Ajatko naisten vai miesten pyörällä?
Siis kumpi runko sinulla on?
Tuli tällainen ajatus mieleeni.
Katselin vain kun naapurin (hetero) himourheilijanainen oli ostanut miesten maastopyörän....
Naisten vai Miesten pyörä?
35
6037
Vastaukset
- emp
mut se onkin perintönä tullu
- Battery016
naisten! enhän minä nyt sentään mies ole!
- kenai
..mutta silti ajan miesten pyörällä...hui kamalaa!!!
- Lumikki
kenai kirjoitti:
..mutta silti ajan miesten pyörällä...hui kamalaa!!!
miesten pyörä jo vuodesta....1993. Ei sporttileidi aja naisten pyörällä.
- Battery016
Lumikki kirjoitti:
miesten pyörä jo vuodesta....1993. Ei sporttileidi aja naisten pyörällä.
ja mikäköhän miesten pyörässä on parempaa kuin naisten? samat osat niissä on, runko vain erilainen. itse koen naisten rungon paremman näköiseksi ja käytännöllisemmäksi.
- Lumikki
Battery016 kirjoitti:
ja mikäköhän miesten pyörässä on parempaa kuin naisten? samat osat niissä on, runko vain erilainen. itse koen naisten rungon paremman näköiseksi ja käytännöllisemmäksi.
koen miesten pyörän rungon paremman näköiseksi ja käytännöllisemmäksi. Ajoasento on parempi.
- kenai
Battery016 kirjoitti:
..se on lähinnä vain makuasia. Minua vain miellyttää runko joka on kaupallisesti suunnattu miehille.
Sellainen runko miellyttää minun silmääni. - Laika
kenai kirjoitti:
..se on lähinnä vain makuasia. Minua vain miellyttää runko joka on kaupallisesti suunnattu miehille.
Sellainen runko miellyttää minun silmääni.Minulle fillarin laatu ei ole niinkään estetiikkaa vaan ajan miesten pyörällä siksi, että sen mitat ovat minulle sopivat. Olen siis pitkä ja pitkäraajainen nainen. Naisten malleissa polvet hipovat tankoa. :)!
- Typy
Ajan molempia, tällä hetkellä käytännönkin syistä kun omaa ei ole (varastettiin).
Tykkään molemmista, mutta se riippuu ihan millaiselle ajelulle on menossa..
Kauppaan on kiva joskus kesällä ajaa oikein vanhalla naistenpyörällä. Sillä on niin mukava istua ja nauttia rauhallisesta ajelusta.
Jos lähden pidemmälle, Valitsen sitten maastopyörän. Edellinen kultani oli naisten mallia, mutta miesten mallin hankin kun se on parempi ajaa. - Kirsikka
Ostin keväällä itselleni uuden, hienon fillarin, josta sain hyvän tarjouksen. Miesten malli. Olen aikaisemmin ajanut vuosia miesten maastopyörällä ja mutta myös naisten mallinen peruspyörä seisoo tuossa pihalla. Minulle on tärkeämpi "TUNTUMA" kuin se, onko pyörä naisten vai miesten mallinen.
Sellainen hassu juttu kyllä täytyy kertoa, että naisten pyörällä ajaessani nostan aloittaessani ja pysähtyessäni jalan takapyörän ja -satulan yli ihan kuin minulla olisi "runkopyörä". Mahtaa olla koomisen näköistä. Joskus olen myös ollut vähällä satuttaa itseni kun takapakkarilla on ollut "mummokori" ja farkun lahje on takertunut siihen.
Aika moni tuntemani sporttinen (takuuvarma hetero) nainen ajaa mieten pyörällä, myös muutama yli 50-vuotias. - Zorro
No just joo. Eihän sukupuolella tai suuntautumisella sinällään ole tämänkään asian kanssa tekemistä.
En ole mies. En halua olla mies. En aja miesten pyörällä. En ymmärrä yhtään miksi mieskään ajaa miesten pyörällä, koska se tanko on vain hankala siinä. Eli vain naistenpyörän näköinen pyörä joutaisi olla olemassa mun mielestä. Että silleen.- tosikko
Viestistäsi selviää harvinaisen hyvin ettet sitten paljoa ole pyörällä ajanut.
Saman logiikan mukaan voitas edelleen ajella vaan höyryvetureilla.
Käytätkö kuitenkin housuja vai joutasko sun mielestä olla olemassa vaan hameita? - IndigoBlue
Itse asiassa sisareni ajelee miesten maarturilla.
Kuulemma ihan siksi, että runko on paljon vankemman tuntuinen ja kestävämpi.
Ajelisin varmaan minäkin, koska yksi fillareistani katkesi rungostaan liiallisen kulumisen seurauksena. (50 km päivässä melkein vuoden ympäri ja vuosikausia:-).
Nyt on sitten heikompitekoinen pyörä, enemmän ikää ja laiskuutta ja erikseen oikea matkapyörä ja pikkumatkapyörä....
- lesbotyttö
Jos hankkii sellaisen maastopyörän jolla oikeasti voi ajaa MAASTOSSA niin ne ovat kaikki ns. miesten rungolla.
Näistä rungoista on sitten joillakin valmistajilla naisten runkoversioita jotka eroavat miesten rungosta vain satulan ja ohjainkannattimen välisessä etäisyydessä.
Naisten runko on siis lyhyempi.- Kirsikka
Sinäpä sen sanoit.
Eli tärkeintä on valita pyörä käyttötarkoituksen mukaan. Ja onhan se oma mieltymyskin tärkeä.
Silloin, kun nainen ostaa miesten pyörän, kannattaa olla tarkkana rungon korkeuden ja satulan ja ohjainkannattimen etäisyyden suhteen. Joissakin pyörämerkeissä esim. ns. hybridin ja maastopyörän mitat poikkeavat toisistaan vaikka kyseessä on miesten pyörä. Uusi pyöräni on hybridi, jossa on 18-tuumainen runko (eli siis k.o. merkin pienin rungon korkeus) ja jossa ohjaustangon ja satulan väliä pystyy säätämään kahdellakin eri tavalla. Tämä pyörä sopii minulle ja tarvittaessa voin säätää ajoasentoa jos rämä selkä alkaa oireilla... Ostin tämän pyörän "loppuiäksi" ja vielä perinnöksikin! - Battery016
Kirsikka kirjoitti:
Sinäpä sen sanoit.
Eli tärkeintä on valita pyörä käyttötarkoituksen mukaan. Ja onhan se oma mieltymyskin tärkeä.
Silloin, kun nainen ostaa miesten pyörän, kannattaa olla tarkkana rungon korkeuden ja satulan ja ohjainkannattimen etäisyyden suhteen. Joissakin pyörämerkeissä esim. ns. hybridin ja maastopyörän mitat poikkeavat toisistaan vaikka kyseessä on miesten pyörä. Uusi pyöräni on hybridi, jossa on 18-tuumainen runko (eli siis k.o. merkin pienin rungon korkeus) ja jossa ohjaustangon ja satulan väliä pystyy säätämään kahdellakin eri tavalla. Tämä pyörä sopii minulle ja tarvittaessa voin säätää ajoasentoa jos rämä selkä alkaa oireilla... Ostin tämän pyörän "loppuiäksi" ja vielä perinnöksikin!minun pyörälläni voi maastossakin ajella, vaikka onkin naisten runko.
- lesbotyttö
Battery016 kirjoitti:
minun pyörälläni voi maastossakin ajella, vaikka onkin naisten runko.
tässä nyt tarkoitin ihan jotain muuta kuin pientä piipertelyä hyväpohjaisella soratiellä.
Sellaista ajamista ja droppailua jossa on ns. munaa! - Battery016
lesbotyttö kirjoitti:
tässä nyt tarkoitin ihan jotain muuta kuin pientä piipertelyä hyväpohjaisella soratiellä.
Sellaista ajamista ja droppailua jossa on ns. munaa!minähän en munaa tarvitse, koska olen nainen ja lesbo. ;) silti: kyllä minun pyörälläni voi ajaa maastossakin, enkä tarkoita mitään soratietä.
- kenai
Battery016 kirjoitti:
minähän en munaa tarvitse, koska olen nainen ja lesbo. ;) silti: kyllä minun pyörälläni voi ajaa maastossakin, enkä tarkoita mitään soratietä.
voihan vaikka jopollaki vetää metikossa jos niikseen mennään...!=)
- lesbotyttö
Battery016 kirjoitti:
minähän en munaa tarvitse, koska olen nainen ja lesbo. ;) silti: kyllä minun pyörälläni voi ajaa maastossakin, enkä tarkoita mitään soratietä.
juu, piipertää munattomasti :)
- paukku_jo
..olenki, niin ajelen miesten pyörällä. Naisten pyörää ei ole ollu sitten ala-asteen jälkeen. :)
- IndigoBlue
Toinen fillari on nuorisomalli ja toinen naisten pienirunkoisin malli. Ei jalat yletä polkimille muissa malleissa vaikka satula olisi alimmassa asennossa.
Oli työn ja tuskan takana löytää edes yksi 'aikuisten' pyörä, jota yletyin ajamaan:-)
Ja kun vaatimuksiin kuuluu ehdottomasti sekä jalka-että käsijarrut.... - Cooler
Ei kiitos pyörälle, sillä olen ajatunut yhden kolarin ja siinä menetin innostukseni pyöräilyyn kaupungissa =(
- IndigoBlue
Minä se ajelen hitaasti kuin etana nykyään. Saan kolminkertaisen ajan uppoamaan entisiin vauhteihin liittyen.
Onnettomuuksilta en ole voinut välttyä nuorena rämäpäänä:
Olen törmännyt auton kylkeen talvella
Toiseen pyöräilijään kaksi kertaa
Fillari on hajonnut keskelle Manskua....
Saldona pari aivotärähdystä, katkenneita nivelsiteitä ja akillesjänne ja muutamia ruhjeita. Mutta: ostin heti kypärän, kun sellaiset tulivat Suomeen myyntiin, joten siksi ei ole pahemmin käynyt. AINA kypärä päässä.
Helsingin keskustaan en enää suostu ajamaan.
- Tku-L
ajelen poikien(26") täysjousitetulla maastopyörällä, koska runko on hienompi, tuntuu paremmalta ajaa ja mielestäni naisten pyörät näyttävät rumilta ja joskus jopa vanhanaikaisilta.;)
- laalaa
onkohan mun jopo unisex?
miks niitä edes on nais- ja miespyöriä? onko se niin että sit muinoin on ajateltu, et naisten pyörä voi olla vähän heikompi ja kevyempirakenteinen, ku eihän ne naiset mitään vaativissa olosuhteissa polje? höhh!- se on
sitä että sä voit tulla tangolle istumaan kun tullaan kesällä baarista kotiin olemaan herkkiä =)
- Klaudia
Minun polkupyöräni on vaaleanpunainen.
- tiitäinen
Runkomalleihin liitteyen voidaan ainakin yhtä asiaa pitää faktana: kolmion muotoinen eli ns. miesten pyörä on kestävämpi kuin 'naisten' mallinen runko. Tämä on ihan fysiikan lakien mukaan laskettavissa oleva ominaisuus. (Mikäli joku sen tahtoo ja osaa kumota, olisin kovasti kiinnostunut :)
Mutta mitä tekemistä on sukupuolella ja runkomallilla -sitä en ymmärrä.
Ainoastaan (pääosin) maastoajoon tarkoitettuja pyöriä ei juurikaan näe naisten rungolla, juuri kestävyydestä johtuen. Kaikenlaiset katumaasturit ja muut sekä metsään että kadulle soveltuvat pyörät tekevät tässä jo sitten poikkeuksen. Luulen tämän johtuvan siitä, että niitä 'todellisia' maastopyörän tarvitsijoita ei kuitenkaan kovin paljoa ole, mutta on viileetä, jos on semmoinen pyörä, jossa on nimellisesti vaikkapa 24 vaihdetta. Ja kuitenkin siinä ajossa, missä niitä käytetään tavallinen naisten runkomalli kestää ihan varmasti ihan yhtä kauan kuin muutkin kyseisen pyörän komponentit. Harvempihan sitä rungon romuksi ajaa. Ja ne ketkä ovat rungon romuksi ajaneet ovat varmaan jo sitä ennen ajaneet romuksi kaikki muut pyörän osat.
Nykymarkkinoilla on niin paljon erilaisia pyöriä, että varmasti jokainen haluava löytää itselleen sopivan. Ja sehän se kaikkein tärkeintä on. On järjetöntä upottaa vaikkapa 2000€ pyörään, jolla ajaa kauppaan kaksi kertaa viikossa á 3km. Tai ostaa väärän kokoinen pyörä vain siksi, että se sattuu olla makeemman värinen. Ja muistakaa siskot ja veikot hyvät, että pyöriäkin voi ja kannattaa koeajaa.
Antoisia pyöräilyhetkiä kaikille.- ja sukupuoli
Aikoinaan, kun naiset viilettivät lähes poikkeuksetta puuhassa kuin puuhassa hame päällä, niin piti naisille tehdä sellainen fillari, jonka satulaan voi pitkä hamonen päälläkin helposti istahtaa. Siitä siis ne naisten ja miesten erilaiset runkomallit.
Totta puhut, kolmio (miesten) runkomalli on tietty kestävämpi. Joskus aiemmin, en tiedä miten on nykyään asian laita, miesten/poikien pyörissä oli yleensä parempi varustus tai ainakin enemmän vaihteita, kuin naisten/tyttöjen polkupyörissä, niin että jo siinä voisi olla syy ostaa ns. miesten polkupyörä.
Mulla on kaksi vanhaa ilmaiseksi sukulaisilta saatua vaihteetonta naisten polkupyörää, joilla tulee aika harvon ajettua. Lähikauppaan kävelen ja työmatkat tai pidemmälle suuntautuneet asioinnit hoidan autolla/moottoripyörällä... - tiitiäinen
ja sukupuoli kirjoitti:
Aikoinaan, kun naiset viilettivät lähes poikkeuksetta puuhassa kuin puuhassa hame päällä, niin piti naisille tehdä sellainen fillari, jonka satulaan voi pitkä hamonen päälläkin helposti istahtaa. Siitä siis ne naisten ja miesten erilaiset runkomallit.
Totta puhut, kolmio (miesten) runkomalli on tietty kestävämpi. Joskus aiemmin, en tiedä miten on nykyään asian laita, miesten/poikien pyörissä oli yleensä parempi varustus tai ainakin enemmän vaihteita, kuin naisten/tyttöjen polkupyörissä, niin että jo siinä voisi olla syy ostaa ns. miesten polkupyörä.
Mulla on kaksi vanhaa ilmaiseksi sukulaisilta saatua vaihteetonta naisten polkupyörää, joilla tulee aika harvon ajettua. Lähikauppaan kävelen ja työmatkat tai pidemmälle suuntautuneet asioinnit hoidan autolla/moottoripyörällä...Aikoinaan, ja valitettavasti vieläkin ainakin jotkut, valmistajat käyttävät miesten mallia 'vastaavassa' naisten mallissa huonompia komponentteja, esim. vaihteiston osia ja jarrupalasia. Siksikin varmasti moni on päätynyt miesten malliin. Se jalan heilauttaminen ei nyt kuitenkaan niin iso vaiva ole. Toisaalta, jos rungolta pudota pätkähtää, niin pahemmin sattuu, jos poikamalliin kolahtaa.
Itse kärsin diagnosoimattomasta polkupyöräsairaudesta ja senpä takia nurkista löytyy jotakuinkin kymmenen enemmän tai vähemmän toimintakuntoista pyörää. Pienin taitaa olla 12 tuumaisella rengaskoolla varusteltu, että se on kyllä ihan vaan satunnaisia pieniä vieraita varten. Tällä hetkellä se on kyllä palasina, kun tarvitsis vähän jarruja uusia, etteivät karauta natiaiset päin seiniä. Onneksi on ulkorakennuksia, mihin niitä jemmailla. Kunnon korjausteline olis kyllä asiaa...
- heta
pyörällä ajelen ja poljennon tahtiin joskus huvikseni tiukua rimpauttelen.
Viheriä on pyöräni. Custom-mallinen. - jopoilija
mutta jopo on mukavan neutraali.
- Telis
Naisen runko ;)
- Zora
Naisten hybridi.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162873Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006