Minkä hintaisia chinsut ovat? (TULE!)

Oon joku vain

Yep yep, chinsun ajattelin hommata, mutta mietityttää että minkä hintaisia ne ovat eläinkaupoissa yleensä? Esim. Stellassa, faunattaressa, jne.... 20€ vai enemmän? EI TARVITSE TAASKAAN TULLA PÄTEMÄÄN ETTÄ ELÄINKAUPOISSA SAATTAA OLLA HUONOT OLTAVAT JA SAATTAA OLLA KUINKA SISÄSIITTOSIA, TIEDÄN! -.-" Tiedän riskit, mutta en nyt tähän hätään mitään virallista kasvattajaa ripeä etsimään tästä läheltä. Eli hintaa kysyisin? Ne viestit pois jossa hehkutetaan kasvattajia eikä eläinkauppoja, HUS!!!

5

2086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asenne ei kohillaan?

      No mä sain kasvattajalta 25 eurolla.. (anteeksi) Kaupoissa on yli 100 e.
      Mut chinchillan väri on myös yksi hinnan repiä. Halvimmat ovat normi : standard ja harmaa. Mutta jos chinchilla maksaa alle 80 euroa niin se voi olla sairas. Katso Tori.fi
      sielä saattaa olla ilmoituksia että ketkä myy chinchillan. Mutta olisi hyvä jos niitä olisi 2 . Nimittäin 1 chicnhilla ei pärjää yksin jos et ole sen seurana tarpeeksi. Sen kanssa pitää leikkiä ja sen pitäisi olla mahdollisimman paljon vapaana huoneessasi. Muista laittaa johdot piiloon koska chinchillan hampaat kasvavat koko ajan ja ne pureskelevat kaiken! Ja chinchillat mahtuvat pieneenkin ahtaaseen paikkaan!! En vitsaile. Jos niitä on 2 niin 2 tyttöä tai tyttö & poika. Nimittäin 2 poikaa ei pärjää samassa häkissä sillä ne tappelevat reviiristään niin rajusti. Ellei kyseessä ole veljet tai isä & poika. Chinchillan häkin pitää olla korkea ja tilava. Nyt ei puhuta mistään hamsterin tai marsun häkistä. Häkin pitäisi olla AINAKIN 70 cm korkea 1 chinchillalle. Sillä se on orava eläin ja sen pitää päästä pomppimaan ja loikkimaan. Ja myö kiipeilemään. Sillä pitäisi olla mahdollisimmat paljon tasoja, keppejä missä kiipeillä , piilopaikkoija ja virikkeitä. . Eli rahaa 2 chinchillaan ja niitten tarvikkeisiin saat varata ainakin 200-300 e. Kasvattaja ON OIKEASTI parempi vaihtoehto. Mutta totta kyllä että säälittää ne faunattaren chinchillat kun ei pääse juoksemaan tai mitään :( .

    • nofo1

      Cincut makso ainakin mulla kaikkineen 2 cincua 530e jos aikoo hyvät oltavat antaa. eli virikkeitä. Sinun ei kannata ottaa jos ny kyselit jo 20 hintasta eläintä. unohda ajatus lemmikin ottamisesta ihan chinchillan parasta ajatellen.

    • Niin halvalla?

      Itse sain 2 chinchua 200€ kasvattajalta, hinta riippuu väristä voi saada satasella tai kalleimmat voi lähtee jopa tonnilla (20€? yleensä ne voi olla ylihinnoteltuja kaupoissa) jos et tiedä hintaa katsoppas suomen chinchilla yhdistyksen sivuilta niin saat varmaa tietoa myös hoidosta

      • Anonyymi

        Keneltä kasvattajalta sait/ostit sinun chinchillat


    • sairas eläinkauppa

      Haluaa vissiin halvan eläimen, jonka terveydestä ole mitään takuuta? On vissiin kiva saada suurella todennäköisyydellä sairas eläin, joka kärsii hammasongelmista, epilepsiasta, häntämutkasta, sisäsiittoisuudesta..?!
      Eikä ole valmis EDES näkemään vaivaa chinchillan hankinnan eteen.

      Kuulostaa juuri niin vastuuttomalta, kun varmasti onkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      13
      1305
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe