiten sellaisen, joka tekisi muutakin, kun kerjäisi rapsutusta. Ja paras olisi sellainen eläin, joka eläisi melko pitkään esim.10 vuotta, ja sellainen joka kiintyisi minuun, Ja mieluiten päivä eläin.

kiitos jo etukäteen

10

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

Pitkään eläviä jyrsijöitä on marsu ja chinchilla. Kanin lisäksi toki.Niistä kannattaa aloittaa tutustuminen ja miettiä tuntuuko joku hyvältä.

Muutama huomio: Marsu on laumaeläin, eli niitä on oltava ainakin kaksi vaikka kani ja chinchukin tykkää kaverista. Chinchillan ruokavalio on tosi rajattu, eikä niille voi antaa herkkuja samalla tavalla kuin muille. Kani puolestaan on ainoa jota voi viedä valjaissa ulos.

• Jyrsiäfani

Olen miettinyt marsuja ehkä noin 2-3kpl
        Olen myös kuullut että marsujakin viedään pihalle

• ML.
        Jyrsiäfani kirjoitti:

Marsu elää hyvin hoidettuna noin 6-8 vuotiaaksi. Sen kanssa voi tehdä vaikka mitä, esim. opettaa temppuja :) ja marsut oppivat yllättävän nopeasti ja ovat siis älykkäitä. Ja marsuhan siis on päiväeläin. Ennen marsun hankkimista on ehdottomasti syytä lukea eri marsukirjoja. Netistä löytyy myös paljon luotettavaa tietoa marsuista. Erityisesti kannattaa perehtyä marsun ruokintaan, siihen liittyy yllättäviäkin asioita.

• Sedä
        Jyrsiäfani kirjoitti:

Marsujakin voi kyllä viedä ulos, muttei valjaissa. Ne ovat väärän mallisia pysyäkseen niissä, joten ne herkästi karkaavat tai satuttavat itensä. Marsut siis turvalliseen ulkohäkkiin :)

Degutkin tosiaan elävät pidempään, miten nyt unohdinkaan :D

• Poika12v

Degu olisi sinulle paras

• Jyrsiä?

Opetteles ensin kirjottamaan

• Jyrsiäfani

Kelle tarkotit tuon viestin :-P

• Jyrsiä?
        Jyrsiäfani kirjoitti:

Kelle tarkotit tuon viestin :-P

Ihan sinulle. Jyrsiä on verbi.

• Jyrsiäfani

:) Joo tiedän kyllä, turha sun silti tulla korjaileen (Siis ei millään pahal tai loukauksella)

• Jyrsiäfani

Noniin. Kun näin nämä 3 vaihtoehtoa : marsu,kani ja chinchillan. Paikanpäällä samaanakaan, päädyin chinchillaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      22
      2908
    2. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      2022
    3. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      57
      1879
    4. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      68
      1802
    5. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      1758
    6. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      121
      1694
    7. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      76
      1523
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1255
    9. Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"

Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1252
    10. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      1208
    Aihe