Airsoft Palstan taso.....

Tuntuu että tän keskustelualueen taso on laskenu huomattavasti... Alkaa pikkuhilaa leikkaa kiinni tän palstan jutut.... Kuten aikasemmin kesällä tua Spol jo mainitsi tästä asiasta niin.... Käyttäkää pennut sitä googlea tiedon hakemiseen.... Älkääkä tehkö miljoonaa topikkia tai niin idioottimaisia kysymyksyä..... Esim: "Mitä lippaita CYMA CM028?" Luulisin ainakin näin että Ak käyttää AK tarkoitettuja lippaita ja M4/M16 niille tarkoitettuja lippaita.... ÄLKÄÄKÄ TEHKÖ MILJOONAA KESKUSTELUA JOSTAIN MP7 tai MUISTA ASEISTA/VARUSTUKSISTA!!!!!!!!!!!!!!!!!

Enkä myöskään yhtään ihmettele että airsofti ei saa suomessa kovinkaan hyvää julkisuutta/kuvaa harrastuksena kun nua 12v ipanat leikkivät kaupunkialueella "airsoftia" ja sitten on uutisissa hirveät otsikot "Kaksi pikkupoikaa leikki muovikuula-aseilla ja hirveä poliisi operaatio" Järkikäteen pennut jos ette tiedä noista airsoft-aseista mitään niin jättäkää ne sinne kauppaan ja tutustukaa ensiksi aiheeseen ja siihen että missä saa airsoftata yms.
Omastamielestä pitäisi tehdä jonkunnäköinen kysely ennenkuin saa airsoft aseen hankkia ihan airsoftin ja lain perus asioista esim: "Missä saa softata" "Mitkä lippaat sopivat aseeseen" ja muita tuollaisia suhteellisen helppoja kysymyksiä niin ei kaikennäköset ipanat saisi noita aseita ja leikkisi niillä pihapiirissään.... Tai sitten yksinkertaisesti airsoft K-15 tai K-16.....

Sitten tästä aseen myynnistä/ostamisesta parisanaa....
Jos haluatte myydä tai ostaa niitä käytettyjä aseita niin silloin naputtelette sinne googleenne: http://juoksuhauta.net/ tai http://www.softaaja.fi/foorumi/ .
ja tualta softaaja.fi saa varmaan apua paljon.


Muutama liike mistä voi hankkia/tilata aseensa.

http://www.proairsoft.com/

http://www.milgear.fi/fi/

http://www.pcb-airsoft.com/

http://www.tradesoft.fi/

http://www.kuulapurkki.fi/

http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/Home

http://www.taiwangun.com/

Kaikkia mahdollisia liikkeitä en jaksa luetella että jää teillekki pennut jotain tekemistä.

Keskusteluihin vastaaminen:
Välillä tuntuu että nää nappulat vastaa kaikkeen ihan ärsyyttääkseen tai sitten vaan luulee tietävänsä jostain jotain. Jos teillä ei ole mitään asiallista kommentoitavaa noihin niin jättäkää jo väliin.....
Älkääkä kaivako kaikkia turhimpia juttuja sieltä tähän pää sivulle.... Niinkuin tua n.5v vanha "Taktiikat" Topikki.... Näyttää vähän siltä että te pennut ette tiedä mitään taktiikoista joten jättäkää mielummin vastaamatta kun esitätte tietävänne... Taktiikoista opitte vasta intissä aikasintaan ja niiden kunnolisen merkityksen.... Koittakaa pitää se kskustelun taso asiallisena.. Toki parikertaa menny @finsoftin kanssa nua jutut offtopikiks mutta ei voi mitään.

Jos aijotte sitä ensinmäistä pikku kularia hankkia itsellenne niin lukekaa arvosteluja aseista ja niitten valmistajista. Kaikkein tärkeintä on se turvallisuus eli suojalaseihin/suojamaskiin kannattaa aina panostaa kunnolla.

Sitten on myös näitä "Mitkä kuulat ovat parhaita" Loppuviimeks kaikkien valmistajien kuulat tulee piipusta ulos ampumalla.... Aina syytetään kuulia tarkkuudesta... Epäilen että kaikilla kuulilla osuu kun osaa vain hoppia ja tähtäintä säätää oikein... Armeijassa opetettiin sillain tua tähätimen säätö ja muu että jos sai kolmion ammuttua mahdollisimman keskelle ja mahdollisimman pienin niin silloin on tähtäin oikein säädetty... Moni varmaankin luulee että tarkoitus on se että kaikki bb osuvat samaan kohtaan taulussa.... Itse käytän nykyään G&G ja Elite Force:n kuulia.

Koittakaa naperot käyttäytyä tääläkin asiallisesti....

Jos tulee jotain lisättävää niin lisäilkää toki. Kirjotusvirheita saattaa olla.

16

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomi24:ssa ei ole edelleenkään offtopikkia... Monesti on yritetty parantaa tän paikan keskustelun laatua mutta koska täällä ei ole moderaattoreita eikä ohjeita voi kiinnittää tohon alkuun on tason paraneminen yleensä vain hetkellistä.

    • thecymanator1

      Annoit soviet.sniper vaikutuksen että olet aikuinen.... pikkusen säälittävää että aikuinen mies leikkii lelu-pyssyillä. Airsoft on suunnattu 13-17v ihmisille. Eiks sulla oo muuta tekemistä? Ja muuten, mä tein ton "Mitä lippaita CYMA CM028?" En kysyny että "ÖRPS SPURDe SPÄRDÖ MENEEKS AAA KOO HON M4 LIPPAAT?ES" Kysyin, mitä lippaita kannattaisi käyttää. Ja älä rupea valittaan että "käytä googlea" koska käytin, kysyin vaan mitä kannattaisi käyttää, kosma en juurikaan tiennyt mikä lipas kannattaisi ottaa.

      • thecymanator1
        "Juu hei, noita lippaita CYMA CM 028:siin. Mielellään midcap 70-200 tai lowcap (vähemmän kuulia kuin midcapissa) Täl hetkel on 600 HiCap lipas ja oon saanu tarpeeks siitä rullauksesta. Niin midcappei tai lowcappei, ja proairsoftista kiitos, tai muovisotilaasta, koska en viittis ruveta tilaan :/ Mutta juu, ja budjetti olis vielä siinä 0-40e tienoilla."
        @airsoftkettu kommentoi tota hyvin: "sinua on varmaan sen verran siunattu älyn lahjoilla että osaat varmaan itsekkin katsoa noista kaupoista ne lippaat.... tää on niin hauskaa, ihmiset ketkä kehuu aseen maasta taivaaseen.... seuraavaksi ne kyselee neuvoja perus asioissa...."

        Tuosta viestistä saa sellaisen käsityksen ettet tiedä mikä lipas sopii kyseiseen aseeseen.

        Tietääkseni Airoftiin ei ole määrätty minkäänlaista yläikärajaa. Olet edelleenkin tietämätön jos väität että airsoft on 13-17v. Perusteles se että miksi alle 18v ei saa hankkia sinun "lelu-pyssykkääs" mistään liikkeestä, jos airsoft on muka 13-17v suunnattu. xD Sitten vielä kerroppas se miksi ulkomaillakin 20-50v harrastavat airsoftia? En jaksa tietämättömän naperon kanssa ruveta näistä kinaamaan sen enempää. Mutta hyvä että joku tykkää välillä kunnon vitsejä murjasta :)


      • JIHAD!

        "Airsoft on suunnattu 13-17v ihmisille."

        :D Toi nyt oli jo aika...ööh...no en nyt keksi mitä, mutta kuitenkin. Airsoft on joissain maissa kokonaan K18, esim. Ruotsissa ja jos et ole sattunut huomaamaan, niin täällä Suomessakin tarvitsee sen 18-vuotiaan luvan aseen ostoon. Airsoftista on tullut naperoiden pyssyleikki nimenomaan siksi, koska mitään virallista ikärajaa ei Suomessa ole.


    • thecymanator1

      Ja lisään vielä, että airsoftia ei kyllä pitäis kieltää alle 15 tai 16 vuotiailta. Jos tääl on pari(kymmentä) idioottia kyselemässä/trollaamassa, ei se tarkoita että KAIKKI 12-13 v eivät osaa pelata. Olen itse 13 vuotias, ja myönnän, että olen mahdollisesti kysynyt typeriä kysymyksiä ja pyydän anteeksi niistä. Mutta kuitenki, jos joku on tyhmä 10-14v on tyhmä, älä syytä kaikkia 10-14 vuotiaita. Olen vaan ollut tietämätön airsoftista, siksi kysyn mahdollisesti tyhmiä kysymyksiä.

      • kettunapaikal

        missähän tuo ikäsuuntaus airsoftiin lukee?? todellisuushan on ettei airsoftilla ole kohde ryhmää se on iätön laji... jonka valiettavasti suomessa pikkunassikat pilaa...


      • vz.95
        kettunapaikal kirjoitti:

        missähän tuo ikäsuuntaus airsoftiin lukee?? todellisuushan on ettei airsoftilla ole kohde ryhmää se on iätön laji... jonka valiettavasti suomessa pikkunassikat pilaa...

        Pitäs se ihmisten välillä muistaa, että naskit on lajin tulevaisuus ja ei niitä pidä haukkua maanrakoon. Lajin tarkoitushan on hauskan pitäminen ja metsässä liikkuminen höystettynä joillakin lisäelementeillä, joten että kaikilla olisi mukavaa on myös kanssapelaajienkin käyttäydyttävä jossain määrin hyvin.
        @soviet.sniper Totta, itsekin olen seurannut tätä palstaa jo useamman vuoden, mutta en kylläkään kovin aktiivisesti ja minusta palstan taso on laskenut kuin lehmän häntä.
        Sitten vielä kaikille, että te ITSE voitte vaikuttaa keskustelun tasoon paremmin kuin mukaan muu.

        Ugh, olen puhunut.


      • JIHAD!

        Ikärajojen idea on siinä, että jos suurin osa ei osaa toimia oikein, niin sitten kielletään kokonaan. Varmasti joku 13 vuotias, joka osaisi vaikka ajaa mopoa turvallisesti, mutta silti sen kortin saa vasta, kun on 15.

        Itse henkilökohtaisesti kannatan airsoftiin ikärajaksi K15, niin että alle 15-vuotiaalle ei asetta saa antaa ollenkaan.


    • nonoojooo :D

      Itse en ole softannut n. 4 vuoteen koska opiskelun/armeijan takia n. 10 aktiivisen pelaajan porukka hajosi. Mutta kyllä softaus sopii kaikenikäisille pelaajille, vaikkei nyt iha nuorimmille nappuloille :) ehkä näille joihin ei oikein nappaa tää softauksen aate, että larpattais hieman sotaa sen mukaisessa varustuksessa sopisi paremmin paintball harrastus (tällä tarkoitan näitä naskeja jotka pelaa adidaksen verkkapuku päällä).

      Itse alotin softaamisen joskus 12 vuotiaana, silloin muutamien poikien kans ammuttii vemppa pisloilla. Sitten jotku sai hankittua vemppu rynkyt, sillo siirryttii vähä kaemmas metsään pelaileen. Joskus 14-vuotiaana vemppu pistoolin kanssa liityin paikkakunnan ainoaan softaustiimiin ja olin varmaan 15 kun ostin sähkörynkyn. Sen jälkeen tuli pyörittyä muillaki paikkakunnilla pelaamas. Viimeksi sitten tuli pelattua 18 vuotiaana.

    • Its me Mario

      Junnut on junnui

      • Viisas ihminen

        Mun 6v serkku sai airsoft aseen ja ampu sillä minua kaulaan niin kannattaa vähän miettiä mille nasaikalle antaa aseen ase on aina ase ja vaarallinen!


    • AloittelevaKiväristi

      12 vuotiaat nappulat kysyy tyhmiä kysymyksiä sitä sun tätä, jos kaikki noudattaisi tätä sääntöä ja Googlaisi aseen palstoja niin niitä palstoja ei enää olisi mistö etsiä? Tarkottaako toi 12 jotain sellasta ettö alle 12v ei osaa kirjottaa. Hei, kyllä ne kirjottaa varmaan voi mutta se kyllä pännii että ne ei vastaa. Ainakaan asiallisesti. Alotteliat neuvoksi, Googlatkaa ensin. Käyttäkää 4-10 minuuttia aikaa etsimiseen lukekaa mitä tarvitsette vanhoilta palstoilta mutta jos ei googlauksella löydy niin sitten voi kysyä. Joko täältä tai tuota Softaaja.fi. Ja jos kytte sivulla kerran vuodessa älkää kysykö kysymystä jollette lue vastauksia. Ja jos vastaatte niin neuvoksi että älkää vastatko mitään: "Kantsii varppii tungee kikkeli tai sun äitin pimppi sinne ja laittaa se kiltttämmääää koko pasga." Ei, ei ollut hauskaa.

      Kyllä, olen 12 vuotias.

      • Ainoa tapa pitää tämä järjestyksessä olis pistää tänne moderaattoreita ja selkeät aihejaot.


      • finsoft kirjoitti:

        Ainoa tapa pitää tämä järjestyksessä olis pistää tänne moderaattoreita ja selkeät aihejaot.

        Mää ny laitoin huvikseni eillen hakemuksen luotsiksi että saisi edes tämän palstan pidettyä aisoissa.... Kattoo ny miten käy.


      • airsoftfin
        soviet.sniper kirjoitti:

        Mää ny laitoin huvikseni eillen hakemuksen luotsiksi että saisi edes tämän palstan pidettyä aisoissa.... Kattoo ny miten käy.

        No olis ainaki parempi,jos olis moderaattori,joka lukitsis threadin jos asia menis paskaks,sillä oon ainaki löytäny n.50 palstaa missä joku kysyy.Kumman otan ja sitten,kun toiset vastaa ei näy tyyppiä enää missää.Se tässä vähä mättää.


    • Airosoft

      Airsoft=Urheilun kannalta =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      400
      1607
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1308
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1208
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      836
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      834
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      830
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      183
      746
    Aihe