Pikaruoka ja roskat

napsu7

Käytiin kavereiden kanssa mäkkärill safkaamassa. Ostettiin autokaistalta ja mentiin parkkiin syömään. Äijät visko roskat reteesti auton ikkunasta ympäriinsä maahan. Kattelin vähä huuli pyöreenä touhua. Jotkut toiset kaverit taas on tosi tarkkoja että roskat tulee vietyy roskikseen.

Mäkkärillä tai grillillä moni tiputtaa roskat maahan syötyään/syödessään parkissa. Mitä sä itse teet? Tavallaan se on ihan normaali maan tapa. Maksava asiakas on maksanut myös siitä, että parkkis tarpeen mukaan siistitään.

Miten itse toimitte? Pikaruoka nopeesti naamaan, roskat ikkunasta ulos ja menox? Vai onko pakkauspaperien ja pahvimukien viskominen porukalla jopa hupia, kun ollaan vapaalla ja on muutenkin rento fiilis? Vai viettekö tosiaan aina jokaisen pikku roskankin roskapönttöön.

50

3257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Häpeä!

      "Maksava asiakas on maksanut myös siitä, että parkkis tarpeen mukaan siistitään."

      Ei näin. Asiakas on maksanut siitä ,että parkkiksella on roskiksia, joihin ne roskat voi heittää, eivätkä jätemaksut todellakaan ole mitään halpoja. Ja kun mäkkiruoka on sen verran halpaa, ei siihen voi odottaa kuuluvan minkään valtakunnan parkkiksenjynssäystä. Roskia EI KOSKAAN saa heittää maahan, ei voi olla aikuisen ihmise noin vaikeaa käsittää.

      Ja en välttämättä vie jokaista pikkuroskaa just sillä sekunnilla roskapönttöön, mutta autossa pidän roskapussia jonka voin sitten sen täytyttyä pistää kotona pänikkään, meillä myös autokaistaeväiden roskat yleensä päätyvät kotiroskikseen.

    • Essenin

      en ymmärä mikä järki käydä auto kaistalla ja sitä syödä parkkipaikalla

      • Roskat.rokeen

        Siinä voi frendin kanssa kuunnella musaa ja puhua paskaa.

        Yksin syödessäni ajattelen usein kylmistä.


      • rode96
        Roskat.rokeen kirjoitti:

        Siinä voi frendin kanssa kuunnella musaa ja puhua paskaa.

        Yksin syödessäni ajattelen usein kylmistä.

        Tosi on. Ja roskat yleensä lentää pihalle.


    • raipe k

      Vapaalla voi ottaa vähä niinkun rennommin. Eli ei sillä oo hirveesti väliä mihin mäkkärin roskat tippuu. Ei kantsi ottaa turhaa stressiä eikä turhaan nipottaa. Jos huvittaa niin voit ihan hyvin heittää maahan. Sä oot maksava asiakas ja sä oot sillon kunkku.

      • juuuju

        Jess ... näin on :D


    • reiska 123

      Ihan coolii heittää mäkkärin roskat maahan parkissa

      • Sanoo jonne 12v


    • jartsa_

      Iha seletisti tippuu roskat ikkunasta mäkkärin parkkiin. se on pikaruokapaikassa ihan oikee meininki. Kätevää ku ei tarvi kerätä roskii johonki pussiin ja nousta lopuks viemään niitä roskikseen. Varsinkin kun mennään porukalla syömään ei oo autossa oikein tilaakaan ylimääräsille roskapusseille. Tiputellaan roskat maahan sitä myötä kun syödään. Ennen kaikkee kätevää ja rentoo, mutta voihan sen ottaa hupinakin :D

    • tane96

      Kun käydään mäkkäriss porukalla, on ihan rentoo viskoo roskat auton ikkunasta pitkin parkkista. Ite oon vielä 17 v poju, mut kyl ne viksut aikuiset 18 vuotisetkin äijätkin viskoo roskat maahan. Mun faija on sanonut mulle jo varmaan 7 vuotiaasta alkaen, kun on käyty mäkkärin autokaistalta hakemassa safkaa ja syöty parkissa, että heitetään vaan poika roskat maahan, mitä välii, me ollaan maksettu pihan siivous jo mättöjen hinnassa.

      • tare555

        Jeps! Roskien kerääminen pihalta kuuluu tietty hintaan ja palveluun. Tollasissa pikaruokapaikoissa, mäkkäreillä jne kierretään ja siivotaan pihaa joka tapauksessa. Roskat voi viskoo maahan jos huvittaa ja se kuuluu vähän niin kun tuollasten paikkojen tyyliinkin.


    • peke1

      On joskus aikanaan itsekin ollut töissä tuollaisessa paikassa. Näkee miten porukka käyttäytyy. Suuri osa porukasta hakee safkat kotiinsa tai käyttää roskiksia, jos syö pihalla parkissa. Varmaan enemmistö näitä.

      Osalla ei ole sitten mitään väliä. Nuorista ainakin jo koulusta tutut koulukiusaajat ja erilaiset häiriköt sikailee ja sotkee parkissa ihan huvikseen. Joskus tutut hyvät ja fiksuna pitämäni kaveritkin aiheuttaa yllätyksen. Tiputtavat roskat maahan vaikka mä olen juttelemassa niiden kanssa auton vierellä. Kuuluu kai niiden mielestä ruokapaikan rentoon tyyliin.

      Pahimpia eivät kuitenkaan ole nuoret, vaan sellaset vanhempien lihavien äijien 30-40- porukat, joita tulee illan mittaan ja aamuyöstä raflojen mentyä kiinni syömään. Kuskia lukuun ottamatta autoporukka on enemmän tai vähemmän ottaneita. Silloin ei ole mitään väliä. Ruokaa ostetaan yleensä tosi paljon. Asenne on jo tilatessa se että annas tyttö/poika sitä ja tätä. Auto ajetaan luukulta parkkiin keskelle pihaa tai poikittain parkkiruutujen päälle. Syödessä viskotaan joka ikinen roska, pussi, paperi, pahvimuki maahan - ja mahdolliset tyhjentyneet kaljatölkit ja röökiaskit myös. Joskus soitetaan autosteroilla musiikkia täysillä, että kaikki kuulee että ollaan reteesti vapaalla ja viihteellä. Tämmönen käytös osoittaa mun mielestä piittaamattomuutta muista ihmisistä. Lopuks kaasutellaan pois niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Piha jää tosi törkeeseen kuntoon näiden jäljiltä. Muutama näistä porukoista käy vielä säännöllisesti pari kertaa viikossa. Kun auto tulee luukulle, tietää mitä on odotettavissa.

      • raxe

        "Auto ajetaan luukulta parkkiin keskelle pihaa tai poikittain parkkiruutujen päälle. Syödessä viskotaan joka ikinen roska, pussi, paperi, pahvimuki maahan - ja mahdolliset tyhjentyneet kaljatölkit ja röökiaskit myös. Joskus soitetaan autosteroilla musiikkia täysillä, että kaikki kuulee että ollaan reteesti vapaalla ja viihteellä."

        Reteetä ja siistii meininkii. Tuskin malttaa odottaa perjantai-iltaa ;)


      • rötsä_

        Miks pitäs nousta auton penkistä ja viedä roskat johonkin ihme roskikseen


      • rane24
        raxe kirjoitti:

        "Auto ajetaan luukulta parkkiin keskelle pihaa tai poikittain parkkiruutujen päälle. Syödessä viskotaan joka ikinen roska, pussi, paperi, pahvimuki maahan - ja mahdolliset tyhjentyneet kaljatölkit ja röökiaskit myös. Joskus soitetaan autosteroilla musiikkia täysillä, että kaikki kuulee että ollaan reteesti vapaalla ja viihteellä."

        Reteetä ja siistii meininkii. Tuskin malttaa odottaa perjantai-iltaa ;)

        Kunnon reteetä äijämeininkii ... sillee :D


      • mäkäri_
        raxe kirjoitti:

        "Auto ajetaan luukulta parkkiin keskelle pihaa tai poikittain parkkiruutujen päälle. Syödessä viskotaan joka ikinen roska, pussi, paperi, pahvimuki maahan - ja mahdolliset tyhjentyneet kaljatölkit ja röökiaskit myös. Joskus soitetaan autosteroilla musiikkia täysillä, että kaikki kuulee että ollaan reteesti vapaalla ja viihteellä."

        Reteetä ja siistii meininkii. Tuskin malttaa odottaa perjantai-iltaa ;)

        Kun ollaan vapaalla, otetaan rennosti ja annetaan roskien lentää maahan. Mun mielestä ok.


      • Anonyymi
        rane24 kirjoitti:

        Kunnon reteetä äijämeininkii ... sillee :D

        Jees, kunnon junttimeininki :D


    • jykä88888

      Roska-Pate roskaa rillillä :D:D:D:D:D

    • eljefedelbarrio

      No jos siel on roskis eikä se oo liian täynnä niin totta kai roskat roskikseen. Sit jos se on ihan täys tai jostain syystä ei oo roskista näkyvissä niin se on eri juttu. En kyl halua luontoa roskata mut en myöskään autoon roskia vaikka se onkin vanha rellu. Yleensä on ja pitäs olla roskikset pikaruoka paikkojen parkkiksella. Harvoin syön autossa koska paljon käytännöllisempää syödä esim mäkkärissä tai mikä ny onkaan siellä sisällä.

    • Wertuerss

      Tietenkin vien roskiin roskat.

    • rötsä

      Maahan vaan. Kunnon äijämeininkii!

      • reka96

        Kunnon retee äijämeininki kun mennään mättösille :D


    • rilleri

      Kyllä se maksava asiakas on vaan kunkku mäkkärillä ja autorillillä. Jos vie roskat roskikseen, ihan hyvä. Jos viskoo maahan, ihan ok sekin. Mun mielestä on tärkeintä, että asiakas viihtyy ja tulee toistekin. Siitä rilli yrittäjä saa leivän pöytäänsä.

    • Öyenssöyen

      Yleensä viedään kaikki roskiin, mutta jos on ihan pikkuroska, niin ryttään sen ja heitän apparin jalkatilaan. Sitten kiikutan sen roskiin, kun tulee next sopiva change.

    • daadaddaadaadadaa

      Rennompaa viskoo vaa maahan. Ei kantsi ettii roskiksia. Kyl ne on seuraavaks illaks yleensä kerätty pois mitä sä oot maahan heitelly.

    • jusu__

      Heittele vaan ikkunasta pihalle. Pitää sitä olla hupia koko rahan eestä

    • nate11

      Kännissä ainaski viskotaan roskat pitkin rillin pihaa tai mihin sattuu. Ei mitään välii

      • jusa21

        Jesss!


    • Juhhe98

      Jees, maahan lentää mättöroskat Mäkis aina :D

    • Teem98

      Suht. useesti tulee heiteltyy roskat maahan...kuuluu asiaan

    • joke96

      Älä moisella päätäs vaivaa!
      Heitä vaan mäkkärin roskat maahan.

    • janipetteri95

      Viskele vaan maahan pitkin grillin pihaa! Sinne ne mättöroskat kuuluu ja niin ne muutkin tekee.

    • Toki pikaruokaloille tärkeintä on se että asiakkaita ylipäätään tulee. Kuitenkin roskien roskiin vieminen on mielestäni vain osoitus siitä, että on tarpeeksi a) aikuinen b) kohtelias c) järkevä viedäkseen :'D . Ja voin sanoa että nämä niin "coolit" pojat ja tytöt jotka niitä roskia porukalla viskoo, yksin ollessaan vievät usein kiltisti roskiin.

      • V___

        Pieni sakko roskaajille ei olisi pahitteeksi. Kylmis on varmasti samaa mieltä.


    • name_

      maahan vaan ja menox

    • Itse tungen aina roskat oven sivulokeroon.

    • jusa_96

      Viskotaan vaan maahan. Ollaan reteesti juntteja

    • Pienikulli8

      oon tommi ja mulla on pieni kikkeli

    • roskat_roskiin

      "Tavallaan se on ihan normaali maan tapa."

      Roskien maahan viskaaminen ei ole mikään maan tapa.
      Asia taitaa olla niin että tänne on otettu niin paljon porukkaa kehitysmaista missä millään ei ole mitään väliä, jossain Afrikassa roskien viskaaminen maahan on maan tapa.
      Sitten nämä kehitysmaalaiset tartuttavat huonoja tapoja kantaväestöllekin.

      https://goo.gl/KzJCty

    • ihasamajoo

      Kaikki lentää aina ikkunasta pihalle.. kaikki frendit tekee samaa! Mitä välii!

      • jooihansamajoo

        Vois ottaa rennosti ja viskata viikon roskat sun pihalles. Mitä välii :D


    • tane96

      Toi vaikuttaa ihan kätevältä: viskoo mäkkärillä tai autogrillillä roskat ikkunasta maahan sitä mukaa kun syö.

      Usein aika hankalaa kerätä niitä johonkin pussiin ja samalla estää roskien tippuminen maahan tai auton lattialle. Olen aina yrittänyt kerätä roskat kasaan, mutta hankalaa on ollut. Lopuksi joutuu vielä nousemaan autosta ja etsimään roska-astiaa. Sitten pitää yrittää tunkee omat roskat muutenkin täyteen roskikseen, etteivät tipu sieltä ulos maahan.

      Olen kyllä nähnyt mäkkärin ja grillien parkkipaikoilla roskia, mutta olen luullut, että ne on joltakin vahingossa tipahtaneita. Tipahtamista ei vaan ole henkilö itse huomannut eikä poiminut ylös ja vienyt roskikseen.

      Taitaa siis olla yleinen tapa viskoo roskat maahan. Tämä kyllä on helpotus. Hyvä juttu! Pitäisi ehkä ottaa käyttöön.

      • se_on_hane_vaa

        Vahingossahan ne mättöroskat aina kaikilta tietty tippuu maahan. Heh, heh.
        Jos tippuu auton ikkunasta ihan auton viereen, ei edes huomaa mihin se roska on tippunnu.


    • rentoa_touhua_jep

      Roskien heittäminen maahan nyt yleensäkin on aika säälittävää touhua. Useastihan kännissä porukka heittelee shaibat pihalle kun kuski on käynyt autokaistan kautta. Selvänä se meneekin sitten jo idiotismin piikkiin. Pitäisi nyt edes sen verran arvostaa omaa kotikaupunkiaan sekä toisia ihmisiä, että ymmärtää edes sen faktan, ettei julkiset paikat ole mitää yhtä isoa kaatopaikkaa. Kiinteistönhoidon pitäisi lopettaa viikoksi siivoaminen, niin jengi huomaisi, että sikakin elää siistimmin.
      Toki, jatkakaa roskaamista, jos haluatte maksaa paskojenne keräämisestä veroina. Toinen vaihtoehto on käydä vähän enemmän salilla, jotta jaksaa kantaa sen roskan sille kuuluvaan paikkaan, ja nostaa vähän sitä lippiksen lippaa niin saattaisi jopa löytää sellaisen harvinaisuuden. :D

    • nassuman

      Ei kannata katella huuli pyöreenä, kun kaverit viskoo mäkkärin roskat ikkunasta pihalle. Se on ihan normi tapa ja monet heittää roskat auton ikkunasta. Retee tyyli juntti äijille.

    • MirandaUusi

      Mun mielestä ihan perus ihmisen käytökseen, tulee korjata sotkunsa.

    • jyri00

      Kantsii vaan viskoo ikkunasta pihalle. Ihan ok homma.

    • isomiees

      joka kerta kun oon nähny ett joku URPO viskaa sivuikkunasta roskat maahan, niin oon menny kerää ne ja heittäny takasi ikkunasta auton sisälle ! kertaakaan ei oo tapahtunu muutaku jotain pelkkää vinkumista siellä auton sisällä vaikka auto olisi täynnä niitä pentuja....

      toivottavasti osutte mun kohdalle !

    • Anonyymi

      Jotkut tosiaan viskoo mäkkärin roskat autosta pihalle. Aika junttiäijien touhua. Mutta so what! Mitä välii.

    • Anonyymi

      Safkat on ostettu autokaistalta mäkkärilitä tai grilliltä. Samalla on maksettu jätehuollosta ja pihan siivouksesta, kun on ostettu ylihintaset safkat. Roskat voi viskoo maahan sitä myötä, kun safkaa auton ikkunasta parkissa. Saletisti ihan oikee ja rento ja retee tapa!

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2651
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1104
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1064
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe