Yksityisen perhepäivähoidon perustaminen

Pphoitajaksi?

Koitin etsiä, mutten löytänyt kysymyksiini vastauksia. Yrittäjyyshommat on tiedossa jo ennestään, eli älkää ohjailko yritysasiamiehelle tai työkkäriin...

Mitä vaaditaan hoitajalta noin niinkuin "papereissa"?
Onko ammatti pakollinen, vai riittääkö käytännön kokemus?
4 lasta/hoitaja (onko hoitolapsien iällä merkitystä?) on maximi mukaanlukien omat?
Millainen ympäristön/kodin pitää olla?
Kehen ottaa yhteyttä?
Veisitkö mieluummin yksityiselle vai kunnan päiväkotiin?
Millaiset työpäivät noin suurinpiirtein on?
Onko jotain ohjesivuja hoitajille, mistä voisi ottaa ideoita esim. leikkeihin yms.?
Muuta huomioitavaa?

Kiitokset vastauksista!

4

1444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katso tuolta

hoitopaikka.net

• kunallinen pph

Heippa.

Ota yhteys oman kunnan päivähoitotoimistoon.

Lain mukaan olet velvollinen tekemään kunalle ilmoituksen.
      Laki määrää tekemään tämän ilmoituksen ja samalla saat
      kelaan memevän paperin.

Ota yhteys yksityiset perhepäivähoitjiin.Heillä on oma yhditys. Sieltä saat tietoa, hoitosopimuksia ja kaikenlaista muutakin apua.

• edaneres

Heipsan.
      - "Papereissa" vaaditaan rikosrekisteriote ja kokemus ei nykyaikana riitä
      - Lapsilukumäärä on 4 kokopäivästä ja yksi eskarilainen tai ekaluokkalainen osapäivähoidossa. Omat alle kouluikäset lasketaan mukaan ryhmään ja kaikilla paikkakunnilla ei oman lapsen hoidosta saa korvausta, saadusta korvauksesta menee verot lisäprosentin mukaan
      - Oman paikkakuntasi viranomainen tulee tarkistamaan tilasi missä aiot työskennellä , muutenkaan et voi alkaa tekemään töitä ennnekuin viranomainen on hyväksynyt sinut perhepäivähoitajaksi.
      - Ota yhteyttä oman alueesi perhepäivätoimistoon
      - Yksityisenä olet yrittäjä joten päätät työpäiväsi itse. Jos alueelle on" kova kilpailu lapsista" eli paljon vapaita hoitopaikkoja voit joutua "palkkasi" eteen tekemän jopa yli 10 tunnin työpäiviä
      - Vaadittavassa koulutuksessa sinulle tullaan opettamaan lapsen eri orientaatiot joiden mukaan sinun tulee itse kehitellä kasvua ja kehitystä tukeva "ideointi", jotka ovat täysin riippuvaisia hoidossasi olevien lasten iästä, kehityksen vaiheesta sekä kehityksen tuen tarpeista.
      - Muuta huomioitavaa että työ vaatii huomattavia sosiaalisia taitoja sillä se on myös vanhempien ohjaamista , kasvattamista ja toisinaan jopa mielenterveydenhoitamista. Lasten kanssa työskentely on palkitsevaa mutta yksinäistä joten huolehdi terveydestäsi ja vapaa-ajastasi että jaksat tulevassa työssäsi.

• Lappityttö66

Hei, aion hoitaa lastani kotona vielä ainakin vuoden ja lisäksi 2 eri perhettä haluaisivat antaa (alle 3 vuotiaan) lapsensa hoidettavaksi minulle. Mutta en halua mitään omaa toiminimeä yms paperiasioiden takia perustaa, kun kyse ei ole kuin vain muutamasta vuodesta. Siispä kysymykseni on
      - voivatko vanhemmat, jotka tuovat lapsensa luokseni hoitoon, ohjata saamansa kotihoidontuen minulle (kaikilla alle 3 vuotias lapsi)? Koska senhän saa jos lasta ei laita kunnalliseen hoitoon.
      Tämän lisäksi vanhemmat olisivat valmiita maksamaan 390€ hoitomaksua (eli tuon kotihoidontuen antaisivat minulle ja vielä tuo 390€/ per perhe minulle)
      Kysymys onkin, onko tuo ihan "laillista"? Eli tuosta 390 x 2 maksaisin tietenkin verot? Mutta onko tuo kotihoidontuen ohjaaminen minun tililleni ihan laillista? Eikö se ole, jos sen voi ihan myös antaa vaikka isovanhemmille jotka hoitaisi lasta kotona? tiedän ettei välttämättä ole kannattavaa rahallisesti, mutta koska kyse on vain vuodesta niin sillä ei ole väliä, koska hoitaisin lasta kuitenkin kotona

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 532
      8467
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3642
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1985
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      157
      1133
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      786
    6. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      712
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      67
      682
    8. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      28
      663
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      627
    10. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      37
      619
    Aihe