voiko antaa?

johannas

oletteko antaneet kaninne maistaa mitään hyvää? me annamme joskus vähän sormen päällä jäätelöä=)eihän se vain ole haitaksi?=(en ole kyllä huomannnut mitään reaktioita mutt ajattelin vain varmistaa=)

9

1977

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pami

Munkin kani tykkää jäätelöstä...en kyllä anna paljon kerralla. Tuutteja se rakastaa ja sitä vohvelia. Ei kait se hirveen terveellistä ole, mutta olen kuitenkin antanut. Ei se siihen kuole!

• Kauhistunut

Mulla on neljä kania ja 4 vuoden kokemus kanin hoidosta! Herkut ovat ihmisille tarkoitettuja, eikä niitä ole tarkoitettu eläimille! Kani on kasvissyöjä, ja sille on tarkoitettu "omanlaisia" herkkujakin! (mm. rusinatkin on kiellettyjä, koska ne turpoavat kanin mahassa!)

• Laama

Rusinoita voi antaa muutaman viikossa. Kani saa niitä aika paljon syödä ennen kuin sen vatsalaukku on halkeamis pisteessä turvonneista rusinoista.

• smiley

Kani ei kuole eikä voi mitenkään pahoin jos sille silloin tällöin antaa vähän jäätelöä tai suklaata tai vastaavaa. Olet vähän ylihuolehtivainen. Tuttuni kani syö jopa lihaa, todella pienissä määrissä, ja voi todella hyvin. Viisivuotias terve, hieman lihava kaveri. Lihaa en kuitenkaan suosittele annettavaksi yhtään!
        Kanin voi antaa maistaa herkkuja, kunhan tietää rajat!

• Vispilä
        smiley kirjoitti:

Kani ei kuole eikä voi mitenkään pahoin jos sille silloin tällöin antaa vähän jäätelöä tai suklaata tai vastaavaa. Olet vähän ylihuolehtivainen. Tuttuni kani syö jopa lihaa, todella pienissä määrissä, ja voi todella hyvin. Viisivuotias terve, hieman lihava kaveri. Lihaa en kuitenkaan suosittele annettavaksi yhtään!
        Kanin voi antaa maistaa herkkuja, kunhan tietää rajat!

Itsekkän en suosittele yhtään lihan antamista kaneille. Kannattaisi tutullesi sanoa, että ei anna enää yhtään. Kanin ruooansulatus on tarkoitettu vegaanille, joten se ei siedä yhtään lihaa. Kani voi pahimmassa tapauksessa mennä tosi huonoon kuntoon.

Itse anna kaneille silloin tällöin vähän herkkuja, mutta tosi vähän kerralla koska ihmisen ruuat ei ole kanin ruokaa.

• Haniz
        Vispilä kirjoitti:

Itsekkän en suosittele yhtään lihan antamista kaneille. Kannattaisi tutullesi sanoa, että ei anna enää yhtään. Kanin ruooansulatus on tarkoitettu vegaanille, joten se ei siedä yhtään lihaa. Kani voi pahimmassa tapauksessa mennä tosi huonoon kuntoon.

Itse anna kaneille silloin tällöin vähän herkkuja, mutta tosi vähän kerralla koska ihmisen ruuat ei ole kanin ruokaa.

Itse en ole antanut maistaa mitään ihmisten herkkua..koska jos haluan ettäå kaniani herkuilla syötän niin annan sitten kanin omaa herkkua!

ja kaneille kaninsyötävää ihmisille ihmisten.
        rajansa kaikella.

• Anonyymi

Aivan totta

• Zzz

kyllä meiänkin kanit on saanu kaikkee hyvää; karkkeja, sipsejä, suklaata.... jos herkkuja ei anna paljon, siitä ei ole haittaa (kaneja ollut 14 vuotta, joten luulen jo tietäväni...)

• Minä vaan

Meiän kanin suu ei kyll oo tuahesta :) En tajuu, mistä se huomaa kaikki herkut, mutta just ku olin sohvalla lukemassa ja mulla oli siinä vieressä sohvalla dumle-tikkari, nii meiän ukko hyppäs sohvalle,sieppas tikkarin, ja juoksi karkuun!!! No sainhan mää sen kii ja ryöstin takasin tikkarin, jota se nuali antaumuksella.. En kuitenkaan suosittele herkkujen antamista kuin ihan joskus ja kantsii vähä miättii sitten kanin ruokamääriä.. Meillä kani kyttää pöydän alla ku syödään sipsejä ym. ja napsii murut. Sipsejä en kanille kuitenkaan tarjoisi kun ovat niin suolaisia...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      169
      22175
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      66
      9237
    3. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      20
      6472
    4. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      65
      6222
    5. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      179
      5836
    6. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      321
      5340
    7. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      29
      4866
    8. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      83
      4483
    9. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      89
      4271
    10. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      115
      3760
    Aihe