Kasvattaakaahan perunan viljelijät enemmän sikllperunaa, on paljon parempaa kuin joku rupunen tavallinen. Vielä kun leikataan vähän maltillisemmaksi teidän voittoja, niin saadaan hintakin kuluttajayställisemmälle tasolle.
On muuten kumma että ruotsista saadaan uudet perunat nopeammin tänne meidän kaupan hyllyille kuin suomesta. Mistä johtuu, meneekö suomalaisilla viljelijöillä aika lorviessa? Ja vielä ihmetellään että ruotsalaiset naureskelee meille.
Kiitto moi.
Perunanviljelijät huom.
5
222
Vastaukset
- Parempiakin löytyy
Kasvata vaan itse sitä Siikli-perunaa, kohtalaisen ruton arka ja muutenkin hankala.
En kyllä sanoisi kotimaista perunaa mitenkään kalliiksi, kävin ostamassa suoraan viljelijältä heti ensimmäiset uudet perunat, 20€:lla yli 7kg muovikassillinen juuri maasta nostettua Timo-perunaa ja oli tosi laadukasta. Ostin myöhemmin samalta viljelijältä myös Siikli-perunaa, hyviä olivat, mutta ei niin laadukkaita, kasvitautia oli, eikä myyjä kehunut, eikä olisi halusta edes myynnyt, mutta kun tahdoin välttämättä ostaa.
Ruotsalainen viljelijä pääsee huomattavasti aiemmin pellolleen, kun parhaimmissakin olosuhteissa suomalainen viljelijä. Uuden perunan hinta laskee tosi nopeasti Ruotsissakin, joten markkinoita haetaan silloin pohjoisemmasta.
Pääset mainiosti itsekin viljelemään uutta perunaa ja samalla nauttimaan niistä mahtavista katteista, mitä kuvittelet viljelijöiden uuden perunan viljelystä saavan. Tämä viljely, jos mikä ei välttämättä tarvitse suuria pinta-aloja, joten peltoa vaan hankkimaan mahdollisimman suotuisilta seuduilta ja peruna-pohataksi!
Minulla itselläni on juuri nyt kokeilussa kuutta eri perunalajiketta, tosin oman perheen käyttöön, Siiklin olemme hylänneet jo aikaa sitten täysin toivottomana viljeltävänä. - Katso tollo karttaa
Jos tiedät mikä kartta on. Sinulle tässä naureskellaan.
- Stadi okei
Katso hönö varpaiden väleihisi ettei tuu lantaa parketille. Jos nyt edes tiedät mikä parketti on. Sinulle tässä naureskellaan.
- tulthin stathin
Ite et ymmärrä perunoista ja parketiista mitää.
- Sori tytöt
En ymmärrä muutenkaan koko perunansyöntiä, itse olen syönyt perunan sijasta täysjyväpastaa ja riisiä. Ja kyllä, pasta on italialaista, eikä mitään suomalaisten peltojen vehnästä tehtyä vetistä lääryä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569