oletteko antaneet kaninne maistaa mitään hyvää? me annamme joskus vähän sormen päällä jäätelöä=)eihän se vain ole haitaksi?=(en ole kyllä huomannnut mitään reaktioita mutt ajattelin vain varmistaa=)
voiko antaa?
9
1848
Vastaukset
- Pami
Munkin kani tykkää jäätelöstä...en kyllä anna paljon kerralla. Tuutteja se rakastaa ja sitä vohvelia. Ei kait se hirveen terveellistä ole, mutta olen kuitenkin antanut. Ei se siihen kuole!
- Kauhistunut
Mulla on neljä kania ja 4 vuoden kokemus kanin hoidosta! Herkut ovat ihmisille tarkoitettuja, eikä niitä ole tarkoitettu eläimille! Kani on kasvissyöjä, ja sille on tarkoitettu "omanlaisia" herkkujakin! (mm. rusinatkin on kiellettyjä, koska ne turpoavat kanin mahassa!)
- Laama
Rusinoita voi antaa muutaman viikossa. Kani saa niitä aika paljon syödä ennen kuin sen vatsalaukku on halkeamis pisteessä turvonneista rusinoista.
- smiley
Kani ei kuole eikä voi mitenkään pahoin jos sille silloin tällöin antaa vähän jäätelöä tai suklaata tai vastaavaa. Olet vähän ylihuolehtivainen. Tuttuni kani syö jopa lihaa, todella pienissä määrissä, ja voi todella hyvin. Viisivuotias terve, hieman lihava kaveri. Lihaa en kuitenkaan suosittele annettavaksi yhtään!
Kanin voi antaa maistaa herkkuja, kunhan tietää rajat! - Vispilä
smiley kirjoitti:
Kani ei kuole eikä voi mitenkään pahoin jos sille silloin tällöin antaa vähän jäätelöä tai suklaata tai vastaavaa. Olet vähän ylihuolehtivainen. Tuttuni kani syö jopa lihaa, todella pienissä määrissä, ja voi todella hyvin. Viisivuotias terve, hieman lihava kaveri. Lihaa en kuitenkaan suosittele annettavaksi yhtään!
Kanin voi antaa maistaa herkkuja, kunhan tietää rajat!Itsekkän en suosittele yhtään lihan antamista kaneille. Kannattaisi tutullesi sanoa, että ei anna enää yhtään. Kanin ruooansulatus on tarkoitettu vegaanille, joten se ei siedä yhtään lihaa. Kani voi pahimmassa tapauksessa mennä tosi huonoon kuntoon.
Itse anna kaneille silloin tällöin vähän herkkuja, mutta tosi vähän kerralla koska ihmisen ruuat ei ole kanin ruokaa. - Haniz
Vispilä kirjoitti:
Itsekkän en suosittele yhtään lihan antamista kaneille. Kannattaisi tutullesi sanoa, että ei anna enää yhtään. Kanin ruooansulatus on tarkoitettu vegaanille, joten se ei siedä yhtään lihaa. Kani voi pahimmassa tapauksessa mennä tosi huonoon kuntoon.
Itse anna kaneille silloin tällöin vähän herkkuja, mutta tosi vähän kerralla koska ihmisen ruuat ei ole kanin ruokaa.Itse en ole antanut maistaa mitään ihmisten herkkua..koska jos haluan ettäå kaniani herkuilla syötän niin annan sitten kanin omaa herkkua!
ja kaneille kaninsyötävää ihmisille ihmisten.
rajansa kaikella. - Anonyymi
Aivan totta
- Zzz
kyllä meiänkin kanit on saanu kaikkee hyvää; karkkeja, sipsejä, suklaata.... jos herkkuja ei anna paljon, siitä ei ole haittaa (kaneja ollut 14 vuotta, joten luulen jo tietäväni...)
- Minä vaan
Meiän kanin suu ei kyll oo tuahesta :) En tajuu, mistä se huomaa kaikki herkut, mutta just ku olin sohvalla lukemassa ja mulla oli siinä vieressä sohvalla dumle-tikkari, nii meiän ukko hyppäs sohvalle,sieppas tikkarin, ja juoksi karkuun!!! No sainhan mää sen kii ja ryöstin takasin tikkarin, jota se nuali antaumuksella.. En kuitenkaan suosittele herkkujen antamista kuin ihan joskus ja kantsii vähä miättii sitten kanin ruokamääriä.. Meillä kani kyttää pöydän alla ku syödään sipsejä ym. ja napsii murut. Sipsejä en kanille kuitenkaan tarjoisi kun ovat niin suolaisia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422866Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens302529Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4362428Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau202367Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431808Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421782Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241325Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,41202- 741099
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671017