voiko antaa?

johannas

oletteko antaneet kaninne maistaa mitään hyvää? me annamme joskus vähän sormen päällä jäätelöä=)eihän se vain ole haitaksi?=(en ole kyllä huomannnut mitään reaktioita mutt ajattelin vain varmistaa=)

9

1727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pami

      Munkin kani tykkää jäätelöstä...en kyllä anna paljon kerralla. Tuutteja se rakastaa ja sitä vohvelia. Ei kait se hirveen terveellistä ole, mutta olen kuitenkin antanut. Ei se siihen kuole!

    • Kauhistunut

      Mulla on neljä kania ja 4 vuoden kokemus kanin hoidosta! Herkut ovat ihmisille tarkoitettuja, eikä niitä ole tarkoitettu eläimille! Kani on kasvissyöjä, ja sille on tarkoitettu "omanlaisia" herkkujakin! (mm. rusinatkin on kiellettyjä, koska ne turpoavat kanin mahassa!)

      • Laama

        Rusinoita voi antaa muutaman viikossa. Kani saa niitä aika paljon syödä ennen kuin sen vatsalaukku on halkeamis pisteessä turvonneista rusinoista.


      • smiley

        Kani ei kuole eikä voi mitenkään pahoin jos sille silloin tällöin antaa vähän jäätelöä tai suklaata tai vastaavaa. Olet vähän ylihuolehtivainen. Tuttuni kani syö jopa lihaa, todella pienissä määrissä, ja voi todella hyvin. Viisivuotias terve, hieman lihava kaveri. Lihaa en kuitenkaan suosittele annettavaksi yhtään!
        Kanin voi antaa maistaa herkkuja, kunhan tietää rajat!


      • Vispilä
        smiley kirjoitti:

        Kani ei kuole eikä voi mitenkään pahoin jos sille silloin tällöin antaa vähän jäätelöä tai suklaata tai vastaavaa. Olet vähän ylihuolehtivainen. Tuttuni kani syö jopa lihaa, todella pienissä määrissä, ja voi todella hyvin. Viisivuotias terve, hieman lihava kaveri. Lihaa en kuitenkaan suosittele annettavaksi yhtään!
        Kanin voi antaa maistaa herkkuja, kunhan tietää rajat!

        Itsekkän en suosittele yhtään lihan antamista kaneille. Kannattaisi tutullesi sanoa, että ei anna enää yhtään. Kanin ruooansulatus on tarkoitettu vegaanille, joten se ei siedä yhtään lihaa. Kani voi pahimmassa tapauksessa mennä tosi huonoon kuntoon.

        Itse anna kaneille silloin tällöin vähän herkkuja, mutta tosi vähän kerralla koska ihmisen ruuat ei ole kanin ruokaa.


      • Haniz
        Vispilä kirjoitti:

        Itsekkän en suosittele yhtään lihan antamista kaneille. Kannattaisi tutullesi sanoa, että ei anna enää yhtään. Kanin ruooansulatus on tarkoitettu vegaanille, joten se ei siedä yhtään lihaa. Kani voi pahimmassa tapauksessa mennä tosi huonoon kuntoon.

        Itse anna kaneille silloin tällöin vähän herkkuja, mutta tosi vähän kerralla koska ihmisen ruuat ei ole kanin ruokaa.

        Itse en ole antanut maistaa mitään ihmisten herkkua..koska jos haluan ettäå kaniani herkuilla syötän niin annan sitten kanin omaa herkkua!

        ja kaneille kaninsyötävää ihmisille ihmisten.
        rajansa kaikella.


      • Anonyymi

        Aivan totta


    • Zzz

      kyllä meiänkin kanit on saanu kaikkee hyvää; karkkeja, sipsejä, suklaata.... jos herkkuja ei anna paljon, siitä ei ole haittaa (kaneja ollut 14 vuotta, joten luulen jo tietäväni...)

    • Minä vaan

      Meiän kanin suu ei kyll oo tuahesta :) En tajuu, mistä se huomaa kaikki herkut, mutta just ku olin sohvalla lukemassa ja mulla oli siinä vieressä sohvalla dumle-tikkari, nii meiän ukko hyppäs sohvalle,sieppas tikkarin, ja juoksi karkuun!!! No sainhan mää sen kii ja ryöstin takasin tikkarin, jota se nuali antaumuksella.. En kuitenkaan suosittele herkkujen antamista kuin ihan joskus ja kantsii vähä miättii sitten kanin ruokamääriä.. Meillä kani kyttää pöydän alla ku syödään sipsejä ym. ja napsii murut. Sipsejä en kanille kuitenkaan tarjoisi kun ovat niin suolaisia...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3527
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      157
      2143
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1845
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1756
    5. 80
      1175
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      320
      1136
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      132
      1031
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      73
      919
    Aihe