voiko antaa?

johannas

oletteko antaneet kaninne maistaa mitään hyvää? me annamme joskus vähän sormen päällä jäätelöä=)eihän se vain ole haitaksi?=(en ole kyllä huomannnut mitään reaktioita mutt ajattelin vain varmistaa=)

9

1848

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pami

Munkin kani tykkää jäätelöstä...en kyllä anna paljon kerralla. Tuutteja se rakastaa ja sitä vohvelia. Ei kait se hirveen terveellistä ole, mutta olen kuitenkin antanut. Ei se siihen kuole!

• Kauhistunut

Mulla on neljä kania ja 4 vuoden kokemus kanin hoidosta! Herkut ovat ihmisille tarkoitettuja, eikä niitä ole tarkoitettu eläimille! Kani on kasvissyöjä, ja sille on tarkoitettu "omanlaisia" herkkujakin! (mm. rusinatkin on kiellettyjä, koska ne turpoavat kanin mahassa!)

• Laama

Rusinoita voi antaa muutaman viikossa. Kani saa niitä aika paljon syödä ennen kuin sen vatsalaukku on halkeamis pisteessä turvonneista rusinoista.

• smiley

Kani ei kuole eikä voi mitenkään pahoin jos sille silloin tällöin antaa vähän jäätelöä tai suklaata tai vastaavaa. Olet vähän ylihuolehtivainen. Tuttuni kani syö jopa lihaa, todella pienissä määrissä, ja voi todella hyvin. Viisivuotias terve, hieman lihava kaveri. Lihaa en kuitenkaan suosittele annettavaksi yhtään!
        Kanin voi antaa maistaa herkkuja, kunhan tietää rajat!

• Vispilä
        smiley kirjoitti:

Kani ei kuole eikä voi mitenkään pahoin jos sille silloin tällöin antaa vähän jäätelöä tai suklaata tai vastaavaa. Olet vähän ylihuolehtivainen. Tuttuni kani syö jopa lihaa, todella pienissä määrissä, ja voi todella hyvin. Viisivuotias terve, hieman lihava kaveri. Lihaa en kuitenkaan suosittele annettavaksi yhtään!
        Kanin voi antaa maistaa herkkuja, kunhan tietää rajat!

Itsekkän en suosittele yhtään lihan antamista kaneille. Kannattaisi tutullesi sanoa, että ei anna enää yhtään. Kanin ruooansulatus on tarkoitettu vegaanille, joten se ei siedä yhtään lihaa. Kani voi pahimmassa tapauksessa mennä tosi huonoon kuntoon.

Itse anna kaneille silloin tällöin vähän herkkuja, mutta tosi vähän kerralla koska ihmisen ruuat ei ole kanin ruokaa.

• Haniz
        Vispilä kirjoitti:

Itsekkän en suosittele yhtään lihan antamista kaneille. Kannattaisi tutullesi sanoa, että ei anna enää yhtään. Kanin ruooansulatus on tarkoitettu vegaanille, joten se ei siedä yhtään lihaa. Kani voi pahimmassa tapauksessa mennä tosi huonoon kuntoon.

Itse anna kaneille silloin tällöin vähän herkkuja, mutta tosi vähän kerralla koska ihmisen ruuat ei ole kanin ruokaa.

Itse en ole antanut maistaa mitään ihmisten herkkua..koska jos haluan ettäå kaniani herkuilla syötän niin annan sitten kanin omaa herkkua!

ja kaneille kaninsyötävää ihmisille ihmisten.
        rajansa kaikella.

• Anonyymi

Aivan totta

• Zzz

kyllä meiänkin kanit on saanu kaikkee hyvää; karkkeja, sipsejä, suklaata.... jos herkkuja ei anna paljon, siitä ei ole haittaa (kaneja ollut 14 vuotta, joten luulen jo tietäväni...)

• Minä vaan

Meiän kanin suu ei kyll oo tuahesta :) En tajuu, mistä se huomaa kaikki herkut, mutta just ku olin sohvalla lukemassa ja mulla oli siinä vieressä sohvalla dumle-tikkari, nii meiän ukko hyppäs sohvalle,sieppas tikkarin, ja juoksi karkuun!!! No sainhan mää sen kii ja ryöstin takasin tikkarin, jota se nuali antaumuksella.. En kuitenkaan suosittele herkkujen antamista kuin ihan joskus ja kantsii vähä miättii sitten kanin ruokamääriä.. Meillä kani kyttää pöydän alla ku syödään sipsejä ym. ja napsii murut. Sipsejä en kanille kuitenkaan tarjoisi kun ovat niin suolaisia...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      42
      2866
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      30
      2529
    3. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      436
      2428
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      20
      2367
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1808
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      142
      1782
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      24
      1325
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      4
      1202
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1099
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1017
    Aihe